![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Toch wel Edina toch wel. Er zijn namelijk twee aardsvijanden van Japan die daar wel voor zullen zorgen en die Japan wel zullen proberen in een zo'n slechts mogelijk daglicht te stellen, met hun kernramp. China zal deze ramp gebruiken om Japan zijn economie schade toe te brengen en zo haar eigen economie voordeel willen bezorgen |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar hij geeft enkel toe dat we de kernennergie niet kunnen sluiten zonder een vervangingsenergie te hebben. Iets waar hij zichzelf ook voor inzet. En ik denk dat Sfax op reis is, want hij heeft al langer niet gepost. Van hem verwacht ik een dappere verdediging eens hij terug thuis is. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#64 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Mijn vraag als armen,en ook van al onze mensen binnen onze organisatie is,zal stroom betaalbaar blijven zonder kerncentralens
http://vrijpraten.123forum.nl/phpBB2...-armen-f8.html Ik zie hier geen enkele manier van stroom leveren waarop stroom zelf goedkoper zou worden,en daar draait het om bij CTA
In alles zit er wel wat waarheid ,je moet er enkel maar naar willen luisteren Laatst gewijzigd door duveltje382 : 18 juli 2007 om 10:10. |
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Anderzijds is het wel zo dat de meer dan de helft van onze elektriciteit gewonnen wordt met kernenergie. Dan hebben we nog niet gesproken over andere energieën als aardolie die we ook zouden moeten gaan vervangen. Lijkt me eerlijk gezegd wel moeilijk om dit allemaal te compenseren met alternatieven, maar ik help het wel hopen natuurlijk. Het lijkt me wel veiliger om ons te richten op iets waarvan we honderd procent zeker kunnen zijn dat het technisch haalbaar is. Bevolkingsafname is technisch gesproken geen probleem. Enkel de mentaliteit moet wijzigen. Om de mentalitiet te laten wijzigen moeten er maatregelen en voorlichting komen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Lijkt me ook moeilijk. Is als een rijgedekte tafel voor iemands neus zetten en vervolgens zeggen dat hij er niet mag aankomen. Moeilijk te verwezenlijken. Al geef ik je gelijk dat ons consumptiepatroon soms wel decadente proporties aanneemt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#69 |
Vreemdeling
|
![]() Even in perspectief plaatsen. Volgens De Standaard zou de eerder gemaakte berekening van de vrijgekomen radio-activiteit foutief zijn; de juiste waarde zou 90 000 ipv 60 000 Becquerel(Bq) bedragen.
Ter referentie : in België zijn er 10 000 woningen waar er een radio-activiteit heerst van meer dan 400 Bq/m³. Dit is puur het gevolg van de aanwezigheid van Radon e.a. in onze natuurlijke omgeving en staat dus los van het gebruik van kernenergie. Nemen we nu een huis van 20x20x5 m met een gemiddelde straling van pakweg 50 Bq/m³, dan bekomen we een huis met een radioactiviteit die de radio-activiteit van de vrijgekomen stoffen in Japan overschrijdt. Laatst gewijzigd door Michi : 18 juli 2007 om 10:18. |
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nu weet je direct ook eindelijk waarom ik zo gebeten ben om groene jongens en meisjes. En dit is dus helemaal niet omdat ik ooit een blauwtje bij een groen meisje heb opgelopen. En Edina, we kunnen op dit ogenblik idd niet zonder de kerncentrales, want er zijn niet voldoende andere centrales om hun productie op te vangen. Zelfs zonder de verspilling en overconsumptie kunnen de huidige alternatieve energiecentrales ons huidig verbruik niet aan. Maar ik kan je verzekeren dat daar verandering in aan het komen is. Op dit ogenblik zijn een paar energiewinningsbedrijven druk bezig om de politiek te overtuigen hen toelating te geven voor de bouw van een paar alternatieve centrales op een paar economisch onlogische plaatsen, maar wel energieverantwoorde plaatsen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Je zou bijna gaan denken waarom al die moeite doen om de boel te beveiligen als het toch allemaal geen kwaad kan? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#72 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En kernafval is een verborgen probleem, dat weinig bekendheid geniet bij de bevolking. De meeste mensen weten immers niet echt wat het verschil is tussen de vuile afval van de medische sector en het afval van de kerncentrales. Dus dat iemand dit minimaliseerd neem ik nooit iemand kwalijk, want vaak is het onwetendheid of slecht geinformeerd zijn. Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#73 |
Vreemdeling
|
![]() Men kan ook de zaak omdraaien : indien het cijfer van 90 000 Bq klopt, hebben de veiligheidsvoorzieningen niet slecht gepresteerd. Los daarvan blijf ik het onverantwoord vinden een dergelijk nucleair complex ( dat blijkbaar het grootste ter wereld blijkt te zijn ) in aardbevingsgebied neer te poten; het is niet omdat kernenergie veilig kán uitgebaat worden dat men de risico's moet gaan opzoeken.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#74 | |||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Er zijn bovendien op dit moment voldoende hernieuwbare bronnen gekend die technisch perfect haalbaar zijn en waarvan het rendement mits de nodige investeringen nog serieus kan toenemen. En dan zijn er nog massa's technieken die de efficiëntie van de energiewinnig zeer significant kunnen doen stijgen (zoals warmtekrachtkoppeling). Zoals Jantje terecht zegt, moet er op een andere manier naar energieproduktie worden gekeken. Het is helemaal niet noodzakelijk om één krachtige bron te hebben. Veel kleine bronnen zijn in alle opzichten zelfs interessanter. Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#75 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Berekeningen hebben zelfs reeds uitgewezen dat men in het riolerngsnetwerk van de steden Brussel en Antwerpen zelfs voldoende energie kan winnen die pakken goedkoper is dan kern of fossiele energie om beide steden van energiete voorzien. Maar men moet nu eerst nog toelating krijgen van de federale en de stedelijke overheden om deze energiewinning toe te passen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#76 | |||
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door Edina : 18 juli 2007 om 10:37. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#77 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Trouwens de natuurlijke stralingen en de stralingen van kernrampen zijn niet dezelfde, hoewel men die wel wil wijsmaken aan de bevolking. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#78 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#79 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar ook het gevolg van het niet inperken van het recht op vrije mening van de geloofvoorgangers. De dag dat men deze mensen en instellingen laat opdraaien voor het leed en de kosten die ze veroorzaken, zullen de meeste van de geloofinstellingen zelfs anticonceptiva gratis uitdelen Citaat:
Maar de start is gemaakt en je kan je verzekeren dat er al verschillende voorstellen op de besprekingstafels liggen bij verschillende energiebaronnen. Sommige voorstellen en ideeën werden eerst gewoon weggelachen, tot de energiereuzen de berekeningen van kosten en winsten inkeken. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#80 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |