![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De moeder - en enkel en alleen de moeder - is verantwoordelijk voor alles wat er nu met dat meisje gebeurt.
Dat terzijde.
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | ||
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | ||
Minister
|
![]() Citaat:
Als iemand totaal geen kans maakt om toegelaten te worden, dan is het omdat de staat in kwestie, zelfs na toepassing van alle uitzonderingen op het principe dat zij zelf autonoom beslist wie er op haar grondgebied wordt toegelaten, tot het besluit is gekomen dat de kandidaat-vluchteling er in wezen geen is, doch een loutere migrant. Economische vluchtelingen bestaan 'as such' trouwens niet... Citaat:
En je hebt gelijk: voor mensen die overduidelijk niet in aanmerking komen voor een statuut als (kandidaat-) vluchteling moeten de procedures inderdaad versneld worden. Dat komt de onderzoekscapaciteit in de 'échte' dossiers ten goede en zorgt er tevens voor dat de beweerde kandidaat-vluchtelingen meteen (binnen 48 h) teruggestuurd worden naar het land van herkomst. Er is daartoe al een eerste kleine aanzet gegeven. Het was inderdaad totaal incorrect dat de ambtenaren van DVZ, CGVS, en de magistraten van de Vaste Beroepscommissie en Raad van State hun kostbare tijd in dergelijke dossiers moe(s)ten steken... En voor wat het waard is : ik heb een 100-tal dossiers in Vreemdelingenzaken behandeld, en stond daarbij aan de zijde van de (kandidaat-)vluchtelingen. Om U mijn eigen statistiek te geven: minder dan 10 % waren vluchtelingen in de zin van de Conventie van Genève... |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Ik denk zelfs dat de kortgedingrechter niet eens bevoegd is... Enfin, on verra ... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | |
|
![]() @ Diplo,
ik lees hier dat je op vreemdelingenzaken hebt gewerkt. Ik kende ook iemand die er werkte. Die zei me dat de dossiers altijd wel snel zijn afgewerkt door de ambtenaren, maar dat ze dan blijkbaar altijd zeer lang blijven liggen op de bureaus van de rechters van de dienst vreemdelingenzaken. Die rechters zijn politiek benoemd, daarom dat ik hier al es eerder de vraag stelde of die gewoon niet met opzet de dossiers zolang laten aanslepen.
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | |
|
![]() En lap, we krijgen er zelfs extra nieuws over op de radio: Vreemdelingenzaken laat de vrouw en haar dochter vrij.
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Wat de snelheid van DVZ betreft: soms ging het erg snel, soms duurde het inderdaad wel erg lang... De beslissingen worden op het niveau van de DVZ niet door rechters genomen, maar door de directeur-generaal of zijn bevoegde adjuncten. Ik geloof persoonlijk niet dat men die dossiers opzettelijk lang zou laten aanslepen... Je moet je anderzijds wel voorstellen dat een interview (een verhoor ten gronde) (met tolk) als snel een halve dag in beslag neemt. Als je weet dat er - na het rampjaar 2000 - nog steeds zo'n 15.000 asielaanvragen per jaar zijn in België, dan heb je dus al snel een behoorlijk aantal mensen nodig die een heel jaar door non-stop interviews zitten af te nemen... En dat is nog afgezien van al het voorbereidende werk, het veldonderzoek,(men moet inderdaad de concrete situatie in het land, ja zelfs de streek waarvan de vluchteling komt, kennen), etc... Laatst gewijzigd door Diplomatius : 30 juli 2007 om 16:47. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | |
|
![]() nou nee, die persoon meldde mij dat het rechters zijn die de uiteindelijke beslissing nemen, niet de ambtenaren.
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
Volstrekt logisch en terecht.
![]() |
![]() |
#71 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Wel, ik zou mij perfect kunnen ïntegreren in het rijke, mooie, lekker-lazy New-Zealand, waar ik voor ongeveer 500 % meer loon 45 % minder hard moet werken... Maar ik ben er met mijn diploma toch vrij zeker van dat ik er NIET ga mogen blijven, geïntegreerd of niet... Laatst gewijzigd door Diplomatius : 30 juli 2007 om 16:54. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#72 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | |
|
![]() Hetgeen we uit deze zaak dus leren, is met andere woorden: de politiediensten moeten meer actief jagen op illegalen zodanig dat ze hier geen vier jaar rustig kunnen wonen en dat dan achteraf als argument inroepen.
Laatst gewijzigd door Den Ardennees : 30 juli 2007 om 16:58. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#74 | |
Minister
|
![]() Citaat:
In eerste instantie: strenger controleren op luchthavens en haventerminals... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#75 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ach zo .. dus u vindt dat iemand die het 4 jaar vertikt om legalisatie aan te vragen kan beschouwd worden als een geintegreerd persoon ? .. laat je effe nazien zou ik zeggen ![]() Het enige wat me wat dwarszit is haar dochter .. uiteindelijk heeft zo'n kind geen flauw benul van al die wettelijke poespas.
![]() |
![]() |
#76 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ze is al op de terug weg naar België,en wordt vrij gelaten !!!!
![]() |
#77 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Leve de emo-politiek. En een signaal dat kan tellen naar al diegenen die illegaal het land binnen willen. Ongehoorzaamheid wordt nog maar eens beloond.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#78 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
PS .. mooie 1400ste post was dit ![]()
... het enige zachte is dons ... “You can ignore reality, but you can’t ignore the consequences of ignoring reality.” - Ayn Rand Laatst gewijzigd door Bierke : 30 juli 2007 om 17:11. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#79 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#80 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Laat me drie keer raden van waar die kortgedingrechter komt ... wallonië ?
![]() |