![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Partijdiscussies In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. Plaats hier alles die specifiek te maken heeft met een bepaalde partij (of meerdere partijen). |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst * Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig * Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie * Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes |
||
![]() |
![]() |
#62 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En voor de slechte verstaander:
![]()
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst * Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig * Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie * Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes |
![]() |
![]() |
#63 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
||
![]() |
![]() |
#64 | ||
Parlementslid
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
#65 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Dat gezegd zijnde is Anciaux wel de laatste die iemand de les zou mogen spellen over het verraden van het vlaams-nationalisme... |
|
![]() |
![]() |
#66 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#67 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Alle gekheid, ik ben idd blij dat we min of meer van die communautaire problemen verlost zijn, ik ben geen tegenstander van continuïteit. Maar de creatie van 'volks'partijen of kartels is zelf een bron van destabilizatie, de partijtop kan moeilijk een publiek plezieren dat bestaat uit een beetje van alles. Dat is : een partij kan dat wel : mits discipline, iedereen mond toe, het buro bepaalt de lijn. Verhofstadt heeft iets schitterend gedaan, door de open debat cultuur te lanceren, dat is idd democratie. Maar als puntje bij paaltje komt, is er weer de oude politiek, de particratie, de partijdiscipline. Machtswellust ? Is gewoon de tijd niet rijp voor een open politieke cultuur ? Of lukt het gewoon niet omdat er binnen de partij een te grote spanning is in de breedte ? Omdat er nu in elke partij linkse progressieven zitten naast brave huisvaders, rabiate vlaamsnationalisten, weggelopen groenen, enzovoort, enzoverder. |
||
![]() |
![]() |
#68 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Politiek is geen kwestie van garanties. Op het moment van de waarheid is er altijd een compromis. Sommige politiekers zijn daar eerlijk in : een willy declerq bvb op het laatste vld congres. Ik vind het 'politiek onvolwassen' te geloven in 'garanties' nog voor de onderhandelingen zijn gestart. |
|
![]() |
![]() |
#69 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Off-the-record: Als de CD&V even goed is in haar "garanties" als de vroegere CVP kan je uw contract al beter wegsmijten. Remember de vroegere garanties die VLD kreeg van CVP. De enige garantie die ze uiteindelijk kregen was dat alles niet gold en de VLd een stamp onder hun kl* kreeg. |
|
![]() |
![]() |
#70 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Als het hun past spuwen ze de kleintjes weer uit 8) De burger die meestal mooie idealen heeft, staat erbij en kijkt ernaar. Hij zou eigenlijk massaal blanco moeten stemmen en de machtsbasis van die partijen ondergraven. Of opkomen als individu tijdens verkiezingen. Met een programma, maar zonder partij. |
||
![]() |
![]() |
#71 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Dat is dan wellicht het verschil tussen mij en sommigen hier: ik vertrouw écht in een man als Yves Leterme. U mag dat naîef noemen, dat trek ik mij niet aan. Als, en ik zeg wel als, de CD&V in extremis toch nog hun beloften, garanties niet nakomen, dan zit de N-VA nogaltijd als een zelfstandige fractie in het parlement (ervan uitgaande dat het Vlaams Kartel de kiezers aanspreekt). Dus wat is het probleem?
|
![]() |
![]() |
#72 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
#73 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
#74 | ||
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
#75 | ||
|
![]() Citaat:
Het is gewoon een schaakspel. De CD&V hoopt door dit kartel de grootste te worden. NVA hoopt te overleven. Natuurlijk hopen beide op die manier een groter deel van hun programma te verwezenlijken. Of dat een positieve evolutie is zullen we later zien. |
||
![]() |
![]() |
#76 | ||
|
![]() Citaat:
Geen enkel probleem kan in dit land behoorlijk opgelost worden omdat Vlamigen en Franstaligen een andere oplossing willen. Vooraanstaande politici en journalisten van alle partijen bevestigen dit. En jij denkt dat de problemen min of meer opgelost zijn !!?? Dat moet je toch eens uitleggen. |
||
![]() |
![]() |
#77 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Dat zou theoretisch al kunnen vanaf ongeveer 25% denk ik. |
|
![]() |
![]() |
#78 | ||
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Luc vergelijkt de situatie nu met die van enkele decennia terug. De "goewe ouwe tijd" zeg maar. Als je die situatie kent relativeer je de gebeurtenissen van vandaag wel een beetje ......... Als Vlaams minister toen binnenkomen op de ministerraad en "ça va"-vragen aan een waalse medeminister was al voldoende reden om de regering op te blazen. |
||
![]() |
![]() |
#79 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Je bent groot genoeg om zelf te beslissen wie je vertrouwt en wie niet. Maar wat kan je als politicus beloven ? Je kan alleen maar beloven je best te doen. Aan de andere kant van de tafel zit ook iemand. Andere gebeurtenissen kunnen de politieke agenda verstoren. Hoge verwachtingen in politiek komen meestal bedrogen uit. Ik pleitte gewoon voor een meer pragmatische kijk, minder idealisme. Politiek is ook een traag bedrijf, het duurt soms jaren voor iets in beweging komt, de kiezer verliest meestal na weken al z'n geduld. Ik las bvb op de sp.a forums mensen die al een week na de start van deze regering, verbitterd waren over de uitgebrachte stem. Dat zijn dus duidelijk mensen die in sinterklaas hebben geloofd. |
|
![]() |
![]() |
#80 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Vooral de zinnen hierboven hebben mij doen fronsen....komende van Bert Anciaux. |
|
![]() |