Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2007
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2007 Hier kunt u discussiëren over de uitslag, de coalitiebesprekingen en meer...

Discussietools
Oud 29 augustus 2007, 14:35   #61
Gun
Perm. Vertegenwoordiger VN

Gun's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje Bekijk bericht
Allemaal goed en wel, maar CD&V zal moeten gaan beseffen dat het enige einddoel van NV-a wel separatisme is, en reken maar dat Dewever en C° hen zal blijven onder druk zetten.
Juist, en graag zelfs
Oud 29 augustus 2007, 14:35   #62
HAMC

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Dedecker zal zich gaan haasten, na dat hij al eens door die anderen "het bos werd ingstuurd"
Inderdaad, het zal dan ook NVA (post BDW), LDD en het VB worden.

Verschaeve
HAMC is offline  
Oud 29 augustus 2007, 14:38   #63
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kortaf Bekijk bericht
25 tot 30 pct is een grote prijs.
Voor zover er voor JMDD een DIKKE ministerpost (en geen "flut-departement" eh) aanhangt. Met minder is die nooit tevreden. Benieuwd of de CD&V dan nog de zeer eigenzinnige Dedecker nog zal zien zitten

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kortaf
En het ACV zou daarbij geen belangrijke bijdrage kunnen leveren?
Zou eventueel (met de nadruk op "zou") kunnen, maar ik zie die "mayonnaise" nooit lukken. Vakbondsgericht loopt de samenwerking met ABVV al niet altijd gesmeerd (soms wel hoor, daar niet van). Kun je nagaan op partijpolitiek vlak.
Pietje is offline  
Oud 29 augustus 2007, 14:39   #64
boerenverstand
Parlementsvoorzitter

boerenverstand's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Thierry S. Bekijk bericht
Goed dat je het over het 'globale' plaatje hebt. In de veronderstelling dat jouw Vlaamse gouw in Europa verankerd blijft, kan je je dan troosten met de gedachte dat die transfers er inderdaad niet meer rechtstreeks zichtbaar zullen zijn. Blijft het feit dat er via Europa aan herverdeling zal gebeuren, wat dan in de feiten op hetzelfde neerkomt; alleen zal het schijnbaar zo zijn dat Wallonië zijn deel krijgt, net als Bulgarije, Hongarije, Roemenië, Portugal, ... .

Wat die belastingen betreft. Het is natuurlijk bonton en gefundenes fressen om dat plaatje er altijd uit te lichten. Daar staat tegenover dat de sociale voorzieninngen in ons land zeer goed zijn. Daar komt bij dat wij (Vlamingen) in een verstedelijkt gebied wonen, met veel lintbebouwing en alle infrastructuurproblemen vandien. Daarnaast moet je ook het kostenplaatje voor ons (zeer degelijk) onderwijs niet onderschatten.
Ook daar mijn beste begint het te sputteren.
Belgen betalen met 25% eigen opleg ongeveer het hoogste percentage aan eigen inbreng voor de geneesheer.
Het was u misschien nog niet opgevallen maar daarnaast betalen we apart al: hospitalisatieverzekering, zorgverzekering, aanvullende verzekering ziekenfonds, responsabiliseringsbijdrage ziekenfondsen, en ondertussen leerde ik al een aanvullende dentaalverzekering kennen.
Het is u misschien ook opgevallen dat de wettelijke pensioenen hier bij de laagste behoren (menig huidig gepensioneerden haalt niet€ 1000), de werkloosheidsuitkeringen zijn bijzonder laag.....
Er is nog niets gerealiseerd voor de aanstormende vergrijzing
Wake up , man.

Laatst gewijzigd door boerenverstand : 29 augustus 2007 om 14:40.
boerenverstand is offline  
Oud 29 augustus 2007, 14:41   #66
Kortaf
Europees Commissaris

Kortaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
dus jij vindt dat belastingen en sociale zekerheid moet afgeschaft worden? of waar ga jij het geld halen voor pakwek de politie, ziekenhuizen, het leger,....?
Die eenzijdige interpretatie laat ik helemaal voor jouw rekening.

De discussie ging over de stelling dat de manier waarop de Belgische staat solidariteit organiseert, geen solidariteit is maar diefstal. En ik heb de neiging die stelling bij te treden.
Kortaf is offline  
Oud 29 augustus 2007, 14:42   #67
HAMC

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Maar ik zie de volledige CD&V hem daar niet in volgen.
Juist daarom.

Verschaeve
HAMC is offline  
Oud 29 augustus 2007, 14:44   #68
Patrik
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Senelle is zelfs leraar van prins Filip geweest (wiki).

Niet direct een republikein...

Hij zegt van zichzelf republikein te zijn maar niet binnen het Belgisch
kader waarvoor hij de monarchie noodzakelijk vindt.
Patrik is offline  
Oud 29 augustus 2007, 14:45   #69
Kortaf
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Voor zover er voor JMDD een DIKKE ministerpost (en geen "flut-departement" eh) aanhangt. Met minder is die nooit tevreden. Benieuwd of de CD&V dan nog de zeer eigenzinnige Dedecker nog zal zien zitten
In mijn hypothese is er geen sprake meer van de CD&V. De Belgicistisch-linkse vleugel zou vertrokken zijn richting SP-a, de Vlaamsgezinde-liberale vleugel naar Forza Flandria.

Citaat:
Zou eventueel (met de nadruk op "zou") kunnen, maar ik zie die "mayonnaise" nooit lukken. Vakbondsgericht loopt de samenwerking met ABVV al niet altijd gesmeerd (soms wel hoor, daar niet van). Kun je nagaan op partijpolitiek vlak.
De politieke verschillen moeten toch microcopisch klein zijn? En wordt het geen hoogtijd dat de linkerzijde zich op een serieuze manier hergroepeert met het oog op een eventuele autonome Vlaamse (deel-)staat?

Laatst gewijzigd door Kortaf : 29 augustus 2007 om 14:46.
Kortaf is offline  
Oud 29 augustus 2007, 14:54   #70
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
In mijn hypothese is er geen sprake meer van de CD&V. De Belgicistisch-linkse vleugel zou vertrokken zijn richting SP-a, de Vlaamsgezinde-liberale vleugel naar Forza Flandria.
Nu ben je wel heel erg aan het dromen. Wel goed dat je er bij vertelde dat het maar om een hypothese ging.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kortaf
De politieke verschillen moeten toch microcopisch klein zijn? En wordt het geen hoogtijd dat de linkerzijde zich op een serieuze manier hergroepeert met het oog op een eventuele autonome Vlaamse (deel-)staat?
De politieke verschillen zijn misschien niet erg groot, maar je weet toch dat politiek enkel en alleen om macht draait, en dat macht afstaan of herverdelen altijd heel moeilijk is. En dat geldt ook voor jouw "forza flandria"
Pietje is offline  
Oud 29 augustus 2007, 14:58   #71
Kortaf
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Nu ben je wel heel erg aan het dromen. Wel goed dat je er bij vertelde dat het maar om een hypothese ging.
Het zou toch om een mooie, logische en politiek-efficiënte herverdeling gaan, niet? Is het niet de politieke vaagheid van de CVP die altijd alles in dit land tegengehouden heeft? En zou niet precies het tot stand komen van een Vlaamse staat die herverdeling in gang kunnen zetten?

Laatst gewijzigd door Kortaf : 29 augustus 2007 om 14:59.
Kortaf is offline  
Oud 29 augustus 2007, 14:58   #72
Fieseler

Fieseler's schermafbeelding

Standaard

[quote]
Citaat:

hypotheses die niet uitkomen noemt men dromen...hypotheses die wel uitkomen noemt men visionair...we zullen zien...
Oud 29 augustus 2007, 15:01   #73
Kortaf
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
De politieke verschillen zijn misschien niet erg groot, maar je weet toch dat politiek enkel en alleen om macht draait, en dat macht afstaan of herverdelen altijd heel moeilijk is. En dat geldt ook voor jouw "forza flandria"
Ik kan me vergissen, maar ik krijg de indruk dat je alleen maar niet warm loopt voor een linkse hergroepering omdat dat meteen ook een liberale hergroepering zou meebrengen.

En dat de goede oude CVP je daarbij best nog wel nuttig lijkt?
Kortaf is offline  
Oud 29 augustus 2007, 15:05   #74
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het zou toch om een mooie, logische en politiek-efficiënte herverdeling gaan, niet? Is het niet de politieke vaagheid van de CVP die altijd alles in dit land tegengehouden heeft? En zou niet precies het tot stand komen van een Vlaamse staat die herverdeling in gang kunnen zetten?
Je stelt het imo toch iets te simpel en te romantisch voor hoor. Als die Vlaamse staat er ooit zou komen wordt daar evenzeer "gevochten" voor de macht als in een Belgische context, met dat verschil dat er geen Franstaligen meer bij zijn. Maar "mooi en logisch" zijn in politiek dikwijls ver te zoeken (ook in Vlaamse politiek), dat weet je zelf ook wel.
Pietje is offline  
Oud 29 augustus 2007, 15:11   #75
Kortaf
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Je stelt het imo toch iets te simpel en te romantisch voor hoor. Als die Vlaamse staat er ooit zou komen wordt daar evenzeer "gevochten" voor de macht als in een Belgische context, met dat verschil dat er geen Franstaligen meer bij zijn. Maar "mooi en logisch" zijn in politiek dikwijls ver te zoeken (ook in Vlaamse politiek), dat weet je zelf ook wel.
Het ging mij om de partijpolitieke hergroepering aan linker- en rechterzijde, maar dat thema blijk je echt te willen mijden, nu al enkele pagina's lang.

Ainsi soit-il.
Kortaf is offline  
Oud 29 augustus 2007, 15:12   #76
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik kan me vergissen, maar ik krijg de indruk dat je alleen maar niet warm loopt voor een linkse hergroepering omdat dat meteen ook een liberale hergroepering zou meebrengen.

En dat de goede oude CVP je daarbij best nog wel nuttig lijkt?
Ik loop vooral niet warm voor een "separatistisch avontuur", en reken maar dat als puntje bij paaltje komt, velen met mij, en als die oude CVP daar een handje helpt, zal ik toch kunnen zeggen dat de CVP toch ooit iets nuttigs heeft gedaan.
Pietje is offline  
Oud 29 augustus 2007, 15:13   #77
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het ging mij om de partijpolitieke hergroepering aan linker- en rechterzijde, maar dat thema blijk je echt te willen mijden, nu al enkele pagina's lang.

Ainsi soit-il.
Ik mijd niks, ik zeg enkel dat jij het iets te simpel voorstelt.
Pietje is offline  
Oud 29 augustus 2007, 15:16   #78
Kortaf
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Ik loop vooral niet warm voor een "separatistisch avontuur", en reken maar dat als puntje bij paaltje komt, velen met mij, en als die oude CVP daar een handje helpt, zal ik toch kunnen zeggen dat de CVP toch ooit iets nuttigs heeft gedaan.
Ik kan er niet bij dat jij als linkse syndicalist niet het verdwijnen van de CVP zou toejuichen en nog eerder een overjaarse Belgische staat verkiest boven de vorming van een grote linkse Vlaamse partij.

Je bent écht nog van de oude garde, denk ik...
Kortaf is offline  
Oud 29 augustus 2007, 15:18   #79
Eddy B
Europees Commissaris

Eddy B's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Eddy B
Standaard

De kritiek op de koning, dat hij niet in het land was, lijkt me een beetje overdreven. Men mag niet vergeten dat hij eigenlijk nog steeds herstellende is, en dus niet echt 100% gezond.
En ik ben géén royalist he

.
Eddy B is offline  
Oud 29 augustus 2007, 15:19   #80
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik kan er niet bij dat jij als linkse syndicalist niet het verdwijnen van de CVP zou toejuichen en nog eerder een overjaarse Belgische staat verkiest boven de vorming van een grote linkse Vlaamse partij.

Je bent écht nog van de oude garde, denk ik...
So be it.
Pietje is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:57.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be