![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#62 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Ik weet zelf het beste wat ik onder integratie versta, beste infidel, en dat is niet wat Circe daar beschijft.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#63 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Over welke religieuze feestdagen heb je het dan precies, beste Circe? En denk je nu echt dat er geen inspanningen worden gedaan voor andere gemeenschappen? Ook geen bekende van de joodse wijk in Antwerpen zeker?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
als men mij morgen een gratis kerstmaaltijd aanbiedt ga ik ook niet nee zeggen. waar ik echter wel een probleem mee heb is dat er systematisch een cordon wordt gelegd rond een partij die de vlaamse cultuur wenst te behouden en promoten. Blijkbaar is d�*t uit den boze. En d�*�*r begin ik dus het sch*t van te krijgen.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Of ga jij al jaren gratis (= door de belastingbetalers betaalde) buurtmaaltijden eten bij de joodse, chinese, etc... gemeenschappen? Dan had je dat wel eens mogen vertellen!
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En al die joodse feesten worden toch - net zoals de ramadan - netjes aangekondigd op onze nationale staatszender? Nog nooit gehoord soms?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik denk ineens aan iets:
Citaat:
Daar met een bockwurst met zuurkool gaan rondlopen of zo? Of word je dan zoals in Brussel, door de politie uit mekaar geslagen?
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o Laatst gewijzigd door circe : 17 september 2007 om 10:15. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#68 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Kun je mij dan alsnog de verschillen uitleggen aub? Ik zou graag jouw visie begrijpen.
Laatst gewijzigd door Infidel : 17 september 2007 om 10:18. |
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
- als je op dinsdagavond niet van je zwembad-abonnement kunt gebruikmaken, omdat het zwembad ingepalmd wordt door moslim-vrouwen, moet je maar een beetje goede wil tonen en in de Schelde gaan zwemmen. - als je als ongesluierde vrouw op straat uitgescholden wordt voor hoer, toon dan een beetje goede wil en laat ze schelden of draag een kopvod. - als je tijdens de ramadan chips eet in het openbaar, toon dan een beetje goede wil en laat op je smoel kloppen - als je als gynecoloog/arts/... geconfronteerd wordt met een moslim-vrouw, toon dan een beetje goede wil en zet een lasbril op. - ... maar 't komt toch heel vaak van dezelfde kant. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
En wanneer je (en ik val ook in herhaling) je godsdienst gebruikt om hier je gelijk te halen is er wel iets aan de hand en wil je niet integreren ook al vind je dat het een keline minderheid is, ze komen voor mij steeds in een negatief daglicht, en ik zie hun meerderheid daar niet echt op protesteren, dus zal het wel goed zijn zeker. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Citaat:
Wie durft? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#72 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Och nee! ik lees nu pas op www.sultandermaanden.be
Citaat:
@ Edina: ik begin door te krijgen wat "integratie" betekent. Het klinkt als: Deze activiteit heeft als hoofddoelstelling om alle bewoners van Antwerpen te betrekken bij een typisch katholiekfeest, ongeacht religie of sociale afkomst. Er is het streefdoel om van dit feest een groots laagdrempelig wijkevenement te maken om op deze manier de integratie van de katholieke en christelijke cultuuri n Antwerpen te versterken. De verschillende christelijke gemeenschappen en hun geloof worden positief in de kijker geplaatst. Maar dan andersom.... én op kosten van de Antwerpse belastingbetaler natuurlijk! Leve de sossen! oops...ik kom niet meer bij: Citaat:
Moslimcultuur openstellen voor andere culturen? DOOR DE KAABA op het sintjansplein te plaatsen? Scheelt er iets met mijn logica of zo? Moet dit niet gewoon zijn: "De westerse cultuur openstellen voor de islamitische cultuur"??? Tja, die positieve manier kennen we natuurlijk. Welke religies worden met elkaar in contact gebracht? De joodse? de hindu? de boeddhistische? en is dat een taak van het Antwerpse STADBESTUUR????? Niemand uitgesloten? om te betalen alvast niet. Misschien toch even beter naar Marij Uit den bogaard luisteren, die een GEMENGD wijkfeest organizeerde, waar o.a. de toog met drank netjes uit mekaar werd gezet: ééntje waar je een pintje kon drinken, en twintig meter verder eentje dat niet door alcohol kon bezoedeld worden. wie kwam er? géén moslim te vinden hoor! Ben curieus of er op het SintJansplein aan die stalletjes een pintje kan besteld worden!
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o Laatst gewijzigd door circe : 17 september 2007 om 10:52. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | |
Minister
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#74 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Dus als ze profiteren van onze sociale zekerheid zijn ze gewoon aan het integreren want een deel van de autochtone bevolking doet dat ook? Ik kan nog veel voorbeelden geven waar ze zich beter niet aan spiegelen hoor. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#75 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Die diende om mensen in nood of in moeilijkheden een menswaardig bestaan te bieden. Het w�*s in elk geval niet DE BEDOELING om ervan te leven: het was voorzien voor noodgevallen. Mensen die hier binnenvallen met als doel zich te nestelen in de door ons opgebouwde sociale systemen, kan je moeilijk als geïntegreerden beschouwen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#76 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
vraag ik me af: KUNNEN WE EEN PINTJE OF EEN GLAASJE WIJN KRIJGEN BIJ DE GRATIS BUURTMAALTIJD? OF AANKOPEN AAN EEN VAN DE STALLETJES? Wie telefoneert mee: Geert Hauquier Stad Antwerpen | Wijkwerking De Coninckplein 25 | 2060 Antwerpen tel + 32 03 260 39 15 | fax +32 03 260 39 25 [email protected]
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o Laatst gewijzigd door circe : 17 september 2007 om 11:10. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#77 | |
Minister
|
![]() Citaat:
De allochtonen die profiteren van onze sociale zekerheid doen dat omdat het hen mogelijk gemaakt wordt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#78 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
- dat is het EIGEN initiatief nemen om NIET in zulke toestanden terecht te komen. Het sociale systeem is voor een modale europeaan géén doelstelling op zich. Misschien dat er ondertussen een aantal mensen zijn die dit niet meer zo zien, maar normaliter is het niet zo dat als men kinderen vraagt "wat wil je later worden" het antwoord volgt: ik wordt dopper!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#79 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik heb ondertussen informatie gekregen van het Antwerpse Stadsbestuur.
Op het Ramadanfeest, op kosten van de Antwerpse belastingbetaler, wordt géén alcohol geschonken: niet bij de gratis buurtmaaltijd - niet aan te kopen bij die gratis buurtmaaltijd, niet aan te kopen op de verschillende stalletjes. Nu ben ik vergeten te vragen of het toegestaan is om een flesje wijn zelf mee te brengen naar de maaltijd.... gezien het een openbaar plein is(zie onder) lijkt me dit volkomen in orde! en nu REDEN : om de omliggende horecazaken niet te schofferen!!!!!! ze doen dit NOOIT zei mijnheer. Ik vroeg waarom er dan op de kerstmarkt wèl stalletjes met alcohol (betalend) te vinden waren, terwijl er rond de Groenplaats ook horecazaken waren, maar daar moest mijnheer integratie het antwoord schuldig blijven. Op mijn vraag of men op maandagmiddag op het Sint Jansplein al etend mocht rondwandelen moest mijnheer wel bevestigend antwoorden: het blijkt nog steeds een openbaar plein te zijn. Op mijn vraag of het dan niet beledigend zou kunnen overkomen én of het wel veilig was dit te doen, moest mijnheer dan weer het antwoord schuldig blijven! We integreren in sneltreinvaart!
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o Laatst gewijzigd door circe : 17 september 2007 om 11:38. |
![]() |
![]() |
![]() |
#80 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
En onze maatschappij leeft zonder hoofdoeken en godsdienst is opzij geschoven, arabisch hoort hier ook niet thuis, tulbanden en pijpekrollen evenmin, in Vlaanderen praat men Vlaams of nederlands. En nu ga ik werken met de late ploeg, nog een prettige namiddag. Laatst gewijzigd door alberto : 17 september 2007 om 11:44. |
|
![]() |
![]() |