Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 8 augustus 2007, 21:52   #61
Bazilfunk
Minister

Bazilfunk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door deryz Bekijk bericht
beetje verzuurd?
De hele maatschappij is verziekt door het VB dus ja deze persoon zal ook reeds aan de verzuring ten prooi zijn gevallen.

En het is geen onterechte opmerking want het VB kan al niet om met mensen van de eigen planeet, laat staan met die van een andere.
Oud 8 augustus 2007, 21:53   #62
fb718882
Gouverneur

fb718882's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HAMC Bekijk bericht
Ik denk dat u te optimistisch bent, veel mensen onderschatten hoe vijandig het heelal staat tegenover leven.

Ik denk dat we alleen zijn.
Ooit heb ik op een Amerikaanse T.V.-zender een geleerd iemand horen verklaren : indien er leven kan ontstaan op elke honderdmiljardste ( da's een 1 met 11 nullen ) planeet, dan kan er leven ontstaan op honderdmiljard planeten ( da's wéér een 1 met 11 nullen ) ! Ik kan echt moeilijk aannemen dat van die honderdmiljard-maal-honderdmiljard planeten onze aarde de énige zou zijn waar leven is/was/zal zijn !
fb718882 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2007, 21:54   #63
deryz
Staatssecretaris

deryz's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bazilfunk Bekijk bericht
De hele maatschappij is verziekt door het VB dus ja deze persoon zal ook reeds aan de verzuring ten prooi zijn gevallen.

En het is geen onterechte opmerking want het VB kan al niet om met mensen van de eigen planeet, laat staan met die van een andere.
op de familiedag waren niets dan stralende gezichten te zien, de echte verzuurden hebben de verkiezingen zwaar verloren denk ik, daarmee dat ze zo zuur doen!
Oud 8 augustus 2007, 21:58   #64
Bazilfunk
Minister

Bazilfunk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door deryz Bekijk bericht
op de familiedag waren niets dan stralende gezichten te zien, de echte verzuurden hebben de verkiezingen zwaar verloren denk ik, daarmee dat ze zo zuur doen!
Ja het vlaams belang heeft inderdaad de verkiezingen een tweede keer op rij verloren en de partij hangt er voor ne zak patatten bij. ge hebt gelijk! Op naar de volgende familiedag
Oud 8 augustus 2007, 22:09   #65
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik denk dat u te optimistisch bent, veel mensen onderschatten hoe vijandig het heelal staat tegenover leven.

Ik denk dat we alleen zijn.
Er zijn miljarden sterren in ons sterrenstelsel. Er zijn miljarden sterrenstelsels....

Overigens, we moeten wachten op de DARWIN missie van ESA eer dat we aardse planeten kunnen gaan waarnemen. De technologie is er al voor in ontwikkeling, en die is indrukwekkend....
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2007, 22:10   #66
born2bewild
Banneling

Standaard

ik denk dat de groen schrale mannekes met te grote hoofden proberen te infiltreren via 2nd life.

Laatst gewijzigd door born2bewild : 8 augustus 2007 om 22:30.
born2bewild is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2007, 22:12   #67
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door born2bewild Bekijk bericht
ik denk dat de groen schrale mannekes met te grote hoofden proberen te infiltreren via 2nd life.
Hebt ge uw attributen al gekocht in second life ?
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2007, 22:16   #68
deryz
Staatssecretaris

deryz's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ja het vlaams belang heeft inderdaad de verkiezingen een tweede keer op rij verloren en de partij hangt er voor ne zak patatten bij. ge hebt gelijk! Op naar de volgende familiedag
grapjas
vlaams belang heeft de laatste twee keer ook gewonnen
Oud 8 augustus 2007, 22:18   #69
HAMC
Perm. Vertegenwoordiger VN

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Weet u dan hoe het heelal in elkaar zit?
In grote lijnen weten we dat toch.

Citaat:
Op deze kleine plek is het heelal alleszins heel vriendelijk geweest voor het leven.
Ik denk dat u daar een verkeerd beeld op heeft, het is technologie dat het leven tegenwoordig "gemakkelijk" maakt. Als het hier vriendelijk was voor het leven waar zijn dan al die soorten door uitgestorven?

En zaken als aardbevingen, tsunami's, vulkaan uitbarstingen, pest en aids en kanker, allemaal zaken die vijandig staan tegenover leven. Een serieuze meteoorinslag en het is afgelopen met de mensheid.

Citaat:
Waarom zou enkel deze kleine patch in het heelal beschermd worden? De hand van god?

Als ik die ooit tegen moest komen, die zou er niet goed van zijn.

Verschaeve
HAMC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2007, 22:36   #70
HAMC

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fb718882 Bekijk bericht
Ooit heb ik op een Amerikaanse T.V.-zender een geleerd iemand horen verklaren : indien er leven kan ontstaan op elke honderdmiljardste ( da's een 1 met 11 nullen ) planeet, dan kan er leven ontstaan op honderdmiljard planeten ( da's wéér een 1 met 11 nullen ) ! Ik kan echt moeilijk aannemen dat van die honderdmiljard-maal-honderdmiljard planeten onze aarde de énige zou zijn waar leven is/was/zal zijn !
Ja, ik hoor het allemaal graag en ik zou zelfs graag hebben dat het allemaal zo was, maar de realiteit leert ons anders. Zover we kunnen zien zijn er geen bewoonbare planeten, en met de Hubble telescoop is dat toch enorm ver. Als het heelal dan vol met leven moet zitten wanneer zien we dat dan?

Als we leven verwachten waar we met zouden kunnen communiceren dan moet het in bepaalde opzichten aan een set eisen voldoen die op zijn minst overlappend zijn met onze.

Niet alleen moet er op een planeet aan alle voorwaarden voor leven zijn voldaan, maar de planeet moet dan nogeens op de juiste afstand staan van de juiste soort zon die dan in een bepaalde toestand in zijn eigen levenscyclus moet staan. Ik persoonlijk verschiet ervan dat het hier is gebeurt, de kansen zijn zo klein dat je het sommige mensen zelfs niet kwalijk kunt nemen dat ze er de infame hand van het onsterfelijke superwezen met bovennatuurlijke krachten in zien.

En dan hebben we het nog niet eens over de miljoenen jaren van evolutionele stappen die nodig zijn om tot een bewuste en intilligente soort te komen.

Verschaeve
Oud 9 augustus 2007, 10:02   #71
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Beauris Bekijk bericht
Waar eindigt het dan?
bij de (volgende) big bang
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 augustus 2007, 10:13   #72
Wautd
Parlementslid

Wautd's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ja, ik hoor het allemaal graag en ik zou zelfs graag hebben dat het allemaal zo was, maar de realiteit leert ons anders. Zover we kunnen zien zijn er geen bewoonbare planeten, en met de Hubble telescoop is dat toch enorm ver. Als het heelal dan vol met leven moet zitten wanneer zien we dat dan?
Het vinden van planeten buiten ons sterrenstelsel staat ook nog maar in zijn kinderschoenen he (10-20 jaar tops). In die korte tijd zijn er al honderden gevonden. Nu, de technologie hiervoor staat nog niet ver vooruit dus men kan vnl reuzeplaneten waarnemen maar het bewijst wel dat het heelal potentieel miljarden planeten bevat

Citaat:
Als we leven verwachten waar we met zouden kunnen communiceren dan moet het in bepaalde opzichten aan een set eisen voldoen die op zijn minst overlappend zijn met onze.
Waarschijnlijk. Logisch gezien zou iets gebaseerd op wiskunde gebruikt kunnen worden als een universele taal.

Citaat:
Niet alleen moet er op een planeet aan alle voorwaarden voor leven zijn voldaan, maar de planeet moet dan nogeens op de juiste afstand staan van de juiste soort zon die dan in een bepaalde toestand in zijn eigen levenscyclus moet staan. Ik persoonlijk verschiet ervan dat het hier is gebeurt, de kansen zijn zo klein dat je het sommige mensen zelfs niet kwalijk kunt nemen dat ze er de infame hand van het onsterfelijke superwezen met bovennatuurlijke krachten in zien.
Fout. Dat is gebaseerd op het huidige leven op deze planeet. Dat wil niet zeggen er op een planeet met andere omstandigheden geen andere levensvormen kunnen ontwikkelen. Op onze planeet alleen al heeft men organismen ontdekt die men eerst onmogelijk achtte (Zo zijn organimes die in extreme koude en droogte leven. Een microcosmos van leven ver van de zon maar die hun energie halen van een vulkanische uitlaat op de zeebodem. Er is zelfs een bacterie gevonden die radioactiviteit als energiebron gebruikt.

Citaat:
En dan hebben we het nog niet eens over de miljoenen jaren van evolutionele stappen die nodig zijn om tot een bewuste en intilligente soort te komen.
Miljoenen jaren zijn maar een voetnoot op de schaal van het heelal.

Laatst gewijzigd door Wautd : 9 augustus 2007 om 10:26.
Wautd is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 augustus 2007, 10:21   #73
Wautd
Parlementslid

Wautd's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als ik me goed herinner werd er in "The God delusion" hier ook een hoofdstuk aan gewijdt.

Ten eerste is deze planeet ook vol plaatsen die vijandig staat tegenover het leven, maar waar er toch leven wordt aantreft waar ze het niet verwachten. Leven is in staat zich goed aan te passen

Ten tweede (moet ik wel opzoeken voor meer detail), was er iets van dat er een handvol universele constanten waren (bv aantrekkingskracht tss atoomkern en electron) die als ze ook maar iets anders waren er geen leven mogelijk was geweest (laat staan vorming van sterren). Maw, je kunt zeggen dat het heelal net wel gunstig staat tov vorming van leven
Oud 9 augustus 2007, 10:32   #74
Vorenus
Banneling

Vorenus's schermafbeelding

Standaard

Zelfs op deze forum zijn er buitenaardse creaturen aanwezig zoals Raf, Mitgard, Feremens en waarschijnllijk ook de modjes.
Vorenus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 augustus 2007, 10:41   #75
exodus

exodus's schermafbeelding

Standaard

De vraag of er buitenaards leven is interesseert mij niet zozeer, alhoewel ik denk dat het bestaat. Ik denk dat alles leeft of bewust is, en de vraag of er buitenaards leven is is hierin minder relevant. Je hebt ook "leven" in andere dimensies en dat kan net naast je deur zijn bij wijze van spreken maar je ziet het niet.
Oud 9 augustus 2007, 10:48   #76
giserke
Banneling

Standaard

natuurlijk is er buitenaards leven.
Ze zitten zelfs onder ons: Hans1 en Patriot
giserke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 augustus 2007, 11:09   #77
Wautd
Parlementslid

Wautd's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hellfigger Bekijk bericht
Zelfs op deze forum zijn er buitenaardse creaturen aanwezig zoals Raf, Mitgard, Feremens en waarschijnllijk ook de modjes.
Maar nee, iedereen op dit forum zijn hersenspinsels van uw verbeelding
Oud 9 augustus 2007, 11:36   #78
HAMC

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wautd Bekijk bericht
Het vinden van planeten buiten ons sterrenstelsel staat ook nog maar in zijn kinderschoenen he (10-20 jaar tops). In die korte tijd zijn er al honderden gevonden. Nu, de technologie hiervoor staat nog niet ver vooruit dus men kan vnl reuzeplaneten waarnemen maar het bewijst wel dat het heelal potentieel miljarden planeten bevat
Ja, zeker is het heelal vol met planeten, niemand bestrijdt dat denk ik, het schoentje wringt dan ook aan een andere voet. Alle planeten die gevonden zijn zijn ofwel ijsballen ofwel geblakerde rots.

Citaat:
Waarschijnlijk. Logisch gezien zou iets gebaseerd op wiskunde gebruikt kunnen worden als een universele taal.
Gewoon wiskunde zelf, de fysica wetten zijn daar het zelfde als hier.

Citaat:
Fout. Dat is gebaseerd op het huidige leven op deze planeet. Dat wil niet zeggen er op een planeet met andere omstandigheden geen andere levensvormen kunnen ontwikkelen. Op onze planeet alleen al heeft men organismen ontdekt die men eerst onmogelijk achtte (Zo zijn organimes die in extreme koude en droogte leven. Een microcosmos van leven ver van de zon maar die hun energie halen van een vulkanische uitlaat op de zeebodem. Er is zelfs een bacterie gevonden die radioactiviteit als energiebron gebruikt.
Natuurlijk is het gebaseerd op deze planeet, iets anders als referentiepunt is er niet.

Want dan als u voorbeelden begint te noemen van bakterien die heet en of koud verdragen zijn die toch ook van deze planeet?

Heel zeker zou een totaal andere planeet rond een totaal andere zon een totaal ander soort van leven kunnen opleveren, maar er zijn toch enige raakvlakken waar aan voldoen moet worden voor het zal werken.

Betreffende die zon, er zijn soorten waarvan de straling het leven doet verschrompelen in een tiende van een second, het is dus niet eender.

Neem nu de aarde, als die nu een heel andere samenstelling had van haar materie, dan zou de aarde niet in deze baan rond de zon draaien, het zou alnaar gelang van de samenstelling dichter of verder van de zon zijn: een ijsbol of een geblakerde rots = geen leven.

Citaat:
Miljoenen jaren zijn maar een voetnoot op de schaal van het heelal.
Juist daarom is mijn stelling: leven in de ruimte? Misschien binnen een aantal duizend miljard jaar. De mensheid zal lang verdwenen zijn als die filosofische vragen opnieuw gesteld worden.

Verschaeve
Oud 9 augustus 2007, 11:40   #79
Vorenus
Banneling

Vorenus's schermafbeelding

Standaard

[quote=Wautd;2840773]Het vinden van planeten buiten ons sterrenstelsel staat ook nog maar in zijn kinderschoenen he (10-20 jaar tops). In die korte tijd zijn er al honderden gevonden. Nu, de technologie hiervoor staat nog niet ver vooruit dus men kan vnl reuzeplaneten waarnemen maar het bewijst wel dat het heelal potentieel miljarden planeten bevat[quote]

Technologie is er al, men gaat binnenkort een telescoop lanceren die water, gassen en andere gegevens kan registreren.
Vorenus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 augustus 2007, 11:50   #80
Goldband
Parlementslid

Goldband's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Juist daarom is mijn stelling: leven in de ruimte? Misschien binnen een aantal duizend miljard jaar. De mensheid zal lang verdwenen zijn als die filosofische vragen opnieuw gesteld worden.
En waarom alleen in de toekomst? Het heelal bestaat al een tijdje hoor. (al ben ik een uitgesproken non-believer)

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:21.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be