![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Verkiezingen 2007 Hier kunt u discussiëren over de uitslag, de coalitiebesprekingen en meer... |
|
|
Discussietools |
|
|
#61 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
|
|
|
#62 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
België was een kolonisatie van twee volkeren door een aan beide volkeren vreemde elite: de Brusselse bourgeoisie. Vlaanderen is al ietwat geëmancipeerd maar Wallonië nog steeds niet. De dag dat Wallonië over eigen hefbomen en identiteit bezit zijn er hier ook twee volwassen, min of meer gelijkwaardige volkeren. Dan heeft de elite niks meer te zeggen. |
|
|
|
|
|
#63 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
Vlamingen die FR leren, leren meteen een vrij belangrijke taal in de wereld. Wellicht is België het enige land vd wereld waar leden van een grotere taal zo massaal (met tegenwoordig immersion/onderdompelingsonderwijs en al) een kleinere leren. Kijk naar Nederland: Hoeveel Nederlanders leren Fries, terwijl alle Friezen wel Nederlands leren. En ik heb zo'n vermoeden dat alle Catalanen Spaans leren, maar weinig Spanjaarden het kleinere Catalaans. |
|
|
|
|
|
#64 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
#65 | |
|
Banneling
|
Citaat:
het is gewoon een kwestie van respect ... als je in een land woont waar verschillende talen worden gesproken, leer je die talen.(punt) en als je dat niet doet ... dan wil dat eigenlijk zeggen dat je geen federale loyauteit bezit. fuck ik heb wel pools geleerd omdat ik er 6 weken verbleef, en geloof me pools is geen lachertje, daar herken je niks in ... alles phonetisch vanbuiten blokken ...alsof ik niet wist dat ik er later nooit niks meer mee ging doen (tenzij af en toe een kuisvrouw of ne schilder goe doen schrikken Laatst gewijzigd door Anna List : 13 september 2007 om 19:35. |
|
|
|
|
|
#66 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
Een Pool vertelde mij dat God scrabble speelde en nog veel medeklinkers over had, ze allemaal op de tafel gooide en er Pools mee maakte Laatst gewijzigd door straatrue : 13 september 2007 om 19:58. |
|
|
|
|
|
#67 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Waarom is dat om dezelfde reden geen Nederlands in heel Belgique?
|
|
|
#68 | |
|
Parlementsvoorzitter
|
Citaat:
Want mag ik even uw redenering doortrekken? Dan stappen we allemaal over op Duits, zonder twijfel een grotere taal dan het Frans en economisch belangrijkere klanten (meer poen). |
|
|
|
|
|
#69 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
#70 |
|
Banneling
|
had Verhofstadt zijn statement ook eens niet enkele dagen/weken 'verdaagd' vanwege nog geen politiek akkoord ?
|
|
|
|
|
#71 |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
En ondertussen hebben de Waalse top-politici congé genomen en liggen de onderhandelingen stil..... LOL.....
En binnenkort staan ze van hun oren te maken dat het niet vooruit gaat zekers....
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn. PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!! |
|
|
|
|
#72 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Dat doen de media ondertussen al.
|
|
#73 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Het zou erop kunnen wijzen dat er nog lang geen akkoord wordt verwacht.
|
|
#74 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
#75 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Neen. Maar wel aandringen op een snelle regeringsvorming....en toegevingen van de Vlamingen uiteraard.
|
|
#76 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Het blijft verbazing wekken dat men aan franstalige kant echt niet ziet dat de tijd tegen hen is en niet voor, zoals hun gedrag suggereert. Ze zien echt niet de radicalisering in Vlaanderen. Nu ja, mij goed. Ik hoop dat als Reynders terug is, Milquet dringend haar zoontje moet gaan redden dat verloren gelopen is in het Regenwoud.
|
|
|
|
|
#77 | |
|
Banneling
|
Citaat:
je merkt dat nu al in de media ... de Vl journalisten zjin al aan t mekkeren, de Franstaligen loven de standvastigheid ... Laatst gewijzigd door Anna List : 14 september 2007 om 11:31. |
|
|
|
|
|
#78 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
En dat zou binnen de CD&V wel eens aan het gebeuren kunnen zijn. |
|
|
|
|
|
#79 | |
|
Banneling
|
Citaat:
ik denk dat de uitzondering (Leuven Vlaams) te wijten was aan de uitzonderlijke revolutionaire tijdsgeest van mei 68 ... misschien is er nog een tikkeltje hoop, maar laat ons het in Godsnaam afmaken dan, deze keer ! |
|
|
|
|
|
#80 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Dit is toch een fantastische zaak, we winnen op lange temijn hoe dan ook. Elke dag zonder regering doet België verder barsten. En als er wel snel een regering zou komen betekent dat dat er toegevingen werden gedaan, waardoor de Vlaamse publieke opinie verder zal radicaliseren, op naar de volgende verkiezingen.
Voor de Belgische staat is het onmiddelijke executie, of toch nog een laatste maaltijd. |
|
|