Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 14 augustus 2007, 16:33   #61
Gun
Perm. Vertegenwoordiger VN

Gun's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door deryz Bekijk bericht
de feiten zijn nog altijd dat al qaida de aanslagen heeft gepleegd, al de rest is onzin, mensen zouden wellicht niet liever willen dat bush ze zelf heeft georganiseerd omdat ze verblind zijn door de amerika haat, maar op forum's kom je inderdaad zielige en schimmige figuren tegen die persé denken dat de wereld uit complotten bestaat
Lever eesn dat bewijs voor dit feit
Oud 14 augustus 2007, 16:36   #62
Gun

Gun's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

inderdaad de feiten die in alle media staan in alle officiële rapporten en dus de echte feiten, geen prietpraat van wat linkse kereltjes die bush haten
En rechtse kereltje voor wie het beleid van de Bush junta niet kan bekoren spreekt u dus niet aan via deze post

Oef!
Oud 14 augustus 2007, 16:36   #63
Gun

Gun's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
in plaats van complotjes te bedenken en te zoeken kan men zich bv beter eens afvragen hoe we toekomstige aanslagen kunnen tegenhouden & hoe we ons beter kunnen beschermen
Volledig gebrainwashed
Oud 14 augustus 2007, 18:48   #64
deryz
Staatssecretaris

deryz's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 2004gun Bekijk bericht
Lever eesn dat bewijs voor dit feit
Citaat:

inderdaad de feiten die in alle media staan in alle officiële rapporten en dus de echte feiten, geen prietpraat van wat linkse kereltjes die bush haten
Oud 14 augustus 2007, 19:01   #65
Gun

Gun's schermafbeelding

Standaard

Haal één bewijs uit de officiële rapporten dat Al Qaida de aanslag heeft gepleegd
Oud 14 augustus 2007, 20:01   #66
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

AdrianHealey's schermafbeelding

Standaard

Het gevonde paspoort, natuurlijk.
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."
AdrianHealey is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 augustus 2007, 20:05   #67
Gun

Gun's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey Bekijk bericht
Het gevonden paspoort, natuurlijk.
Van Atta?

Bekijk mijn handtekeningfilmpje eens!
Oud 14 augustus 2007, 20:49   #68
Akufen
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
in plaats van complotjes te bedenken en te zoeken kan men zich bv beter eens afvragen hoe we toekomstige aanslagen kunnen tegenhouden & hoe we ons beter kunnen beschermen
Dus best niet teveel nadenken en gewoon doen wat ze vragen?
Citaat:
"Authoriteit als de waarheid in plaats van de waarheid als authoriteit".
Als er nu niets van hun verhaal klopt en het allemaal maar een opgeklopte hype is om de mensen schrik aan te jagen zoals velen ondertussen beseffen moeten we dan nog zomaar alles slikken en toegeven zonder erbij na te denken?

Citaat:
"There's a bigger chance of you dying in the shower than from a terrorist attack, does that mean that we have to install camera's in all bathrooms around the country to ensure the safety of the people?"
Akufen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 augustus 2007, 21:28   #69
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

AdrianHealey's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Van Atta?

Bekijk mijn handtekeningfilmpje eens!
Ironie is je vreemd?

Ik hoef geen correcties.
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."
AdrianHealey is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 augustus 2007, 21:31   #70
parcifal
Banneling

parcifal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Haal één bewijs uit de officiële rapporten dat Al Qaida de aanslag heeft gepleegd
Het staat niet in de rapporten, maar het is wel bevestigd door de duitse inlichtingendienst.

Citaat:
German investigators said that they had evidence that Mohamed Atta trained at al-Qaeda camps in Afghanistan from late 1999 to early 2000. The timing of the Afghanistan training was outlined on August 23, 2002 by a senior investigator.
The investigator, Klaus Ulrich Kersten, director of Germany's federal anticrime agency, the Bundeskriminalamt, provided the first official confirmation that Atta and two other pilots had been in Afghanistan and the first dates of the training. Kersten said in an interview at the agency's headquarters in Wiesbaden, Germany, that Atta was in Afghanistan from late 1999 until early 2000. This has recently (as of October 2006) been confirmed by the finding of a videotape showing Atta in Afghanistan reading his will on January 18, 2000.[8]
En er is uiteraard een video :

Citaat:
On October 1, 2006, The Sunday Times released a video it had obtained showing Mohamed Atta and Ziad Jarrah at a training camp in Afghanistan. The video, which contains no audio but is of high quality resolution and is unedited, is apparently a martyrdom message from the two 9/11 hijackers that was filmed on January 18, 2000. The video also shows bin Laden addressing his followers at a complex near Kandahar. Ramzi Binalshibh is also identified in the video. According to The Sunday Times, "American and German investigators have struggled to find evidence of Atta’s whereabouts in January 2000 after he disappeared from Hamburg. The hour-long tape places him in Afghanistan at a decisive moment in the development of the conspiracy when he was given operational command. Months later both he and Jarrah enrolled at flying schools in America."[20]

Laatst gewijzigd door parcifal : 14 augustus 2007 om 21:34.
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 augustus 2007, 21:43   #71
parcifal
Banneling

Standaard

Over Zeitgeist nog het volgende :

Deel 2 bevat een compilatie van stukjes uit Loose Change, interviews met David Griffin en Terrorstorm van Alex Jones.
In al deze stukjes is er NIETS nieuws. Geen enkel bewijs wordt voorgedragen.

Sommige beweringen en 'clips' zijn absoluut inacurraat of uit de context getrokken.
Andere zijn ronduit leugenachtig. (Het pancake model bijvb. is NIET de officiele theorie zoals je o.a. hier kan lezen)
De boeing die in het Pentagon vloog liet WEL resten achter, dewelke niet worden vermeld. etc etc.

Deze film is dus : oude wijn in nieuwe zakken.
Waarom dus, Gun, jouw support voor deze film?
Denk je dat door de leugens op een bepaalde manier te presenteren en te blijven herhalen, dat je de sceptici plots wel gaat kunnen overtuigen?

Ik kan hier nog ettelijke pagina's vullen met inaccuraatheden maar het sop is de kool niet waard.

Next?
Oud 14 augustus 2007, 22:14   #72
deryz
Staatssecretaris

deryz's schermafbeelding

Standaard

http://nl.wikipedia.org/wiki/Complot...september_2001
Oud 14 augustus 2007, 22:17   #73
Gun

Gun's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal Bekijk bericht
Het staat niet in de rapporten, maar het is wel bevestigd door de duitse inlichtingendienst.
Inderdaad
Citaat:
En er is uiteraard een video :
Welke video?
Oud 14 augustus 2007, 22:18   #74
Gun

Gun's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Over Zeitgeist nog het volgende :

Deel 2 bevat een compilatie van stukjes uit Loose Change, interviews met David Griffin en Terrorstorm van Alex Jones.
In al deze stukjes is er NIETS nieuws. Geen enkel bewijs wordt voorgedragen.

Sommige beweringen en 'clips' zijn absoluut inacurraat of uit de context getrokken.
Andere zijn ronduit leugenachtig. (Het pancake model bijvb. is NIET de officiele theorie zoals je o.a. hier kan lezen)
De boeing die in het Pentagon vloog liet WEL resten achter, dewelke niet worden vermeld. etc etc.

Deze film is dus : oude wijn in nieuwe zakken.
Waarom dus, Gun, jouw support voor deze film?
Denk je dat door de leugens op een bepaalde manier te presenteren en te blijven herhalen, dat je de sceptici plots wel gaat kunnen overtuigen?

Ik kan hier nog ettelijke pagina's vullen met inaccuraatheden maar het sop is de kool niet waard.

Next?
Deel 3?
Oud 14 augustus 2007, 23:55   #75
parcifal
Banneling

Standaard

Citaat:
Inderdaad
Welke video?
http://www.timesonline.co.uk/tol/new...icle656541.ece

De videofootage zelf werd verwijderd, helaas.

Update : USAtoday heeft nog een korte versie staan :
http://usatoday.feedroom.com/index.j...FEEDROOM160726

Laatst gewijzigd door parcifal : 14 augustus 2007 om 23:58.
Oud 15 augustus 2007, 00:05   #76
Gun

Gun's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
http://www.timesonline.co.uk/tol/new...icle656541.ece

De videofootage zelf werd verwijderd, helaas.

Update : USAtoday heeft nog een korte versie staan :
http://usatoday.feedroom.com/index.j...FEEDROOM160726
Bedoel je deze die ergens in Afghanistan per ongeluk is gevonden door de Amerikaanse strijdkrachten die ook in ZEITGEIST ter sprake komt?
Oud 15 augustus 2007, 00:13   #77
parcifal
Banneling

Standaard

Citaat:
Bedoel je deze die ergens in Afghanistan per ongeluk is gevonden door de Amerikaanse strijdkrachten die ook in ZEITGEIST ter sprake komt?
Ik denk het niet.
Deze video werd uitgebracht door the sunday times en die kregen hem via al jazeera dacht ik.

Citaat:
TEN days after Bin Laden’s Eid speech, according to the date on the film, Atta and Jarrah read their martyrdom wills to the camera. This proof of their presence in Afghanistan at that time is just about the final main piece of the jigsaw: Atta, the man who decided zero hour on September 11 is for the first time on video, getting ready to record his “martyrdom” will.

Investigators have pieced together most of Atta’s life from his childhood as the son of a lawyer in Giza, northern Egypt, to the moment he boarded flight 11 — except for an unexplained absence from Hamburg in early 2000.

The date on the tape perfectly corresponds with this.
Those who have been closely following the story had little doubt where Atta had been. Binalshibh told me, “Afghanistan, what else?” when I asked him during a secret meeting four years ago.
But in their painstaking efforts to find the proof that connected the dots, US investigators and, especially, their German counterparts, have struggled with little more than circumstantial evidence and presumed facts.

This played nicely into the hands of conspiracy theorists, both in the Muslim world and in the West. Now the investigators have the proof, and only the flakiest of anti-American fantasists can go on claiming that Bin Laden, Atta, Jarrah and co had no hand in September 11.
Oud 15 augustus 2007, 00:30   #78
Gun

Gun's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Allez, eindelijk erkenning.
Of je dit echt als een compliment mag beschouwen is maar de vraag, heb je die page op wiki bezocht?

Citaat:
Nee serieus Gun, zeg nu eens : wat zie jij in die film Zeitgeist wat je zo aangegrepen heeft?

Ik zie echt niets nieuws....
Over 9-11 heb ik niets nieuws gevonden, maar daar gaat het hem ook niet om.

Wat ik er goed aan vind is de manier waarop o.a. 9-11 in een veel breder kader wordt geschetst, is de niet dwingende manier waarop de zaken aan elkaar worden glinkt. Het wordt er niet, zoals in vele 9-11 related filmpjes, in 'gestoempt' wat bij vele kijkers in die andere filmpjes onmiddellijk een argwanende houding creëert.

Ik heb die link naar veel (wel een honderdtal) mensen doorgestuurd en al heel wat reacties gekregen, en de reacties gaan van bevestiging over verontwaardiging naar grote verbazing, maar geen enkele die claimt dat ik weer ( ) iets doorgestuurd heb wat bij de haren is getrokken. Ik heb de indruk dat bij veel kijkers het breder kader waarin deze film zich situeert ook een veel breder beeld geeft waarin 9-11 maar een schakel is en het daardoor veel minder onaanvaardbaar is om te geloven dat 9-11 een inside job is.

Om 9-11 te evalueren is veel meer nodig dan deze Zeitgeist, maar de onoverkomelijke stap wordt hier een beetje opgeheven. Er zijn intussen een aantal mensen, die mijn standpunten al kenden omtrend 9-11, die me gevraagd hebben naar een aantal, volgens mij, betrouwbare bronnen om zelf eens op onderzoek te gaan en dat is natuurlijk iets dat ik graag hoor want hoe meer mensen zich kritisch inlaten over dit onderwerp hoe dichter we bij de noodzakelijke revolutie komen

Ook denk ik dat de niet 9-11 gerelateerde items in Zeitgeist voor een heel aantal mensen fragmenten aanbiedt die hun een correcter beeld geven over het gebeuren op onze aardkloot waar ze voordien nog niet of maar gedeeltelijk van op de hoogte waren.

Twee licentiaten geschiedenis zijn hem wat grondiger aan het bestuderen en beloofden me een grondige analyse, ik wacht vol spanning.

Wat vind je trouwens van deel 3 want daar heb je nog geen feedback over gegeven?
Oud 15 augustus 2007, 00:41   #79
Gun

Gun's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik denk het niet.
Deze video werd uitgebracht door the sunday times en die kregen hem via al jazeera dacht ik.
Jouw citaat nog ff herhaald
Citaat:
TEN days after Bin Laden’s Eid speech, according to the date on the film, Atta and Jarrah read their martyrdom wills to the camera. This proof of their presence in Afghanistan at that time is just about the final main piece of the jigsaw: Atta, the man who decided zero hour on September 11 is for the first time on video, getting ready to record his “martyrdom” will.

Investigators have pieced together most of Atta’s life from his childhood as the son of a lawyer in Giza, northern Egypt, to the moment he boarded flight 11 — except for an unexplained absence from Hamburg in early 2000.

The date on the tape perfectly corresponds with this.
Those who have been closely following the story had little doubt where Atta had been. Binalshibh told me, “Afghanistan, what else?” when I asked him during a secret meeting four years ago.
But in their painstaking efforts to find the proof that connected the dots, US investigators and, especially, their German counterparts,have struggled with little more than circumstantial evidence and presumed facts.

This played nicely into the hands of conspiracy theorists, both in the Muslim world and in the West. Now the investigators have the proof, and only the flakiest of anti-American fantasists can go on claiming that Bin Laden, Atta, Jarrah and co had no hand in September 11.
Hamburg dus ...

Over die Atta heb ik ook nog het één en ander terug gevonden

Citaat:
Het verhaal wordt nog driester en bij wijlen ridicuul wanneer blijkt dat het paspoort van hoofdverdachte Mohammed Atta een aantal blokken verwijderd van “ground zero” wordt terug gevonden. Het paspoort heeft de explosies, het inferno overleefd en is uit 1000 ton papier miraculeus te voorschijn gekomen, gevonden door een onschuldige New Yorker.
Citaat:
De zogenaamde leider van de 9-11 kapers was Mohammed Atta. Ook in dit verhaal zitten een aantal onvolkomenheden. Zoals bij de 7 kapers waarvan men weet dat ze nog in leven zijn, is het paspoort van Mohammed Atta gestolen in 1999, hetzelfde paspoort dat miraculeus te voorschijn is gekomen van tussen het puin van de WTC torens. Atta stond bekend als een verlegen, soms timide en vrouwenschuwe man. Hij was een student artchitectuur. Omwille van zijn brave voordoen probeerden zijn medestudenten niet te drinken of te vloeken in zijn bijzijn. Hoe dit brave niet-politiek geïnspirreerde mama’s-kindje kon transformeren tot een wodkadrinkend terroristisch beest, zoals beschreven in de media, kan waarschijnlijk bovenaan gerangschikt worden in de lijst van meesterlijke persoonlijkheidswissels en verdringt bij deze “Jekyll and Hyde”.
Citaat:
Atta, of beter gezegd iemand die zijn identiteit gebruikte, schreef zich in bij een vliegschool in Florida waar hij na zijn training heel duidelijk maakte dat hij naar Boston(!?) trok. De directeur van de vliegschool was Rudi Dekkers, een geëmigreerde Nederlander. Rudi Dekkers maakte duidelijk dat de cursus die hij voorschotelde niet van toepassing is voor commerciële vliegtuigen. Hij beschreef Atta als “an asshole”, één van de redenen hiervoor was te vinden in een ongewoon incident tussen Rudi Dekkers en Mohammed Atta bij het begin van de cursus.
DEKKERS:
Citaat:
Wanneer ik iemand een aantal keer opmerk in onze gebouwen weet ik dat deze een reguliere student is en tarcht ik een gesprek op gang te brengen. Het is een vorm van PR. Mijn mensen hadden me geïnformeerd dat Mohammed Atta 4 jaar in Hamburg had gestudeerd. Ik ben van oorsprong Nederlander en kan een woordje Duits, dus spark ik op een onbewaakt moment Mohammed Atta aan: “Goeie morgen , alles OK?” ... “Is de koffie in orde?” ... Hij keek me aan met ijzige ogen; antwoordde niet en liep weg. Tot zover de eerste kennismaking”
Citaat:
Het waren onvoorziene en ongeplande omstandigheden die ertoe leidden dat Atta een vlieginstructeur voorgeschoteld kreeg die Duits sprak. De echte Atta had zonder problemen de Duitse vragen kunnen beantwoorden Deze terrorist was opgeleid om onschuldige Arabieren te laten doorgaan voor wat later vliegtuigkapers bleken te zijn.
Citaat:
Een ander voorval dat deze versie van het verhaal ondersteunt is dat de vader van Mohammed Atta beweert zijn zoon nog aan de telefoon te hebben gehad op 12 september, juist “The day after”. Van de echte Mohammed Atta is intussen niets meer gehoord. Kan dit iets te maken hebben met een aantal agenten, zich voordoend als “studenten”, die zijn gearresteerd in Hollywood (Een klein stadje in Florida) omwille van mogelijke liquidatiepraktijken? Laat dit net dezelfde kleine stad zijn waarin de echte Atta verbleef. Op de vraag wat er gebeurde met de echte Atta antwoorde de vader: “vraag het aan de MOSSAD!”
Oud 15 augustus 2007, 00:52   #80
Gun

Gun's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey Bekijk bericht
Ja. Ik vond er echt niet zoveel aan. Maar goed. Ik ben nogal sceptisch.
Enfin. Sceptisch is niet het correcte woord.

Ik geloof niet dat het mogelijk is dat er werkelijk bewijzen zijn dat 9/11 een inside job is, die zo overtuigend zijn als jij het neerpent, zonder dat er een gehele resem tegenstanders van de VS zouden opspringen om dit overal bekend te maken.
Dan heb je hem waarschijnlijk snel en diagonaal doorgenomen, ik had van jou ook niet anders verwacht, 't moet allemaal in one-liners.

Alweer een ontgoocheling rijker

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:00.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be