![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Partijdiscussies In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. Plaats hier alles die specifiek te maken heeft met een bepaalde partij (of meerdere partijen). |
Bekijk resultaten enquête: De Vlaamse Leeuw | |||
We moeten deze strofe herschrijven - zo destructief zijn we nu ook weer niet |
![]() ![]() ![]() |
17 | 31,48% |
Neen ! We kunnen Di Rupo niet snel genoeg verslinden ! |
![]() ![]() ![]() |
37 | 68,52% |
Aantal stemmers: 54. Je mag niet stemmen in deze enquête |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#62 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Archaïsch? Awel, vertel jij mij nu maar eens wat er zo belangrijk is aan dat België van jou en zijn belangen...Het archaïsche wijst zichzelf dan wel uit. |
|
![]() |
![]() |
#63 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laat het woord "Vlaanderen" weg en vervang het door de indianen van het Braziliaans oerwoud, de Bosnische moslims, de Koerden, de Sami, de Kirgiezen in Afghanistan, de bosjesmannen in Namibië en Zuid-Afrika... dan kun je onmiddellijk op hun sympathie rekenen. Maar niet voor Vlaanderen. |
|
![]() |
![]() |
#64 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Ik zou niet zeggen DE linksen, (ik ben zelf redelijk links) maar ik stoor me ook vaak aan die hypocrisie die sommige linksen telkens uiten. |
||
![]() |
![]() |
#65 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#66 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De Belgische staat bestaat al sinds 1830. Hopeloos voorbijgestreeft dus, want er zijn sindsdien een paar industriële revoluties, twee wereldoorlogen, een koude oorlog en een boel hervormingen van de maatschappij gebeurt.
Het eisen van een Vlaamse staat is net een vooruitstrevende daad. ![]()
![]() |
#67 | ||
Minister
|
![]() Citaat:
![]() |
||
![]() |
![]() |
#68 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik ben nochtans van mening dat ELK volk een eigen staat moet krijgen, ook het vlaamse en het waalse volk.
![]() |
#69 |
Schepen
|
![]() Nice hoor..
Terwijl heel Europa bezig is met het zoeken van gemeenschappelijke factoren tussen de verschillende landen om als economische grootmacht te kunnen opboksen tegen de rest van de wereld, ijveren jullie voor een onafhankelijk Vlaanderen. Het is natuurlijk jullie goed recht om te ijveren voor iets wat jullie erg belangrijk vinden, maar dat wil niet zeggen dat iedereen die in het Vlaams Gewest woont er ook zo over denkt. Ik moet denken aan Wilson's programma na WOI om de lieve vrede terug te vinden en te bewaren. Ik meen me namelijk te herinneren dat die man het voorstel indiende om de rijksgrenzen te bepalen volgens de volksgrenzen. Als zijn voorstel toen had doorgegaan, hadden we nu idd waarschijnlijk in de Republiek Vlaanderen gewoond. Maar euhm, het voorstel werd afgekeurd, en België bleef een feit.. Trouwens, als ik de naam "Vlaanderen" hoor, associeer ik dit onmiddellijk met de Gulden Sporenslag. Een hevig bloedvergieten tussen de elitaire'"Leliaerts" en de "Klauwaerts". Het valt me ook op dat vele separatisten en flaminganten deze gebeurtenis steeds weer oprakelen als het gaat over een onafhankelijk Vlaanderen. Vinden jullie het dan zo vreemd dat ik Vlaanderen een beetje archaïsch vind?
#70 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() guldensporenslag oprakelen? De enige keren dat ik dat geschiedkundig voorval tegenkom op dit forum is wanneer anderen beginnen te klagen dat flaminganten het over die guldensporenslag hebben.
![]() Trouwens, als je iets archaisch wilt: de monarchie en de Belgische staat, beiden van 1830. Hoogtijd voor vernieuwing ![]()
![]() |
#71 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
#72 | ||
Minister
|
![]() Citaat:
Maar zoals u al zei: zowel de Brabançonne als de Vlaamse Leeuw zijn geschreven in een andere tijdsgeest. Het hoort bij het culturele erfgoed, daar moet toch niet aan gesleuteld worden. In het Gravensteen hebben ze misschien ook wel eens geroepen: hak die of die tegenstander z'n kop eraf, maar gaan we daarom het Gravensteen platgooien? Neen. Vlaamse groeten van een Vlaming die fier is op zijn volkslied, de Vlaamse Leeuw. |
||
![]() |
![]() |
#73 | |||
Minister
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() Ik hoop dat ik u niet verveeld heb met mijn mening, u moet ze uiteraard niet delen, maar ik wil maar zeggen dat ik geen verwaaide romanticus ben. Met vriendelijke Vlaamse groetjes Erwin |
|||
![]() |
![]() |
#74 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#75 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Elitaire "Klauwaerts"? Vooreerst waren het Liebaarts en niet Klauwaarts (is een latere term). De Klauwaarts bestonden uit enerzijds de graafgezinde partij en de steden (poorters, gildeleden, gewoon stadsvolk) die elkaar vonden en de strijd aanboden tegen de Franse koning en zijn plaatselijke collaborateurs (de Leliaarts). En neen, wij rakelen dat niet voortdurend op. U vergist zich dus nogmaals. |
|
![]() |
![]() |
#76 |
Burgemeester
|
![]() Och precies of het vandaag anders is.
Toen ik in de Duitse Bank begon te werken had ik een baas van adel. Hij was "ridder". Amai. Hij noemde het een "accident" dat hij Nederlands kon. Zijn moeder had per ongeluk een Nederlandstalige gouvernante aangenomen. Shame on you! En discriminatie tov de Vlaming bestaat nog steeds. Momenteel werk ik in een internationaal bedrijf met een Waalse trut aan het hoofd die zelfs mensen uitrangeert bij een sollicitatie omdat ze Nederlandstalig zijn... zonder de kandidaten gezien te hebben. Leve de Vlaming, vooral de naïeve. 't Zijn goei werkslaven, maar voor de rest deugen ze voor niks, die Vlamingen. Wees maar verder lekker naief, en val je eigen mensen maar aan. We gaan er ver mee komen. Vlaanderen is fier op jou. En De Walen en de rest van België? Die lacht zich een breuk, hoe links Vlaanderen de hete kolen voor hun uit het vuur haalt en de rest van Vlaanderen mee helpt onder de knoet te houden. Tja, proficiat. uw bijdrage wordt geapprecieerd. |
![]() |
![]() |
#77 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Dus als ik u mag geloven selecteert 'die Waalse trut' mensen op basis van hun moedertaal? Is het voor die bepaalde vacatures een vereiste om goed Frans te kunnen? Zo niet dan ken ik betere manieren om deze vorm van discriminatie aan te vechten. En daar zou u dan best eens werk van maken! Vergeet niet dat die 'Waalse trut' nog steeds uw werkgever is, die ervoor zorgt dat u een inkomen heeft. Moest dat wegvallen, dan zou u misschien geen internetverbinding kunnen betalen, hetgeen u momenteel misbruikt om nietswetenden op publieke fora zwart te maken.
![]() |
#78 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Uw betoog doet mij terugdenken aan de reportage op Canvas verleden week, waar Tony Van Dijck te gast was. Tijdens WOII sprak hij zijn Franstalige baas aan met de woorden: 'Je pars �* la Waffen SS', waarop die antwoordde: 'Dehors!'. Cynisch vertelde Tony er nog bij dat zijn baas geen woord Nederlands kon. Alsof zijn oversten bij het Duitse leger dat wel konden. ![]() Maar begrijp me niet verkeerd, ik zei dat uw betoog mij deed terugdenken aan die bepaalde reportage. Dat wil niet zeggen dat ik u over dezelfde kam scheer, of link met het nazisme. (Even verduidelijken voor ik de woede van tientallen Flaminganten op men nek haal. ![]() Ik heb momenteel veel contacten in het Brusselse, en 99 % daarvan verlopen in het Frans. Ik neem de telefoon ALTIJD in het Nederlands op, zelfs al zie ik dat het een '02' nummer is. En telkens vragen ze mij beleefd of ik eventueel Frans kan praten. Dat doe ik dan ook onmiddellijk, hetgeen voelbaar gewaardeerd wordt. Respect kan er pas zijn als het wederzijds is. En respect voor de werkgever vind ik een absolute must!
![]() |
#79 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
#80 | |
Secretaris-Generaal VN
|