Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord

Discussietools
Oud 24 september 2007, 16:27   #61
Boadicea
Perm. Vertegenwoordiger VN

Boadicea's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
Door mensen met dat soort redenering zijn we al zo ver gekomen als we zijn! Die kerstboom en tutti quanti behoren tot ons verleden en onze cultuur. Minaretten, burka's enz tot de hunne. Elk zijn eigen ruimte houden op de aardbol aub. En kom niet af met "godsdienstvrijheid". Voor mijn part hebben ze vooral (diegenen die moslim willen blijven in onze gemeenschap en er voortdurend mee te koop lopen) vooral het recht om op te hoepelen.
Ik denk niet dat de meeste autochtonen iets hebben tegen de kerstsfeer en dergelijke, en wij moeten die ook niet invoeren in Mekka.
Juist! Ik sta te popelen om de eerste kertboom in Mekka te zien verschijnen. Trouwens: die boom is niet echt christelijk, maar gaat dieper, naar onze paganistische roots.
Ik heb geen roots in Mekka en wel alle respect voor wie dat wel heeft, maar ik eis dat wel terug in deze vorm: ik wil geen overlast van hun kaba(al). Ik vraag me af wie er al uit zijn bed geroepen is door een kerstboom, of een paasei en ga zo verder.
Oké, wij hebben de bellenman van het Leger des Heils en ga zo verder. Tegenwoordig importeren we ook de kerstman, maar daar kan ik nog perfect me leven. Deze figuren zijn te negeren, voor wie wilt. Maar een imam die de buurt bij elkaar brult in een taal die door de autochtone bevolking niet verstaan wordt, is overlast en kan en mag niet.
Oud 24 september 2007, 16:31   #62
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Marij Uit den Bogaard plaatste er een schitterende bijbeschouwing bij:

Betoging tegen Islamisering in Antwerpen
From the desk of Marij Uijt den Bogaard on Sun, 2007-09-23 21:16
Een kleine groep mensen heeft op 23 september betoogd tegen de islamisering in Antwerpen. Hugo Coveliers, Antwerps gemeenteraadslid, gaf een overzicht van de motivatie voor deze betoging, die voor alle duidelijkheid niet gericht was tegen de individuele beleving van religie door moslims, maar wel tegen de steeds verder gaande invloed van islamitisch gedachtengoed binnen de samenleving en Antwerpse wijken.

Coveliers stelde terecht dat iedereen vrij is om te geloven wat hij wil, maar dat dit niet kan en mag worden opgedrongen aan anderen. Opvallend was de aanwezigheid van bewoners uit Antwerpen Noord, waar dit weekend het feest “Sultan der maanden” doorgaat, waarbij Ramadan en islamitische subculturen centraal staan. Veel bewoners vinden dat de wijk van hen vervreemt. Het hoge aantal mensen van andere origine, de voor hen agressieve aanwezigheid van moskees en de vaak als arrogant ervaren houding van ‘nieuwe Vlamingen’ tegenover de oorspronkelijke bewoners van de wijk, is voor hen een doorn in het oog. Bovendien voelen deze bewoners zich helemaal niet gehoord door het stadsbestuur.

Antwerpen draagt als stad communicatie met bewoners hoog in het vaandel. Wordt er een straat aangelegd in een wijk, dan staat het Stedelijk wijkoverleg klaar om bewoners te informeren, hun opmerkingen te communiceren naar het beleid. Prachtig, commentaar hierop zult u mij niet horen geven. Maar waarom heeft de stad geen communicatiekanaal wat samenleven betreft in wijken? Waarom worden bewoners niet structureel betrokken en gehoord betreffende hun verzuchtingen wat samenleven betreft. Dit thema leeft veel meer onder bewoners van allerlei origine dan de aanleg van een straat!

Als Antwerpen als stad dan toch de communicatie naar burgers zo belangrijk vindt, waarom dan niet over samenleven in diversiteit ook een kanaal organiseren waar iedere bewoner zijn bedenkingen kwijt kan? Waarom wordt de communicatie over ruimtelijke aanleg wel en over diversiteit niet opengetrokken naar bewoners in wijken?

De stad doet dit niet, omdat men de “verzuurde burger” die “onverdraagzaam” is, niet wil horen, zo simpel is het. Toch waren de betogers in aantal niet minder dan de dames die opkwamen voor hun recht op het dragen van wat ik zie als de guillotine van vrouwenrechten, altijd en overal. Daar schoof de stad mee aan tafel, waarom dan niet met deze burgers? Als Patrick Janssens de burgemeester is van iedereen, dan toch ook van bewoners van Antwerpen Noord die zich zorgen maken over islamisering in hun wijk? Waarom worden deze mensen niet en dames voor hoofddoek wel gehoord?

Het antwoord ligt in de structuren van de stad zelf. Minderheden zoals Turkse en Marokkaanse groepen hebben via integratiediensten een vertegenwoordiger ter plekke. Zij verdedigen de zienswijze en gevoeligheden van Antwerpse Turken en Marokkanen en zijn deskundig, vaak op basis van origine. Maar binnen de Stedelijke structuren verdedigt niemand de burger die zich vragen stelt over de invloed van die groepen binnen wijken. Is een ontevreden ‘oude Vlaming’ electoraal misschien minder van belang dan een ontevreden Antwerpenaar van Turkse of Marokkaanse origine?

Binnen de Antwerpse integratiedienst is geen vertegenwoordiging van joodse burgers, of autochtone Antwerpse bewoners, noch Chinese of Indische minderheden die de stad telt, wel Turkse, Afrikaanse en Marokkaanse Antwerpenaren. Daarom wordt een vrouw op Antwerpen Noord die haar wereld aangetast ziet door agressieve aanwezigheid van moskee en arrogante nieuwe Vlamingen niet gehoord, maar zorgen leden van Islamitische subculturen dat hun stem wel gehoord wordt en invloed heeft op het Stedelijk beleid. Daar zou eens dringend verandering in moeten komen. De discriminatie gebeurt al in vertegenwoordiging bij het Stedelijk bestuur en dat verklaart ook waarom het beleid zich eerder richt op belangen van doelgroepen en niet op samenleven in werkelijke diversiteit, waar iedereen kan en mag meepraten. Zolang de burgemeester hier geen oog voor heeft is burgemeesterschap voor iedereen een aanfluiting voor Antwerpen.

Als de stad van iedereen is, dan ook van de dame in Antwerpen Noord die de grens van haar verdraagzaamheid bereikt heeft, nu nog iemand die ook haar een stem wilt geven. Burgemeester, waar wacht u toch op? Meneer Dewinter was er wel! In jeans en zonder aandeel in de betoging zelf. Had u of een van uw schepenen dit ook niet eens kunnen doen. Of worden vrouwen met hoofddoek wel, maar zonder door u niet gehoord? Omdat niemand hen vertegenwoordigt binnen uw diensten? Misschien wordt het tijd dat ook deze dames zonder hoofddoek zich verenigen en erop staan dat ook hun standpunten meetellen in het Antwerps beleid. ‘Zusters’ met belangstelling voor dit idee kunnen zich vanaf nu melden. Heren die willen meedenken eveneens.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 september 2007, 11:41   #63
Lincoln

Lincoln's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Lincoln
Standaard "Wat een schaamte voor het VB, wat een flop..."

Circus hier
Circus daar
al dat getier
en al dat gebaar
flip en z'n poezen
met jan nog geene man
met al dat gebaar
en nog geen honderd op den baan
op weg naar pureé
tegen de piraten in poitier
tralala lala lala tralal lala...

Ze krijgen nog geen been
zelfs niet voor den vrt
ze hopen op het volk
maar krijgen niemand op den been
behalve wat kaas en vet
uit breda en utrecht
hiep hiep hoera
wat zijn wij zo verheugen
het bastjon van het geleuter
voor schaamhaar en gelul
tralala lala lala tralal lala...

Lacheu...mwuahahahahaha

Oud 25 september 2007, 22:21   #64
Neptunus
Gouverneur

Standaard

Lincolm,
Jij bent een extreemrechts bekrompen persoontje dat niet verder kijkt dan zijn neus lang is en er niet in slaagt om los te komen uit het kleine kortzichige wereldje dat niet verder reikt dan de eigen omgeving. Trek eens de wereld in, lees boeken, ontwikkel je een beetje en leer eens open staan voor andere culturen, andere contexten, andere omgevingen, in plaats van je op te sluiten in je egocentrisme.
Neptunus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 september 2007, 06:17   #65
Bhairav

Bhairav's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
zou dat inclusief dat zilveren vaginaal geval zijn? of enkel die vierkante doos?

Enfin, lijkt me allemaal interessant.

Ik neem aan dat DE STAD iets gelijkaardigs gaat organizeren met Kerstmis en dan met het joodse pesach, en een of ander hindoe festival bijvoorbeeld?

Of moet ik ervan uitgaan dat we enkel moeten opgevoed worden over islam?
Moest dat vaginaal zijn zouden mensen uit protest het moeten komen "beffen". Maar zo creatief is rechts niet op gebied van kunst. Verre van zelfs.
Bhairav is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 september 2007, 12:52   #66
Lincoln

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Neptunus Bekijk bericht
Lincolm,
Jij bent een extreemrechts bekrompen persoontje dat niet verder kijkt dan zijn neus lang is en er niet in slaagt om los te komen uit het kleine kortzichige wereldje dat niet verder reikt dan de eigen omgeving. Trek eens de wereld in, lees boeken, ontwikkel je een beetje en leer eens open staan voor andere culturen, andere contexten, andere omgevingen, in plaats van je op te sluiten in je egocentrisme.
Extreemrechts ?
Als ik extreemrechts ben, wat zou u dan zijn ?
Oud 26 september 2007, 15:17   #67
Neptunus
Gouverneur

Standaard

Wel, ik ben wie ik ben, een mens met veel levenservaring, kennis, inzicht en gezond verstand.......
Neptunus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 september 2007, 15:27   #68
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Lincolm,
Citaat:
Wel, ik ben wie ik ben, een mens met veel levenservaring, kennis, inzicht en gezond verstand.......
Van je levenservaring, kennis en inzicht is alvast weinig te merken op het forum... Je wist niet eens dat het ramadanfestival een groot succes was waar veel meer buurtbewoners van het Sint Jansplein (ook autochtonen hé) aanwezig waren dan op de belachelijke en compleet geflopte Voorpost-betoging. En al evenmin wist je dat het merendeel van de horeca-uitbaters op het Sint-Jansplein positief stonden tegenover het festival. Het was zelfs zo'n succes dat het meer dan waarschijnlijk herhaald zal worden.

Maar het meest hilarische is wel dat je anderen vraagt open te staan voor andere culturen, andere contexten en andere omgevingen... jij, die niet anders doet dan blijk geven van het tegendeel! En voor welke cultuur moet Lincoln zich precies openstellen? Die van het xenofobe Voorpost zeker...

Laatst gewijzigd door Edina : 26 september 2007 om 15:37.
Edina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 september 2007, 15:42   #69
Lincoln

Standaard

Citaat:
Oeps, deze recht die u gebruikt geldt enkel voor u ? Waarom hebt u het recht om te zeggen wie ik ben terwijl ik dat niet mag ??

Ik raad ja aan om verder te kruipen in je schulp, KRUIP in uw SCHULP, zeg ik U !!!
Oud 26 september 2007, 15:42   #70
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En voor welke cultuur moet Lincoln zich precies openstellen? Die van het xenofobe Voorpost zeker...
Die van de gratis islamitische ramadan uitdelende VLAAMSE cultuur natuurlijk!

Voorpost zou in de toekomst ook een postje moeten hebben in de integratie-afdeling van de Stad A. Misschien kunnen ze dan de mensen vergasten op biefstuk friet mèt een pint erbij! gratis betaald door diezelfde Antwerpse belastingbetalers welteverstaan.

Als het gratis is en geen varkensvlees wordt geserveerd én cola ook wordt aangeboden én ze niet aan dezelfde tafels of in dezelfde buurt van de alcoholzuipende kaffers moeten zitten, zou er misschien ook nog wel eens een allochtoon op af kunnen komen.

Valt het jou niet op dat ze enkel op "hun eigen ding", betaald door de kaffers, afkomen?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 26 september 2007 om 15:55.
Oud 26 september 2007, 15:46   #71
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

@ Edina, kwam dat voorstel om volgend jaar islamitische volksspelen te houden soms van jou?

Oud 26 september 2007, 15:49   #72
Boadicea

Boadicea's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
@ Edina, kwam dat voorstel om volgend jaar islamitische volksspelen te houden soms van jou?
Ik heb een goed idee: uitwisseling van spelen. Volgens mij kunnen moslims evengoed leren zaklopen, sjoelbakken en ga zo verder. Dan leren zijn hun spelletjes.
Ik ben eens benieuwd welke optie het best zal aanslaan.
Oud 26 september 2007, 15:53   #73
Lincoln

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boadicea Bekijk bericht
Ik heb een goed idee: uitwisseling van spelen. Volgens mij kunnen moslims evengoed leren zaklopen, sjoelbakken en ga zo verder. Dan leren zijn hun spelletjes.
Ik ben eens benieuwd welke optie het best zal aanslaan.
Ah, dan zal ik mijn baard verder laten groeien voor kerstmis en karnaval.

Ps: voor kerstmis zal ik wel mijn baard wit moeten verven !

Oud 26 september 2007, 15:56   #74
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lincoln Bekijk bericht
Ah, dan zal ik mijn baard verder laten groeien voor kerstmis en karnaval.

Ps: voor kerstmis zal ik wel mijn baard wit moeten verven !

opgelet: met karnaval mag je je niet in een moslim verkleden! dat is rassiesties. (*)

Verrijkend Van Dale woordenboek:

"rassiesties" : benaming gegeven aan blanke kaffers als ze kritiek hebben op islamieten. Niet te vergelijken met "racisme" dat iets anders betekent.

Laatst gewijzigd door circe : 26 september 2007 om 16:10.
Oud 26 september 2007, 15:57   #75
Lincoln

Standaard

Citaat:
Die van de gratis islamitische ramadan uitdelende VLAAMSE cultuur natuurlijk!

Voorpost zou in de toekomst ook een postje moeten hebben in de integratie-afdeling van de Stad A. Misschien kunnen ze dan de mensen vergasten op biefstuk friet mèt een pint erbij! gratis betaald door diezelfde Antwerpse belastingbetalers welteverstaan.
Ik voel mij veel beter betrokken bij thuis-blijven-cultuur dan eender welke op-de-voet-met-veel-volk-cultuur op de straat !!!
Oud 26 september 2007, 16:01   #76
Lincoln

Standaard

Citaat:
opgelet: met karnaval mag je je niet in een moslim verkleden! dat is rassiesties.
"rassiest" bestaat niet in mijn "hoofd" woordenboek , heb je mij ooit eens betrapt dit woordje gebruiken op dit forum ? en dat zelfs niet tegen de strafste-extreemradicaalrechtsevierkantigVeeBeehokjesdenker s !!!

Laatst gewijzigd door Lincoln : 26 september 2007 om 16:11.
Lincoln is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 september 2007, 16:04   #77
1handclapping
Europees Commissaris

1handclapping's schermafbeelding

Standaard

Ik kan niet voor alle wijken in antwerpen spreken, maar hier in Deurne-zuid is alvast een "buurthuis" waar iedereen onafgezien van ras, geloof, ouderdom en sexe welkom is. Ik loop daar nu ook weer de deur niet plat, maar als er eens een interessante toneelvoorstelling of zo is ben ik er wel te vinden samen met vele echte vlamingen en geïmmigreerden islamiietische en andere..

Men kan pro-apartheid zijn, misschien moet dat kunnen in Noord-ekeren
of zuid-Edegem een "all white flemish speaking enclave only fundamental catholics allowed" (in het engels - moet voor buitenstaanders begrijpbaar zijn). Er bestaan barrières gevormd door financies - afgesloten wijken & dure appartementsgebouwen (antwerpenaars weten welke ik bedoel), voor mijn part kunnen er ook anderre gevormd worden. De evolutie gaat echter een andere richting uit.

Inderdaad : de fanatieke sektarische Islam is een gevaar; de beste bestrijders ervan zijn tegelijk de grootste slachtoffers : de grote zeer zwijgende meerderheid in Europa en elders van gelovige moslims.

Ook in Iran ziet men de evolutie dat de ayatolla's in de eerste plaats gevoelig zijn voor het verwerven van meer aardse dan spirituele goederen. De aanzuigkracht van de weelde hier en nu zal de aandrang voor een plaatsje als martelaar in het paradijs wel doen uitdoven. De doorsnee fanatieke moslim is niet anders dan de andere fanatieke profeten : men zet anderen ertoe aan om "martelaar" te worden, zelf buiten schot blijvend.

Proletariërs aller landen : verenigt U !
Oud 26 september 2007, 16:11   #78
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
"rassiest" bestaat niet in mijn "hoofd" woordenboek , heb je mij ooit eens betrapt dit woordje gebruiken op dit forum ? en dat zelfs niet voor de strafste-extreemradicaalrechtsevierkantigVeeBeehokjesdenker s !!!
ik had het net toegevoegd Lincoln:

Uit het Verrijkend Van Dale Woordenboek:

"rassiesties" : benaming gegeven aan blanke kaffers als ze kritiek hebben op islamieten. Niet te vergelijken met "racisme" dat iets anders betekent.

Oud 26 september 2007, 16:16   #79
Lincoln

Standaard

Citaat:
ik had het net toegevoegd Lincoln:

Uit het Verrijkend Van Dale Woordenboek:

Pas op met kritiek geven eh, en zeker als je in de tram zit of op den bus.
Oud 26 september 2007, 16:27   #80
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Pas op met kritiek geven eh, en zeker als je in de tram zit of op den bus.

Ik geef nooit kritiek als ik op de tram of bus zit Lincoln. Dat is gevaarlijker dan door het rood licht rijden.

Nee, ik geef complimentjes: vb. aan meisjes van een jaar of vier met een prachtige lange krullende glanzendzwarte haardos om U tegen te zeggen. Ik zie dan dat het kind me zelfs niet verstaat maar wel begrijpt wat ik bedoel en dolgelukkig is om het compliment en ik zie dan de blinkende ogen van haar vader voor het compliment, en IK DENK dan: we moeten ons haasten want binnen drie jaar moet dat kind een hoofddoek opzetten en krijgt ze klop als ze van een vreemde nog een compliment krijgt.

Laatst gewijzigd door circe : 26 september 2007 om 16:29.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:55.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be