Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 19 februari 2004, 14:39   #61
TimV
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TimV
Omdat veel LSP aanhangers zo weinig respect hebben voor de vlaams blok kiezers lopen discussies vaak uit tot rechtstreekse aanvallen.

Dit lokt uiteraard gewelddadige reacties uit, net zoals rechtstreekse aanvallen van het vlaams blok op allochtonen agressieve reacties van deze groep uitlokt. Uiteraard viseert ieder wat hem het beste uitkomt om hiermee zijn gelijk te halen.

Allemaal 1 pot nat als je het mij vraagt, rechtstreekse aanvallen is een teken van politieke zwakte en moet dus vermeden worden. Het beledigen van kiezers voor een bepaalde partij is beneden alles en hoort dus niet thuis in een democratisch systeem.

Ik heb wellicht meer contact met Vlaams Blok kiezers dan u. Er zijn uiteraard kiezers en kiezers.
Ik zei dan ook veel, niet alle, dat jij meer contact zou hebben met Vlaams Blok kiezers is mogelijk maar lijkt mij onwaarschijnlijk wegens jou politieke voorkeur. Maar ik ken je niet dus het zou kunnen .
Iedere persoon verdient respect ongeacht zijn of haar politieke voorkeur. Spijtig genoeg heerst er in de extreme kampen weinig (<- ik zei weinig, niet geen) respect voor de andere extreme kampen.

Dit fenomeen verziekt enorm veel discussies, ook op dit forum.
TimV is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 februari 2004, 14:49   #62
Yann
Eur. Commissievoorzitter

Yann's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sseppe
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Yann
"De Lamme Goedzak" in Turnhout is nog zo'n café waarvan de uitbater een hevige Vlaams Blokker is. Hij is eens anderhalve seconde in het regionaal nieuws geweest, wegens het bekogelen met eieren van Filip En Mathilde bij hun Blijde Intrede.

De dag dat ik het nieuws vernam dat zijn ruiten aan diggelen gegooid waren, kon ik de glimlach op mijn gezicht maar amper verbergen.
Maar al te graag hadden de PC's(met de burgemeester van Turnhout op kop) de patron van "De Lamme Goedzak" die indertijd inderdaad voor het VB in de gemeenteraad van Beerse zat te grazen genomen. Maar ze hebben nooit iets kunnen bewijzen. En die gebroken ruit heeft hij lekker teruggetrokken van de verzekering. Gij dikwijls in de Wollewei geweest ? Ik geloof er niks van. Uw belgische vlag zal alleszins daar dan toch zeker heel diep in uw zakken blijven zitten zijn.

En waarom dan wel als ik vragen mag? Omdat jij de enigste Flamingant was die daar rondliep? Of ga je beweren dat de hele Wollewei een Flamingantisch kot is? Neem jij de VLaamse Leeuw dan mee als je uitgaat?

Ik zal mijn trots voor België nooit onder stoelen of banken steken, en zeker niet omdat een handvol Flaminganten daar gefrustreerd door raakt.

Doei!
Oud 19 februari 2004, 14:52   #63
Tegendradigaard
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Groot gelijk Yann. Uw eigen weg gaan. Ook al staat ge bijna alleen. Blijven volhouden.
Der is op zich niks verkeerd aan uw gedacht. Een beetje oubollig, maar das ieder zijn mening he.
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!!
Tegendradigaard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 februari 2004, 14:57   #64
Guderian
Banneling

Guderian's schermafbeelding

Standaard

Vandaag in de krant: Rusland kent een toenemend aantal skinheads! Ze zouden ondertussen over het ganse land al met zo'n 35000 zijn, waarvan een kwart in de steden Moskou en St. Petersburg.

Ook in West-Europa, waaronder Vlaanderen neemt het aantal skinheads toe. Een bloeiende subcultuur die zich verzet tegen het linkse systeem.
Guderian is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 februari 2004, 15:01   #65
Yann
Eur. Commissievoorzitter

Yann's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tegendradigaard
Groot gelijk Yann. Uw eigen weg gaan. Ook al staat ge bijna alleen. Blijven volhouden.
Der is op zich niks verkeerd aan uw gedacht. Een beetje oubollig, maar das ieder zijn mening he.
Ik ga niet beweren dat elke Belg Unitarist is, maar wat is er in godsnaam mis met fierheid voor uw eigenste nationaliteit? Volgens de Flaminganten is het een crime om met de nationale vlag te zwaaien, en er openlijk voor uit te komen dat je trots bent op je geboorteland.

Probeer dat eens aan bv een Fransman, Engelsman, Nederlander of Duitser uit te leggen, en ze verklaren u voor gek!
Oud 19 februari 2004, 15:03   #66
Tegendradigaard

Standaard

As de skinheads in opmars zijn en dat de nieuwe mode zal zijn, is het tijd dat ik mijn tondeuze in de kast leg en mijn haar terug lekker lang laat groeien.

Alhoewel ik stilaan de leeftijd niet meer heb om dat te doen en vooral ik heb niet genoeg haar meer om dat te doen.
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

Oud 19 februari 2004, 15:08   #67
TimV
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Yann
Citaat:
Ik ga niet beweren dat elke Belg Unitarist is, maar wat is er in godsnaam mis met fierheid voor uw eigenste nationaliteit? Volgens de Flaminganten is het een crime om met de nationale vlag te zwaaien, en er openlijk voor uit te komen dat je trots bent op je geboorteland.

Probeer dat eens aan bv een Fransman, Engelsman, Nederlander of Duitser uit te leggen, en ze verklaren u voor gek!
Het is makkelijker om Flamingant te zijn, dan moet je zelfs geen frans leren.
TimV is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 februari 2004, 15:23   #68
Tegendradigaard

Standaard

Tja Yann voor sommige Belgicisten is het een bijna een 'crime' om met een Vlaamse leeuwenvlag te zwaaien he. Maar ik ben er zeker van dat gij niet tot dat soort Belgicisten behoort he. Ga dat anders maar eens uitleggen in Wales, Schotland, Baksenland en zo.

Oud 19 februari 2004, 18:58   #69
Yann
Eur. Commissievoorzitter

Yann's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Tja Yann voor sommige Belgicisten is het een bijna een 'crime' om met een Vlaamse leeuwenvlag te zwaaien he. Maar ik ben er zeker van dat gij niet tot dat soort Belgicisten behoort he. Ga dat anders maar eens uitleggen in Wales, Schotland, Baksenland en zo.
Ik ben geen Belgicist zoals een Flamingant Flamingant is. 8)

Dat zij de grens tussen Belgischgezindheid en Belgicisme bewust vervagen is mijn probleem niet!
Oud 19 februari 2004, 20:52   #70
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Pelgrim's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
As de skinheads in opmars zijn en dat de nieuwe mode zal zijn, is het tijd dat ik mijn tondeuze in de kast leg en mijn haar terug lekker lang laat groeien.
Awel tegendradige, niet dat ik mijn haar gewoonlijk afscheer, maar ik ga ook eens een paar maand langer ni meer naar de kapper
Oud 20 februari 2004, 12:54   #71
Tegendradigaard

Standaard

Pelgrim doet me denken aan een van de beste films aller tijden. allez volgens mij toch. The life of Brian.
The scenes waarin Brian volgelingen aantrekt die hem nadoen. Schitterend.

Brian Tegendradigaard.

dikke knipoog.

Oud 20 februari 2004, 14:15   #72
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Mijn Messias! Ik werp mij nederig aan uw voeten! Waar is uw geboorteplaats, dat ik mijn nicknaam kan waarmaken.
Oud 20 februari 2004, 15:58   #73
Tegendradigaard

Standaard

's effens gooien ze dat nog naar koeien en kalveren.
Maar dan klap ik daar wel voort.

En geweldig vond ik ook de mirakelscene waarin hij een "stomme" kluizenaar laat praten en zijn volgelingen dit als een mirakel zien.

subliem.

Oud 20 februari 2004, 16:13   #74
Philips Inc.
Minister-President

Philips Inc.'s schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Philips Inc.
Standaard

De fascisten van het comité "Nationalisten tegen Globalisering" willen op 16 oktober in Gent betogen. Kunnen we dit zomaar toelaten? Laten we hen de Gentse straten vervuilen met hun ideeën? Als het van ons afhangt alvast niet. Wij roepen op voor een tegenactie om te protesteren tegen de betoging van de fascisten. We willen op een vreedzame wijze duidelijk maken dat we niet aanvaarden dat mensen die duidelijk fascistisch krapuul zijn, zoals blijkt uit bovenstaand artikel, de antiglobaliseringsbeweging proberen te recupereren.

Geert Cool

Als ik me goed herinner ben ik toen aangevallen door een bende verkleede dronken nozems die mijn Vlaamse Vlag probeerden te grijpen.

"Vreedzaam"

Als ik me goed herinner passeerde links even langs de Vrijbuiterkraam "op bezoek" ...

"Vreedzaam"

« Ciò che ci divide non è il fatto che noi non troviamo nessun Dio, né nella storia, né nella natura, né dietro la natura, - ma che quello che è stato adorato come Dio noi non lo troviamo affatto "divino", ma al contrario pietoso, assurdo, dannoso, non solo perché è un errore, ma perché è un crimine contro la vita... »

(Friedrich Nietzsche)
Philips Inc. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 februari 2004, 16:40   #75
JoeQpublic
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guderian
Vandaag in de krant: Rusland kent een toenemend aantal skinheads!
Ook in West-Europa, waaronder Vlaanderen neemt het aantal skinheads toe. Een bloeiende subcultuur die zich verzet tegen het linkse systeem.
allez, één geruststelling: ook het aantal blanke marginalen groeit nog...
Oud 20 februari 2004, 16:57   #76
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Als ik me goed herinner ben ik toen aangevallen door een bende verkleede dronken nozems die mijn Vlaamse Vlag probeerden te grijpen.

"Vreedzaam"

Als ik me goed herinner passeerde links even langs de Vrijbuiterkraam "op bezoek" ...

"Vreedzaam"
Tiens, ik meen me te herinneren dat GC ooit eens gezegd heeft dat ook linkse flaminganten -zelfs met leeuwevlaggeske- welkom waren?
Oud 20 februari 2004, 17:03   #77
ancapa
Secretaris-Generaal VN

ancapa's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JoeQpublic
Citaat:
dat is pas verontrustend, las ik ook vandaag in de krant... 10.000 zijn er in Rusland (of wat er van overblijft) in verschillende grote steden
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
ancapa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 februari 2004, 18:39   #78
Guderian
Banneling

Guderian's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JoeQpublic
Citaat:
Beter blank en kaal, dan zwart en illegaal!
Guderian is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 februari 2004, 18:57   #79
George
Staatssecretaris

George's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar George
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door illwill
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door GC
De afgelopen weken waren er verschillende incidenten in Turnhout met een aantal extreem-rechtse jongeren. De skinheads vielen eerder in jeugdhuis Wollewei leden van LSP lastig omdat die politiek materiaal bijhadden. Eén LSP'er kreeg daarbij een stamp. Volgens onze bronnen ging er vorig jaar in Turnhout een bijeenkomst door van een lokale kern van Blood & Honour, een neo-nazistische groepering die het geweld niet schuwt. Die bijeenkomst vond plaats in een café dat nauw gelinkt is met het Vlaams Blok en dat al jarenlang geldt als verzamelplaats van de lokale Blokkers.

Bij een dag rond rapmuziek met optredens en andere activiteiten in jeugdhuis Wollewei was het nu weer raak. Een 60 tot 70 skinheads trokken 's avonds naar het jeugdhuis en begonnen er een vechtpartij.

We roepen alle anti-fascisten uit Turnhout en omstreken op om samen campagne te voeren tegen dit fascistisch geweld. Als we ons organiseren kunnen we het geweld van die groep neo-nazi's stoppen, vooraleer zij verhinderen dat wij onze ideeën kunnen verspreiden of dat een alternatief jeugdhuis de deuren moet sluiten door aanhoudend geweld van hun kant. Contacteer ons om mee te werken!

Artikel uit de Gazet van Antwerpen:

Turnhout: Vechtpartij skinheads in Wollewei

Zo’n zestig �* zeventig skinheads trokken zaterdagavond naar Jeugdhuis Wollewei in Turnhout waar de hele dag activiteiten rond rapmuziek werden georganiseerd. De verantwoordelijken wan het jeugdhuis konden verhinderen dat de skinheads zich tussen het publiek mengden, maar een vechtpartij konden ze niet voorkomen.

Skinheads voeren raid op jeugdhuis Wollewei uit

Een grote groep skinheads trok zaterdagavond naar het Jeugdhuis Wollewei waar de hele dag activiteiten rond rapmuziek werden georganiseerd. De verantwoordelijken van het jeugdhuis konden verhinderen dat de skinheads zich tussen het publiek mengden, maar een vechtpartij konden ze niet voorkomen. De politie pakte tien skinheads op.

Rond 23u was de jeugdzolder van de Wollewei nagenoeg vol voor de Rap-Warz. Al vanaf s’middags, voor de startdag van de Grabbelpas, traden er rapgroepjes op. Ook s’avonds was de ambiance er optimaal. Jim-TV had net opnames gemaakt toen de jeugdhuisverantwoordelijken een signaal kregen dat een grote groep skinheads, die naar verluidt een meeting had bijgewoond in een zaaltje achter café Schalmei in de Patersstraat, op weg was naar de Wollewei.

Poort

“De verantwoordelijken hebben goed gereageerd”, zegt jeugdconsulent Stan Van Hees. “Ze zijn er in geslaagd zo’n zestig �* zeventig skinheads aan de poort van de Wollewei tegen te houden. Maar toen binnen het gerucht de ronde had gedaan dat de skinheads bij de poort stonden, zijn enkele heethoofden onder de hiphoppers naar beneden gekomen en is er toch een vechtpartij ontstaan. Onze mensen hebben meteen de politie gebeld. Die is met vier ploegen ter plaatse gekomen. Dan zijn de agenten weggeroepen naar de Otterstraat waar ze tien skinheads zouden hebben gearresteerd. De rust in de Wollewei is gelukkig snel teruggekeerd. Ik denk dat de jeugdhuisverantwoordelijken op de best mogelijke manier hebben gereageerd”, besluit Stan Van Hees. De politie heeft de skinheads een tijdje bestuurlijk aangehouden tot alles weer kalm was. Onder de skinheads zouden nogal wat Limburgers hebben gezeten, die nooit eerder in de Wollewei waren geweest. Wat hun motivatie was om naar de Wollewei af te zakken, weet de jeugdconsulent niet.
Wat zijn nu 60 tot 70 personen tov de hele bevolking van een stad? Laat deze zielige mensen toch rustig hun gang gaan. Je zou je beter bezig houden met belangrijkere dingen zoals het zorgen van meer werk.
Inderdaad, als politieke partij zouden ze zich beter daar over bekommeren. De "raid" van de skinheads op dat feestje is geen raid op de ganse bevolking van Turnhout hé. Groot verschil lijkt me. Persoonlijk heb ik eerder (weliswaar jaren geleden) dat dergelijke raids eerder van de skins komen dan van de andere partij. Die anderen of het nu punks, rappers, rasta's of wat dan ook zijn gaan gewoon uit om te feesten, om lol te maken en meestal kunnen ze dit zonder op iemand z'n bakkes te gaan slaan.

Lamzakl
George is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 februari 2004, 19:30   #80
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

solidarnosc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim
Citaat:

"Vreedzaam"

"Vreedzaam"
Tiens, ik meen me te herinneren dat GC ooit eens gezegd heeft dat ook linkse flaminganten -zelfs met leeuwevlaggeske- welkom waren?
Uiteraard, wat ons betreft is het geen probleem. Maar ik vermoed niet dat een dronken kraker het onderscheid kan maken tussen een linkse nationalist en een rechtse.
solidarnosc is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:34.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be