Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2007
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2007 Hier kunt u discussiëren over de uitslag, de coalitiebesprekingen en meer...

Bekijk resultaten enquête: Gaat het kartel CD&V-NVA terug naar de oppositie na nieuwe verkiezingen?
Ja, de kans is groot 9 20,45%
Nee, ze komt er sterker uit 35 79,55%
Aantal stemmers: 44. Je mag niet stemmen in deze enquête

Discussietools
Oud 19 september 2007, 21:01   #61
Cyrano
Minister

Cyrano's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nr.10 Bekijk bericht
Wie in Frankrijk woont kan maar beter in Frankrijk deelnemen aan het politieke debat. Daar hebben ze in de partij waar jij voor stemt verschillende termen voor: "inburgering", "assimilatie". Het moet zijn dat je het moeilijk hebt met je identiteit aldaar dat je naar dit forum komt afgezakt om het onder te schijten. Vanuit Frankrijk België een klotenland noemen is hypocriet én schizofreen. Hoe kun jij oordelen over een land waar je niet eens in leeft. Met welk een pretentie, met welk een recht? AAP
Geachte,

U weet niet voor wie ik stem. U kletst uit uw nek.

Over mijn assimilatie en inburgering hier in deze franse uithoek hoor ik geen klachten. Hier op lokaal niveau neem ik deel aan het politiek debat. Jaren heb ik mee gedraaid in de belgische politieke molen en vind dat ik een beetje bescheiden licht kan laten schijnen op dit forum.
Het perspectief vanuit Frankrijk op België zou u toelaten om de bekrompenheid en domheid van de "echte belgen" beter te zien. Ik ben hier op permanente vakantie en mijn vlaamse persoonlijkheid wordt daar niet door gespleten.

Bedankt voor uw verwijzing naar de dierenwereld ; ik ben vereerd.

Pas op ! Er zullen langer apen zijn dan belgen.
Oud 19 september 2007, 22:01   #62
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Er zullen langer apen zijn dan belgen.
De levensverwachting van het apenrijk ziet er idd heel wat gunstiger uit dan die van het koningdom der Belgen.

Laatst gewijzigd door Knuppel : 19 september 2007 om 22:01.
Knuppel is offline  
Oud 19 september 2007, 22:08   #63
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wie in Frankrijk woont kan maar beter in Frankrijk deelnemen aan het politieke debat. Daar hebben ze in de partij waar jij voor stemt verschillende termen voor: "inburgering", "assimilatie". Het moet zijn dat je het moeilijk hebt met je identiteit aldaar dat je naar dit forum komt afgezakt om het onder te schijten. Vanuit Frankrijk België een klotenland noemen is hypocriet én schizofreen. Hoe kun jij oordelen over een land waar je niet eens in leeft. Met welk een pretentie, met welk een recht? *knip*

Scheldwoorden e.d. hoeven niet aan bod te komen in een discussie.

Mvg,

Diatonos
Ja, akkoord, wat die scheldwoorden betreft, maar hoe zit het met scheldnamen?

Frankrijk of niet doet hier niet terzake, ken jij een betere term voor,ja ,een (land) kun je het eigenlijk niet noemen? Ik ken vb. geen enkel echt land waar het ene departement het andere door een rechtbank doet veroordelen tot het betalen van monsterbedragen en bovendien beslag laat leggen op meubels van een ministerie binnen dat zelfde land. Kloteland is in dit geval eigenlijk een overwardering. Dit is voor mij eerder een overduidelijk bewijs dat er hier helemaal geen sprake kan zijn van een land. Dit is geen land, dit zijn hooguit twee verschillende gebieden. En het wil niet zeggen wanneer je als vlaming, om welke reden dan ook, elders in een echt land woond, dat je daarom geen vlaming meer bent. Als je hier stemrechtig of plichtig bent moet je mogen je mening uiten ook. Het is niet omdat vele vlamingen in Spanje wonen dat het daarom geen vlamingen meer zijn. Als die dan wat te zeggen hebben wat toevallig bij jou pikt dan zul je daar mee moeten leren leven.
Garry is offline  
Oud 19 september 2007, 22:18   #64
Cyrano
Minister

Cyrano's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry Bekijk bericht
Ja, akkoord, wat die scheldwoorden betreft, maar hoe zit het met scheldnamen?

Frankrijk of niet doet hier niet terzake, ken jij een betere term voor,ja ,een (land) kun je het eigenlijk niet noemen? Ik ken vb. geen enkel echt land waar het ene departement het andere door een rechtbank doet veroordelen tot het betalen van monsterbedragen en bovendien beslag laat leggen op meubels van een ministerie binnen dat zelfde land. Kloteland is in dit geval eigenlijk een overwardering. Dit is voor mij eerder een overduidelijk bewijs dat er hier helemaal geen sprake kan zijn van een land. Dit is geen land, dit zijn hooguit twee verschillende gebieden. En het wil niet zeggen wanneer je als vlaming, om welke reden dan ook, elders in een echt land woond, dat je daarom geen vlaming meer bent. Als je hier stemrechtig of plichtig bent moet je mogen je mening uiten ook. Het is niet omdat vele vlamingen in Spanje wonen dat het daarom geen vlamingen meer zijn. Als die dan wat te zeggen hebben wat toevallig bij jou pikt dan zul je daar mee moeten leren leven.
merci Garry, ik ben ontroerd. (pardon, je suis ému)

Laatst gewijzigd door Cyrano : 19 september 2007 om 22:20.
Cyrano is offline  
Oud 20 september 2007, 07:01   #65
speurneus
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eddy B Bekijk bericht
Ik ben helderziende! Als ik helder ben zie ik heel goed!
bij mij is dat ook zo,....

Laatst gewijzigd door speurneus : 20 september 2007 om 07:02.
speurneus is offline  
Oud 20 september 2007, 07:17   #66
speurneus
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Wie in Frankrijk woont kan maar beter in Frankrijk deelnemen aan het politieke debat. Daar hebben ze in de partij waar jij voor stemt verschillende termen voor: "inburgering", "assimilatie". Het moet zijn dat je het moeilijk hebt met je identiteit aldaar dat je naar dit forum komt afgezakt om het onder te schijten. Vanuit Frankrijk België een klotenland noemen is hypocriet én schizofreen. Hoe kun jij oordelen over een land waar je niet eens in leeft. Met welk een pretentie, met welk een recht? *knip*

Scheldwoorden e.d. hoeven niet aan bod te komen in een discussie.

Mvg,

Diatonos
wat een dom en kortzichtig statement - ik vraag me af wie hier de hypocriet is en vooral een huizenhoge pretentie heeft,.....
speurneus is offline  
Oud 20 september 2007, 07:21   #67
speurneus
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
't Blok haalde deze keer wel al zijn stemmen zonder campagne, voor zo ver ik weet. Hier in de streek heb ik in elk geval geen enkele affiche van het blok kunnen waarnemen. Ik denk dat het volk intussen wel weet wie dat er voor wat staat.
ik zou echt willen dat de partijen jou standpunt zouden delen, maar daar vrees ik voor,.....
speurneus is offline  
Oud 23 september 2007, 20:50   #68
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door speurneus Bekijk bericht
ik zou echt willen dat de partijen jou standpunt zouden delen, maar daar vrees ik voor,.....
Dat komt omdat ze niet slimmer zijn. CD&V en co kunnen geen andere kant meer op. Zij hebben geen sterke tiefbroer aan de andere kant van de taalgrens. Ook het VB zit in dat zelfde straatje. Men snapt alleen nog niet dat het trachten te voorkomen van Vlaanderen en Wallonien te splitsen eigenlijk het VB tengoede komt. Wanneer zij nu zouden splitsen was ontegensprekelijk CD&V en co meester in Vlaanderen en zou dit de groei van het VB mogelijk kunnen stoppen en zelfs kunnen terugdringen.

Door de splitsing uit te stellen, en het is niet de vraag of België splitst maar wel wanneer België splitst, zal dit niet anders kunnen gaan dan, zoals het altijd al geweest is, door onnoemelijk veel toezeggingen te doen aan Wallonie, toezeggingen waar duidelijk stelselmatig meer en meer Vlamingen de buik van vol hebben. Dit kan alleen maar resulteren in een nog terker groeiend VB. Zij zitten dus op dit moment in de meest confortabele positie die ze zich maar kunnen dromen. Zij hoeven niets te doen, alleen maar wat geduld uitoefenen, en de dag dat,waarschijnlijk binnen een paar jaartjes, België barst, zullen zij intussen zo groot geworden zijn dat men onmogelijk nog naast het VB kan tenzij ze nog wat meer cartels gaan vormen misschien, maar dan zitten ze eveneens hopeloos in de knoei want VLD en SP zijn op dat moment ook hun sterke stiefbroertjes van aan de overkant kwijt.

Laatst gewijzigd door Garry : 23 september 2007 om 20:52.
Garry is offline  
Oud 24 september 2007, 00:58   #69
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat komt omdat ze niet slimmer zijn. CD&V en co kunnen geen andere kant meer op. Zij hebben geen sterke tiefbroer aan de andere kant van de taalgrens. Ook het VB zit in dat zelfde straatje. Men snapt alleen nog niet dat het trachten te voorkomen van Vlaanderen en Wallonien te splitsen eigenlijk het VB tengoede komt. Wanneer zij nu zouden splitsen was ontegensprekelijk CD&V en co meester in Vlaanderen en zou dit de groei van het VB mogelijk kunnen stoppen en zelfs kunnen terugdringen.

Door de splitsing uit te stellen, en het is niet de vraag of België splitst maar wel wanneer België splitst, zal dit niet anders kunnen gaan dan, zoals het altijd al geweest is, door onnoemelijk veel toezeggingen te doen aan Wallonie, toezeggingen waar duidelijk stelselmatig meer en meer Vlamingen de buik van vol hebben. Dit kan alleen maar resulteren in een nog terker groeiend VB. Zij zitten dus op dit moment in de meest confortabele positie die ze zich maar kunnen dromen. Zij hoeven niets te doen, alleen maar wat geduld uitoefenen, en de dag dat,waarschijnlijk binnen een paar jaartjes, België barst, zullen zij intussen zo groot geworden zijn dat men onmogelijk nog naast het VB kan tenzij ze nog wat meer cartels gaan vormen misschien, maar dan zitten ze eveneens hopeloos in de knoei want VLD en SP zijn op dat moment ook hun sterke stiefbroertjes van aan de overkant kwijt.
Aan dat laatste had ik nog niet gedacht maar je zou wel eens gelijk kunnen hebben. Eens Belgique uiteengevallen is valt ook de ware reden weg om het VB nog langer te boycotten. Als ik zie wat deze avond na het nieuws onder de aandacht werd gebracht op Canvas heb ik zelfs de indruk dat de ogen stilaan aan het opengaan zijn en dat het CS zijn bestaanreden helemaal aan het verliezen is.
Oud 24 september 2007, 08:47   #70
speurneus
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Webcrusader Bekijk bericht
Persoonlijk ben ik ervan overtuigd dat mochten we opnieuw naar de stembus moeten om uit deze impasse te geraken... Leterme geen 500.000 stemmen meer haalt en het kartel CD&V-NVA terug naar de oppositie gekelderd wordt.
De meerderheid wil geen communautaire strubbelingen maar een land dat draait.
De CD&V stemmers hebben zeker niet voor NVA gestemd, een partij die niet verder zou kunnen blijven bestaan buiten het 'kartel'
Het zou pas echt dom zijn om bij herverkiezingen terug zijn stem te geven aan een man die duidelijk zijn onkunde heeft bewezen.
speurneus is offline  
Oud 24 september 2007, 08:54   #71
Eddy B
Europees Commissaris

Eddy B's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Eddy B
Standaard

Citaat:
Het zou pas echt dom zijn om bij herverkiezingen terug zijn stem te geven aan een man die duidelijk zijn onkunde heeft bewezen.
Het zou bijzonder dom zijn zijn stem NIET te geven aan de ENIGE Vlaming die ooit opstond tegen de Franstaligen!

.
Eddy B is offline  
Oud 24 september 2007, 08:59   #72
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Het zou bijzonder dom zijn zijn stem NIET te geven aan de ENIGE Vlaming die ooit opstond tegen de Franstaligen!
jullie mogen er allebei gerust in zijn ... België zal geen herverkiezingen organiseren ... het risico is te groot

stel maar eens voor (en t is nog tamelijk realistisch ook als je de verschillende enquetes een beetje als een trend mag zien) dat CD&V N-VA beloond wordt voor dat eindelijk 'niet toegeven' dat eindelijk 'woord houden' ... dan wordt het probleem met een herverkiezing dus alleen maar groter ...

om nog te zwijgen over de optie dat tegelijk de onverzettelijke mdme Milfoisnon ook zou winnen ...

Laatst gewijzigd door Anna List : 24 september 2007 om 09:00.
Anna List is offline  
Oud 24 september 2007, 09:49   #73
Eddy B
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
jullie mogen er allebei gerust in zijn ... België zal geen herverkiezingen organiseren ... het risico is te groot

stel maar eens voor (en t is nog tamelijk realistisch ook als je de verschillende enquetes een beetje als een trend mag zien) dat CD&V N-VA beloond wordt voor dat eindelijk 'niet toegeven' dat eindelijk 'woord houden' ... dan wordt het probleem met een herverkiezing dus alleen maar groter ...

om nog te zwijgen over de optie dat tegelijk de onverzettelijke mdme Milfoisnon ook zou winnen ...
Er kunnen maar op één manier verkiezingen worden uitgeschreven, en dat is door de zittende regering. Als ze dus denken dat we beter nog eens naar de stembus gaan, zullen ze een regering moeten vormen met enkel DAT als punt. De eed afleggen, de goedkeuring krijgen van het parlement, en verkiezingen uitschrijven. Als intussen de Vlamingen BHV gesplit hebben, zit de CD&V - NVA gebeiteld. Mijn stem hebben ze dan gewonnen!

ADENDUM:

Ze moeten ook de artikelen van de grondwet die ze willen veranderen goedkeuren! Anders : géén grondwetswijziging mogelijk!

.

Laatst gewijzigd door Eddy B : 24 september 2007 om 10:06.
Eddy B is offline  
Oud 24 september 2007, 10:12   #74
speurneus
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Aan dat laatste had ik nog niet gedacht maar je zou wel eens gelijk kunnen hebben. Eens Belgique uiteengevallen is valt ook de ware reden weg om het VB nog langer te boycotten. Als ik zie wat deze avond na het nieuws onder de aandacht werd gebracht op Canvas heb ik zelfs de indruk dat de ogen stilaan aan het opengaan zijn en dat het CS zijn bestaanreden helemaal aan het verliezen is.
De reden van het CS had niets te maken met de separatistische standpunten van het VB maar wel met zijn rasistische standpunten. Waarvoor het blok tenandere is veroordeeld.
Persoonlijk vind ik dat cordon helemaal geen goede zaak maar ik geloof nooit dat de andere politieke partijen het cordon zullen opgeven na de splitsing van het land. Hun redenering ( ook de redenering van LDD en NVA) is immers als je een partij die 20% van de stemmen haalt van alle bestuur kan uitschakelen is dat mooi meegenomen.De mensen kiezen voor het VB als zweeppartij en niet als beleidspartij, dat hebben de recente gemeenteraadsverkiezingen in Antwerpen duidelijk bewezen.
speurneus is offline  
Oud 24 september 2007, 10:17   #75
speurneus
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
ADENDUM:

Ze moeten ook de artikelen van de grondwet die ze willen veranderen goedkeuren! Anders : géén grondwetswijziging mogelijk!
kan dit wel met een gewone meerderheid?
speurneus is offline  
Oud 24 september 2007, 10:20   #76
Eddy B
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
kan dit wel met een gewone meerderheid?
Ja.

Artikelen ter verandering van de grondwet goedkeuren kan met een gewone meerderheid. Ze veranderenb zelf, dat moet met 2/3 meerderheid met minstens 50% in elke taalgroep.

.
Eddy B is offline  
Oud 24 september 2007, 10:40   #77
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De reden van het CS had niets te maken met de separatistische standpunten van het VB maar wel met zijn rasistische standpunten.
Tiens. Ik heb Yves Leterme en Miet Smet bij de vorming van de VLAAMSE regering anders niet horen zeggen: 'Het VB mag niet meedoen wegens zijn racistische standpunten' maar: ' Het VB willen we er niet bij want het wil BELGIQUE splitsen'.
Oud 24 september 2007, 11:33   #78
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

AdrianHealey's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Tiens. Ik heb Yves Leterme en Miet Smet bij de vorming van de VLAAMSE regering anders niet horen zeggen: 'Het VB mag niet meedoen wegens zijn racistische standpunten' maar: ' Het VB willen we er niet bij want het wil BELGIQUE splitsen'.
Wat zit jij nu te liegen? Noch Yves Leterme, noch Miet Smet hebben gezegd dat het VB niet mocht meedoen omdat het Belqique wou splitsen.
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."
AdrianHealey is offline  
Oud 24 september 2007, 11:37   #79
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey Bekijk bericht
Wat zit jij nu te liegen? Noch Yves Leterme, noch Miet Smet hebben gezegd dat het VB niet mocht meedoen omdat het Belqique wou splitsen.

ben jij dan de uitlatingen vergeten van YL nadat hij in 2004 gesprekken had met de VB top, voor hij zijn Vlaamse regering vormde ?

VB was onmogelijk ... niet vanwege racisme, maar omdat zij de gezondheidszorg wilden splitsen ... remember ?
Anna List is offline  
Oud 24 september 2007, 11:41   #80
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

AdrianHealey's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
ben jij dan de uitlatingen vergeten van YL nadat hij in 2004 gesprekken had met de VB top, voor hij zijn Vlaamse regering vormde ?

VB was onmogelijk ... niet vanwege racisme, maar omdat zij de gezondheidszorg wilden splitsen ... remember ?
Neen, dat herinner ik me niet meer, maar ik neem je woord ervoor?

Dat verandert niets aan het feit dat noch Leterme, noch Smet gezegd hebben dat het VB een quod non was omdat ze Belgique wensten te splitsen.

Zij hadden het over België, natuurlijk.
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."
AdrianHealey is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:27.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be