Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 30 augustus 2007, 17:14   #61
ccalbergg
Provinciaal Gedeputeerde

ccalbergg's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door migrantenjong Bekijk bericht
Ik volg de gedachte: "Ik ben niet akkoord met wat je zegt of hoe je leeft, maar ik ben bereid dood te gaan voor je recht om dit te denken of te doen".

Ik vind dat iedereen recht heeft om te doen wat die wil, uitzien hoe die wil, neuken wat die wil, zo lang dat het NIEMAND anders schaadt.

Het indoctrineren van jonge meisjes om onderdanige huisdieren te zijn, slagen van vrouwen, en dergelijke onderdelen van een cultuur zijn voor mij fout, als ze nu in de moslimse of andere culturen gebeuren.
ik ben het volmondig eens , maar je kan dat niet vereenzelven met het " rechtse" gedachtengoed.
ik ben voor een enorme persoonlijke vrijheid , maar de vrijheid stopt waar het de andere mens zijn vrijheid schaad.
ccalbergg is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 augustus 2007, 17:19   #62
ccalbergg
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eichmann Bekijk bericht
40% Jodenhaat binnen extreem-rechts? Ik verwonder me er altijd over waarom de modale mens daar eigenlijk niet van wakker ligt. Als je ziet wat er in Israël allemaal gebeurd en dan zelfs door de media doorgaans wordt afgedaan als een simpel fait-divers.
Je hebt misschien wel in eniger mate gelijk maar ik wou gewoon stellen dat het leeuwendeel niet extreem-rechts gaat denken om te kunnen vechten. Meeste redenen zijn "sense of belonging" en maatschappelijke onvrede. Hoewel ik uiteraard niet ontken dat er velen graag eens white power tonen op straat. Maar dat kan van de allochtone gemeenschap evengoed gezegd worden dus.
Je spreekt over vrijheid van doen en laten zolang je de andere niet stoort. Maar dat is nu net het grote probleem. Als je in bepaalde wijken niet meer kan komen zonder "gestoord" te worden door allochtone jongeren is die vrijheid er niet meer. Of als je niet meer door het Citadelpark in Gent kan wandelen 's avonds zonder aangeklampt of achtervolgd te worden door geile homo's? Het is een heel dunne lijn. En wat heimwee naar raciale puurheid betreft denk ik dat je daar MEER voor kan spreken binnenin de Joodse gemeenschap dan dat dat bij het Vlaamse (of Waalse) volk leeft. Probeer trouwens maar eens te emigreren naar Israël, zal je eens zien hoe tolerant ze daar zijn.
je kan heel de nacht in het citadelpark of het antwerpse stadspark wandelen zonder verkracht te worden , enkel als je ingaat op avances heb je prijs .
en bij alle godsdiesten is er nog veel intollerantie.
en kan een moslimvrouw zonder commentaar een " bruine,blanke " kroeg binnenstappen ?
of naar een motortreffen komen ?
dus intollerantie komt van beide kanten.
99 % van de mannen die s'nachts het citadelpark binnenwandelen weten wat er te beleven valt, dus weg met die hypocrisie.
Oud 30 augustus 2007, 17:20   #63
ccalbergg
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eichmann Bekijk bericht
Innige deelneming? Wel ja, als je graag "Kont"akten legt is Gent the place to be blijkbaar, hehe

Ivm kaalkoppies: point taken.
ooooooooo , grappig
Oud 30 augustus 2007, 17:30   #64
migrantenjong
Banneling

Locatie: Antwerpen/Gent Ideologie: Stokslagen en waterkanonnen
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ccalbergg Bekijk bericht
ik ben het volmondig eens , maar je kan dat niet vereenzelven met het " rechtse" gedachtengoed.
ik ben voor een enorme persoonlijke vrijheid , maar de vrijheid stopt waar het de andere mens zijn vrijheid schaad.
Excuseer mijn onwetendheid, maar wat is de betekenis van "vereenzelven"?

Dit is een woord dat ik nog nooit ben tegengekomen. Iets zegt mij dat het betekent: koppelen aan, linken tot.
migrantenjong is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 augustus 2007, 19:19   #65
Cynicus
Banneling

Cynicus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door drosophila Bekijk bericht
Xenofobe haatmisdaden nemen vooral in Europa toe
Kulvir Singh en zeven andere Indiërs werden aangevallen door een vijftigtal extreem rechtse Duitsers in Leipzig.

In alle 56 landen van de Organisatie voor Veiligheid en Samenwerking in Europa (OVSE) is het aantal haatmisdaden de laatste jaren toegenomen en extremer geworden, zo concludeert mensenrechtenorganisatie Human Rights First.

Volgens de rapporteurs zijn anti-immigratiepolitiek, chauvinisme en internationale gebeurtenissen vaker een aanzet tot haatmisdaden. 'Individuen dienen steeds meer als zondebok voor gebeurtenissen waar zij niets mee te maken hebben', zo klinkt het.

Hoewel er aan de rapportering nog heel wat schort, is vooral in de EU en landen van de ex-sovjetrepubliek het aantal door haat en discriminatie geïnspireerde misdaden, die soms dodelijk aflopen, nog nooit zo talrijk geweest, aldus Human Rights First (HRF). Overal blijven de aantallen hoger in de jaren negentig. HRF concentreert zich vooral op 2005 en 2006.

Dat waren jaren waarin veel aanvallen zodanig extreem waren dat er, in tegenstelling tot wat volgens HRF doorgaans gebeurt, uitgebreid over bericht werd. Zo werd in februari vorig jaar in Parijs het dode lichaam gevonden van Ilan Halimi, gemarteld en gedood omdat hij joods was. In april schoot een Rus een Senegalese student dood. Zijn geweer was versierd met een swastika. In oktober vermoordden vijf mannen in Oekraïne een Nigeriaan en in juli gooiden omstanders rotte eieren en uitwerpselen naar holebi's die meededen aan de Gay Pride in Letland.

HRF vermeldt ook drie racistische misdaden in België, waaronder de moorden op de kleine Luna en haar Malinese au pair door "een fanatiekeling die tegen migranten is". Dat premier Verhofstadt, die in het rapport geciteerd wordt, de moorden in Antwerpen streng veroordeelde en dat België een van de landen is die de meest uitgebreide discriminatiewetgeving hebben, beoordeelt HRF als positief.

Slechts in vijf landen gebeurt de rapportering van haatmisdaden degelijk genoeg om cijfers te geven. Duitsland kende in 2006 het hoogste aantal haatmisdaden sinds het monitoringsysteem daar in 2001 startte. In Groot-Brittannië steeg het aantal misdaden met antisemitische inslag in 2006 met 37 procent en nam het aantal gewelddaden gericht tegen moslims met 600 procent toe net na de bomaanslagen op de Londense metro.

Frankrijk kende een daling van 10 procent minder haatmisdaden tussen 2005 en 2006, maar het aantal blijft het hoogst sinds de jaren negentig en de antisemitische gewelddaden namen er met bijna 7 procent toe. Steeds meer worden in Frankrijk joodse mensen en niet alleen maar hun bezittingen aangevallen.

In Rusland en Oekraïne nemen de racistische moorden en gewelddaden enorm toe, met bijvoorbeeld 54 gerapporteerde racistische moorden in Rusland in 2006. In Oekraïne worden de aanvallen tegen vooral Afrikanen steeds dodelijker. Nog te veel zaken worden in beide landen als hooliganisme geklasseerd.

Opvallend is volgens HRF niet alleen dat de haatmisdaden talrijker en gewelddadiger worden, maar ook "dat naast vooroordelen en klassiek racisme internationale gebeurtenissen steeds meer bij de motieven horen".

Misdaden tegen moslims, die enkel in Groot-Brittannië en de VS als dusdanig worden bijgehouden, komen er meer en meer in reactie op moslimterrorisme "alsof iedere moslim verantwoordelijk is voor de daden van Al Qaida". En hoewel de daders van antisemitisch geweld vaak nazisymbolen hanteren, slaan ze regelmatig joden ineen naar aanleiding van de Israëlische politiek. Tijdens de oorlog tegen Libanon van afgelopen zomer steeg het aantal antisemitische daden bijvoorbeeld enorm.

"Daardoor en door een nieuw klimaat van chauvinisme en xenofobie, vaak aangezwengeld door de anti-immigratiepolitiek in een land, loopt wie ook maar 'anders' is of lijkt meer en meer het risico te moeten boeten voor daden van overheden, groepen of individuen waar hij of zij niets mee te maken heeft", zo waarschuwen de auteurs. Met dat in het achterhoofd is het cruciaal dat regeringen "die al meer dan tien jaar hun kop in het zand steken" strengere en explicietere wetten opstellen én toepassen om de opmars van misdaden op basis van discriminatie af te remmen. (Barbara Debusschere)
Als het hier dan toch zo slecht is voor die vreemdelingen (die hier overigens niets verloren zijn), waarom blijven die vreemdelingen hier dan nog ????? Ik zou hen in ieder geval niet tegenhouden indien ze hier voorgoed hun koffers zouden pakken, en de meeste nationaalrechtsen ook niet, neem ik aan.

Laatst gewijzigd door Cynicus : 30 augustus 2007 om 19:19.
Cynicus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 augustus 2007, 12:56   #66
Linkse Vogel
Parlementslid

Linkse Vogel's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Linkse Vogel
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door carlgustaaf Bekijk bericht
was Stalin extreem rechts?En Pol Pot?
Heb je al gemerkt dat bijna alle linkse mensen hier opt forum radicaal tegen stalin zijn? Stalin was gewoon een populist. Die deed het niet perse voor de arbeiders maar gewoon om populair te worden...
Oud 31 augustus 2007, 13:05   #67
the outlaw torn
Minister

the outlaw torn's schermafbeelding

Standaard

nu ja, extreem rechts is niet goed, mr extreem-links is niet beter.

en die racistische moorden enzo zijn idd een triestige zaak, mr niet iedere persoon die het extreem-rechts gedachtegoed genegen is, doet zulke dingen.
net zoals niet elke fundamentalist een bom doet ontploffen.

die misdaden moeten aangepakt worden, mr door een heksenjacht op het rechtse gedachtegoed te houden, zoals nu gebeurd, los je het niet op.

http://www.indiancountrytoday.com/
the outlaw torn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 augustus 2007, 13:07   #68
the outlaw torn
Minister

the outlaw torn's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynicus Bekijk bericht
Als het hier dan toch zo slecht is voor die vreemdelingen (die hier overigens niets verloren zijn), waarom blijven die vreemdelingen hier dan nog ????? Ik zou hen in ieder geval niet tegenhouden indien ze hier voorgoed hun koffers zouden pakken, en de meeste nationaalrechtsen ook niet, neem ik aan.
idd, dat vind ik ook. als het ze niet bevalt, dat ze terugkeren, .....

http://www.indiancountrytoday.com/
the outlaw torn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 augustus 2007, 16:36   #69
franke fritz
Schepen

franke fritz's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynicus Bekijk bericht
Omdat de situatie in het thuisland nog triestiger is. En wat kan er op tegen zijn als je streeft naar een beter bestaan? Iedereen zou dat doen... dus waarom zij niet?
En is het niet onze maatschappelijke taak om in te gaan tegen elke vorm van geweld? maakt mij geen bal uit van waar het komt of wat je mening ook is.
Als je het niet hebt op vreemdelingen (wat op zich al redelijk verwerpelijk is, want zij zullen de komende 10 jaar onze vergrijzing betalen) uit dat dan op een democratische manier. geweld goedpraten is al even verwerpelijk als geweld plegen.
Oud 31 augustus 2007, 16:42   #70
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Paulus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door franke fritz Bekijk bericht
...Als je het niet hebt op vreemdelingen wat op zich al redelijk verwerpelijk is, want zij zullen de komende 10 jaar onze vergrijzing betalen ....

Paulus
Paulus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 augustus 2007, 16:54   #71
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door franke fritz Bekijk bericht
Als je het niet hebt op vreemdelingen (wat op zich al redelijk verwerpelijk is, want zij zullen de komende 10 jaar onze vergrijzing betalen) uit dat dan op een democratische manier.
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 augustus 2007, 16:56   #72
Doki
Parlementsvoorzitter

Doki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus Bekijk bericht

Paulus
Onnozele hals. Een beetje lacherig zitten doen over duizenden migranten die zich elke dag uit de naad werken, en die meneer zijn pensioentje mee gaan helpen bekostigen.
Oud 31 augustus 2007, 16:58   #73
Jeronimo
Minister-President

Jeronimo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Doki Bekijk bericht
Onnozele hals. Een beetje lacherig zitten doen over duizenden migranten die zich elke dag uit de naad werken, en die meneer zijn pensioentje mee gaan helpen bekostigen.
Jeronimo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 augustus 2007, 16:59   #74
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Zich vanuit hun sociale woning tot aan het doplokaal begeven zul je bedoelen.
Oud 31 augustus 2007, 17:01   #75
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

AdrianHealey's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht

Dat is werkelijk onmogelijk.
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."
AdrianHealey is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 augustus 2007, 17:02   #76
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

AdrianHealey's schermafbeelding

Standaard

Doki heeft btw wel gelijk.
Immigranten gaan onze vergrijzing betalen.

Dit soort opmerkingen:
Citaat:
Gaan minder over immigranten, danwel over nakomelingen van immigranten.
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."
AdrianHealey is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 augustus 2007, 17:10   #77
Doki
Parlementsvoorzitter

Doki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht

Ik heb dit voorbeeld nog al gegeven, maar als ik 's morgens naar mijn werk vertrek kom ik voorbij het lokale centrum van de stedelijke reinheidsdienst. En wie denk je dat daar dan al druk in de weer om veegrondes, leging van de vuilbakken en verwijderen van sluikstorten aan te vatten? Marokkanen, Turken en Afrikanen meneer. Elk van hen dwingt bij mij 1000 keer meer respect af dan alle verzuurde typetjes die zichzelf valoriseren door op hele bevolkingsgroepen te kakken samen.
Oud 31 augustus 2007, 18:06   #78
migrantenjong
Banneling

Locatie: Antwerpen/Gent Ideologie: Stokslagen en waterkanonnen
Standaard

Citaat:
Ik heb dit voorbeeld nog al gegeven, maar als ik 's morgens naar mijn werk vertrek kom ik voorbij het lokale centrum van de stedelijke reinheidsdienst. En wie denk je dat daar dan al druk in de weer om veegrondes, leging van de vuilbakken en verwijderen van sluikstorten aan te vatten? Marokkanen, Turken en Afrikanen meneer. Elk van hen dwingt bij mij 1000 keer meer respect af dan alle verzuurde typetjes die zichzelf valoriseren door op hele bevolkingsgroepen te kakken samen.
Goed gezegd. Enkel Dietsch-Vlaemsch zijn is niet genoeg om je beter te voelen. Er zijn genoeg autochtonen die zich nog erger gedragen dan hun stereotype allochtoon en beweren dat de "Makakken" hier komen profiteren.
migrantenjong is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 augustus 2007, 18:39   #79
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey Bekijk bericht
Doki heeft btw wel gelijk.
Immigranten gaan onze vergrijzing betalen.

Dit soort opmerkingen:

Gaan minder over immigranten, danwel over nakomelingen van immigranten.
Dat betwijfel ik vanuit economisch standpunt ten stelligsten. Dat de immigranten de hele vergrijzingsproblematiek gaan oplossen is zo'n typisch populair dogma in politiek correcte (linkse) kringen.
Oud 31 augustus 2007, 18:43   #80
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik heb dit voorbeeld nog al gegeven, maar als ik 's morgens naar mijn werk vertrek kom ik voorbij het lokale centrum van de stedelijke reinheidsdienst. En wie denk je dat daar dan al druk in de weer om veegrondes, leging van de vuilbakken en verwijderen van sluikstorten aan te vatten? Marokkanen, Turken en Afrikanen meneer.
Tja, aan de sporthal waar ik vroeger ging sporten moesten de doppers op dinsdagmorgen hun stempel komen halen. Vreemdelingen, vreemdelingen en nog eens vreemdelingen, vnl jonge mannen.

Citaat:
Elk van hen dwingt bij mij 1000 keer meer respect af dan alle verzuurde typetjes die zichzelf valoriseren door op hele bevolkingsgroepen te kakken samen.
Voor die mannen die dat (openbaar reinigings)werk doen heb ik ook enkel respect hoor. Maar met die paar man ga je de vergrijzingsproblemen niet tegengaan.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:08.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be