Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord

Discussietools
Oud 16 augustus 2007, 21:34   #61
Lincoln
Perm. Vertegenwoordiger VN

Lincoln's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Lincoln
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Ik vind wel dat u hier licht over het probleem heenstapt. U had teminste kunnen zeggen dat u zulke reacties ook spijtig vindt en dat u het hier niet mee eens bent.

Tenzij u het er wel mee eens bent natuurlijk.

De islamitische cultuur dan als ik het goed begrijp.
Een tikste op de achter poep kan geen kwaad zijn ! je moet natuurlijk het probleem niet uitvergroten tot een wereld oorlog !
Oud 16 augustus 2007, 21:35   #62
Lincoln

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Esperanza Bekijk bericht
Je kunt net zo veel kronkelen, draaien of minimaliseren als je wilt, het is en blijft een feit dat een behoorlijk groot aantal moslims het niet zo begrepen hebben op afvalligen.

Blijkbaar wordt die zogenaamde "vrijheid als goddelijke gift" voor veel van jouw geloofsgenoten niet aanzien als dusdanig...
Ik spreek niet voor de anderen, massa hysterie is niet iets speciaals voor mij !
Oud 16 augustus 2007, 21:39   #63
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lincoln Bekijk bericht
Een tikste op de achter poep kan geen kwaad zijn ! je moet natuurlijk het probleem niet uitvergroten tot een wereld oorlog !
U ontwijkt het antwoord. Ik probeer het nog eens. Mijn vraag:

Mag een moslim of islamiet in uw ogen zonder problemen van godsdienst veranderen en bent u gekant tegen familiale (van de ex-moslim) represailles van welke aard ook?

Daar zou ik een duidelijk antwoord van u op willen hebben.

Laatst gewijzigd door system : 16 augustus 2007 om 21:40.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 augustus 2007, 17:14   #64
Lincoln

Standaard

[quote=system;2855740]
Citaat:
U ontwijkt het antwoord. Ik probeer het nog eens. Mijn vraag:

Mag een moslim of islamiet in uw ogen zonder problemen van godsdienst veranderen
Ten eerste wat zijn de reden om van godsdienst te veranderen ? Ten tweede ;ik moei niet graag met andermanse zaken, maar om die houding te laten accepteren door mij is een andere zaak !

Citaat:
en bent u gekant tegen familiale (van de ex-moslim)
represailles van welke aard ook?
Alleen van een ex-moslim ? waarom krijgt een familiaal represailles van een ex moslim meer aandacht dan een andere familiaal represailles op welke basis dan ook ?
Ik ben tegen alle soort represailles , autoritair of niet autoritair, illegaal of legaal, maar om één represailles meer aandacht krijgt en de andere niet , neen !

Citaat:
Daar zou ik een duidelijk antwoord van u op willen hebben.
Die heb je, nu content ?
Oud 17 augustus 2007, 17:19   #65
system
Banneling

Standaard

[quote=lincoln;2857569]
Citaat:
Ten eerste wat zijn de reden om van godsdienst te veranderen ? Ten tweede ;ik moei niet graag met andermanse zaken, maar om die houding te laten accepteren door mij is een andere zaak !

Alleen van een ex-moslim ? waarom krijgt een familiaal represailles van een ex moslim meer aandacht dan een andere familiaal represailles op welke basis dan ook ?
Ik ben tegen alle soort represailles , autoritair of niet autoritair, illegaal of legaal, maar om één represailles meer aandacht krijgt en de andere niet , neen !

Die heb je, nu content ?
Dus u zegt nu dat in uw ogen iemand eigenlijk de islam niet kan verzaken (u accepteert het niet) uit vrije wil maar dat u wel tegen represailles bent door de familie van de ex-moslim. Zo heb ik het begrepen.

(de reden van verzaken doet er hier niet toe. Er kunnen 101 redenen zijn. Het gaat hier overigens over een vrijwillig uittreden uit de islam)

Laatst gewijzigd door system : 17 augustus 2007 om 17:26.
Oud 17 augustus 2007, 17:31   #66
Lincoln

Standaard

[quote=system;2857586]
Citaat:

Dus u zegt nu dat in uw ogen iemand eigenlijk de islam niet kan verzaken (u accepteert het niet) uit vrije wil maar dat u wel tegen represailles bent door de familie van de ex-moslim. Zo heb ik het begrepen.

(de reden van verzaken doet er hier niet toe. Er kunnen 101 redenen zijn. Het gaat hier overigens over een vrijwillig uittreden uit de islam)
Idd, Soms gebruik ik ook deze soort retorische kunst in een discussie maar dan wel om iemand te pesten of op stang jagen !!!

Ik zal de text nog eens hier neerleggen:

Citaat:

Die heb je, nu content ?

Laatst gewijzigd door Lincoln : 17 augustus 2007 om 17:32.
Lincoln is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 augustus 2007, 17:39   #67
system
Banneling

Standaard

[quote=lincoln;2857604]
Citaat:
Idd, Soms gebruik ik ook deze soort retorische kunst in een discussie maar dan wel om iemand te pesten of op stang jagen !!!

Ik zal de text nog eens hier neerleggen:
Deze 'retorische kunst' wordt wel vaker gebruikt in bepaalde delen van de wereld.

Men kan zeggen: het is een knap meisje.
Men kan ook zeggen: het meisje met de grote amandelogen van een lief hertje.

Laatst gewijzigd door system : 17 augustus 2007 om 17:48.
Oud 17 augustus 2007, 17:47   #68
Lincoln

Standaard

[quote=system;2857629]
Citaat:

Deze 'retorische kunst' wordt wel vaker gebruikt in bepaalde delen van de wereld.

Men kan zeggen: het is een knap meisje.
Men kan ook zeggen: het meisje met de grote amandelogen van een lief hertje.
Uw retorische kunst van hierboven is alsvolgt:

Sys:Waarom vindt u dat het wit is

Li:Omdat het kalk is

Sys: dus als ik u begrijp is kalk niet wit maar zwart !

en zo onstaat er in een discussie weer en andere discussie die helemaal niets te maken heeft met de eerste vraag !

Laatst gewijzigd door Lincoln : 17 augustus 2007 om 17:48.
Oud 17 augustus 2007, 17:51   #69
system
Banneling

Standaard

Citaat:
system;2857629Uw retorische kunst van hierboven is alsvolgt:

Li:Omdat het kalk is

Sys: dus als ik u begrijp is kalk niet wit maar zwart !

en zo onstaat er in een discussie weer en andere discussie die helemaal niets te maken heeft met de eerste vraag !

Mijn vraag was gewoon of u het eens bent dat iemand de islam kan verzaken en of u akkoord bent met de represailles naar aanleiding van die verzaking.

Maar dan komt u af met represailles van andere mensen (niet moslims). Daar hebben we het nu even niet over. Kunnen we ook bediscussiëren als u dat wilt, maar dat was niet de initiële vraag of discussiepunt.

Maar goed, na veel vijven en zessen weet ik eindelijk dat u vindt dat men dus niet aan de islam kan verzaken. En dat u dus in feite tegen de vrijheid van godsdienst bent. Dat is alles wat ik wilde weten.

Laatst gewijzigd door system : 17 augustus 2007 om 17:56.
Oud 17 augustus 2007, 17:58   #70
Lincoln

Standaard

[quote=system;2857649]
Citaat:
system;2857629Uw retorische kunst van hierboven is alsvolgt:

Mijn vraag was gewoon of u het eens bent dat iemand de islam kan verzaken en of u akkoord bent met de represailles naar aanleiding van die verzaking.

Maar dan komt u af met represailles van andere mensen (niet moslims). Daar hebben we het nu even niet over. Kunnen we ook bediscussiëren als u dat wilt, maar dat was niet de initiële vraag of discussiepunt.

Maar goed, na veel vijven en zessen weet ik eindelijk dat u vindt dat men dus niet aan de islam kan verzaken. Dat is alles wat ik wilde weten.
De islaam is dan ook geen spelletje om daarin in te gaan om terug daaruit te komen , vooralleer men een moslim wil worden heb ik liever dan men eerst twee keer nadenkt vooralleer men de islaam accepteert, want zodra u de islaam omhelst is er geen ontkomen aan,.

Ex-moslim bestaat dus niet in het concept van de islam, men is moslim of ongelovig anders wordt men toegerekend tot de "hypocrieten" !

Citaat:
En dat u dus in feite tegen de vrijheid van godsdienst bent. Dat is alles wat ik wilde weten.
Wat heeft dat te maken met vrijheid van godsdienst, ik ben voor de vrijheid om een godsdienst te kiezen maar ik ben ook voor het accepteren van consequenties bij een keuze en niet zomaar de goelag uithangen en achteraf komen huilen eh,. In een strijd ga je ook niet ten oorlog om achteraf bij u moeder te komen huilen , consequent blijven !

Laatst gewijzigd door Lincoln : 17 augustus 2007 om 18:03.
Oud 17 augustus 2007, 18:04   #71
system
Banneling

Standaard

[quote=lincoln;2857664]
Citaat:
De islaam is dan ook geen spelletje om daarin in te gaan om terug daaruit te komen , vooralleer men een moslim wil worden heb ik liever dan men eerst twee keer nadenkt vooralleer men de islaam accepteert, want zodra u de islaam omhelst is er geen ontkomen aan,.

Ex-moslim bestaat dus niet in het concept van de islam, men is moslim of ongelovig anders wordt men toegerekend tot de "hypocrieten" !
Maar wat u zegt is vaak theorie. Nogmaals, ik kies mijn vrienden, maar niet mijn ouders. Het is de godsdienst van mijn ouders die ik heb. Niet de godsdienst die ik zelf heb gekozen. Ik kan me indenken dat mensen zeggen: de godsdienst van mijn ouders ligt me eigenlijk niet meer zo. Ik ga zoeken naar een andere. En dat accepteert u dus niet.

Over hypocrieten of huichelaars gesproken: wie is nu de huichelaar...

Diegene die eruit stapt omdat hij er niet meer in gelooft?

Of

Diegene die binnen zijn godsdienst blijft, er ook niet meer in gelooft, maar er toch maar in blijft onder druk van de omgeving.

Wie van de twee is hier de hypocriet??

(het zou natuurlijk ook kunnen dat u en ik iets anders begrijpen onder het woord 'hypocriet'. Ik versta onde hypocriet: huichelaar, iemand die doet alsof)

Laatst gewijzigd door system : 17 augustus 2007 om 18:10.
Oud 17 augustus 2007, 18:09   #72
Lincoln

Standaard

Citaat:

Maar wat u zegt is vaak theorie. Nogmaals, ik kies mijn vrienden,maar niet mijn ouders. Het is de godsdienst van mijn ouders die ik heb. Niet de godsdienst die ik zelf heb gekozen. Ik kan me indenken dat mensen zeggen: de godsdienst van mijn ouders ligt me eigenlijk niet meer zo. Ik ga zoeken naar een andere. En dat accepteert u dus niet.

Over hypocrieten of huichelaars gesproken: wie is nu de huichelaar...

Diegene die eruit stapt omdat hij er niet meer in gelooft?

Of

Diegene die binnen zijn godsdienst blijft, er ook niet meer in gelooft, maar toch maar in blijft onder druk van de omgeving.

Wie van de twee is hier de hypocriet??
Dus je moet dat maar accepteren eh, wanneer moet ik mij verplicht voelen om uw idee aan te nemen of dat het tegen de pricipe ingaat van de vrijheid van godsdienst?

En zelfs indien ik tegen dit principe ben ,so what ? Ga je mee aanklagen op de UN tribunaal ? komaan eh...

Citaat:
het zou natuurlijk ook kunnen dat u en ik iets anders begrijpen onder het woord 'hypocriet'. Ik versta onde hypocriet: huichelaar, iemand die doet alsof)
Dat is een andere koek.

Laatst gewijzigd door Lincoln : 17 augustus 2007 om 18:11.
Oud 17 augustus 2007, 18:12   #73
system
Banneling

Standaard

[quote=lincoln;2857676]
Citaat:
Dus je moet dat maar accepteren eh, wanneer moet ik mij verplicht voelen om uw idee aan te nemen of dat het tegen de pricipe ingaat van de vrijheid van godsdienst?

En zelfs indien ik tegen dit principe ben ,so what ? Ga je mee aanklagen op de UN tribunaal ? komaan eh...

Dat is een andere koek.
We voeren hier een geciviliseerde discussie. Meer niet. Wie spreekt er nu over een tribunaal. Maar waarom zo rond de pot draaien vooraleer u zegt dat u eigenlijk niet akkoord bent met het verzaken aan de islam. Ik kan eventueel begrijpen dat u voorzichtig bent in de omgang met anderen mensen, maar toch niet op een forum op internet.

Laatst gewijzigd door system : 17 augustus 2007 om 18:15.
Oud 17 augustus 2007, 18:14   #74
Lincoln

Standaard

[quote=system;2857679]
Citaat:

We voeren hier een geciviliseerd discussie. Meer niet. Wie spreekt er nu over een tribunaal. Maar waarom zo rond de pot draaien vooraleer u zegt dat u eigenlijk niet akkoord bent met het verzaken aan de islam. Ik kan begrijpen dat u voorzichtig bent in de omgang met anderen mensen, maar toch niet op een forum op internet.
Ik praat niet graag in zwart wit !
Oud 17 augustus 2007, 18:18   #75
system
Banneling

Standaard

[quote=lincoln;2857681]
Citaat:
Ik praat niet graag in zwart wit !
Maar nuanceren doet u toch ook niet altijd. Iemand heeft toch het recht zijn religieuze opvatting te wijzigen (of niet te wijzigen), zeker als hij de godsdienst niet zelf gekozen heeft. En zelfs wanneer hij zijn godsdienst zelf gekozen heeft, dan nog mag hij veranderen indien het hem zint.

Maar ik denk dat we hier en ad hoc beland zijn in een dovemansgesprek. We zullen er maar over ophouden.

Laatst gewijzigd door system : 17 augustus 2007 om 18:35.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:28.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be