![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Verkiezingen 2007 Hier kunt u discussiëren over de uitslag, de coalitiebesprekingen en meer... |
Bekijk resultaten enquête: Gaat het kartel CD&V-NVA terug naar de oppositie na nieuwe verkiezingen? | |||
Ja, de kans is groot |
![]() ![]() ![]() |
9 | 20,45% |
Nee, ze komt er sterker uit |
![]() ![]() ![]() |
35 | 79,55% |
Aantal stemmers: 44. Je mag niet stemmen in deze enquête |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Minister
|
![]() Citaat:
U weet niet voor wie ik stem. U kletst uit uw nek. Over mijn assimilatie en inburgering hier in deze franse uithoek hoor ik geen klachten. Hier op lokaal niveau neem ik deel aan het politiek debat. Jaren heb ik mee gedraaid in de belgische politieke molen en vind dat ik een beetje bescheiden licht kan laten schijnen op dit forum. Het perspectief vanuit Frankrijk op België zou u toelaten om de bekrompenheid en domheid van de "echte belgen" beter te zien. Ik ben hier op permanente vakantie en mijn vlaamse persoonlijkheid wordt daar niet door gespleten. Bedankt voor uw verwijzing naar de dierenwereld ; ik ben vereerd. Pas op ! Er zullen langer apen zijn dan belgen.
![]() |
#62 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
Het Oosten: De kiezer heeft niet altijd gelijk. De kiezer heeft alleen gelijk als hij stemt zoals Het Oosten het zou willen. Laatst gewijzigd door Knuppel : 19 september 2007 om 22:01. |
|
![]() |
![]() |
#63 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Frankrijk of niet doet hier niet terzake, ken jij een betere term voor,ja ,een (land) kun je het eigenlijk niet noemen? Ik ken vb. geen enkel echt land waar het ene departement het andere door een rechtbank doet veroordelen tot het betalen van monsterbedragen en bovendien beslag laat leggen op meubels van een ministerie binnen dat zelfde land. Kloteland is in dit geval eigenlijk een overwardering. Dit is voor mij eerder een overduidelijk bewijs dat er hier helemaal geen sprake kan zijn van een land. Dit is geen land, dit zijn hooguit twee verschillende gebieden. En het wil niet zeggen wanneer je als vlaming, om welke reden dan ook, elders in een echt land woond, dat je daarom geen vlaming meer bent. Als je hier stemrechtig of plichtig bent moet je mogen je mening uiten ook. Het is niet omdat vele vlamingen in Spanje wonen dat het daarom geen vlamingen meer zijn. Als die dan wat te zeggen hebben wat toevallig bij jou pikt dan zul je daar mee moeten leren leven. |
|
![]() |
![]() |
#64 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]()
" Weet nu dan dat uw stem door niemand wordt aanhoord zolang ge stamelend bidt en bedelt bij de poort." W. Elsschot W. Vl. Boerenwijsheid : De boeren slaan hun brave en dwaze honden dood. Laatst gewijzigd door Cyrano : 19 september 2007 om 22:20. |
|
![]() |
![]() |
#65 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() ![]() Laatst gewijzigd door speurneus : 20 september 2007 om 07:02. |
|
![]() |
![]() |
#66 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#67 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() ik zou echt willen dat de partijen jou standpunt zouden delen, maar daar vrees ik voor,.....
|
![]() |
![]() |
#68 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Door de splitsing uit te stellen, en het is niet de vraag of België splitst maar wel wanneer België splitst, zal dit niet anders kunnen gaan dan, zoals het altijd al geweest is, door onnoemelijk veel toezeggingen te doen aan Wallonie, toezeggingen waar duidelijk stelselmatig meer en meer Vlamingen de buik van vol hebben. Dit kan alleen maar resulteren in een nog terker groeiend VB. Zij zitten dus op dit moment in de meest confortabele positie die ze zich maar kunnen dromen. Zij hoeven niets te doen, alleen maar wat geduld uitoefenen, en de dag dat,waarschijnlijk binnen een paar jaartjes, België barst, zullen zij intussen zo groot geworden zijn dat men onmogelijk nog naast het VB kan tenzij ze nog wat meer cartels gaan vormen misschien, maar dan zitten ze eveneens hopeloos in de knoei want VLD en SP zijn op dat moment ook hun sterke stiefbroertjes van aan de overkant kwijt. Laatst gewijzigd door Garry : 23 september 2007 om 20:52. |
|
![]() |
![]() |
#69 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
#70 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#71 |
Europees Commissaris
|
![]() Het zou bijzonder dom zijn zijn stem NIET te geven aan de ENIGE Vlaming die ooit opstond tegen de Franstaligen!
#72 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
stel maar eens voor (en t is nog tamelijk realistisch ook als je de verschillende enquetes een beetje als een trend mag zien) dat CD&V N-VA beloond wordt voor dat eindelijk 'niet toegeven' dat eindelijk 'woord houden' ... dan wordt het probleem met een herverkiezing dus alleen maar groter ... om nog te zwijgen over de optie dat tegelijk de onverzettelijke mdme Milfoisnon ook zou winnen ... Laatst gewijzigd door Anna List : 24 september 2007 om 09:00. |
|
![]() |
![]() |
#73 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
ADENDUM: Ze moeten ook de artikelen van de grondwet die ze willen veranderen goedkeuren! Anders : géén grondwetswijziging mogelijk!
Nooit mag de regering meer macht kunnen uitoefenen over de bevolking, dan de bevolking over de regering: http://www.vrij-vlaanderen.be . Laatst gewijzigd door Eddy B : 24 september 2007 om 10:06. |
|
![]() |
![]() |
#74 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Persoonlijk vind ik dat cordon helemaal geen goede zaak maar ik geloof nooit dat de andere politieke partijen het cordon zullen opgeven na de splitsing van het land. Hun redenering ( ook de redenering van LDD en NVA) is immers als je een partij die 20% van de stemmen haalt van alle bestuur kan uitschakelen is dat mooi meegenomen.De mensen kiezen voor het VB als zweeppartij en niet als beleidspartij, dat hebben de recente gemeenteraadsverkiezingen in Antwerpen duidelijk bewezen. |
|
![]() |
![]() |
#75 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
#76 |
Europees Commissaris
|
![]() Ja.
Artikelen ter verandering van de grondwet goedkeuren kan met een gewone meerderheid. Ze veranderenb zelf, dat moet met 2/3 meerderheid met minstens 50% in elke taalgroep.
#77 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
#78 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wat zit jij nu te liegen? Noch Yves Leterme, noch Miet Smet hebben gezegd dat het VB niet mocht meedoen omdat het Belqique wou splitsen.
![]() |
![]() |
#79 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
ben jij dan de uitlatingen vergeten van YL nadat hij in 2004 gesprekken had met de VB top, voor hij zijn Vlaamse regering vormde ? VB was onmogelijk ... niet vanwege racisme, maar omdat zij de gezondheidszorg wilden splitsen ... remember ? |
|
![]() |
![]() |
#80 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat verandert niets aan het feit dat noch Leterme, noch Smet gezegd hebben dat het VB een quod non was omdat ze Belgique wensten te splitsen. Zij hadden het over België, natuurlijk.
![]() |