Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2007
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2007 Hier kunt u discussiëren over de uitslag, de coalitiebesprekingen en meer...

Discussietools
Oud 26 augustus 2007, 20:21   #61
davidg
Schepen

davidg's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Escritor Bekijk bericht
Ik vrees dat je het dan wat te eenvoudig ziet:
of je er nu voor of tegen bent: België behoort tot de EU.
Ja en?

Ik wil Vlaanderen ook als lid van de EU...

davidg is offline  
Oud 26 augustus 2007, 20:23   #62
Stefanie
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kortaf Bekijk bericht
Et alors?

De Serviërs konden ook maar op weinig sympathie rekenen, maar ze wonnen toch maar het Eurosongfestival.

Onze buurlanden doen geen handel met ons omdat we zo sympthiek zijn. En daarmee is alles gezegd. Zelfs in Joegoeslavië, waar de creatie van nieuwe staten met wrede oorlogen gepaard ging, heeft de internationale gemeenschap alle nieuwe staten snel aanvaard. Laat staan dus het brave Vlaanderen...
Inderdaad.
Stefanie is offline  
Oud 26 augustus 2007, 20:23   #63
born2bewild
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stefanie Bekijk bericht
Inderdaad. De Engelsen zullen het denk ik nog altijd niet zien zitten dat Nederland en Vlaanderen zich verenigen.
Misschien zullen de Engelsen hun handen al vol hebben met hun eigen koninkrijk.
born2bewild is offline  
Oud 26 augustus 2007, 20:33   #64
davidg
Schepen

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door straatrue Bekijk bericht
zijn erbij gekomen toen ze al gesplitst waren en de Vlaamsgezinde krant De Standaard heeft al uitgelegd dat je die 2 landen niet kunt vergelijken.
Naar welk artikel verwijs je?
Of verwijs je naar een opiniestuk?

davidg is offline  
Oud 26 augustus 2007, 20:36   #65
davidg
Schepen

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hawkeye Bekijk bericht
Ze geven zo hard om België in het buitenland dat ze in de USA denken dat wij Brussels heten als land.
Laat ons niet de beledigende fout maken dat de gemiddelde buitenlander even dom is als de gemiddelde navelstarende Amerikaan...

davidg is offline  
Oud 26 augustus 2007, 20:36   #66
davidg
Schepen

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HAMC Bekijk bericht
Ja, dat is indertijd onderzocht door professor Senelle op vraag van Dehaene. Bleek dat ze daar niet geïnteresseerd waren in Belgie, bleek zelfs dat ze gereed zijn om betrekkingen aan te knopen met Vlaanderen als Belgie splitst.
Da's nieuw voor mij, ik kan het mij alleszins niet herinneren.

Heb je daar meer achtergrondinformatie over? Artikels en zo...?

davidg is offline  
Oud 26 augustus 2007, 20:39   #67
davidg
Schepen

Standaard

Citaat:
Inderdaad. De Engelsen zullen het denk ik nog altijd niet zien zitten dat Nederland en Vlaanderen zich verenigen.

Ik denk ook niet dat Nederland zelf interesse heeft daarvoor...

davidg is offline  
Oud 26 augustus 2007, 20:49   #68
Cunning linguist
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Ze zagen de hereniging van Duitsland ook niet zitten. Maar zoiets verhinderen kunnen ze niet.
Cunning linguist is offline  
Oud 26 augustus 2007, 22:12   #69
Eddy B
Europees Commissaris

Eddy B's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Eddy B
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door davidg Bekijk bericht
Ja en?

Ik wil Vlaanderen ook als lid van de EU...
Ben je daar zeker van? Ben je zeker dat de modale Vlaming echt dat circus apprecieert?
Een nieuwe unie dringt zich op, eentje dat zich minder met de binnenlandse politiek kan bemoeien. Eentje dat je niet verplicht je grondwet aan te passen. Wanneer Vlaanderen onafhankelijk wordt, kan dat het startsein zijn. Laat ons gewoon een hoop douane akkoorden afsluiten, zodat vrij verkeer van goederen kan gebeuren. We willen onze haven niet blokkeren, wél?
Dan echter is het tijd om samen met Nederland en misschien Wallonië, en Luxemburg (en eventueel de originele landen van het europa van de 6) een nieuwe unie te bouwen. Eentje dat door de burger gedragen kan worden. Eentje dat door referenda in alle landen over ALLE grondwetten ervan goedgekeurd is!
De brave burger wordt het stilaan moe om die geldverslindende monsterverbinding te blijven onderhouden en verdragen. Ze grijpt te veel in in het dagelijks leven, en weinig ten goede!
Als politieker zou ik daarover eens diep nadenken, of je de burger echt wel dient, en wat je zou moeten doen om het goed te doen. Referenda, waar jij geen voorstander van bent, zijn de enige garantie dat je de mensen achter je hebt.
Bang zijn van de stem van de burger is een slechte raadgever. Laat de burger meer zeggenschap over zijn eigen verdomde leven, in plaats van ze als slaven te behandelen, en alleen schouderklopjes komen gevenb als je hun stem nodig hebt om je betaalde postje te kunnen innemen..
Jij wilt zo graag dat we je blog lezen. Lees je zelf ook andere webstekken? Kijk dan maar eens grondig naar de onze!
Veel plezier

.
Eddy B is offline  
Oud 26 augustus 2007, 22:25   #70
HAMC
Perm. Vertegenwoordiger VN

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eddy B Bekijk bericht
Ben je daar zeker van? Ben je zeker dat de modale Vlaming echt dat circus apprecieert?
Een nieuwe unie dringt zich op, eentje dat zich minder met de binnenlandse politiek kan bemoeien. Eentje dat je niet verplicht je grondwet aan te passen. Wanneer Vlaanderen onafhankelijk wordt, kan dat het startsein zijn. Laat ons gewoon een hoop douane akkoorden afsluiten, zodat vrij verkeer van goederen kan gebeuren. We willen onze haven niet blokkeren, wél?
Dan echter is het tijd om samen met Nederland en misschien Wallonië, en Luxemburg (en eventueel de originele landen van het europa van de 6) een nieuwe unie te bouwen. Eentje dat door de burger gedragen kan worden. Eentje dat door referenda in alle landen over ALLE grondwetten ervan goedgekeurd is!
De brave burger wordt het stilaan moe om die geldverslindende monsterverbinding te blijven onderhouden en verdragen. Ze grijpt te veel in in het dagelijks leven, en weinig ten goede!
Als politieker zou ik daarover eens diep nadenken, of je de burger echt wel dient, en wat je zou moeten doen om het goed te doen. Referenda, waar jij geen voorstander van bent, zijn de enige garantie dat je de mensen achter je hebt.
Bang zijn van de stem van de burger is een slechte raadgever. Laat de burger meer zeggenschap over zijn eigen verdomde leven, in plaats van ze als slaven te behandelen, en alleen schouderklopjes komen gevenb als je hun stem nodig hebt om je betaalde postje te kunnen innemen..
Jij wilt zo graag dat we je blog lezen. Lees je zelf ook andere webstekken? Kijk dan maar eens grondig naar de onze!
Veel plezier
Eddy je hebt wel een hele hoop plannen en soms wel goede ook maar dat krijgen we nooit niet voor mekaar. Vergeet niet dat zelfs al wordt Vlaanderen zelfstandig we nog altijd opgescheept zitten met onze "Vlaamse" politiekers. De mensen die ons al heel hun politiek leven belogen bedrogen en verraden hebben. De leve belgie roepers.

Die draaien hun kazak uiteraard als Belgie splitst, maar begrijp je, het soort mensen dat dat zijn?

Verschaeve
HAMC is offline  
Oud 26 augustus 2007, 22:26   #71
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Onnozel doen, ja, dat gaat, maar blijkbaar niemand die durft toegeven dat Vlaanderen zich niet sympathiek zal maken door Franstalig België eruit te schoppen?
Franstalig België schopt zich zelf eruit.
België is niet meer dan een fusie tussen Wall. en Vl. waarbij de ene partner de andere leegzuigt. De fusie tussen het varken en de kip die samen een restaurant hebben met op de kaart "spek met eieren" . De kip blijft eieren leggen maar het spek van het varken geraakt op!
Garry is offline  
Oud 26 augustus 2007, 22:58   #72
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Onafhankelijk Vl. hoeft niet noodzakelijk gepaard te gaan met een herhaling van de gulden sporenslag te betekenen. Onafhankelijk onze eigen koers varen kan wat mij betreft nog altijd met steun aan Wall.. Ik denk juist door zelf te regeren, te bepalen en te beslissen zonder het eeuwige " NEE " van Wall. dat onze welvaard er aanzienlijk op kan vooruit gaan en dat dit nieuwe mogelijkheden kan creëren om op een ander niveau Wall. een helpende hand toe te steken. Gezien de huidige situatie lijkt mij een scheiding op vriedschappelijke basis het meest aangewezen en niet een ieder voor zich en God voor ons allen.
Garry is offline  
Oud 27 augustus 2007, 11:03   #73
davidg
Schepen

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eddy B Bekijk bericht
Veel plezier
Referenda zijn soms net gevaarlijk in de handen van de blinde voorstanders... Als je trouwens alles in referenda moet gieten, dan moet je best het parlement afschaffen, want ga dan voor de volledige controle van en door het volk.

In theorie allemaal mooi, maar het communisme is ook mooi zolang het in boekjes staat... De praktijk is soms wat anders.

Democratie is niet makkelijk, een dictatuur werkt op vele punten veel efficiënter. Vraag maar eens na bv in Irak...

Ik ben niet band van de stem van de burger. Ik ben dan ook absoluut tegenstander van de afschaffing van de stemplicht en tegen het samensmelten van alle verkiezingen. Het is een goede zaak dat de burger zo vaak mogelijk de kans krijgt om zijn stem te laten horen.
En over fundamentele vraagstukken misschien best in een referendum; het is gewoon een traditie die onze democratie ontbreekt en daarom best niet halsoverkop voor alles en nog wat ingevoerd moet worden.

Als je morgen een referendum houdt met de vraag "wil u 30% minder belastingen betalen"; haal je een monsterscore van denk ik 80% ja stemmers...
Dat de keerzijde de afschaffing van heel wat overheidstaken met zich zou meebrengen, zou nadien voor een revolutie zorgen, door die 80%...

Maar denkt u dat de modale Vlaming neen zou stemmen tegen Europa? Ik betwijfel het...

Sommige denken dat we navelstaarders geworden zijn, door te focussen op een onafhankelijk Vlaanderen. Ik ben van overtuiging dat we in wezen gewoon willen dat de taken op het beste/meest efficiënte niveau worden uitgevoerd.

Ik ben er dus van overtuigd dat Europa nu net slecht draait doordat het in wezen zo weinig essentieels doet voor de mensen. Moest er nu bv Europees buitenlands beleid komen, samen met defensie en misschien een stuk justitie, dan zou het al heel wat tastbaarder en aanvaardbaarder worden...

En ja, ik lees heel wat blogs, meer dan ik soms eigenlijk nog aankan. Mijn feedreader heeft bijna een aparte desktop nodig om alle feeds nog vlot aan te kunnen...

davidg is offline  
Oud 27 augustus 2007, 11:26   #74
vulpes
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Songfestival = enkel een voorbeeld !!!!

Achteraf is men altijd verwonderd dat men niet moest hebben van de Vlaamse inzending.

Welnu, eenmaal zelfstandig zal men ook verrast opkijken dat de andere landen Vlamingen als melaatsen zal behandelen.
met andere woorden: er zal dus NIETS veranderen?
vulpes is offline  
Oud 27 augustus 2007, 11:28   #75
straatrue
Minister-President

Standaard

Volia, als er zelfs nu amper een paar 1000 mensen naar de Ijzerbedevaart komen en weinig jongeren, dan moet men niet hopen op een revolutionair klimaat.
straatrue is offline  
Oud 27 augustus 2007, 11:29   #76
vulpes
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Songfestival = enkel een voorbeeld !!!!

Achteraf is men altijd verwonderd dat men niet moest hebben van de Vlaamse inzending.

Welnu, eenmaal zelfstandig zal men ook verrast opkijken dat de andere landen Vlamingen als melaatsen zal behandelen.
Met andere woorden: er zal dus NIETS veranderen... Vlaanderen wordt al als melaatse behandeld en zal aldus blijven worden behandeld...

Volgens die redenering kan ik alleen maar zeggen: Vlaanderen kan maar beter op eigen benen staan.. niets zo zielig als diegene die er per se wil bijhoren, en steeds maar weer het deksel op de neus krijgt.. het zijn diegenen die tonen haar op hun tanden te hebben die worden gerespecteerd, niet diegenen die als een honds slaafje volgen..

PS: en neen, ik ben geen psycholoog, maar spreek uit (persoonlijke) ervaring.
vulpes is offline  
Oud 27 augustus 2007, 11:38   #77
vulpes
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Volia, als er zelfs nu amper een paar 1000 mensen naar de Ijzerbedevaart komen en weinig jongeren, dan moet men niet hopen op een revolutionair klimaat.
Ik zou niet de fout maken het politieke klimaat af te meten aan het aantal deelnemers aan de ijzerbedevaart/wake.
vulpes is offline  
Oud 27 augustus 2007, 13:14   #78
Wiley E Coyote
Minister

Wiley E Coyote's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
In De Standaard (toch een Vlaamsgezinde krant) stond onlangs dat je Tsjechoslovakije niet met België kunt vergelijken.
Tsja, Tsjechoslovakije had natuurlijk geen probleem �* la Brussel zodat een scheiding nu eenmaal makkelijker was....
Wiley E Coyote is offline  
Oud 27 augustus 2007, 13:43   #79
vulpes
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wiley E Coyote Bekijk bericht
Tsja, Tsjechoslovakije had natuurlijk geen probleem �* la Brussel zodat een scheiding nu eenmaal makkelijker was....
Brussel is maar een probleem zolang je het een probleem laat vormen..

De dag dat Vlaanderen blijkt geeft Brussel te willen prijsgeven, zullen de discussies veranderen... zolang vlaanderen zich vastklampt aan Brussel voelen Franstalige partijen zich sterk. Er is immers het uliteme dreigement: opgelet of jullie zijn Brussel kwijt...

Ook nu worden communautaire onderhandelingen gevoerd met Brussel als 'inzet'...
vulpes is offline  
Oud 27 augustus 2007, 13:48   #80
davidg
Schepen

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vulpes Bekijk bericht
Brussel is maar een probleem zolang je het een probleem laat vormen..

De dag dat Vlaanderen blijkt geeft Brussel te willen prijsgeven, zullen de discussies veranderen... zolang vlaanderen zich vastklampt aan Brussel voelen Franstalige partijen zich sterk. Er is immers het uliteme dreigement: opgelet of jullie zijn Brussel kwijt...

Ook nu worden communautaire onderhandelingen gevoerd met Brussel als 'inzet'...
Brussel is dan ook niet onbelangrijk.

Het ligt hoe dan ook in Vlaanderen, dus opgeven in de zin van "we zijn er van af"... zal nooit lukken. Dan moet je constant dus "buitenlanders" op Vlaamse wegen dulden op weg naar hun eigen land.
Of gaan we een corridor oprichten?

Verder ook niet vergeten dat 219.000 Vlaamse pendelaars hun boterham gaan verdienen in Brussel en dat men normaal in het land van arbeid belast wordt op het loon. Er zitten dus ook heel wat financiële consequenties aan vast.

Ten derde; de Vlaamse instellingen zijn spijtig genoeg allemaal in Brussel gaan hokken.

Ten vierde: er wonen daar nog altijd Vlamingen. Ga je die opgeven, verloren beschouwen of een grandioos migratieplan voorzien?

davidg is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:23.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be