![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Dewinter in Haaretz: “He is one of the historic leaders of the party. This is part of the history of the Flemish nationalist movement and it is impossible to deny this. We are the descendants of this movement.” Ik lees niets over fouten van Stafke, maar geen communist die zoiets over Stalin zegt zonder erbij te vermelden dat ie enorm veel fouten gemaakt heeft me dunkt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | ||
|
![]() Citaat:
![]() Praetorian, C2C... ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#63 |
|
![]() Praetorian is genuanceerd. C2C is een karikatuur.
Laatst gewijzigd door StevenNr1 : 17 september 2007 om 13:17. |
![]() |
![]() |
![]() |
#64 |
|
![]() O ja? Leg eens uit. Ik heb mij nog nooit een stalinist genoemd. Ik ga ook akkoord met anarchisten en trotskisten op bepaalde vlakken, dus jij hebt wel een zeer lage drempel om iemand als een Stalin-aanhanger te beschouwen.
Het enige wat ik blijf bevestigen is het feit dat veel mainstream informatie over Stalin gewoon achterlijke antiprop is, en mijn oordeel blijft gebaseerd op academische lectuur. Laatst gewijzigd door Praetorian : 17 september 2007 om 13:08. |
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | ||
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | |
|
![]() Citaat:
Politiek is oorlog, zelfs in het liberalisme. Doe er dan ook niet zo verontwaardigd over. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Geen enkel zinnig mens zal ontkennen dat de terechtstelling van kampbeulen en bewezen verklikkers niet gerechtvaardigd is. De kampbeulen in Breendonk behoorden tot de Vlaamse SS. De verklikkers echter is een ander verhaal. Zowel Vlamingen als Walen. In deze trieste materie waren de Walen weer ijveriger dan de Vlamingen. Dan is er nog de economische collaboratie. Die mannekes waren slimmer. Werken voor de Duitsers en ook het verzet te vriend houden door het schenken van grote geldsommen. Gevolg : geen veroordelingen na de oorlog. Rest nog hoe we in België omgingen met de collaborateurs. We zijn het enige land waar nog geen algemene amnestie afgekondigd werd. Ieder geval werd apart bekeken en de betrokkenen werden verplicht een soort "spijtbetuiging" te ondertekenen vooraleer je in aanmerking kwam. Diegenen die weigerden zullen het geweten hebben, zo ook hun kinderen en zelfs kleinkinderen. Indien uit mijn bericht zou besluiten dat ik enige sympathie voor de nazi-ideologie zou hebben ben je verkeerd. Ik haat iedere vorm van dictatoriale origine, of ze nu rechts of links is. Vrijheid is het hoogste goed en enige vorm van menselijk mededogen is me ook niet vreemd. Daarom ben ik ook een democratisch Vlaams-nationalist. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#68 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#69 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Gistern op RTL (of RTBF weet het niet meer).
Een geïnterviewde trok de link met de regeringsonderhalingen die in het slop zitten en het nazisme. ("dat het niet weer mocht gebeuren") Een beetje nuance aub. Laatst gewijzigd door Infidel : 17 september 2007 om 14:19. |
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
ik dacht dat er na WOII in Vlaanderen alleen 200.000 mensen gevangen gezeten hebben of op zijn minst een dossier kregen (genoeg om je huisraad door de ramen te zien vliegen, je vrouw en dochters verkracht te zien worden en kaal geschoren ... de naam van veruit de meeste van die mensen werden nadien kompleet gezuiverd ... en in tegenstelling tot wat velen beweren, voerde België wel een amnestie in na WOII met name voor misdaden gepleegd tijdens en na de bevrijding ... al die verkrachtingen en diefstallen konden dus officiëel niet meer vervolgd worden ... onmenselijkheden vind je in een oorlog STEEDS aan beide zijden ... daarom : NOOIT MEER OORLOG ! Laatst gewijzigd door Anna List : 17 september 2007 om 14:28. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | |
|
![]() de gedachtegangen van sommige mensen zijn toch ondoorgrondelijk
![]() |
![]() |
![]() |
#72 | |
Parlementslid
|
![]() Preatorian stelde :
Citaat:
Wel Praetorian, leg me dan een uit waarom Chroetsjov (de politieke held van Stalingrad) zo : anti-STalin was ? Kom niet af met antiprop in de academische lektuur ... tip. Al tijdens de tweede wereldoorlog en het heeft niéts te maken met "groeps-" of te "klink-belangen.
Pour les flamands la même chose ... Laatst gewijzigd door predator : 17 september 2007 om 15:06. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | |
Parlementslid
|
![]() Anna List stelde :
Citaat:
Het aantal dossiers was +900.000 toen me om praktische redenen stopte want de men moest de dossiers over de "belziekers" die vrijwillig in duitsland waren gaan werken nog aanmaken. Begin nu niet te lachen Anna ! Die dossiers werden uiteraard bewaard; toen de belziekse staat begon te informatiseren is er zélfs een plan geweest ze .... op ponskaart te zetten ... Beste Groeten.
![]() |
![]() |
#74 | |
|
![]() Citaat:
Stalin werd tot aan WOII eerder gewoon bekeken als een proponent van een politieke erfenis, meer niet. De Kims zijn een ander paar mouwen, die hebben hun eigen persoontjes tot religie verheft, een beetje vergelijkbaar met absolute monarchen in het Westen. Juche is dan ook geen marxisme, verre van. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#75 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#76 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#77 |
Minister-President
|
![]() Correcte vraag, wilde ik ook stellen. Maar denk niet dat deze 'slachtoffers' de draad starter en aanhang interesseren. Past niet in het geschiedenisbeeld dat ze al 62 jaar ophangen.
![]() |
#78 | |
Minister
|
![]() Citaat:
-bij de creatie van belziek in 1830, werden alle orangisten (en dat waren er nogal wat) door terreur van parijs en luiks krapuul geviseerd. -alle pro-Vlaamse instellingen werden na de creatie van belziek ongedaan gemaakt, onder andere ook een VLAAMSE universiteit in Gent -heel industrieel Vlaanderen (dankzij investeringen uit toenmalige noorden van Nederland) werd teniet gedaan -alle Vlamingen werden zwaar geviseerd na WOI en WOII -Vlaamse kinderen en ouders werden zwaar aangepakt bij het Vlaamse schooltje in Komen -Vlaamse betogers worden steevast zwaar aangepakt door de belziekse rijkswacht (oa. in Voeren) -Vlaamse PARLEMENTSleden worden brutaal zonder reden gearresteerd in Brussel Geen misdadig regime? Ik denk daar anders over.
Support the people of Herouxville, Quebec, Canada: http://municipalite.herouxville.qc.ca/avispublic.htm Version francaise:http://municipalite.herouxville.qc.ca/normes.pdf | English version : http://municipalite.herouxville.qc.ca/Standards.pdf Send an email to: [email protected] (*) rmp: rovershoofdman, moordenaar en pedofiel |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#79 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#80 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar waarom je hier het ACW vermeld is mij een raadsel. Ik had het over Voorpost, een para-militaire organisatie ten dienste vh VB, zeg maar een soort privé miltie. En het NSV is op dezelfde soort "para-militaire" leest geschoeid. T'is dus grote bullshit van je om te beweren dat Voorpost geen uitstaans zou hebben met het VB. Van Slembroek heeft trouwens al meermaals op een VB-lijst gestaan. Toeval zeker ?? ![]() ![]()
![]() |