Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 7 augustus 2007, 02:54   #61
hermanvk
Minister

hermanvk's schermafbeelding

Stuur een bericht via Skype™ naar hermanvk
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tegendradigaard Bekijk bericht
Bij ons het bos naast mijn straat zitten nog hertjes in het wild. Als ik vorig jaar ging joggen in die bossen kwam ik ze soms tegen..... eigenlijk wel schattig he, maar die beesten zijn zo mensenschuw, die gaan sierlijk lopen als ze ne mens zien he...

Maar ik kan mij anderzijds voorstellen dat moest een everzwijn mijn pad kruisen en mij aanvallen dat ik wel snel zou kunnen lopen.... niet zo sierlijk als een hertje maar wel snel....
dan kom je best niet hier lopen:
Wat kom je zoal tegen:
-herten
-beren
-elanden
-stinkdieren
-wolven
-vossen
-coyotes
-poemas
Om er maar een paar te noemen....

Kunnen jullie je voorstellen, dat je op de hoofdweg, plots moet remmen omdat er x-aantal herten de weg oversteken. Ook op autostrades, met twee baanvakken in beide richtingen...!

Een aantal van die dieren, die ik hierboven opnoemde, kan je ook tegenkomen als je op de baan rijdt!
(*) rmp: rovershoofdman, moordenaar en pedofiel
hermanvk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 augustus 2007, 03:00   #62
hermanvk
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door VVouter Bekijk bericht
En zoals hierboven staat vermeld, de meeste dieren zijn mensenschuw, aanvallen zullen ze dus nauwelijks doen.
Dat klopt meestal.

Vandaar dat men hier duidelijk maakt aan de mensen, om voldoende 'menselijk' lawaai te maken als je gaat wandelen in de bossen.

Beren bvb. zullen eerder uit de weg gaan. Ook al heb je daar sommige exemplaren, die dat niet doen - en dat komt (volgens Wildlife Canada) omdat ze gevoed werden door mensen en dus hun schuwheid ten dele kwijtraakten.

Als je natuurlijk tussen jong en moeder beer terecht komt, dan ben je wel gezien. En rennen helpt niet en in de boom klimmen ook niet (als het een zwarte beer is tenminste). Prijs je gelukkig dat je tegenwind kan lopen en pepper spray meehebt. Dan kan het zijn, dat je kan ontsnappen.
Als je door heel stil te zijn de beer verrast, ziet het er doorgaans ook niet goed uit, want dan word je door de beer beschouwd als een prooidier.

En veel van deze logica, geldt dus ook voor vele wilde dieren.
Oud 7 augustus 2007, 03:20   #63
hermanvk
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Doki Bekijk bericht
Mea Culpa, dat wist ik inderdaad niet. Dat maakt het allemaal goed natuurlijk. Een everzwijn die zoiets in zijn poot krijgt bijvoorbeeld (omdat de jager wat te zat was om het hart te raken), en dan nog bloedend en in doodsangst 1km wordt opgejaagd om daarna "deftig te worden omgelegd", dat is heel humaan.

Over dieren die worden achtergelaten : ik heb nog niet zo lang geleden met eigen ogen een hertejong zien liggen dat frut vaneen was geschoten. Misschien was het met een schot op point blank "deftig omgelegd", omdat het toch niet meer kon overleven nu zijn moeder ook "deftig was omgelegd".
Hier blijft dat niet liggen. De natuur heeft (hier toch nog) voldoende 'vuilnismannen' om kadavers op te kuisen.
Oud 7 augustus 2007, 07:42   #64
Ke Nan
Eur. Commissievoorzitter

Ke Nan's schermafbeelding

Standaard

Oud 7 augustus 2007, 10:47   #65
Dycore
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zonlicht Bekijk bericht
Vlees is een zeer belangrijk onderdeel van ons voedsel (eiwitten), en bovendien ethisch verantwoord omdat wij de dieren die we eten kweken via de landbouw. De jacht, daarentegen, is ethisch niet (meer) verantwoord in onze moderne maatschappij omdat het door de moderne wapens, de inperking van de natuur die er zowiezo al is etc. te belastend voor de natuur en totaal overbodig is geworden, tenzij voor het "plezier". Maar dat laatste geval "jagen voor het plezier", is een beetje ziek.

Inheemse volkeren, ook de amazone-indianen etc., hebben altijd al vlees gegeten. 'Vegetarisch' gaan leven zou voor velen de hongerdood betekenen.
Vooral de Inuit leven enkel van vlees, omdat er daar gewoonweg GEEN planten groeien.
De eerste aapmensen waren puur vegetarisch. Het is pas bij de verdere ontwikkeling van de hersenen dat de mens vlees is beginnen eten. De mens begon vlees te eten omdat hij dat kon beslissen. Nu kan de mens even goed beslissen om geen vlees meer te eten. Dr. Vogel is gezond en gelukkig gestorven ergens in de negentig na een leven lang vegetarisme.

Als u zegt dat kweek ethisch verantwoord is, en jacht niet, dan heeft u ergens een steek los zitten. Het is geen geheim dat de kweek van dieren een nefaste invloed heeft op het klimaat. Varkens die nooit het daglicht zien noem ik verder ook niet etisch verantwoord. Massaproductie op grote schaal zonder enig respect voor dier en natuur. Surf maar eens naar youtube om 'our daily bread' te zien.
Nu, jagen zit wel in de mens en is naar mijn gevoel per definitie ethisch verantwoord. Het enige probleem is dat er te veel mensen zijn. Als de kweek wordt stopgezet en alle mensen gaan jagen, dan is er spoedig geen wild meer. Dus in de praktijk is het niet ethisch verantwoord.

Zowel kweek als jagen zijn dus geen optie. Zolang de bevolkingsdruk toeneemt zou vlees vermeden moeten worden waar mogelijk. Dat zou getuigen van beschaving.

Trouwens Inuit zijn er niet op grote schaal. Die hebben een verwaarloosbare invloed op ons milieu. En Amazone-Indianen hebben wel altijd vlees gegeten, maar steeds door de jacht. Een ongeluk is daarbij nooit uit te sluiten. Daarenboven hebben Indianen vlees altijd met respect gegeten en niet als dagelijkse consumptie in de morgen, middag en avond met de restjes in de vuilbak.

Laatst gewijzigd door Dycore : 7 augustus 2007 om 11:00.
Dycore is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 augustus 2007, 10:52   #66
Dycore
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hermanvk Bekijk bericht
dan kom je best niet hier lopen:
Wat kom je zoal tegen:
-herten
-beren
-elanden
-stinkdieren
-wolven
-vossen
-coyotes
-poemas
Om er maar een paar te noemen....

Kunnen jullie je voorstellen, dat je op de hoofdweg, plots moet remmen omdat er x-aantal herten de weg oversteken. Ook op autostrades, met twee baanvakken in beide richtingen...!

Een aantal van die dieren, die ik hierboven opnoemde, kan je ook tegenkomen als je op de baan rijdt!
Hier in Europa is dat al lang gedaan ze, flauwe.

Kunnen jullie je voorstellen dat je moet remmen voor enkele herten? Ben jij helemaal besodemieterd man? Wil je ze afknallen zodat je niet meer moet remmen? Ruim baan voor de mensheid. We maken alles kapot en uiteindelijk onszelf op zoek naar een goddelijke bestemming in plaats van onze bescheiden plek op aarde.

Laatst gewijzigd door Dycore : 7 augustus 2007 om 10:54.
Oud 7 augustus 2007, 11:34   #67
postbus24
Partijlid

Standaard

Hallooow !!

Het gaat hier niet over vlees eten of niet, of over de noodzakelijkheid van de jacht maar om, enkelen (vermoedelijk jagers)die illegaal wilde everzwijnenen uitzetten en men doet er nu alles aan om deze LEGAAL af te mogen schieten. Moeten wij dit normaal vinden ?

En wat is de volgende stap? ieder boske in uw achtertuin volproppen met allerhand wild om ze vervolgens weer af te schieten ?

Arm Vlaanderen slikt het weeral gewoon en de lobby is al vergunningen aan het uitdelen aan de hoogste bieders.
postbus24 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 augustus 2007, 11:46   #68
Dycore
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door postbus24 Bekijk bericht
Hallooow !!

Het gaat hier niet over vlees eten of niet, of over de noodzakelijkheid van de jacht maar om, enkelen (vermoedelijk jagers)die illegaal wilde everzwijnenen uitzetten en men doet er nu alles aan om deze LEGAAL af te mogen schieten. Moeten wij dit normaal vinden ?

En wat is de volgende stap? ieder boske in uw achtertuin volproppen met allerhand wild om ze vervolgens weer af te schieten ?

Arm Vlaanderen slikt het weeral gewoon en de lobby is al vergunningen aan het uitdelen aan de hoogste bieders.
Er is helemaal niet bewezen dat die dieren uitgezet zijn door jagers. Wie weet zijn ze wel uitgezet door environmentalists die het natuurlijke evenwicht wensten te herstellen. Vergelijk met de beren in de pyreneeën. Sommigen willen die nu ook afschieten omwille van vergelijkbare redenen.
Oud 7 augustus 2007, 13:08   #69
postbus24
Partijlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dycore Bekijk bericht
Er is helemaal niet bewezen dat die dieren uitgezet zijn door jagers. Wie weet zijn ze wel uitgezet door environmentalists die het natuurlijke evenwicht wensten te herstellen. Vergelijk met de beren in de pyreneeën. Sommigen willen die nu ook afschieten omwille van vergelijkbare redenen.
toevallig nadat Minister Peeters had goedgekeurd om in deze gebieden te jagen ? en toevallig net voodat er een nieuw jachtdecreet voor de volgende jaren moet opgesteld worden ?

Groene jongens die de jagers een hak willen zetten lijkt me heel erg sterk, een beetje geite-wollensok ziet daar alleen maar Sint-Hubertus voordeel in . En deze laatsten zijn dan ook de enigen die voordeel hebben bij dit alles. Net iets teveel toeval denk ik dan .....
postbus24 is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:56.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be