Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 20 september 2007, 13:38   #61
Jukes
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lantjes Bekijk bericht
Terzake op Canvas of Koppen op één ??

Goed opgemerkt: Koppen op Eén. Foutje!
Oud 20 september 2007, 15:04   #62
lantjes
Eur. Commissievoorzitter

lantjes's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jukes Bekijk bericht
Goed opgemerkt: Koppen op Eén. Foutje!
Kwestie van het niet te missen
Oud 20 september 2007, 20:56   #63
Jukes
Parlementslid

Standaard

Ook de VRT kon (of wou) niet uitvissen hoeveel de repatriëring van Boeve nu juist heeft gekost. Wel herhaalde de 'avonturier' nog eens dat hij zijn Landrover terug wou, al stond hij blijkbaar niet meer zo te springen om er zelf om te gaan. Misschien deze keer eens een C130 van de luchtmacht sturen, daar kan zo'n 4x4-ke 10 keer in.
Oud 20 september 2007, 22:52   #64
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

De zaak arrogante snob Boeve kostte de belastingbetaler tot nu toe minstens 55.000 € (2.200.000 Fr). Dat is geen enorm bedrag maar er zijn hier genoeg sukkelaars die men daarmee een beetje kan uit de nood helpen.
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2007, 00:15   #65
Bert Bubber
Provinciaal Statenlid

Bert Bubber's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door willem1940NLD Bekijk bericht
Een dictator gebruikt geen "aub" of aanverwante termen.
Gebruikt hij toch ook niet WW.
Oud 21 september 2007, 00:19   #66
willem1940NLD
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bert Bubber Bekijk bericht
Oorspronkelijk geplaatst door willem1940NLD
Een dictator gebruikt geen "aub" of aanverwante termen.
Gebruikt hij toch ook niet WW.
Ik weet niet wat je met "WW" bedoelt, maar "aub" zag ik duidelijk in de gewraakte tekst.

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duvelke
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lord Snooty
Doe aub dat fototje van Einstein effe weg : een genie ben je blijkbaar HELEMAAL NIET !!

euh...vrijheid van mening? Ik kies de avatar die ik wil, niet die jij wilt.
Dictator !

Laatst gewijzigd door willem1940NLD : 21 september 2007 om 00:23.
willem1940NLD is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2007, 00:20   #67
Duvelke

Duvelke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duym Bekijk bericht
Een appelen met citroenen vergelijking. Iemand uit het water halen kost niets, en als dat wel het geval is, kun je (bijvoorbeeld van de brandweer of civiele diensten) een geperde rekening verwachten als het jouw eigen schuld is. De Gucht heeft hier zich weer als klootzak nummer één laten gelden.
die vrouw die in die grot daar lag verleden maand, die reddingsoperatie kostte ook niets zeker??
Oud 21 september 2007, 00:21   #68
Duvelke

Duvelke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik weet niet wat je met "WW" bedoelt, maar "aub" zag ik duidelijk in de gewraakte tekst.
lol
dus als je achter elk bevel aub zegt, is er geen probleem volgens u?
Oud 21 september 2007, 00:29   #69
willem1940NLD

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duvelke Bekijk bericht
lol
dus als je achter elk bevel aub zegt, is er geen probleem volgens u?
Dan zou ik dat niet als een "bevel" ervaren, tenzij geuit vanuit enige machtspositie.
Oud 21 september 2007, 00:37   #70

Karma's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patje48 Bekijk bericht
Kleine vraagjes aan de eerbiedwaardige forumgenoten :

Is het opportuun dat de Minister van Buitenlandse dinges in persoon naar Iran gaat om een (door eigen domheid in gevaarlijk en afgeraden gebied) verloren gelopen toerist op te halen ?

Zou deze persoonlijke betrokkenheid van de minis te maken hebben met het feit dat de toerist van Berlare is ? Zou de minis dit ook doen voor een boerke uit zeg maar Zichenzussenbolder of Erpskwerps ?

Zou er losgeld betaald zijn aan de ontvoerders en/of aan de Iraanse staat ?

Ik vraag het mij allemaal af.....
Ik vind dat hem dat enorm siert. De toerist is van zijn streek en hij zet er zich voor in. Misschien daarom dat hij zoveel voorkeurstemmen heeft gehaald in Berlare. De Gucht is top.
Karma is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2007, 08:50   #71
Jukes
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Karma Bekijk bericht
Ik vind dat hem dat enorm siert. De toerist is van zijn streek en hij zet er zich voor in. Misschien daarom dat hij zoveel voorkeurstemmen heeft gehaald in Berlare. De Gucht is top.
Ja! Berlare is de navel van de wereld en daar is De Klucht top! Elders daarentegen blijft hij gewoon de speudo-intellectueel die niet-Berlarers er in zien. Natuurlijk kon hij in dit geval niet anders dan tussenkomen, dat hoort bij zijn jobke, maar niets belet hem de kosten door te rekenen aan die roekeloze nitwit van een Boeve.
Oud 29 september 2007, 15:53   #72
Ta'azir
Burger

Standaard

Citaat:
Ja! Berlare is de navel van de wereld en daar is De Klucht top! Elders daarentegen blijft hij gewoon de speudo-intellectueel die niet-Berlarers er in zien. Natuurlijk kon hij in dit geval niet anders dan tussenkomen, dat hoort bij zijn jobke, maar niets belet hem de kosten door te rekenen aan die roekeloze nitwit van een Boeve.
laat dienen kwiet dan eerst zijne Landrover terughalen...... dan hebben we iets om beslag op te laten leggen !
Oud 29 september 2007, 21:37   #73

Karma's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik ben een niet-Berlarer en toch vind ik hem top en zeker geen pseudo-intelectueel.
Karma is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 september 2007, 23:03   #74
Slasty
Burgemeester

Slasty's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Ardennees Bekijk bericht
ik vind ook dat die toerist een ferme bolwassing verdient. Het was hem met nadruk afgeraden om in die regio te gaan reizen. Hij doet het toch, en wie mag het weer oplossen? Het werk van het ministerie en ook de prijs die ervoor betaald is (verbloemd door te zeggen dat het naar een anti-drugsprogramme in Iran gaat) gaan weer es ten koste van de belastingbetaler.
In 1992 was ik in Barcelona en stond ik op de eerste rang bij een bomaanslag van de ETA, mag ik nu niet meer naar Spanje of zo? In 1994 was ik in Oost-Turkije terwijl dat toen ook werd 'af'geraden door de toen zeer actieve PKK. De meeste dodelijke ongevallen gebeuren in huis, als je wil dat er je niets overkomt stap dan in een glazen kistje, zet erop 'breekbaar' en laat de rest van ons rustig de wereld verkennen.
Oud 30 september 2007, 00:02   #75
willem1940NLD

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Slasty Bekijk bericht
In 1992 was ik in Barcelona en stond ik op de eerste rang bij een bomaanslag van de ETA, mag ik nu niet meer naar Spanje of zo? In 1994 was ik in Oost-Turkije terwijl dat toen ook werd 'af'geraden door de toen zeer actieve PKK. De meeste dodelijke ongevallen gebeuren in huis, als je wil dat er je niets overkomt stap dan in een glazen kistje, zet erop 'breekbaar' en laat de rest van ons rustig de wereld verkennen.
Als dan dankzij jouw moedwillig voorbijgaan aan een regeringsadvies, jouw regering voor jou in actie moet komen om je uit een voorpelbare situatie te halen dan vind ik dat zulks wel degelijk met enige bestraffing gewaardeerd zou mogen worden.

Of zou je, als je door eigen schuld daar in nood geraakt, de hulp van je regering afwijzen?

Laatst gewijzigd door willem1940NLD : 30 september 2007 om 00:03.
willem1940NLD is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 september 2007, 00:49   #76
Bert Bubber
Provinciaal Statenlid

Bert Bubber's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ja ja, eerste 'rangs'...spijt van zeker dat 't al 15 jaar geleden is, ga wat wandelen met uwe bouvier.
Oud 30 september 2007, 08:31   #77
Slasty
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Als dan dankzij jouw moedwillig voorbijgaan aan een regeringsadvies, jouw regering voor jou in actie moet komen om je uit een voorpelbare situatie te halen dan vind ik dat zulks wel degelijk met enige bestraffing gewaardeerd zou mogen worden.

Of zou je, als je door eigen schuld daar in nood geraakt, de hulp van je regering afwijzen?
Ik weiger gewoon de dictaturen van deze wereld mij te beletten waar ik wil gaan en staan. Trouwens ik ben al op vele plaatsen geweest en de meest onveilige zijn meestal de 'beschaafde' landen zoals de USA.
Oud 30 september 2007, 10:25   #78
Jukes
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Ik weiger gewoon de dictaturen van deze wereld mij te beletten waar ik wil gaan en staan. Trouwens ik ben al op vele plaatsen geweest en de meest onveilige zijn meestal de 'beschaafde' landen zoals de USA.
Natuurlijk moet je kunnen doen wat en gaan waar je wilt, niemand mag ingrijpen in de vrijheden van het individu. Daar gaat het hier niet over. De essentie is dat je staatsgenoten niet moeten opdraaien voor de kosten als jij uit vrije wil in moeilijkheden zou geraken. Als de Staat verwittigt dat reizen naar een bepaalde regio gevaar inhoudt, dan moeten zij die die raad in de wind slaan niet laffelijk op die staat beroep doen voor hun repatriëring en hun ontzetting. Voor mijn part mogen alle alterno's van dit land naar levensgevaarlijke streken trekken, liefst zelfs. Alleen wens ik geen cent bij te dragen als ze daar dan in de (voorzienbare) shit geraken.
Oud 30 september 2007, 10:40   #79
Slasty
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Natuurlijk moet je kunnen doen wat en gaan waar je wilt, niemand mag ingrijpen in de vrijheden van het individu. Daar gaat het hier niet over. De essentie is dat je staatsgenoten niet moeten opdraaien voor de kosten als jij uit vrije wil in moeilijkheden zou geraken. Als de Staat verwittigt dat reizen naar een bepaalde regio gevaar inhoudt, dan moeten zij die die raad in de wind slaan niet laffelijk op die staat beroep doen voor hun repatriëring en hun ontzetting. Voor mijn part mogen alle alterno's van dit land naar levensgevaarlijke streken trekken, liefst zelfs. Alleen wens ik geen cent bij te dragen als ze daar dan in de (voorzienbare) shit geraken.
Maar diezelfde staat moet dan wel tusenbeide komen als een stel strandtoeristen gestrand zit door een onmogelijk goedkope vakantie te boeken en dan in de ook voorspelbare problemen geraken?
Oud 30 september 2007, 10:55   #80
Jukes
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Maar diezelfde staat moet dan wel tusenbeide komen als een stel strandtoeristen gestrand zit door een onmogelijk goedkope vakantie te boeken en dan in de ook voorspelbare problemen geraken?
Wat is d�*t nu voor een kromme vergelijking? Natuurlijk moet de staat daar ook niet in tussenkomen. Zoeits moet worden opgelost via hun reisverzekering of de touroperator. Of ze lossen het zelf op door een duur retourticket te kopen en achteraf te procederen tegen de veroorzaker van de stranding. Zo doen logisch en volwassen redenerende lui dat. Roepen op staatshulp is nefast voor de individuele vrijheid die sukkels als Boeve net hoog in het vaandel beweren te dragen. Door dat beroep hollen ze de individuele vrijheid uit, dat begrijpt toch iedereen. Hoop ik maar. Ze zijn als de kleine op school die boel zoekt met zijn medeleerlingen, maar dan bij de minste tegenreactie op de leraar begint te roepen. 'Meester, meester, ze doen het weer!'. Flauw.

Laatst gewijzigd door Jukes : 30 september 2007 om 10:57.
Jukes is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:51.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be