![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Van slechte kwaliteit beter maken gaat natuurlijk niet, maar waarom zou je voor slechte kwaliteit kiezen? Ik ben 100% zeker dat niemand hier kan horen wat een mp3 is en welke van cd zou zijn.
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Ook die 'filters' zijn zever, stel ze vandaag in, morgen zijn ze omzeild... Het internet = een paar honderduizenden serieuze pc wizkids over de hele wereld, als een bedrijf als microsoft nog niet eens een defige beveiliging kan ontwerpen dat daartegen standhoud (voor hun eigen producten, en dat gaat over miljarden), wat zou je dan file-sharing poberen stoppen... Op dit ogenblik lijkt mij de taks op lege cd/dvd etc, het enige meest 'eerlijke' en 'doenbare' alternatief, want men kan p2p niet bannen zonder het internet te herleiden naar 0 functionaliteit (stekker uittrekken). Laatst gewijzigd door Zyp : 19 juli 2007 om 07:45. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#63 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Ach ja, jij kent iedereen op dit forum, was ik vergeten.
![]() |
#64 | |
Minister-President
|
![]() Ik vraag mezelf af of je weet wat dat inhoudt .. en of je uberhaupt op de hoogte bent van poorten verdeling.
Citaat:
![]() |
![]() |
#65 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ik hoef niemand te kennen, enkel de kwaliteit en hoorbaar verschil van een mp3 tov een cd maakt hier iets uit.
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | ||
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
Voor de rest heb ik al geantwoord. Aanvullend: een bitrate van 64kbps of 129 of zelfs 160 heb je een goede installatie nodig om dat goed te laten klinken. 190 is redelijk, maar, zoals Doomy al terecht opmerkte, zul je dat op fuiven niet horen (voornamelijk al wegens het volume). MP3 spelers met earplugs en dergelijke files, klinken gewoon als stront in je oren. Formaten zoals AAC (standaard iTunes), waar je aan 320 komt geven nauwelijk verschil. Recent heb je de lossless FLAC die compressie zonder geluidskwaliteitverlies garandeert (soort zip voor adiofiles) en is absoluut beter dan eender welk mp3 formaat. En inderdaad, het zijn niet de onhoorbare frequenties die je mist, het is de interactie tussen frequenties die vervorming veroorzaakt (schraler geluid). Bij een 64 kbps klinken bands als Pink Floyd, of pakweg Tool, bands die steunen op klankrijkdom, als een aftandse transistor. Dus hoor je wel degelijk verschil voor groepen die een verfijnde of rijke sound hebben. Voor gitaardrammers en ketelmusici bestaat er geen goed formaat, omdat het bronmateriaal al niet deugt.
![]() |
![]() |
#67 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Al mijn mp3's zijn 320 kbps en hier hoor je het verschil niet! Doe gewoon zelf de test maar eens. Laat iemand een cd van je rippen en laat hem iets opzetten zonder dat jij weet wat het is. Je haalt het er niet uit.
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
minder dan 128 is gewoon belachelijk. de kwaliteit is dan immers te vergelijken met een stream op het internet. verwaarloosbaar dus.
![]() |
![]() |
#69 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() wat downloaden betreft vind ik dat de beslissing altijd bij de artiest moet liggen.
wat wel opvalt is dat het meestal de miljoeneverkopers zijn, eg metallica, die het hardste protesteren. schrik dat ze die laatste nieuwe gigantische plasma tv, of de nieuwste mercedes niet kunnen kopen? in elk geval, haaien zijn het.... de independent groepen halen meestal het merendeel van hun inkomsten uit optreden, optreden en nog eens optreden. logisch, van een paar duizend verkochte cd's meer of minder ligt niemand wakker. voor de groep zelf komt dat immers neer op max enkele duizend euro per lid. en via downloadkanalen krijgen ze een veel betere verspreiding van hun muziek, kunnen ze meer optreden en verdienen ze dus meer geld. eigenlijk is downloaden voor bepaalde groepen een win win situatie. een groep als motorpsycho juicht het zelfs toe. zij zullen ook nooit de fans verbieden om optredens op te nemen en dan op het net te smijten.
![]() |
#70 |
Burgemeester
|
![]() Bij mijn laatste (boeltje opgezegd en nu satelliet en DVBT) Telenet TV-kabel factuur merkte ik op dat een dikke 25 euro naar sabam gaat..... Daar waar je als belastingbetaler gratis de nationale omroep kan ontvangen en geen auteursrechten moet betalen......
Heeft er iemand een uitleg waarom de TV operatoren dan sabam aanrekenen? |
![]() |
![]() |
![]() |
#71 |
Partijlid
|
![]() Hypocriet is met een c.
![]() |
#72 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
![]()
Wie zich zo dom weet te houden, dat de domme meent dat hij de verstandigste is, dat is de echte diplomaat." ![]() Fliegende Blätter - Duits humoristisch weekblad (1844-1944) In de Belgische democratie vertegenwoordigt een parlementslid immers alles behalve zijn kiezers. Hij is volkomen een produkt van de partij en haar ingebouwde drukkingsgroepen. Guy Verhofstadt, 1ste Burgermanifest 1991. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#74 |
Minister-President
|
![]() De afkorting SABAM is tweetalig Frans-Nederlands. Het is namelijk de afkorting van Société des Auteurs Belges - Belgische Auteursmaatschappij. De "B" hebben ze in de afkorting wel gemeenschappelijk genomen.
Solidarnosc : "Typisch voor de meeste rechtse nationalisten. Als het gaat over de rechten van de Vlamingen ten opzichte van de Franstaligen (een arme minderheid, dus zeer dapper!), dan kan het nooit op en is het om 't er radicaalst. Maar als het gaat over de verdediging van de rechten van de Vlaamse werknemer ten opzichte van (buitenlands en binnenlands) kapitaal, dan is een mes in de rug het enigste wat ze die werknemers te bieden hebben. Laatst gewijzigd door Doomy : 20 juli 2007 om 23:29. |
![]() |
![]() |
![]() |
#75 |
Minister-President
|
![]() Dat is de officiële spelling, maar ik vertik die te gebruiken wegens niet konsekwent (fuck "consequent" wegens niet konsekwent
![]() ![]() ![]()
Solidarnosc : "Typisch voor de meeste rechtse nationalisten. Als het gaat over de rechten van de Vlamingen ten opzichte van de Franstaligen (een arme minderheid, dus zeer dapper!), dan kan het nooit op en is het om 't er radicaalst. Maar als het gaat over de verdediging van de rechten van de Vlaamse werknemer ten opzichte van (buitenlands en binnenlands) kapitaal, dan is een mes in de rug het enigste wat ze die werknemers te bieden hebben. Laatst gewijzigd door Doomy : 20 juli 2007 om 23:23. |
![]() |
![]() |
![]() |
#76 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Enfin... hoorde ik het verschil feilloos; m'n absoluut gehoor heb ik nog steeds, maar met de leeftijd is het er algemeen wat op achteruit gegaan. Ik begin die iTunes stilaan te pruimen... (kleine troost?) Nouja, het ging hier over auteursrechten. SABAM is daar in feite niets meer dan de strontvlieg die rond de mesthoop patrouilleert. Toegevoegde waarde is bijzonder klein, want in feite kan de overheid net zo goed wat die geprivatiseerde belastingscontroleurs doen. Juridisch rammelt het zaakje langs alle kanten en uiteraard is SABAM doodsbang om door de feiten ingehaald te worden. Die actie richting ISP's is in één woord stupide. Maar het rare is dat SABAM er wel eens in zou kunnen slagen om z'n slag thuis te halen voor de rechter. Er zijn immers niet bijster veel juges die kaas gegeten hebben van auteursrecht in een digitale context.
![]() |
![]() |
#77 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Solidarnosc : "Typisch voor de meeste rechtse nationalisten. Als het gaat over de rechten van de Vlamingen ten opzichte van de Franstaligen (een arme minderheid, dus zeer dapper!), dan kan het nooit op en is het om 't er radicaalst. Maar als het gaat over de verdediging van de rechten van de Vlaamse werknemer ten opzichte van (buitenlands en binnenlands) kapitaal, dan is een mes in de rug het enigste wat ze die werknemers te bieden hebben. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#78 |
Minister-President
|
![]() Nooit ofte nooit heb ik één eurocent van die lullige heffing betaald op blanco mediadragers ! Pure diefstal is dat... Ik zie niet in waarom ik artiesten zou moeten 'steunen' wanneer ik m'n eigen werk wegschrijf op CD of DVD.
![]() |
#79 |
Europees Commissaris
|
![]() Door Limewire ed heb ik groepen en liedjes kunnen vinden die ik anders nooit zou gekend hebben.
![]() |
#80 |
Minister-President
|
![]() Ben je wel zeker dat je daar nooit voor hebt betaald? Op elke blanko CD of DVD die je koopt is er een heffing, of je dit nu wilt of niet. Op wat kopieer je je eigen werk dan? Overigens vind ik het ook diefstal dat ik een heffing moet betalen om mijn eigen werk te mogen kopiëren. Ik zie daar geen cent van. Maar als ze een heffing eisen, dan moeten ze niet meer komen zagen als ik kopieën maak. Het is het ene of het andere.
Solidarnosc : "Typisch voor de meeste rechtse nationalisten. Als het gaat over de rechten van de Vlamingen ten opzichte van de Franstaligen (een arme minderheid, dus zeer dapper!), dan kan het nooit op en is het om 't er radicaalst. Maar als het gaat over de verdediging van de rechten van de Vlaamse werknemer ten opzichte van (buitenlands en binnenlands) kapitaal, dan is een mes in de rug het enigste wat ze die werknemers te bieden hebben. |
![]() |
![]() |