Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 13 augustus 2007, 23:41   #61
Volksstormer
Minister-President

Volksstormer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door evilbu Bekijk bericht
Maar binnen de EU, namelijk in het hart, in Vlaanderen, mag het wel?
Ik denk inderdaad "Diets", maar of dat Dietsland nu "Heel-Nederlands" of "Groot-Nederlands" moet worden ingevuld, laat ik in het midden. Dat zal afhangen van het historische momentum. Mijn eerste bekommernis is een ideologische en niet zozeer een etnische staat.

Zoals Max van Dietschland ook min of meer stelt (dacht ik): met de Walen als het kan (liefst), zonder hen als het moet.
Volksstormer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 augustus 2007, 23:51   #62
evilbu
Perm. Vertegenwoordiger VN

evilbu's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Volksstormer Bekijk bericht
Ik denk inderdaad "Diets", maar of dat Dietsland nu "Heel-Nederlands" of "Groot-Nederlands" moet worden ingevuld, laat ik in het midden. Dat zal afhangen van het historische momentum. Mijn eerste bekommernis is een ideologische en niet zozeer een etnische staat.
En wat is jouw ideologie die jij wil opleggen dan?

Ik wil maar zeggen, jij wil hier staatsgrenzen veranderen, maar in de Balkan mag het niet?
Oud 14 augustus 2007, 09:15   #63
An Arkos
Minister

An Arkos's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Zoals Max van Dietschland ook min of meer stelt (dacht ik): met de Walen als het kan (liefst), zonder hen als het moet.
Dat staat me nu eens aan zie, betekent dat dat iedereen die niet in de heersende ideologie gelooft geen deel uitmaakt van de staat? Dat zou fantastisch zijn!
Oud 14 augustus 2007, 10:30   #64
deryz
Staatssecretaris

deryz's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De nationalisten van de Nederlandse Volksunie hebben vorige week een bescheiden, maar geslaagde steunbetoging voor Iran georganiseerd. Het wordt tijd dat nationalisten in heel Europa eensgezind het échte terrorisme afwijzen dat al meer dan 60 jaar ongestoord zijn gang kan gaan!
steunbetoging voor Iran? voor een dictator? die zelf eigen mensen laat vermoorden?

goed zot
Oud 14 augustus 2007, 10:37   #65
Volksstormer
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door An Arkos Bekijk bericht
Dat staat me nu eens aan zie, betekent dat dat iedereen die niet in de heersende ideologie gelooft geen deel uitmaakt van de staat? Dat zou fantastisch zijn!
Uit de staat stappen is een oude droom van zowel liberalen als anarchisten. Mij niet gelaten, maar kom dan achteraf ook niet klagen als de staat jullie de rechten afneemt die aan het staatsburgerschap verbonden zijn.
Oud 14 augustus 2007, 10:41   #66
Volksstormer
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door deryz Bekijk bericht
steunbetoging voor Iran? voor een dictator? die zelf eigen mensen laat vermoorden?

goed zot
Tuurlijk, iedereen die geen liberaal-democraat van westerse snit is, is een dictator, beul, moordenaar, enz.

Geef jou maar een demo/plutocraat als Bush en de illusie van verkiezingen en zo, zeker?

Laatst gewijzigd door Volksstormer : 14 augustus 2007 om 10:41.
Oud 14 augustus 2007, 10:50   #67
deryz
Staatssecretaris

deryz's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Tuurlijk, iedereen die geen liberaal-democraat van westerse snit is, is een dictator, beul, moordenaar, enz.

Geef jou maar een demo/plutocraat als Bush en de illusie van verkiezingen en zo, zeker?
u ontkent dus dat Iran een dictatuur is waar mensen zonder proces worden opgesloten, vermoord worden,....
Oud 14 augustus 2007, 10:50   #68
Volksstormer
Minister-President

Standaard

Citaat:
En wat is jouw ideologie die jij wil opleggen dan?
Mijn "ideologie" wil 1945 uitwissen zonder al te veel nostalgisch gedoe. Het hele bezetterssysteem - met zijn supranationale instellingen, waaronder de "E"U - moet verdwijnen. Europese bevrijding en allianties met Derde-Wereldlanden die dezelfde vijanden hebben als wij moeten de prioriteit zijn.
Citaat:
Ik wil maar zeggen, jij wil hier staatsgrenzen veranderen, maar in de Balkan mag het niet?
Ik wil dat niet per se. Maar West-Europa heeft het voordeel op een lappendeken als de Balkan dat de natie/staatsvorming hier beter territoriaal te organiseren is.

Laatst gewijzigd door Volksstormer : 14 augustus 2007 om 10:50.
Oud 14 augustus 2007, 10:59   #69
Volksstormer
Minister-President

Standaard

Citaat:
u ontkent dus dat Iran een dictatuur is waar mensen zonder proces worden opgesloten, vermoord worden,....
Jongen toch, ga misschien eens kijken in Guantanamo of een Palestijns vluchtelingen-annex-concentratiekamp of zo.

Ja, onlangs vond in Iran voor het eerst in vijf jaar nog eens een openbare terechtstelling plaats. In de VSA gebeurt het op iéts regelmatiger basis, maar dan niet in het openbaar.

Alle regimes zijn des mensen en dus niet perfect. Wat is er gebeurd met jullie argumentarium, als "doodstraf" nu al een reden zou zijn om een land aan te vallen? Komen de VSA dan vóór of na Iran op het lijstje van schurkenstaten?

Wat die politieke moorden betreft, ik zou niet kunnen zeggen of er statistisch meer politiek geweld is in Iran, dan in de VSA of West-Europa.
Oud 14 augustus 2007, 11:02   #70
deryz
Staatssecretaris

deryz's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Jongen toch, ga misschien eens kijken in Guantanamo of een Palestijns vluchtelingen-annex-concentratiekamp of zo.

Ja, onlangs vond in Iran voor het eerst in vijf jaar nog eens een openbare terechtstelling plaats. In de VSA gebeurt het op iéts regelmatiger basis, maar dan niet in het openbaar.

Alle regimes zijn des mensen en dus niet perfect. Wat is er gebeurd met jullie argumentarium, als "doodstraf" nu al een reden zou zijn om een land aan te vallen? Komen de VSA dan vóór of na Iran op het lijstje van schurkenstaten?

Wat die politieke moorden betreft, ik zou niet kunnen zeggen of er statistisch meer politiek geweld is in Iran, dan in de VSA of West-Europa.
iran:

Resultaat van 26 jaar dictatuur van de mullahs in Iran

Resultaat van 26 jaar dictatuur van de mullahs in Iran. Dagelijks worden er mensen mishandeld, vooral bij de studenten en de vrouwen komt het vaak voor. Dagelijks worden er mensen gedood. De mensen rechtenschendingen gaan maar door. Dit is het resultaat ..
- 120.000 geëxecuteerde politieke gevangene
- 500.000 politieke gevangene
- 30.000 politieke gevangene, geëxecuteerd gedurende 2 maanden in de zomer van 1988 - 174 vormen van martelingen in de politieke gevangenissen
- 1000-den ophangingen - afschuwelijke martelpraktijken zoals steniging, amputatie, uittrekken van ogen, ...
- 600.000 per jaar gearresteerd, de voorbije jaren
- 7.000.000 gevangene, sinds het op macht komen van de mullahs
- gemiddeld 2.500.000 operaties van de politie, en 50.000.000 identiteitsverificatie per jaar
- 20 instellingen voor repressie
- 6.000.000 rechtelijke dossiers per jaar geopend
- seksuele discriminatie tegen de vrouwen, en vrouwenhatende praktijken
- discriminatie en onderdrukking van andere godsdiensten, o.a. Joden en Christenen
- 100-den kranten en publicaties gesloten, 133 tijdens het mandaat van Khatami
- 450 terroristische aanslagen in het buitenland
- verbod van alle politieke partijen en organisaties die niet loyaal eens zijn met de mullahs
- verbod van om het even welke onafhankelijke vakbond
- verbod van om het even welke onafhankelijke krant of tijdschrift

bron: smvi.nl
maar doe gerust verder met u iransympathie hoor
Oud 14 augustus 2007, 11:36   #71
Volksstormer
Minister-President

Standaard

Mijn hyperskepticisme zal misschien op je zenuwen werken, maar Colin Powell hield in 2003 met al zijn "bewijsmateriaal" tegen Irak ook een urenlange exposé voor de Algemene Vergadering van de VN. Ouderwetse agressieoorlogen moeten tegenwoordig nu eenmaal worden gevoerd met veel geblaat over humanitaire motieven, enz.

Niets zal de VSA van een oorlog weerhouden, als ze er écht een willen. Dezelfde geldmachten die de democratie regeren, kunnen zich vaak ook probleemloos van de media bedienen om de publieke opinie mee te krijgen. Achteraf kunnen de democraten dan nog steeds wegkomen met een "welgemeende" verontschuldiging.

Laatst gewijzigd door Volksstormer : 14 augustus 2007 om 11:37.
Oud 14 augustus 2007, 14:38   #72
deryz
Staatssecretaris

deryz's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Mijn hyperskepticisme zal misschien op je zenuwen werken, maar Colin Powell hield in 2003 met al zijn "bewijsmateriaal" tegen Irak ook een urenlange exposé voor de Algemene Vergadering van de VN. Ouderwetse agressieoorlogen moeten tegenwoordig nu eenmaal worden gevoerd met veel geblaat over humanitaire motieven, enz.

Niets zal de VSA van een oorlog weerhouden, als ze er écht een willen. Dezelfde geldmachten die de democratie regeren, kunnen zich vaak ook probleemloos van de media bedienen om de publieke opinie mee te krijgen. Achteraf kunnen de democraten dan nog steeds wegkomen met een "welgemeende" verontschuldiging.
integendeel alle mensenrechtenorganisaties alsook alle westerse landen weten dat iran geen democratie is en daar in het verleden velen duizenden mensen vermoord werden, blijkbaar wist u dat nog niet...
Oud 15 augustus 2007, 02:01   #73
Metternich

Metternich's schermafbeelding

Locatie: Dietsland-Europa Ideologie: Solidarisme en corporatisme
Standaard

Citaat:
Nu kun je gigantisch veel zeggen over de propagandastrategie van de V.S.A., maar het valt niet te ontkennen dat Iran absoluut geen land is waar men vrij zijn of haar mening mag uiten. Het valt ook niet te ontkennen dat Iran een land is waar de wetgeving en het bestaande systeem gelegitimeerd op religieuze basis.

Kerk en staat horen in een land gescheiden te zijn in de mate dat de kerk haar wil niet kan opleggen aan de staat. Tegen een vermenging van religie en staat heb ik niets, sommige grondrechten (zoals "moord en diefstal zijn misdrijven") hebben immers in het verleden een goddelijke legitimering gekregen. In Iran is de kerk/moskee echter de staat wat leidt tot een reactionair conservatisme dat alle vooruitgang probeert tegen te houden door middel van intimidatie en geweld.

Metternich is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 augustus 2007, 18:23   #74
deryz
Staatssecretaris

deryz's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

en hoe zit het met de sympathie?
Oud 16 augustus 2007, 18:31   #75
Max van Dietschland

Max van Dietschland's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Inderdaad, maar dan moeten de Walen wel meewillen. Ik vind dat het Waalse volk zich nogal gemakkelijk neerlegt bij het huidige regime, je hebt daar nauwelijks een anti-systeem stem, die in Vlaanderen toch veel luider klinkt.

Misschien moet Vlaanderen en Wallonië tijdelijk gescheiden worden, opdat de geldstroom tussen beiden, toch voor een groot deel, wordt drooggelegd. De Walen zullen dan wel beseffen welke maffia regime er daar aan de macht geweest is. Dan zullen anti-systeem krachten er veel meer ruimte krijgen, zowel ter "rechter" als "linker" zijde.

https://x.com/dietschland
Max van Dietschland is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 augustus 2007, 18:35   #76
Max van Dietschland

Max van Dietschland's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
integendeel alle mensenrechtenorganisaties alsook alle westerse landen weten dat iran geen democratie is en daar in het verleden velen duizenden mensen vermoord werden, blijkbaar wist u dat nog niet...
De JewSA en zijn zionistische vazalstaat hebben miljoenen mensen vermoord, daar kunnen nog geen 100 Iraanse staten tegen. Vele mensen hebben een verkeerd beeld over Iran, buiten een paar gevaarlijke buurten, maar dat hebben we in Antwerpen en Brussel ook, is Iran een betrekkelijk veilig en ordelijk land. De mensen hebben het er goed en er is relatief weinig armoede.

Wees maar zeker, Iran is een paradijs, vergeleken met Irak, dat door de cowboys wordt geregeerd.

https://x.com/dietschland
Max van Dietschland is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 augustus 2007, 18:37   #77
deryz
Staatssecretaris

deryz's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Max van Dietschland Bekijk bericht
De JewSA en zijn zionistische vazalstaat hebben miljoenen mensen vermoord, daar kunnen nog geen 100 Iraanse staten tegen. Vele mensen hebben een verkeerd beeld over Iran, buiten een paar gevaarlijke buurten, maar dat hebben we in Antwerpen en Brussel ook, is Iran een betrekkelijk veilig en ordelijk land. De mensen hebben het er goed en er is relatief weinig armoede.

Wees maar zeker, Iran is een paradijs, vergeleken met Irak, dat door de cowboys wordt geregeerd.
sinds wanneer hebben de amerikanen miljoenen amerikanen vermoord?

iran:

Resultaat van 26 jaar dictatuur van de mullahs in Iran

Resultaat van 26 jaar dictatuur van de mullahs in Iran. Dagelijks worden er mensen mishandeld, vooral bij de studenten en de vrouwen komt het vaak voor. Dagelijks worden er mensen gedood. De mensen rechtenschendingen gaan maar door. Dit is het resultaat ..
- 120.000 geëxecuteerde politieke gevangene
- 500.000 politieke gevangene
- 30.000 politieke gevangene, geëxecuteerd gedurende 2 maanden in de zomer van 1988 - 174 vormen van martelingen in de politieke gevangenissen
- 1000-den ophangingen - afschuwelijke martelpraktijken zoals steniging, amputatie, uittrekken van ogen, ...
- 600.000 per jaar gearresteerd, de voorbije jaren
- 7.000.000 gevangene, sinds het op macht komen van de mullahs
- gemiddeld 2.500.000 operaties van de politie, en 50.000.000 identiteitsverificatie per jaar
- 20 instellingen voor repressie
- 6.000.000 rechtelijke dossiers per jaar geopend
- seksuele discriminatie tegen de vrouwen, en vrouwenhatende praktijken
- discriminatie en onderdrukking van andere godsdiensten, o.a. Joden en Christenen
- 100-den kranten en publicaties gesloten, 133 tijdens het mandaat van Khatami
- 450 terroristische aanslagen in het buitenland
- verbod van alle politieke partijen en organisaties die niet loyaal eens zijn met de mullahs
- verbod van om het even welke onafhankelijke vakbond
- verbod van om het even welke onafhankelijke krant of tijdschrift

bron: smvi.nl
dat zijn maar bijkomstigheden zeker?
Oud 16 augustus 2007, 18:41   #78
hermanvk
Minister

hermanvk's schermafbeelding

Stuur een bericht via Skype™ naar hermanvk
Standaard

Citaat:
Soms denk ik dat mensen op dit forum gewoon bij het woord "jood" hysterisch worden.
Heeft de gemiddelde inwoner van Iran te klagen over Israeli's of joden?
Dat Iran ondertussen niet democratisch wordt en zijn bevolking dingen ontzegt, is blijkbaar geen probleem.
Iran, Fatwa, Ayatollah Khomeini, 1992 (geloof ik) :
"According to a special "religious decree" issued by Ayatollah Khomeini, virgin women prisoners must be raped before execution to prevent their going to heaven. A Guard conducts the rape the night before their murder. The next day, the religious judge at the prison issues a marriage certificate and sends it to the victim's family, along with a box of sweets."

Deze wet is nog steeds in voegen in Iran.

Ayatollah Khomeini is ook met een 4-jarig meisje getrouwd, dat de dag na de trouw in het hospitaal is opgenomen met gescheurde genitalien.

http://ibloga.blogspot.com/2007/01/i...tle-girls.html
http://www.uri.edu/artsci/wms/hughes/mhviran.htm
http://www.peacefaq.com/women.html
(*) rmp: rovershoofdman, moordenaar en pedofiel
hermanvk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 augustus 2007, 18:43   #79
hermanvk
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
En toch hebben ze ergens wel gelijk. De inval in Irak heeft natuurlijk niet alleen met Israel te maken, ook met de olievoorraden en de strategische ligging, en ook met het feit dat een unieke kans zich aanbood (na 11/9 was de Amerikaanse publieke opinie er klaar voor, en Saddam was volledig geîsoleerd), maar het is zeker dat pro-Israel lobbyisten zoals Wolfowitz een grote rol speelden in de beslissing om Irak binnen te vallen. Ze hoopten waarschijnlijk, door een stevige uitvalsbasis te hebben in het Midden-Oosten, de druk op Israel te verlichten. Het resultaat was eerder het omgekeerde natuurlijk.
De olie wordt nu TEGEN ons gebruikt. Door de moslims om hun discrimerende, gewelddadige en onderdrukkende boodschap van islam door onze strot te duwen.

Met we en ons bedoel ik niet de dhimmies, die nu al niet meer weten waar kruipen om die ideologie, vermomd als godsdienst toe te laten en te koesteren.
Oud 16 augustus 2007, 18:55   #80
hermanvk
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Max van Dietschland Bekijk bericht

[sarcasme]Aardig paradijsje heb je daar[/sarcasme]
http://forum.politics.be/showpost.ph...1&postcount=78
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:22.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be