Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 12 september 2007, 12:33   #61
Firestone
Secretaris-Generaal VN

Firestone's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fb718882 Bekijk bericht
Wat mij ook opvalt is het verschil in houding van de ouders ( en dan vooral van de moeder ) van Maddie in vergelijking met de houding van de ouders van An en Eefje of Julie en Melissa in de affaire Dutroux . Ik kan me moeilijk voorstellen dat een moeder die haar kind verloren is zo koel en emotieloos kan reageren , en dan nog op bezoek gaat bij de paus . Inderdaad , er klopt iets niet . Eigenlijk klopt er helemaal niks van . Maar tsja , met een " buikgevoel " valt er niks te bewijzen natuurlijk .

De ouders van An reageerden ook anders dan de ouders van Eefje, toch.

Gelukkig worden we in ons dagelijks maar zelden geconfronteerd met ouders wiens kind vermist wordt. Hoe kunnen we dan in godsnaam bepalen wat een "normale" reactie is en wat niet.
Oud 12 september 2007, 12:50   #62
Duupje
Secretaris-Generaal VN

Duupje's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kortaf Bekijk bericht
Maar enfin, en dat moet dus een argument voorstellen om mensen die al zeer zwaar getroffen zijn nog verder te besmeuren...

Er klopt idd iets niet: dat de eerste de beste nitwit zich geroepen voelt om moorden op te lossen op basis van "lichaamstaal" vanop de TV.

En dat blijkbaar nogal wat mensen als gestoken vliegen reageren als gewone mensen meer aandacht krijgen dan zijzelf. Dezelfde rotte reacties hebben we ook gezien in de Dutroux-periode.
Ik besmeur die helemaal niet, ik stel gewoon vast, dat tijdens ondervragingen er ook wel degelijk gekeken wordt naar de lichaamshoudingen van de ondervraagden.
Dus valt er toch wel degelijk iets aan op te merken, anders zouden onderzoekers dat niet doen.
Ik zei dan ook al in die posting, dat ik niet weet wat er mis is, dat ik dat aan de politie en speurders overlaat.
De Dutroux-periode is degoutant geweest, dat is wel iets heel anders dan de zaak Maddy lijkt me.
I'll just kill myself now.
Duupje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 september 2007, 12:52   #63
Duupje
Secretaris-Generaal VN

Duupje's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ouders die tot het uiterste gaan om hun verdwenen kind terug te vinden: bijzonder vreemd!
Het zou nog vreemder kunnen worden Kortaf, als de insinuaties van de speurders/politie zouden bewaarheid worden.
Want dan zouden die ouders die tot het uiterste gaan om hun kind terug te vinden, al die maanden heel de media, en zo ook heel de wereld deftig misleid.

Ik hoop alvast dat het alsnog anders uitdraait.
I'll just kill myself now.
Duupje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 september 2007, 13:02   #64
Kortaf
Europees Commissaris

Kortaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Firestone Bekijk bericht
Ook de ouders van An, Eefje, Julie en Melissa zijn jarenlang in de media door de modder gesleurd. Ik vergeet dat niet.
Kortaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 september 2007, 13:04   #65
Kortaf
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Het zou nog vreemder kunnen worden Kortaf, als de insinuaties van de speurders/politie zouden bewaarheid worden.
Dat ben ik met je eens.

Alleen zijn het op dit moment niet meer dan insinuaties.

Citaat:
Want dan zouden die ouders die tot het uiterste gaan om hun kind terug te vinden, al die maanden heel de media, en zo ook heel de wereld deftig misleid.

Ik hoop alvast dat het alsnog anders uitdraait.
Ik hoop het ook, voor die kleine meid.
Oud 12 september 2007, 14:44   #66
Gun
Perm. Vertegenwoordiger VN

Gun's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ook de ouders van An, Eefje, Julie en Melissa zijn jarenlang in de media door de modder gesleurd. Ik vergeet dat niet.
Juist, maar op een ander manier, de ouders van An en Eefje hebben niet getracht de ganse wereldpers maanden gekluisterd te houden, zijn niet bij de paus geweest met een armada cameramesnen er om heen.

De reacties van de ouders van Ann en Eefje waren oprecht.
Oud 12 september 2007, 19:50   #67
fb718882
Gouverneur

fb718882's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Firestone Bekijk bericht

Gelukkig worden we in ons dagelijks maar zelden geconfronteerd met ouders wiens kind vermist wordt. Hoe kunnen we dan in godsnaam bepalen wat een "normale" reactie is en wat niet.
Natuurlijk reageert iedereen op zijn/haar eigen manier , natuurlijk reageert iedereen anders , maar de moeder van Maddie reageert toch wel héél anders vind ik . In de tijd van An , Eefje , Julie en Melissa heb ik ook nooit iemand horen suggereren dat " de ouders er wel eens voor iets tussen zouden kunnen zitten " ! Zó anders is het dus .
fb718882 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 september 2007, 19:58   #68
Gun

Gun's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fb718882 Bekijk bericht
Natuurlijk reageert iedereen op zijn/haar eigen manier , natuurlijk reageert iedereen anders , maar de moeder van Maddie reageert toch wel héél anders vind ik . In de tijd van An , Eefje , Julie en Melissa heb ik ook nooit iemand horen suggereren dat " de ouders er wel eens voor iets tussen zouden kunnen zitten " ! Zó anders is het dus .
²
Oud 13 september 2007, 07:47   #69
Kortaf
Europees Commissaris

Standaard

Gerry McCann's weblog: www.findmadeleine.com
Oud 13 september 2007, 07:49   #70
Kortaf
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gun Bekijk bericht
Juist, maar op een ander manier, de ouders van An en Eefje hebben niet getracht de ganse wereldpers maanden gekluisterd te houden, zijn niet bij de paus geweest met een armada cameramesnen er om heen.
Wat is er fout om je verdwenen kind proberen in de media te houden?
Wat is er in godsnaam fout aan een audiëntie bij de paus?

Mjin god, zijn jullie gewoon jaloers op de aandacht of zo?
Oud 13 september 2007, 10:28   #71
Gun

Gun's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat is er fout om je verdwenen kind proberen in de media te houden? Wat is er in godsnaam fout aan een audiëntie bij de paus?
De manier waarop misschien?
Citaat:
Mijn god, zijn jullie gewoon jaloers op de aandacht of zo?
Je kent mij (nog) niet hé

W8&C

Laatst gewijzigd door Gun : 13 september 2007 om 10:29.
Gun is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 september 2007, 10:38   #72
Gun

Gun's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Gerry McCann's weblog: www.findmadeleine.com
Weet je al dat Gerry niet de genetische vader is?
Oud 13 september 2007, 11:14   #73
Spliff
Staatssecretaris

Spliff's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als dat allemaal waar is (waarom zijn de McCanns dan niet aangehouden?), dan kunnen we idd conclusies trekken.

Maar dit hele artikel is opgetrokken van "van horen zeggen" en ongecontroleerde veronderstellingen. Dus in deze fase zijn de ouders nog steeds onschuldig.
Misschien hoopt de politie zo, als het koppel schuldig is, dat ze meer fouten gaan maken, je kan het niet onkennen, maar in dergelijke zaken is de dader meestal iemand uit de nabije omgeving van het kind. En ouders die meezoeken naar hun kind en later door de mand vallen, het gebeurt veel vaker dan je denkt. http://www.gva.be/dossiers/-g/gezinsdrama's/job.asp
Oud 13 september 2007, 11:16   #74
Wimpeus
Gouverneur

Standaard

Persoonlijk heb ik toch op één of andere aparte manier een zekere bewondering voor die ouders en het spel dat ze gespeeld hebben.
Zo zijn ze er namelijk in geslaagd om zo'n anderhalf miljoen Euro te verzamelen, gestort door goedgelovige mensen die dachten het onderzoek te kunnen ondersteunen na de veelvuldige degelijk geacteerde oproepen van de ouders.
In realiteit zal dit geld echter gebruikt worden door de ouders om hun eigen topadvocaten te betalen die er wellicht geen al te groot probleem van zullen maken om allerlei procedurefouten aan te halen.

Mijn pluim dus voor de ouders die het goed gespeeld hebben en leve de ironie die ervoor kan zorgen dat de mensen die dachten met hun bijdrage de zoektocht naar een levende Maddie te bespoedigen juist het mogelijke vrijpleiten van de vermoedelijke schuldigen hebben gefinancierd.
Wimpeus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 september 2007, 11:17   #75
Spliff
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wimpeus Bekijk bericht
Persoonlijk heb ik toch op één of andere aparte manier een zekere bewondering voor die ouders en het spel dat ze gespeeld hebben.
Zo zijn ze er namelijk in geslaagd om zo'n anderhalf miljoen Euro te verzamelen, gestort door goedgelovige mensen die dachten het onderzoek te kunnen ondersteunen na de veelvuldige degelijk geacteerde oproepen van de ouders.
In realiteit zal dit geld echter gebruikt worden door de ouders om hun eigen topadvocaten te betalen die er wellicht geen al te groot probleem van zullen maken om allerlei procedurefouten aan te halen.

Mijn pluim dus voor de ouders die het goed gespeeld hebben en leve de ironie die ervoor kan zorgen dat de mensen die dachten met hun bijdrage de zoektocht naar een levende Maddie te bespoedigen juist het mogelijke vrijpleiten van de vermoedelijke schuldigen hebben gefinancierd.
Volgens een artikel op http://www.knack.be/nieuws/europa/ma...ticle7932.html gaan ze het fonds niet gebruiken om gerechtskosten te betalen.
Oud 13 september 2007, 11:23   #76
Gun

Gun's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Zielig dat je respect kan opbrengen voor mensen die hun eigen dochter om zeep hebben geholpen en zelfs indien het een ongeluk was, wat ik hoop, dan nog zo'n mediaspectakel kunnen organiseren ...
Oud 13 september 2007, 11:24   #77
Kortaf
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gun Bekijk bericht
Weet je al dat Gerry niet de genetische vader is?
1/ Dat is, zoals de meeste zaken die jij in deze draad aanhaalt, een speculatie. Kan best, maar niet bevestigd.

2/ If so, wat dan in godsnaam nog? Zou jij een aangenomen kind niet even graag zien als je eigen kind?

Kan het niveau nog lager?
Oud 13 september 2007, 11:26   #78
Kortaf
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
In realiteit zal dit geld echter gebruikt worden door de ouders om hun eigen topadvocaten te betalen
Waar haal je die groteske leugen?

Dat de "critici" het moeten hebben van dergelijke hoaxen, zegt veel over de viezigheid waarin ze zo graag zitten te dabben.

http://news.bbc.co.uk/2/hi/uk_news/6992397.stm

Citaat:
We stress that Gerry and Kate have not asked for these costs to be paid.

Laatst gewijzigd door Kortaf : 13 september 2007 om 11:28.
Oud 13 september 2007, 11:27   #79
Gun

Gun's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
1/ Dat is, zoals de meeste zaken die jij in deze draad aanhaalt, een speculatie. Kan best, maar niet bevestigd.

2/ If so, wat dan in godsnaam nog? Zou jij een aangenomen kind niet even graag zien als je eigen kind?

Kan het niveau nog lager?
Ik vroeg jou gewoon of je het al wist ... niet meer, niet minder ... ik wist met absolute zekerheid dat jij hier zo zou op reageren ... kwestie van gedragsanalyse, ook al zijn er geen televisiebeelden
Oud 13 september 2007, 11:28   #80
Spliff
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Waar haal je die groteske leugen?

Dat de "critici" het moeten hebben van dergelijke hoaxen, zegt veel over de viezigheid waarin ze zo graag zitten te dabben.
Ik mag gewoon hopen dat alle bruikbare pistes onderzocht worden, Kortaf, en een mogelijke betrokkenheid van de ouders is één van die pistes.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:25.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be