Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2007
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2007 Hier kunt u discussiëren over de uitslag, de coalitiebesprekingen en meer...

Discussietools
Oud 25 juli 2007, 17:02   #61
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Ik herinner me een tijd dat zelfs Leterme zich met een interministerieel kluitje in het riet liet sturen.

Laatst gewijzigd door Knuppel : 25 juli 2007 om 17:02.
Knuppel is offline  
Oud 25 juli 2007, 17:05   #62
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Als constructief onderhandelen over regeringsvorming niet lukt met de Franstaligen..
Ik heb tot nu toe nog niets anders dan 'non' gehoord.
Jij wel?
Oud 25 juli 2007, 17:15   #63
Ferre
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Ik heb tot nu toe nog niets anders dan 'non' gehoord.
Jij wel?
Nee, ik hoor hetzelfde als jij Knuppel.

Willen ze België redden zullen ze moeten inbinden. Anders komt er geen regering. Als blijkt dat België ook voor hen niet meer moet (volharding in een harde NON), is hun NON niets waard.
Ferre is offline  
Oud 25 juli 2007, 17:16   #64
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

We moeten elkaar geen mietje noemen.

We kénnen die tactiek van de Franstaligen onderhand toch?
Eerst in koor 'NON' krijsen. Daarna veel te veel eisen in ruil voor een bagatel, en uiteindelijk zitten we met grendels, pariteitswetten en alarmbellen zodat we onze meerderheid voorgoed kwijt zijn en de welvaart, waar we zo hard voor zwoegden, tot in de lengte der Belgische dagen aan de Franstaligen mogen afstaan.

We kunnen jammer genoeg niet anders dan afwachten en zien of het deze keer anders is. Feit is dat de aloude vertragingstechnieken al bezig zijn. In Belgique betekende uitstel nog nooit iets anders dan afstel.
Oud 25 juli 2007, 17:22   #65
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ferre Bekijk bericht
Nee, ik hoor hetzelfde als jij Knuppel.

Willen ze België redden zullen ze moeten inbinden. Anders komt er geen regering. Als blijkt dat België ook voor hen niet meer moet (volharding in een harde NON), is hun NON niets waard.
Fout Ferre.

ONZE politie moeten 'Ja' blijven zeggen, maar dat hebben ze nog NOOIT gedaan!
ZIJ redden Belgique keer op keer, op keer, door ten langen leste toe te geven aan de Franstalige minderheid.
Toegeven en content zijn met wat de Franstaligen kwijt willen doen ze. De borden aflikken waarop blijft liggen waar het herrenvolk zijn neus voor optrok, d�*t is wat wij gewend zijn van onze volksvertegenwoordigers.
Oud 25 juli 2007, 18:57   #66
lomeanor
Eur. Commissievoorzitter

lomeanor's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door N-VA'er Bekijk bericht
Op de weblog van Bruno Yammine (toegegeven, niet de meest onverdachte bron)

Citaat:
Als Leterme inzake staatshervorming de lat inderdaad zo ontstellend laag zou willen leggen, kan ik me niet voorstellen hoe de N-VA op basis daarvan regeringsdeelname zelfs maar zou kunnen overwegen. Bart De Wever heeft als minimum-streefdoel immers steeds (terecht) een staatshervorming van de grootte-orde van de St.-Michielsakkoorden vooropgesteld. Ik zie dan ook niet in, hoe het N-VA-ledencongres op deze schamele basis een regeringsdeelname zou kunnen goedkeuren. (Wat mezelf betreft zou het alvast radicaal NJET zijn...)
Correct. Met zulk een kleine staatshervorming in een regering stappen zou een verschikkelijke woordbreuk zijn. Het zou ook politieke zelfmoord betekenen voor de verkiezingen van 2009.
Indien dit zou gebeuren zou ik alleszins tegen regeringsdeelname stemmen op het N-VA ledencongres. En ik hoop dat ik dan niet de enige zal zijn.
lomeanor is offline  
Oud 25 juli 2007, 18:58   #67
lomeanor
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey Bekijk bericht
Zo slecht ziet dat er toch niet uit?

Vooral dit:

BHV kan dus al mooi gesplitst worden.
Dat is een noodzaak.
Het is alleszins geen staatshervorming ter grootte van de Sint Michielsakkoorden.

De belofte was dat er niet in een regering zou gestapt worden zonder zo een grote staathervorming.
lomeanor is offline  
Oud 25 juli 2007, 19:01   #68
lomeanor
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kortaf Bekijk bericht
Aan alle NVA-ers (en CD&V'ers)

De alarmbel kan de splitsing van BHV niet tegenhouden, het is niet meer dan uitstel van executie. Bij het luiden van de alarmbel komt het wetsvoorstel op de regeringstafel. 60 dagen later kan het bij gewone goedgekeurd worden en is er geen beroep meer mogelijk.

Gebruik die alarmbel dus asjeblief niet als excuus om de splitsing niet doodgewoon bij meerderheid te stemmen.
Klopt. Voor één thema kan de alarmbelprocedure maar één keer gebruikt worden.
lomeanor is offline  
Oud 25 juli 2007, 19:03   #69
lomeanor
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kortaf Bekijk bericht
Het beste dat ons in de huidige omstandigheden kan overkomen lijkt me zo'n Belgische regering zonder meerderheid in Vlaanderen, met Didier Reynders als premier en Olivier Maingain als minister van binnenlandse zaken. En géén staatshervorming.
Sadist.

Anderzijds... misschien is dat het inderdaad wel wat de mensen kan wakker schudden.
lomeanor is offline  
Oud 25 juli 2007, 19:05   #70
lomeanor
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Al die kritiek op Leterme. Zo prematuur.
Dat vind ik ook.
Ik ben er zeker van dat ze zelfs hopen op een nederlaag.

Is het zo moeilijk om nog een paar weken geduld te hebben? Nu al van verraad spreken is belachelijk. Trek je conclusies wanneer je ze kan trekken.
lomeanor is offline  
Oud 25 juli 2007, 19:08   #71
lomeanor
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Sorry, hoor Ferre, maar dergelijk uitspraken kader ik nu eenmaal in.
Ik zou graag mijn handen kunnen leggen op jouw archief!

Dat moet echt de moeite zijn.
lomeanor is offline  
Oud 25 juli 2007, 19:37   #72
Ferre
Parlementslid

Standaard

Onkelinx: "Nota is verontrustend, antisociaal en vaag"

De nota van formateur Yves Leterme is "verontrustend, onduidelijk en antisociaal". Dat zegt uittredend vicepremier en minister van Justitie Laurette(PS) woensdag in La Libre Belgique en Le Soir.

De nota is verontrustend voor de toekomst van het land, zegt Onkelinx. "Leterme gebruikt de strategie van de mol: hij graaft ondergrondse gangen waardoor de grond gemakkelijker kan instorten", aldus Onkelinx. Ze wijst onder meer op thema's als de NMBS, de sociale zekerheid, de gezondheidszorg en de fiscaliteit.

"Op verscheidene belangrijke problemen rust een omerta", aldus de gewezen minister, die onder meer wijst op Brussel-Halle-Vilvoorde. "Over de problemen van de geluidsoverlast rond de luchthaven van Zaventem schrijft Leterme dat er over moet gediscuteerd worden. Dat is een beetje kort", aldus Onkelinx.

-------------------------------------------------------

Leterme (zo blind als) een mol? Niet nadat hij zijn ogen liet bewerken.

De PS wil BHV en de geluidsoverlast opgelost zien ... uiteindelijk toch vragende partij?
Over omerta weet mevrouw zelf alles, thuis zijnde in het milieu (familiaal en politiek).
Ferre is offline  
Oud 25 juli 2007, 19:56   #73
dunno
Vreemdeling

Standaard

Nog ieman die vind dat Onckelinx reactie geen inhoud heeft? Antisociaal, een mol. Tja...

Nuja, een grote invloed zal ze niet hebben op het regeringsakkoord in wording.

Laatst gewijzigd door dunno : 25 juli 2007 om 19:59.
dunno is offline  
Oud 25 juli 2007, 20:23   #74
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Onkelinx:

De nota is verontrustend voor de toekomst van het land, zegt Onkelinx. "Leterme gebruikt de strategie van de mol: hij graaft ondergrondse gangen waardoor de grond gemakkelijker kan instorten", aldus Onkelinx. Ze wijst onder meer op thema's als de NMBS, de sociale zekerheid, de gezondheidszorg en de fiscaliteit.
Je hoeft niet te vragen!
Het is al toen keer niks wat Leterme voorstelt en nog zou hij er Belgique mee ondergraven.

Hoe ondergraven IS Belgique al dat het zelfs dit niet meer aankan om helemaal in te storten?

Laatst gewijzigd door Knuppel : 25 juli 2007 om 20:24.
Knuppel is offline  
Oud 25 juli 2007, 20:37   #75
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

De PS wil BHV 'opgelost' zien?

En wat wordt er in ruil geëist?

Ik herinner er even aan wat de Franstaligen vorige keer een 'redelijke' prijs vonden als vergoeding.

Citaat:
PS-voorzitter Elio Di Rupo merkte zowaar op dat alle voorstellen die de Vlamingen de voorbije weken op tafel hebben gelegd, onaanvaardbaar zijn. Hij legde de bal in het kamp van de Vlaamse politici. Zij moeten volgens Di Rupo eindelijk met ,,aanvaardbare en eerbare'' ideeën op de proppen komen. MR-boegbeeld Didier Reynders herhaalde dat het uitgangspunt van de Franstaligen nog steeds is dat er in ruil voor een splitsing een uitbreiding van het Brussels Gewest met de zes faciliteitengemeenten moet komen. Alternatieven moeten minstens gelijkwaardig zijn, liet hij verstaan. Naar verluidt hebben de Franstaligen een zeer uitgebreide eisenbundel op tafel gelegd. Bovenaan staat nog steeds het zogenaamde inschrijvingsrecht. Daardoor zouden Franstaligen uit de rand rond Brussel voor de verkiezing van de Kamer en de Europese verkiezingen kunnen stemmen in de hoofdstad. Dat zou gelden voor alle Franstaligen uit heel Halle-Vilvoorde en eeuwigdurend moeten zijn. Daarnaast moet er een aanpassing komen van de Brusselse taalwetgeving, mag het gerechtelijk arrondissement B-H-V niet gesplitst worden en moet er gesleuteld worden aan de financieringswet. Die laatste wet regelt de verdeling van de financiële middelen tussen de federale overheid, gewesten en gemeenschappen. Franstaligen willen ook de afspraken over de schuldafbouw herzien. Vlaanderen loste de voorbije jaren bijna zijn volledige schuld af, Wallonië niet. De Vlaamse regering liet onlangs nog weten dat ze niet ingaat op de vraag om in 2005 nog een extra inspanning te doen van 95 miljoen euro. Vlaanderen was alleen bereid een extra inspanning te doen als de andere gewesten en gemeenschappen ook hun steentje zouden bijdragen. Als toemaatje eisen de Franstaligen dat Vlaanderen meer geld uittrekt voor de Franstalige scholen in de faciliteitengemeenten. Daar zouden ook Franstalige kinderen uit andere gemeenten onderwijs moeten kunnen volgen.
Oud 25 juli 2007, 20:45   #76
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De PS wil BHV 'opgelost' zien?

En wat wordt er in ruil geëist?

Ik herinner er even aan wat de Franstaligen vorige keer een 'redelijke' prijs vonden als vergoeding.
Niet te vergeten: dit was dan nog de gevraagde tegenprestatie voor slechts een gedeeltelijke splitsing.
Zwartengeel is offline  
Oud 25 juli 2007, 21:14   #77
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

En dan durfden ze nog gewagen aan 'aanvaardbare en eerlijke' ideeën.
Die Franstaligen missen toch echt elk schaamtegevoel.
Oud 25 juli 2007, 22:15   #78
AVV
Gouverneur

AVV's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En dan durfden ze nog gewagen aan 'aanvaardbare en eerlijke' ideeën.
Die Franstaligen missen toch echt elk schaamtegevoel.

Potverdorie van schaamtegevoel gesproken
Ik heb het al hélemaal gehad met dat "winnende' kartel
Het schaamtegevoel dat zij nu al zouden moeten voelen is voor hen blijkbaar onbestaande
Een bende bedriegers zijn het en daar is allles mee gezegd!
En dan te weten dat het er straks nog véél slechter gaat uitzien.
Ik kom over een 4-tal weken nog eens de 'werkkracht' van het kartel opsnuiven. Hopelijk zijn dan de ogen van véél non-believers open gegaan!
Oud 26 juli 2007, 05:59   #79
epicurist_dirk
Minister

epicurist_dirk's schermafbeelding

Standaard

Even vergelijken > onze politiek en deze twee > Vista van Microsoft en Ubuntu Linux.

Nieuw, nieuw de Vista. Een grote reclame campagne. Zeer dominerend ( dictatoriaal). Geschoeid op oude leest. Schoon van buiten, maar opgelapt met duizenden lakskes waaronder het ettert. Vista is voor niets nodig als men XP gebruikt. Vista gebruikt alleen zeer veel meer energie om er alleen wat mooier uit te zien. Vista is duur. Voor Vista moet alle rand apparatuur aangepast worden. Drivers werken niet. Beloofde vernieuwingen komen er niet, geraken niet klaar. Vista spreekt al van de volgende SP1 ( maar ook die geraakt niet klaar, ze spreken zigzelf tegen). Klanten willen liefst XP terug. Vista zal en moet er door gedrukt worden.

Ubuntu Linux is volledig gratis. Alles zit er op en der aan en werkt. Geen last van virussen.
MAAR MEN KAN ER GEEN SPELEKES MEE SPELEN.
bindend referendum kiezen met GSM gecombineerd met itsme veiligheid. Minimale federale toestand zoals in het democratische goed politiek en economische functionerende Zwitserland. Waardoor ik tot nu toe geen enkele partij kan steunen.
epicurist_dirk is offline  
Oud 26 juli 2007, 09:02   #80
Kortaf
Europees Commissaris

Kortaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lomeanor Bekijk bericht
Is het zo moeilijk om nog een paar weken geduld te hebben? Nu al van verraad spreken is belachelijk. Trek je conclusies wanneer je ze kan trekken.
Hoe oud ben jij, lomeanor?

Al eens overwogen dat sommige posters hier wat ouder zijn en het allemaal al vijf, zes keer hebben zien gebeuren?

(Heb hier daarnet nog een bericht gelezen van een poster die vraagt: "wat is in godsnaam notaris-X"? Voor mij is dat als de dag van gisteren, zo'n vraag komt op mij over als wereldvreemd).

Laatst gewijzigd door Kortaf : 26 juli 2007 om 09:06.
Kortaf is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:39.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be