Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 22 september 2007, 14:58   #61
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

AdrianHealey's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Chipie Bekijk bericht
Als binnen enkele jaren Antwerpen voor meer dan de helft uit moslims bestaat en er een moslimburgemeester aan het hoofd van deze stad staat,... dan zal de kans op verislaminisering volgens onze pelgrim nog onbestaande zijn...
Dat gaat niet gebeuren.
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."
AdrianHealey is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 september 2007, 14:59   #62
Nierika
Europees Commissaris

Nierika's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door driewerf Bekijk bericht
een beeld zegt meer dan duizend woorden
http://images.google.be/images?q=dub...mages&ct=title
Ik vrees dat je niet genoeg nadenkt bij wat je hier post. Met westers geld bouwen Aziatische arbeiders onder commando van westerse architecten prachtige gebouwen. Dat geld komt van Arabische oliesjeiks met peperdure Europese wagens. In fact, oil is all they've got, en zelfs die wordt door westerse maatschappijen naar boven gehaald omdat ze het van in het begin niet zelf konden.

De dag dat de olie op is, zullen ze zelfs geen kaarsen kunnen laten branden om in het donker te zien, want ze zullen geen geld meer hebben om er te kopen, en ze hebben nooit de moeite gedaan om er zelf te leren maken. Er stond immers geen handleiding in hun koran.

Als je een nog beter voorbeeld weet van door religie in de hand gewerkte vernauwing en achterlijkheid, laat het me zeker weten.
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd.

Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951)
Nierika is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 september 2007, 15:00   #63
Infidel
Provinciaal Gedeputeerde

Infidel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim Bekijk bericht
Interessant dat je daar mee afkomt.

Wie heeft jou ooit bevolen de koran te lezen en naar de moskee te gaan en arabische films te zien?

NIEMAND.
Belachelijke redenering, en inderdaad een interessant punt van mezelf, van jouw reply kan dat jammergenoeg niet gezegd worden.

1. Niemand heeft mij bevolen de Koran te lezen.
2. Ik ben nog nooit naar de moskee geweest, tenzij als toerist in Turkije.
3. Ik heb nog nooit een arabische film gezien, en ik denk ook niet dat deze me zouden kunnen boeien.

Om nu te komen tot de irrelevantie van jouw post:

- Er is nog nooit iemand vermoord geweest door een Amerikaanse film.
- Er is nog nooit een staat opgericht volgens de beginselen van een Amerikaanse film.
- Er worden geen handen afgehakt in naam van een Amerikaanse film...
- Er is geen maatschappelijk debat over hoofddoeken (of iets anders for that matter) geweest, naar aanleiding van een Amerikaanse film.
- ...

Hetzelfde geldt voor Amerikaanse popmuziek, fastfoodketens en weet ik wat nog allemaal.

Enfin, ik denk dat zelfs jij nu moet doorhebben, dat jouw post totaly irrelevant is.

Laatst gewijzigd door Infidel : 22 september 2007 om 15:07.
Infidel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 september 2007, 15:35   #64
Herr Oberst
Eur. Commissievoorzitter

Herr Oberst's schermafbeelding

Standaard

Ook ik kant mij tegen de overdaad van de Amerikaanse cultuur in onze eigen, Vlaamse cultuur. Onze cultuur mag invloeden ondergaan van andere culturen, heeft dat altijd al gedaan en zal dat altijd blijven doen, maar het moet geen overrompeling en een éénzijdig iets worden.

Wanneer we over de islamisering spreken, gaat het echter over iets helemaal anders. Natuurlijk nemen wij Vlamingen de islamitische gewoontes niet over, het zou maar erg zijn. Waar het hem om gaat, is dat er in onze grootsteden gescheiden samenlevingen ontstaan omdat de moslims in hun eigen cultuur blijven zitten en zich niet assimileren in de Vlaamse cultuur. Met alle gevolgen van dien.
Herr Oberst is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 september 2007, 15:35   #65
Desiderius
Minister-President

Desiderius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
't is wel duidelijk dat gij totaal niet begrepen hebt wat ik wil zeggen eh.
Ik verdedig de islamcultuur helemaal niet, daar ging het niet eens over.

Jij denkt dat we verislamiseert worden. Wijs me de recentste arabische blokbuster eens aan, of het laatste arabische nummer dat in de top tien terecht kwam.
Wel wel ...

'Wij' hebben daar heel weinig last van, daar heb je gelijk in. Ik woon in een buurt waar moslims ten hoogste de beerputten mogen komen ledigen en hun gehoofddoekte vrouwen tussen de strijk door mogen laten pakken door de heer des huizes. D�*t is hoever die islam hier concreet doordringt.

Maar er is een keerzijde aan die medaille... De kleine man die half z'n leven heeft afgepeesd voor z'n huizeke in de rand van de stad heeft de buurt zien verloederen met de komst van horden kansarme Magrebiens die er hun tentenkamp hebben opgeslagen. Ge weet wel, die pijama's die hun gebroed langs de straat laten zwerven met alle (kleine en grote) criminele gevolgen vandien. Dat gebroed dat gewelddadig uit de hoek komt als 'den Profeet' over de hekel gehaald wordt. (een traditie in deze contereien sinds mensenheugnis trouwens). Dat gebroed dat z'n neus ophaalt voor die zwaar gesponsorde excellente gezondheidszorg als ze geen vrouwelijke arts krijgen voor hun -laat ons eerlijk zijn net eens zo knappe- wijven. Dat gebroed dat onze kinderen wil verplichten om hun halal-vlees te doen eten op school; ge weet wel, geslacht zoals ze dat hier honderd jaar geleden deden toen nog geen kat wakker lag over 'dierenleed' en zo...

Laten we kort zijn: de islam is symbool voor een levensstijl, cultuur, etc... die thuishoren in de zandbak, waar we eens vertederd kunnen naar kijken, wat toeristische fotookes van kunnen maken, maar opgelucht afscheid van nemen aan het eind van de vakantie. Want in feite is het meelijwekkend en niet esthetisch verantwoord. (dat gurgelende taaltje alleen al)

Desiderius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 september 2007, 15:52   #66
BitterSweet
Minister-President

BitterSweet's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
ha, eindelijk iemand die de intellectuele capaciteiten heeft om er over na te denken.
moet ge meer intellectuele capaciteiten hebben om uw eigen cultuur af te breken?
Oud 22 september 2007, 16:14   #67
Eddy B
Europees Commissaris

Eddy B's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Eddy B
Standaard

Citaat:
Salu.

Welk land heeft quasi alle grote oorlogen van de voorbije jaren begonnen?
Welk land voerde nu weer de patriot acts in?

Dag!
Wil je eerlijk zijn? Probeer dan eens deze vraag :

Om welke godsdienst zijn de meeste orlogen begonnen, om welke godsdienst woeden nog steeds de meeste oorlogen? Welke godsdienst onderdrukt er de meeste volkeren?

.
Eddy B is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 september 2007, 16:16   #68
Desiderius
Minister-President

Standaard

.

Laatst gewijzigd door Desiderius : 22 september 2007 om 16:16.
Oud 22 september 2007, 16:23   #69
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Pelgrim's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Infidel Bekijk bericht
Belachelijke redenering, en inderdaad een interessant punt van mezelf, van jouw reply kan dat jammergenoeg niet gezegd worden.

1. Niemand heeft mij bevolen de Koran te lezen.
2. Ik ben nog nooit naar de moskee geweest, tenzij als toerist in Turkije.
3. Ik heb nog nooit een arabische film gezien, en ik denk ook niet dat deze me zouden kunnen boeien.

Om nu te komen tot de irrelevantie van jouw post:

- Er is nog nooit een staat opgericht volgens de beginselen van een Amerikaanse film.
- Er is geen maatschappelijk debat over hoofddoeken (of iets anders for that matter) geweest, naar aanleiding van een Amerikaanse film.
- ...

Hetzelfde geldt voor Amerikaanse popmuziek, fastfoodketens en weet ik wat nog allemaal.

Enfin, ik denk dat zelfs jij nu moet doorhebben, dat jouw post totaly irrelevant is.
ik denk dat jij niet doorhebt dat mijn post meer relevant is dan het gezever van de grote verdedigers van de Westerse beschaving hier. De feiten zijn wat ze zijn: de amerikaanse cultuur is dominant aanwezig op alle gebieden, de arabische cultuur niet.

Ik zie u dat simpele feit niet ontkrachten.
Pelgrim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 september 2007, 16:25   #70
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BitterSweet Bekijk bericht
moet ge meer intellectuele capaciteiten hebben om uw eigen cultuur af te breken?
neen hoor, wie dat doet is volgens mij zelfs een beetje ziek in het hoofd. Tenzij natuurlijk de achterlijke elementen uit de cultuur, die mogen gerust bestreden worden.

Feit is echter dat degenen die het hardst roepen dat de islam een gevaar is eigenlijk systematisch elke anglo-amerikaanse pletwalsinvloed goedpraten, en daarmee net hun eigen cultuur aan het afbreken zijn...
Oud 22 september 2007, 16:26   #71
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eddy B Bekijk bericht
Wil je eerlijk zijn? Probeer dan eens deze vraag :

Om welke godsdienst zijn de meeste orlogen begonnen, om welke godsdienst woeden nog steeds de meeste oorlogen? Welke godsdienst onderdrukt er de meeste volkeren?
de godsdienst van het geld en het kapitaal.
Oud 22 september 2007, 16:27   #72
Eddy B
Europees Commissaris

Eddy B's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Eddy B
Standaard

Citaat:
Hoe klein...

.
Eddy B is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 september 2007, 16:29   #73
guerin
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Desiderius Bekijk bericht
.
U maakt een .?

marroko,Algerije werden door de nederlanders,de spanjaarden en de engelsen bezit,christelijk cultureel imperialisme of expansie van het kapitalsime,mss beide tegelijk?Indien europa diel anden niet hadden gecoloniseerd en het kapitalisme ingevoerd zouden ze daar in een prachtig islamitisch samenleving vetoeven,hè.
Oud 22 september 2007, 16:30   #74
guerin
Minister

Standaard

Citaat:
2
Oud 22 september 2007, 16:38   #75
driewerf
Perm. Vertegenwoordiger VN

driewerf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
- ...

Chico Mendes
Ken saro wiwa
Coca cola
en nogmaals
http://forum.politics.be/showthread.php?t=8039
moord, mishandeling en verkrachtingen
driewerf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 september 2007, 16:45   #76
Infidel
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Allemaal voorbeelden van de hebzucht van multinationals, die ik niet ontken.
In Arabische landen buiten ze ook Chinese arbeiders uit, maar dit is geen argument tegen de islamisering van Europa.
Hetzelfde geldt bij jouw voorbeelden, alhoewel schrijnend hebben ze niets met de veramerikanisering van onze cultuur te maken.
Oud 22 september 2007, 16:48   #77
Infidel
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
1. ik denk dat jij niet doorhebt dat mijn post meer relevant is dan het gezever van de grote verdedigers van de Westerse beschaving hier. De feiten zijn wat ze zijn: de amerikaanse cultuur is dominant aanwezig op alle gebieden, de arabische cultuur niet.

2. Ik zie u dat simpele feit niet ontkrachten.
1. Mijn post waar jij op reageerde, doelde op het feit dat de discussie over de 'verameriksering, aan het uitlopen was over een discussie van Amerikaanse films.

2. Ik ontken geen simpel feit, de vraag was of een ons hierover niet meer zorgen hoefden te maken. Voor meer info, zie mijn vorige post, waar jij geen reactie op gaf.

Citaat:
De Amerikaanse bevolking bestaat...

Laatst gewijzigd door Infidel : 22 september 2007 om 16:51.
Oud 22 september 2007, 16:57   #78
Don Quichote
Banneling

Standaard

Eigenbelang en hebzucht zijn inderdaad de sterkste drijfveren van mens en dier.

Maar dit is dus wereldwijd... en ook in de leefwereld van de lezer en mezelf.

Maar er zijn toch enige verschillen waar te nemen in de organisatie van de maatschappij.

Het wordt dus stillekesaan tijd dat de draadstarter de grote voordelen van de Islamsamenleving even opsomt.
Don Quichote is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 september 2007, 17:45   #79
Desiderius
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door guerin Bekijk bericht
U maakt een .?

marroko,Algerije werden door de nederlanders,de spanjaarden en de engelsen bezit,christelijk cultureel imperialisme of expansie van het kapitalsime,mss beide tegelijk?Indien europa diel anden niet hadden gecoloniseerd en het kapitalisme ingevoerd zouden ze daar in een prachtig islamitisch samenleving vetoeven,hè.

Ah, en nu zou IK me verantwoordelijk moeten voelen zeker?

Ga toch heen man...

Oud 22 september 2007, 17:50   #80
PollyCorrect
Perm. Vertegenwoordiger VN

PollyCorrect's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Don Quichote Bekijk bericht
Het wordt dus stillekesaan tijd dat de draadstarter de grote voordelen van de Islamsamenleving even opsomt.
Ja.

De voordelen van de Westerse beschaving kennen we onderhand wel, we leven er constant middenin, en daar ben ik persoonlijk dankbaar voor.
PollyCorrect is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:32.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be