Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 27 juli 2007, 16:29   #61
Lincoln
Perm. Vertegenwoordiger VN

Lincoln's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Lincoln
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alberto Bekijk bericht
Waarom niet, bewijs het tegendeel.
Waarom zou dat wel, wat is het nut ? bewijs ? toon dat aan welke nut dat heeft ,wat zal er u daaruit winnen ? toch ni mijn charme ?
Oud 27 juli 2007, 16:31   #62
alberto
Minister-President

alberto's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lincoln Bekijk bericht
Waarom zou dat wel, wat is het nut ? bewijs ? toon dat aan welke nut dat heeft ,wat zal er u daaruit winnen ? toch ni mijn charme ?
Bewijs en alles is opgelost, simpel.
alberto is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juli 2007, 16:33   #63
Laya
Minister

Standaard

Citaat:
Waarom niet, bewijs het tegendeel.
Wat moet ik bewijzen? Ik wil gewoon niet in discussie gaan met iemand die op zo'n manier moet praten. Dat lukt sowieso niet.
Laya is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juli 2007, 16:35   #64
Laya
Minister

Standaard

Citaat:
4 scheldwoordjes ,bravo !

Nauw ,als we voor elke detail gaan beginnen zagen zoals bv; de boom van mijn buurman is te lang omdat het mijn zicht afschermt dan denk ik dat het probleem eerder bij uw soort (denkmethode, mentaliteit) ligt, namelijk uw "soort" kan het moeilijk hebben van wat er uiterlijk bij de anderen zich afspeelt terwijl men daarvan zelf de baas niet is, ik herhaal ieder is baas in zijn eigen huis, op zijn eigen kop , op zijn eigen gezicht, op zijn eigen tuin,enz...! zo duidelijk ,of moet ik nog een tekeningetje bijzetten ???
Lincoln, als je het nu toch over een boom hebt, mijn tuin ligt bijna de hele namiddag minstens voor de helft in de schaduw door een gigantische boom op het stuk grond naast ons, als ze er zelf niets aan doen zet ik ook verdere stappen.
Laya is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juli 2007, 16:36   #65
duncan
Banneling

Standaard

MOSLIMA weigerde proff. huisman ....heb ik ook al meegemaakt en gezien .

Moslima weigert samen te werken met verzorger ........ect .

Jaja ik ben geen rascist maar ze zijn wel populair hé
duncan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juli 2007, 16:40   #66
Basy Lys
Minister

Basy Lys's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vuyschthaemert Bekijk bericht
De relevantie tussen een kopvod enerzijds en een moslima die weigert door een mannelijke arts behandeld te worden anderzijds lijkt me meer dan evident: Beide zijn uitingen van een irrationeel en achterlijk geloof dat de middeleeuwen nog steeds niet is ontstegen.

Tevens is het relevant met betrekking tot het forumgedeelte dat "Vreemdelingenbeleid en integratie" heet. Iets wat bij dit soort lieden nogal moeilijk schijnt te zijn.
Je zegt het nogal brutaal, maar inderdaad, de Commissie-Stasi heeft dit reeds in 2003 vastgesteld in Frankrijk:
Le débat public s'est engagé dans la polémique sur le port du voile islamique �* l'école. Les auditions de la commission ont permis de mesurer la logique réductrice et stigmatisante de cette approche, limitée �* un signe et dans le seul cadre scolaire :
- Au-del�* de l’école, c'est l'ensemble du service public qui est confronté �* des difficultés dans l'application du principe de laïcité (santé, justice, défense) ;
...
Het publieke debat zoals dat in Frankrijk gevoerd wordt kent een minimaliserende en stigmatiserende dynamiek, beperkt tot het dragen van het hoofddoek in de scholen. Maar de problematiek gaat verder, want het geheel van de openbare dienstverlening wordt met moeilijkheden geconfronteerd: gezondheidszorg, gerecht, landsverdediging.

Het Rapport-Stasi stelt vast dat men weigert zich te laten verzorgen door een dokter van het andere geslacht. Het rapport preciseert nog dat het gaat om weigeringen van de kant van de echtgenoten of vaders, om religieuze redenen.

Men stelt in Frankrijk vast dat men weigert de regels van hygiene en openbare gezondheid te respecteren.

De hospitalen worden geconfronteerd met gebruikersorganisaties die zich gedragen als politiek-religieuze drukkingsgroepen.

Gangen in de klinieken worden omgevormd in privé vertrekken, en parallelle eetgelegenheden worden ingericht, tegen alle sanitaire regels in.

Het Rapport-Stasi stelt ook vast dat schoolmeisjes weigeren deel te nemen aan eerstehulpcursussen, en uit principe weigeren van hulp te verlenen aan mannen.

Aan de gemeenten wordt gevraagd van niet-gemengde infrastructuur ter beschikking te stellen.

"Ces comportements affaiblissent gravement les services publics, au détriment de tous, surtout des citoyens les plus démunis qui devraient en être les premiers bénéficiaires." stelt nog het rapport: "Die gedragingen verzwakken op een ernstige manier de openbare dienstverlening, ten koste van allen, en vooral van de minst bedeelde burgers, die de eersten zouden moeten zijn om ervan te genieten."

Bron: Commission de Réflexion sur l'Application du Principe de Laïcité dans la République. Rapport au Président de la République. Remis le 11 décembre 2003. (Het rapport wordt doorgaans het Rapport-Stasi genoemd naar de president van de sommissie, de heer Bernard Stasi.)

Laatst gewijzigd door Basy Lys : 27 juli 2007 om 16:56.
Basy Lys is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juli 2007, 16:48   #67
duncan
Banneling

Standaard

lol
duncan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juli 2007, 16:49   #68
Lincoln

Standaard

Citaat:
Bewijs en alles is opgelost, simpel.
U bedoelt dat ik u moet overtuigen ? ik denk niet dat ik dat zal doen en het is ook tegen mijn principe !
Oud 27 juli 2007, 17:02   #69
alberto
Minister-President

alberto's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
U bedoelt dat ik u moet overtuigen ? ik denk niet dat ik dat zal doen en het is ook tegen mijn principe !
Het ging mij over post 59.
Mij overtuigen over godsdienst hoeft ook niet, ik zal het toch nooit begrijpen.
alberto is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juli 2007, 17:03   #70
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Ik vrees dat ik moet tegenspreken, jongeren voor islam heeft enkel in Antwerpen volgens eigen zeggen een duizend aangesloten jongeren en in tegenstelling tot wat u denkt zijn ouders veel minder ''strikt'' dan deze jongeren die juist tegen ouders worden opgezet omdat die geloven in de volksislam volgens salafisten. Dit gedachtegoed wordt door organisaties die gesponsord worden door het buitenland, wel degelijk hier verspreid , niet vreemd dat je dit dan ook binnen de samenleving tegenkomt.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juli 2007, 18:19   #71
frituur oswald
Partijlid

Standaard

Citaat:
De wellevendheid raakt nu eenmaal zoek in het vuur van de discussie. Het is des mensen, het loont niet de moeite om een debat op te zetten over het nut van krachttermen. Dat is voer voor psychologen.

De discussie gaat niet over de afgenomen wellevendheid van een man maar over een vrouw die geneeskundige zorg weigert omdat de zorgenverstrekker het verkeerde chromosoom draagt.

En nu komen uw vraagjes goed van pas.
Waarom zou ze? Wat is het nut?
Wat maakt de kwaliteit van de geboden medische hulp afhankelijk van het X-of Y-chromosoom? Bewijs?
Wat hoopt ze te winnen? Denkt ze nu echt dat ze ons charmeert, wij die ons druk maken over discriminatie?

Neen, het zijn geen prijsvragen, al zou ik je graag opzadelen met een weekendje Parijs. Door te antwoorden (eerlijk te antwoorden) kun je niets anders winnen dan ons aller bewondering. De mijne niet in het minst. 't Is wel geen weekendje Parijs, maar 't is niet niks.
frituur oswald is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juli 2007, 18:50   #72
Lincoln

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door frituur oswald Bekijk bericht
De wellevendheid raakt nu eenmaal zoek in het vuur van de discussie. Het is des mensen, het loont niet de moeite om een debat op te zetten over het nut van krachttermen. Dat is voer voor psychologen.

De discussie gaat niet over de afgenomen wellevendheid van een man maar over een vrouw die geneeskundige zorg weigert omdat de zorgenverstrekker het verkeerde chromosoom draagt.

En nu komen uw vraagjes goed van pas.
Waarom zou ze? Wat is het nut?
Wat maakt de kwaliteit van de geboden medische hulp afhankelijk van het X-of Y-chromosoom? Bewijs?
Citaat:
Vrijheid van keuze ?? idd ,ik denk dat de kwaliteit niet op basis van sex, uiterlijk, of levensovertuiging kan gemeten worden, maar de keuze die een client maakt is altijd heilig en zou gerespecteerd moeten worden ,ook al lijkt het absurd ! indien men dat verbied dan ondergraven we gewoon de principe van onze vrijheid !
Wat hoopt ze te winnen? Denkt ze nu echt dat ze ons charmeert, wij die ons druk maken over discriminatie?

Neen, het zijn geen prijsvragen, al zou ik je graag opzadelen met een weekendje Parijs. Door te antwoorden (eerlijk te antwoorden) kun je niets anders winnen dan ons aller bewondering. De mijne niet in het minst. 't Is wel geen weekendje Parijs, maar 't is niet niks.
Oeps, een wanneer is geneeskunde een politieke terrein ?
Oud 27 juli 2007, 20:32   #73
colargo
Banneling

colargo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oeps, een wanneer is geneeskunde een politieke terrein ?
Wanneer je in een ziekenhuis verblijft moet alles in het teken staan van herstel. Maatschappelijke vraagstukken horen daar niet thuis.
Een neutrale uitstraling vind ik dan ook gewenst.
colargo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juli 2007, 11:45   #74
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

AdrianHealey's schermafbeelding

Standaard

Shit. Grote post weg.

1. Klant is koning. Wat redelijk is, mag geïst worden. Als er levensgevaar is, is er natuurlijk niets redelijk.
2. Vrouwen die onder dwang van man leven is irritant, ergerlijk en slecht, maar dit is niet de plek om daar tegen te protesteren.
3. Vrije keuze van de burger tegenover een overheidsdienst. Ook hier.

Discriminatie is slecht. Maar een burger moet dat mogen tov een overheidsdienst.

Burger > overheid.

In private gezondheidszorg doet met wat men niet laten kan.

P.s. Voor eisen kan/mag betaald worden.
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."

Laatst gewijzigd door AdrianHealey : 28 juli 2007 om 11:46.
AdrianHealey is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juli 2007, 12:26   #75
Lincoln

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey Bekijk bericht
Shit. Grote post weg.

1. Klant is koning. Wat redelijk is, mag geïst worden. Als er levensgevaar is, is er natuurlijk niets redelijk.
2. Vrouwen die onder dwang van man leven is irritant, ergerlijk en slecht, maar dit is niet de plek om daar tegen te protesteren.
3. Vrije keuze van de burger tegenover een overheidsdienst. Ook hier.

Discriminatie is slecht. Maar een burger moet dat mogen tov een overheidsdienst.

Burger > overheid.

In private gezondheidszorg doet met wat men niet laten kan.

P.s. Voor eisen kan/mag betaald worden.
Ik denk niet dat een man zijn vrouw laten stikken omwille geen "vrouwelijke arts" ( if he love's his wife), als er geen vrouwelijke arts ter beschikking is , kan de "mannelijke arts" nog altijd ingrijpen (volgens de fatwa die ik ken) !

Ps: en dit als men wenst volgens de sharia te handelen !
Oud 28 juli 2007, 12:27   #76
Raven

Raven's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door colargo Bekijk bericht
Wanneer je in een ziekenhuis verblijft moet alles in het teken staan van herstel. Maatschappelijke vraagstukken horen daar niet thuis.
Een neutrale uitstraling vind ik dan ook gewenst.
Behalve in Brussel éh .

Maar ik moet bekennen, ik ben aangenaam verrast door de franstaligen.

Wist je dat als je een Brussels ziekenhuis binnenkomt, je allicht niet eens kan vertellen (int nederlands) wat er u overkomen is? Vandaar dat sommige verzuurden (je weet wel, dat veebee enzo), eisen dat er minstens één nederlandse/franse tolk aanwezig moet zijn. Dat is natuurlijk niet, en gaat er ook nooit komen, woeeehaaaaaaahahhaaaa .

Maar kom, de Frans/arabische tolk is nu in elk Brussels ziekenhuis een feit. Zo zie je maar hoe het kan verkeren met die objectieve bondgenootschappen.
Oud 28 juli 2007, 12:34   #77
Lincoln

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raven Bekijk bericht
Behalve in Brussel éh .

Wist je dat als je een Brussels ziekenhuis binnenkomt, je allicht niet eens kan vertellen (int nederlands) wat er u overkomen is? Vandaar dat sommige verzuurden (je weet wel, dat veebee enzo), eisen dat er minstens één nederlandse/franse tolk aanwezig moet zijn. Dat is natuurlijk niet, en gaat er ook nooit komen, woeeehaaaaaaahahhaaaa .

Maar kom, de Frans/arabische tolk is nu in elk Brussels ziekenhuis een feit. Zo zie je maar hoe het kan verkeren met die objectieve bondgenootschappen.
Zijde weer colargo op stang aan het jagen ?
Oud 28 juli 2007, 13:17   #78
Vuyschthaemert
Banneling

Standaard

Citaat:
4 scheldwoordjes ,bravo !
Scheldwoorden? Waar dan?

We zullen eens nader gaan kijken naar wat jij onderstreept hebt:

1) (aanbidder van een) "pedofiel": hiermee wordt gerefereerd aan ene mohammed die het met een 9-jarig meiske deed. Meiskes van 9 jaar zijn kinderen. Degenen die het met kinderen doen, zijn pedofielen. Et ergo mohammed was een pedofiel en jij volgt klaarblijkelijk zijn waanzinnige gedachtengoed.

2 + 3) ik had het over een "achterlijk" en "barbaars" geloof: een geloof waar zwart op wit beweerd wordt dat vrouwen slechts de helft van een man waard zijn, waar toegestaan wordt dat anders- of nietgelovigen bedrogen, overvallen, tot slaaf gemaakt of simpel gedood mogen worden omdat ze niet toe wensen te geven aan de grillen van die woestijndemoon. Een geloof dat geen enkele kritische kanttekening plaats bij de pedofilie van de oprichter van dat geloof. Enzovoorts enzovoorts. Dat is dus meer dan genoeg reden om dit een achterlijk en barbaars geloof te noemen, en hoe je het ook wendt of keert, zo'n geloof hoort zeer zeker niet in onze maatschappij thuis.

4) "van de ratten besnuffeld zijn" is een uitdrukking, en betekent gek/gestoord/kierewiet/geschift etc etc zijn. Hetgeen dan ook keer op keer door de volgelingen van dit geloof bewezen wordt.

Citaat:
Nauw ,als we voor elke detail gaan beginnen zagen zoals bv; de boom van mijn buurman is te lang omdat het mijn zicht afschermt dan denk ik dat het probleem eerder bij uw soort (denkmethode, mentaliteit) ligt, namelijk uw "soort" kan het moeilijk hebben van wat er uiterlijk bij de anderen zich afspeelt terwijl men daarvan zelf de baas niet is, ik herhaal ieder is baas in zijn eigen huis, op zijn eigen kop , op zijn eigen gezicht, op zijn eigen tuin,enz...! zo duidelijk ,of moet ik nog een tekeningetje bijzetten ???
Wat lul je hier nu slap over details zagen? Als jij vindt dat bovengenoemde door mij genoemde zaken slechts "details" zijn, dan zijn we heel rap uitgepraat natuurlijk. Want dit zijn namelijk geen details, maar serieuze zaken die onderhand eens besproken dienen te worden.

JIJ begint er hier dingen bij te halen die op generlij wijze ook maar iets met het onderwerp van deze discussie te maken hebben. Het onderwerp van deze discussie is namelijk het weigeren van medische hulp door moslimas omdat dienstdoende arts een man zou zijn. Dat heeft dus helemaal niets met bomen in tuinen en dergelijke te maken, maar heeft alles te maken met de achterlijkheid van een bepaald geloof, in casu de islam.

En ja, deze moslimas maken zich hier dus schuldig aan disciminatie, normaliter een woordje dat ze zelf te pas, en vooral ook te onpas naar alles en iedereen roepen als hen vermeend onrecht is aangedaan.
Vuyschthaemert is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juli 2007, 13:37   #79
frituur oswald
Partijlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raven Bekijk bericht
Behalve in Brussel éh .

Francofone Belgen zijn meetbaar ongezonder (lees: zieklijker; lees: meer afankelijk van medische zorg) dan Nederlandstalige Belgen. Ik zou maar enige voorzichtigheid (lees: argwaan) aan de dag leggen met die objectieve bondgenootschappen.
frituur oswald is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juli 2007, 14:02   #80
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

AdrianHealey's schermafbeelding

Standaard

Wat is er mis met pedofilie?

Wie bepaalt er wat achterlijk en barbaars is?
(De paradox van de barberij, niemand?)
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."
AdrianHealey is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:52.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be