![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Bovendien, hoe zou het moraal zijn van die Venezolaanse strijdkrachten.
![]() |
![]() |
#62 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#63 |
Banneling
|
![]() De Navo gaat niets doen vanwege de bepalingen ervan maar Amerika kan wel steun aanbieden aan Nederland als bondgenoot.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Over dat sterke Nederlandse leger ben ik nog niet zo zeker. Chavez heeft behoorlijk wat in defensie geïnvesteerd. Maar de Antillen zijn zó irrelevant dat er nooit een oorlog zal worden om gevoerd. Het Nederlandse imperium is niet zo belangrijk. Dit kan met een eenvoudige kokosnotenruil afgehandeld worden.
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Wél ben ik bereid me in te zetten tegen de gruwelen van het verderfelijke communisme dat die Chavez aanhangt. Mocht Chavez dus besluiten de Antillen te annexeren, dient er met een gezonde dosis bruut tegengeweld op gereageerd te worden. En zoals ik eerder al zei: als die oorlog eenmaal gewonnen is, kunnen we die roteilanden alsnog afstoten. Maar in eerste instantie gaat het dus om het principe dat dat rode tuig met zijn grijpgrage klauwen van andermans eigendom afblijft. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | |
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
"Ideologisch wordt Hugo Chávez beïnvloed door Simón Bol�*var (Zuid-Amerikaans vrijheidsstrijder), Ezequiel Zamora (Venezolaans generaal, federalist en voorstander van een verenigd Zuid-Amerika), Simon Rodr�*guez (mentor van Bol�*var), maar ook marxistische filosofen Frederico Brito Figueroa (lid van de communistische partij van Venezuela), Jorge Eliécer Gaitán (Colombiaans populist), Fidel Castro (president van Cuba), Che Guevara (Argentijns revolutionair) en Salvador Allende (president van Chili)." Uit alles blijkt dus dat hij extreemlinks is, en ik ben dan maar zo vriendelijk om dat gemakshalve onder de noemer van het 'communisme' te scharen ja. Hij waant zich gewoon een nieuwe Fidel Castro, en dat is nou niet bepaald een rechtse, of wel? Laatst gewijzigd door Vuyschthaemert : 18 augustus 2007 om 22:26. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
(Foto van een Venezuolaanse SU-35) ![]() Laatst gewijzigd door Sinistra : 18 augustus 2007 om 22:49. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#72 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() En hoe gaan die "F-16's daar raken denk je? Nog niet zo heel lang geleden was het voor de "Moderne Nederlandse Luchtmacht" blijkbaar onmogelijk om hun eigen soldaten in Joegoslavie te gaan helpen tegen een invasie van dikbuikige Servische Reservisten in Srebrenitsa..... ...dat was,zeg maar,in Europa..... pffff Chavez blaast uiteindelijk wat rond,nadat hij een tijdje de "genationaliseerde rijkdommen" rondgestrooid zal hebben in de sloppênwijken van caracas zullen de mensen binnen,pakweg 2 jaar,ontdekken dat ze weer even arm zijn als ervoor....Maar door het massaal oprichten van "volksmilities" en mogelijk wat Noord-Koreaans geinspireerde "geografische familie-herschikkingen" blijft hij "Heer van zijn mesthoop" vrees ik. (hij zal Noord-Koreaanse methoden moeten toepassen gezien Venezuela geen eiland is zoals Cuba!) Jullie zullen ze ondertussen zelf moeten buitengooien mensen,die Antillen ![]() Laatst gewijzigd door kelt : 19 augustus 2007 om 08:36. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#73 |
Gouverneur
|
![]() is intussen al uit iets gebleken dat Chavez dat werkelijk gezegd heeft?
"Kapitalisme is allerminst een onderdrukkingssysteem, maar veeleer een selectie van de waardevolsten, het bijeenbrengen van de besten en een sterk ontwikkeld gevoel voor individuele verantwoordelijkheid" - Het VBO had het niet beter kunnen zeggen, maar neen: het is Benito Mussolini |
![]() |
![]() |
![]() |
#74 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Geen democratisch pardon plutocratisch geknoei, daadkracht orde en tucht.. Vive la différence !
![]() |
![]() |
#75 |
Europees Commissaris
|
![]() Het lijkt erop dat niemand geïntresseerd is in wat de antillianen zelf denken..
feit is dat elke dictatuur op den duur een verblindend nationalisme doet culmineren in een drang naar "Lebensraum" .. maar dan moet er toch eerst en vooral een propagandamachine op gang komen dat bergen goud belooft aan een door het kolonialisme en neokolonialisme uitgezogen volkeren.. Ik geloof dat "de weg" of het "lichtende pad" van Chavez eerder een "volksrevolutie" is dan een klassieke veroveringsoorlog.
![]() |
#76 |
Gouverneur
|
![]() [quote=C2C;2860348]
Over dat sterke Nederlandse leger ben ik nog niet zo zeker. Chavez heeft behoorlijk wat in defensie geïnvesteerd. quote] Venezuela : Landforces : 60.000 maar dan het materieel, verouderd tot en met : MBTs : 70 AMX 30 ![]() 50 Scorpion90 (light) ![]() Artillery : 5 M109 155mm SP ![]() 10 FMK3 155mm SP ![]() ATK weapons : CARL GUSTAF, AT4, MAPATS 2s ![]() SAMs : 6 ROLAND fire units, RBS70 en MISTRAL ![]() NAVY : Frigates : 6 MARISCAL SUCRE class (LUPO type) ![]() Submarines : 2 SABALO class (Type 209) ![]() AIR FORCE : I Air zone (HQ Maracaibo) No 15 Special Operation Group met 28 OV-10E BRONCOs + 8 Beechcraft QUEEN Air. ![]() II Air Zone (HQ Barquisimeto) No 12 Fighter group met 14 VF-5As + 2 CRF-5A + 5 VF-5B ![]() III Air zone (HQ Palo Negro) No 16 Fighter group met 16 F-16A + 5 F-16B ![]() No 11 Diablos Group met 15 MIRAGE 50s (ex_IIIEV/DV) ![]() No 6 group, air transport, 5 c-130H + 8 G-222 + 2 Boeing 707-320 Transport / tanker) ![]() No 10 Special Operations Group met 16 Bell UH-1D/H + 8 AS.332B Super Puma's ![]() IV Air zone (HQ BArcelona) 2+ SU-30 MKs ![]() ![]() 24 SU-30 MK2 delivery underway ![]() ![]() 10 C-295 transport, 2 CN-295 MP, 24 Super TUCANO trainers, cancelled ![]() replaced by Orders for SU-25 ![]() 3 JVL-1 E/F band mobile raders (CHINA) order launched ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#77 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Overigens zou ik, als ik Antilliaan was, wel met Chavez in zee willen gaan. Als arme Antilliaan heb ik weinig andere kansen dan naar Nederland te verkassen en daar in de criminaliteit of prostitutie een job te zoeken. Chavez zorgt wel voor de armen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#78 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#79 | |
|
![]() Citaat:
Nee, het VB is in werkelijkheid geevolueerd tot een neoliberaal bastion. het solidaristische stroming(kje) heeft inhoudelijk niks meer in de pap te brokken. Als het erop aankomt zijn belastingen slecht en moet de economie gestimuleerd worden door de grote bedrijven en multinationals het naar hun zin te maken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#80 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |