Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 11 september 2007, 08:06   #61
ynneb
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boadicea Bekijk bericht
Niemand had me verteld wat ik moest doen met het wapen, als ik in beroep ging tegen de beslissing en zelfs de wapenhandelaars wisten het op het eerste moment ook niet, vermits ik blijkbaar 1 van de eersten was die een weigering kreeg.

.
Er is inderdaad heel veel verwarring (ook bij politiediensten) ivm de nieuwe wapenwet. En wapenhandelaars zijn ook volgens mijn ervaring niet steeds het best op de hoogte van alle details die belangrijk zijn voor de sportschutter ...

Heb je specifieke vragen dan :
1) vindt je nuttige info op de UNACT site
2) kan je je vragen stellen op het forum van de sportschutters in Belgie : www.wapenforum.be . Op dit forum vindt je experts die jou correct juridisch advies kunnen geven.
ynneb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 september 2007, 09:37   #62
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
De hele uitleg over het vervangen van de ouwe stalen spiraalveer met een gasdrukveer heeft me een leuk idee bezorgt.

Nu nog een voorraadje waterstof of helium scoren, en de 800 bar gasdrukveren zijn in productie. En als ik helemaal wil overdrijven, zorg ik ervoor dat de loop van het "luchtdruk"wapen net voor het afvuren ook gevuld word met het lichte gas. Dit verhoogt de mondingsvuursnelheid enorm, tot ver boven de limiten van wat met conventionele vuurwapens gehaald kan worden.

Deze kennis combineren met het feit dat 3.2mm wolfram naalden vrij te koop zijn.....

Iemand interesse om samen een luchtdrukwapen "tuning" bedrijfje te starten?
Voor zover ik op de website's van de luchtkarabijnen al eens gekeken heb zou ik kunnen denken dat er een maximum vermogen maar beperkt is toegelaten voor die luchtdruk.
Tuurlijk, men kan zoveel druk steken tot het ontploft en daar iets enorms mee bouwen. Maar of het nog steeds mag dat betwijfel ik.

Maar wat heb je nodig?
Oud 11 september 2007, 09:57   #63
HAMC
Perm. Vertegenwoordiger VN

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Voor zover ik op de website's van de luchtkarabijnen al eens gekeken heb zou ik kunnen denken dat er een maximum vermogen maar beperkt is toegelaten voor die luchtdruk.
Tuurlijk, men kan zoveel druk steken tot het ontploft en daar iets enorms mee bouwen. Maar of het nog steeds mag dat betwijfel ik.

Maar wat heb je nodig?
In een aantal landen staat er inderdaad een limiet op de druk die mag gegenereerd worden in luchtwapens. Die mensen die beweren dat een luchtwapen plots een vuurwapen wordt als u er iets mee kan raken op 20 meter. Allee, die beweren dat wil zeggen dat ze de wet zo geformuleerd hebben.

Zo koopt dan een Engelsman een nieuw luchtgeweer dat dan eerst getest word door de bevoegde diensten - lees, mensen die er niets van kennen.

Zo waren die een heel zwak luchtwapen aan het testen dat niet eens gekuist was voor de test met gevolg dat de olie die in de loop ter bescherming tijdens het transport werd aangebracht bij het afvuren voor een diesel effect zorgde, zodus dat kindergeweertje werd geklasseerd als een vuurwapen.

De gedachte achter deze wet is het zelfde als hier, een gewapend volk hebben onze machthebbers niet graag. Waarom zou dat nu zijn?

Verschaeve
HAMC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 september 2007, 10:40   #64
Amaj
Burgemeester

Amaj's schermafbeelding

Standaard

Hoe komt het dat jij 65 euro kwijt bent??? Die moet je toch pas betalen NA dat je vergunning goedgekeurd is.
En inderdaad, iedereen zonder een blanco strafregister, mag het in principe vergeten om een vergunning te krijgen. MAar dat ze het je weigeren aan de hand van een PV is niet echt correct.... tenzij het PV nog niet afgehandeld is en voor de correctionele verschijnt. Maar de aard van de feiten moet wel met geweld te maken hebben....
ALs dit het geval is raad ik je aan je wapen in bewaring te geven in de schietclub of bij een wapenhandelaar tot er betere tijden aanbreken.
In het geval van een niet-blanco strafregister kun je eerherstel aanvragen na een paar jaar (5 of tien jaar dacht ik)

Anderzijds vind ik het niet onlogisch dat mensen met een opgelopen veroordeling voor geweld, geen licentie krijgen.
Korte lontjes moeten we niet aansteken he....
Amaj is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 september 2007, 11:30   #65
ynneb
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Amaj Bekijk bericht
Hoe komt het dat jij 65 euro kwijt bent??? Die moet je toch pas betalen NA dat je vergunning goedgekeurd is.

Neen,

die 65€ (voor 1 wapen) dien je te betalen vooraleer de gouverneur jouw dossier wil bekijken. Wordt nadien je wapenvergunning geweigerd, dan ben je je 65 € toch kwijt. (+ je kosten voor een medisch attest, een bewijs goed gedrag en zeden, het afleggen van de praktische proef, ...)

En als je een vergunning krijgt (voor 5 jaar), heb je natuurlijk steeds de kans dat je binnen 5 jaar geen vernieuwing krijgt : dan ben je niet enkel de 65€ voor de vernieuwingsaanvraag kwijt, maar ook je wapen dat je legaal hebt aangekocht.
Vergelijk het met een autorijbewijs : je moet het om de 5 jaar een vernieuwing van je rijbewijs aanvragen (met opnieuw afleggen van examen), krijg je geen vernieuwing (bv opgelopen bekeuringen, niet geslaagd in examen, omdat de overheid denkt dat een auto onverenigbaar met uw persoonlijkheid is, ...) dan moet je je auto gratis afgeven.

Wordt het nu duidelijk waarom steeds meer mensen "zwarte" wapens kopen ...
Oud 11 september 2007, 11:32   #66
HAMC

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Amaj Bekijk bericht
[...]MAar dat ze het je weigeren aan de hand van een PV is niet echt correct.... tenzij het PV nog niet afgehandeld is en voor de correctionele verschijnt.[...]
Dan nog is het niet correct, beschuldigt van =/= schuldig.

Verschaeve
Oud 11 september 2007, 11:44   #67
Amaj
Burgemeester

Amaj's schermafbeelding

Standaard

'k weet het. Maar zo zijn die twee russen uit Gent ook nog onschuldig he....
Zou jij, in afwachting van hun proces, hun aanvraag voor een wapenlicentie inwilligen? (gesteld dat ze aan al de criteria voldoen...)
Trouwens dat staat in de nieuwe wapenwet dacht ik ....er mag geen onderzoek lopende zijn waarvan het onderwerp voorwerp kan zijn van een weigering.

Laatst gewijzigd door Amaj : 11 september 2007 om 11:51.
Amaj is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 september 2007, 11:53   #68
Mitgard
Banneling

Mitgard's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Of je hebt zoals ik niet eens iets gedaan. Er is zelfs nooit een aanklacht geweest, maar blijkbaar bestaat ergens een PV, waar ik zelf niet eens het bestaan van afwist en die ik niet eens te zien krijg. De argumenten spreken elkaar ook tegen. Volgens het ene argument ben ik een gevaar voor de openbare orde, omdat ik zogezegd huiselijk geweld pleeg, waar mijn huisgenoten raar van opkijken. Ze hebben eveneens geen idee waar het op slaat en ik heb dus ook geen zicht op de zaak. Blijkbaar hebben ze ergens met wat misverstanden van een mug een olifant gemaakt en ben ik dus slachtoffer van een gerechtelijke lastercampagne, waar in weinig tegen kan doen, vermits men mij dossierinzage weigert. Mensen die mij, betrokkenen en de feiten kennen, kunnen hun oren en ogen niet geloven, als ik het weigerschrift onder hun neus duw. Soms vraag ik me af of men zich niet van persoon vergist heeft in mijn dossier.

Ik overweeg een advocaat te nemen, maar ik heb compleet geen idee of dat een zinnige zaak is. Men heeft blijkbaar PV's achter mijn rug vervalst en opgesmukt, maar men klaagt me dan ook aan voor laster, zodat ze me waarschijnlijk voor zijn met hun leugens. De diverse getuigen die ik in mijn verweer heb aangehaald, laat men ook ongemoeid. Financieel gaat het me al niet voor de wind, doordat mijn man geen vast werk vind en ik heb geen zin om me nog verder te laten pluimen.
Daarnaast heeft men nergens van mij een psychische test afgenomen, maar de gouverneur eigent zich het recht toe om me als een ware psychiater als mentaal onverenigbaar met vuurwapens te verklaren. Ik mag compleet in het duister tasten waarop alles gebaseert is.

Volgens de letter van de wet had ik trouwens recht op die vergunning. Men permitteert het zich zelfs om zelfs mensen met een eerherstel aan hun normaal gezien volledig verdwenen strafblad te herinneren, wat tegen de wet is. Eerherstel moet volledig zijn, anders is het zinloos. Ik heb al genoeg verhalen gehoord en als ik die mensen kan motiveren om een actiegroep voor onrechtmatig bestolen wapenbezitters op te richten, zal ik het niet laten.

Ondertussen heb ik al contact opgenomen met krantenredacties, maar blijkbaar is mijn verhaal, dat volgens mij ook met anderen gespeeld wordt, niet interessant genoeg, of te gevaarlijk voor publicatie.

Sorry, maar ik neem het niet dat ik onderwerp wordt van een juridische lastercampagne en staatsdiefstal, zonder recht van antwoord. Ik weet dat er genoeg mensen zijn in mijn positie en als ik deze kan bereiken, ben ik zeker van plan om gezamelijk actie te ondernemen. Een moderne rechtstaat die de Rechten van de Mens respecteert, gaat niet naar willekeur oordelen, alsof we in een bananenrepubliek leven.

Momenteel wacht ik nog enkele dingen af, die mijn stellingen nog verder kunnen bevestigen en mijn zaak enkel kunnen bevorderen.
het zal allemaal toch niet zomaar uit de lucht gegrepen zijn, wanneer justitie zich ernstig zorgen maakt over de verenigbaarheid van boudicca met wapens.

ik denk dat ik toch maar veilig uit uw buurt blijf...

Laatst gewijzigd door Mitgard : 11 september 2007 om 12:01.
Mitgard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 september 2007, 12:02   #69
ynneb
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard Bekijk bericht
het zal allemaal toch niet zomaar uit de lucht gegrepen zijn, wanneer justitie en dokters zich ernstig zorgen maken over de verenigbaarheid van boudicca met wapens.

ik denk dat ik toch maar veilig uit uw buurt blijf...
Beste Mitgard,

waar lees jij dat dokters zich ernstig zorgen maken ??

Ik vraag me af hoe jij zult reageren indien bv in de toekomst je ergens een job wordt geweigerd, omdat er "een PV" zou bestaan dat je niet mag inzien.

Laatst gewijzigd door ynneb : 11 september 2007 om 12:03.
Oud 11 september 2007, 12:06   #70
Mitgard
Banneling

Mitgard's schermafbeelding

Standaard

[quote=ynneb;2917402]
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard Bekijk bericht
het zal allemaal toch niet zomaar uit de lucht gegrepen zijn, wanneer justitie en dokters zich ernstig zorgen maken over de verenigbaarheid van boudicca met wapens.

ik denk dat ik toch maar veilig uit uw buurt blijf...quote]

Beste Mitgard,

Ik vraag me af hoe jij zult reageren indien bv in de toekomst je ergens een job wordt geweigerd, omdat er "een PV" zou bestaan dat je niet mag inzien.
heb het reeds gecorrigeerd.

hoewel, sommige teksten van mevr. boadicea, zoals de openingspost bijvoorbeeld waarbij zij driftig en wild om zich heen schopt en zaken door mekaar haalt die niks met elkaar te maken hebben zoals wapenwetgeving en 'multicul', doen m.i. twijfel rijzen over haar geestelijk functionneren.
Mitgard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 september 2007, 14:55   #71
Boadicea

Boadicea's schermafbeelding

Standaard

[quote=Mitgard;2917415]
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ynneb Bekijk bericht

heb het reeds gecorrigeerd.

hoewel, sommige teksten van mevr. boadicea, zoals de openingspost bijvoorbeeld waarbij zij driftig en wild om zich heen schopt en zaken door mekaar haalt die niks met elkaar te maken hebben zoals wapenwetgeving en 'multicul', doen m.i. twijfel rijzen over haar geestelijk functionneren.
Geachte, alles heeft met elkaar te maken. Wapens zijn een deel van een cultuur, net als de multicultuur. De nieuwe wapenwet is er gekomen na een zwaar multicultureel event. Of hoe zou jij de acties van Hans van Themsche noemen?
Ik maak duidelijk dat men Belgische sportschutters viseert, maar dat men eventuele illegale wapentransporten vanuit andere landen naar ons land in dat verband wel goed laat slenteren. Mij maak je echt niet wijs dat er via onze havens geen ilegale wapentransporten gebeuren en dat er nergens criminele bendes zijn, die zich nu gaan verrijken op de kap van mensen die door de wet afgewezen zijn.
In de UK heeft men hetzelfde spelletje gespeeld dan hier en we zien wat daar de gevolgen van zijn. Mag ik me niet ongerust maken om de veiligheid van onze maatschappij, als blijkt dat men een deur opent voor mensen die zonder scrupules verkopen aan de hoogste bieder, ongeacht diens intenties? Een normale wapenhandelaar gaf informatie bij de aankoop en wees personen onder invloed uit zijn zaak, maar doet een zwarthandelaar dat ook?

Ik stel me vragen bij die vrouw die vermoord is. Die werd een hele tijd gestalkt door haar man. Blijkbaar vond men het niet de moeite om er iets aan de doen en hoe is hij aan het vuurwapen geraakt waarmee ze doodgeschoten is?
Onze maatschappij speelt met vuur en ik zou graag hebben dat het gedoofd wordt. Een correct migrantenbeleid zou bijvoorbeeld al minder illegale wapensmokkel meebrengen en minder frustrees als HVT, die er op los gaan moorden. Daarnaast zie ik ook minder criminele migranten in onze straten, dus minder reden tot frustraties en een lager onveiligheidsgevoel, met andere woorden: minder behoefte aan mensen die een wapen uit angst zullen willen.

Dan kunnen we misschien eens rekening gaan houden met de mensen die hun wapen om sportieve doeleinden wensen te bezitten. Kunnen we hen dan misschien ook eens minder scheef bekijken en ophouden met hun het onderwerp van laster te maken?
Oud 11 september 2007, 15:09   #72
Boadicea

Boadicea's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ynneb Bekijk bericht
Beste Mitgard,

Dat is juist de cloe van de zaak. Ik ben nooit bij een dokter langs geweest. Men heeft me niet eens onderzocht, dus vraag ik me af waarop men het oordeel gebaseert heeft. De wijkagent, die normaal het dossier moest onderzoeken, viel ook uit de lucht. Deze is ook nooit bij mij langs geweest in kader van mijn vergunning.
Tot zover hij uit zijn gegevens kon afleiden, is er zelfs nooit een aanklacht tegen me geweest, ook niet naar aanleiding van het zogezegd PV. Moest dat bestaan, is de zaak in ieder geval zonder verder onderzoek geklasseerd. Als ik het dossier zou kunnen inkijken, wist ik ook meer, maar ik wordt van het kastje naar de muur gestuurd en het is er nog niet van gekomen.
Ik vermoed dat mijn vrienden, familie en andere personen uit mijn directe omgeving een betere omschrijving van mijn persoonlijkheid kunnen geven, dan een gouverneur, die ik nog nooit ontmoet heb. Hun mening heeft men niet gevraagd. Mijn man is razend, omdat hij ook niet snapt waar het op slaat en normaal zou zijn mening ook moeten gevraagd worden. Dat is niet gebeurd.
Tot zover ik weet, ligt het niet in mijn aard om me uit te spreken over mensen hun persoonlijkheid, zonder dat ik ze ken. Zelfs al zijn er mensen wiens karakter me niet ligt, dan nog vind ik niet dat ik dan het recht heb hen dingen te weigeren, als dat niet relevant is. Dus: objectiviteit van de wapenwet? Hoogst twijfelachtig. Trouwens het feit dat de gouverneur zoveel macht heeft om naar willekeur te handelen, is in strijd met de mensenrechten.

Al wie hier tegen nazi's is, mag eens over het volgende denken: veel regels in de rechten van de mens, zijn zo opgesteld, om een herhaling van hun regime dat compleet naar willekeur mensen vervolgde, dat toeliet om mensen te discrimineren en dat enkel de waan van de führer als leidraad had, te voorkomen. In geval van de wapenwet, kan de gouverneur naar hartelust führer spelen. Ze eigenen zich het recht toe om de wet naar eigen goeddunken toe te passen.
Men kan zomaar mensen de ster opspelden, men kan ze bestelen en men kan ze uitsluiten. Nu, als dat humaan links is, dan vraag ik me toch af of ze wel goed snappen waar ze mee bezig zijn.

Bedenkt dat wat er in nazi Duitsland gebeurde, hoe immoreel het ook was, volledig legitiem was en dat volgens de letter van de Duitse wetten toen, de nazi's geen misdaden begingen. Tijdens de processen in Nurenberg, waren er ook nog geen mensenrechten. Daarnaast staat er ook uitdrukkelijk in dat manifest, dat niemand mag gestraft worden voor dingen die niet strafbaar waren, om het moment dat ze gebeurden.

Nu: wie zijn er eigenlijk nazi's?
Oud 11 september 2007, 16:15   #73
HAMC

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Nu: wie zijn er eigenlijk nazi's?
De "verdraagzamen".

Verschaeve
Oud 11 september 2007, 17:45   #74
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De hele uitleg over het vervangen van de ouwe stalen spiraalveer met een gasdrukveer heeft me een leuk idee bezorgt.

Nu nog een voorraadje waterstof of helium scoren, en de 800 bar gasdrukveren zijn in productie. En als ik helemaal wil overdrijven, zorg ik ervoor dat de loop van het "luchtdruk"wapen net voor het afvuren ook gevuld word met het lichte gas. Dit verhoogt de mondingsvuursnelheid enorm, tot ver boven de limiten van wat met conventionele vuurwapens gehaald kan worden.

Deze kennis combineren met het feit dat 3.2mm wolfram naalden vrij te koop zijn.....

Iemand interesse om samen een luchtdrukwapen "tuning" bedrijfje te starten?
Ik twijfel niet aan je kunde maar 800 bar?
Waar ga je die opslaan?
Nu men durft al eens een duikfles van 300 bar 4 liter te gebruiken heb ik begrepen, maar of dat naast of op het geweer zit weet ik niet.
Het lijkt me dat het nog handig moet blijven ook allemaal.

http://members.chello.nl/k.tiemessen/tuning.htm
Oud 11 september 2007, 18:13   #75
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

800 bar is vrij simpel op te slaan. Heb je zelfs geen speciale materialen nodig.

Een 16mm S precisiebuis met 2 metrische knelkoppelingen op de uiteindes trekt dat vij makkelijk, en veilig.
De veer dat is. Je spant die op met een lagere druk, maar met een groter oppervlak qua zuiger of een grote hefboom.

Duurder maar een stuk lichter is een volledig custom build titanium gasveer.

Het grotere probleem is het gas op die druk aangeleverd te krijgen.
Oud 11 september 2007, 18:28   #76
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
800 bar is vrij simpel op te slaan. Heb je zelfs geen speciale materialen nodig.

Een 16mm S precisiebuis met 2 metrische knelkoppelingen op de uiteindes trekt dat vij makkelijk, en veilig.
De veer dat is. Je spant die op met een lagere druk, maar met een groter oppervlak qua zuiger of een grote hefboom.

Duurder maar een stuk lichter is een volledig custom build titanium gasveer.

Het grotere probleem is het gas op die druk aangeleverd te krijgen.
hydraulisch?
Oud 11 september 2007, 18:30   #77
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Dat zijn hydraulische onderdelen, maar perfect bruikbaar voor gas, mits de juiste behandelingen voor en na.

Maar ik geef de voorkeur aan het volledige custom werk. Is trouwens meer plezier.
Oud 11 september 2007, 18:39   #78
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat zijn hydraulische onderdelen, maar perfect bruikbaar voor gas, mits de juiste behandelingen voor en na.

Maar ik geef de voorkeur aan het volledige custom werk. Is trouwens meer plezier.
Ja maar voor het opspannen. 800 bar compreseren lijkt me geen eenvoudig handpompwerkje meer.

Dus stel je hebt een grotere buis met grotere veer en sealingkit en je voert de druk op tot 800 bar (hoeveel liter? of is dat minder belangrijk?)
Die veer moet je kunnen samendrukken.

En stel dat het lukt. Hoe krijg je de pellets (kogeltjes) nog in goede baan want met zoveel druk vliegt dat waarschijnlijk langs alle kanten op.
Dus je zal al een getrokken loop nodig hebben tenminste en waarschijnlijk een nieuw type pellet die zwaarder is.
Oud 11 september 2007, 20:10   #79
HAMC

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Ja maar voor het opspannen. 800 bar compreseren lijkt me geen eenvoudig handpompwerkje meer.

Dus stel je hebt een grotere buis met grotere veer en sealingkit en je voert de druk op tot 800 bar (hoeveel liter? of is dat minder belangrijk?)
Die veer moet je kunnen samendrukken.

En stel dat het lukt. Hoe krijg je de pellets (kogeltjes) nog in goede baan want met zoveel druk vliegt dat waarschijnlijk langs alle kanten op.
Dus je zal al een getrokken loop nodig hebben tenminste en waarschijnlijk een nieuw type pellet die zwaarder is.
Heu, neen. Die veer mag eruit als je gas gebruikt als propulsie. het gas vervangt de veer.

Verschaeve
Oud 11 september 2007, 20:14   #80
baseballpolitieker

baseballpolitieker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar baseballpolitieker
Standaard

Bestaat dat eigenlijk nog echt pistoolschieten of is alles met luchtdrukwapens?

Kan iemand mij eens wat meer uitleg geven, wil in clubverband stappen ofzo maar weet niet goed wat en waar, en er zijn blijkbaar heel weinig clubs die nog 'echte' geweren toelaten denk ik, of mag dat al helemaal niet?

Het volk dient de stem van de partijen te zijn, en de partijen niet de stem van het volk!
De nieuwe Vlaamse Partij! Vrij Vlaanderen
of neem eens een kijkje op ons geüpdate forum:Forum Vrij Vlaanderen
baseballpolitieker is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:33.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be