![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat gaat niet gebeuren.
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
De dag dat de olie op is, zullen ze zelfs geen kaarsen kunnen laten branden om in het donker te zien, want ze zullen geen geld meer hebben om er te kopen, en ze hebben nooit de moeite gedaan om er zelf te leren maken. Er stond immers geen handleiding in hun koran. Als je een nog beter voorbeeld weet van door religie in de hand gewerkte vernauwing en achterlijkheid, laat het me zeker weten.
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd. Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
1. Niemand heeft mij bevolen de Koran te lezen. 2. Ik ben nog nooit naar de moskee geweest, tenzij als toerist in Turkije. 3. Ik heb nog nooit een arabische film gezien, en ik denk ook niet dat deze me zouden kunnen boeien. Om nu te komen tot de irrelevantie van jouw post: - Er is nog nooit iemand vermoord geweest door een Amerikaanse film. - Er is nog nooit een staat opgericht volgens de beginselen van een Amerikaanse film. - Er worden geen handen afgehakt in naam van een Amerikaanse film... - Er is geen maatschappelijk debat over hoofddoeken (of iets anders for that matter) geweest, naar aanleiding van een Amerikaanse film. - ... Hetzelfde geldt voor Amerikaanse popmuziek, fastfoodketens en weet ik wat nog allemaal. Enfin, ik denk dat zelfs jij nu moet doorhebben, dat jouw post totaly irrelevant is. Laatst gewijzigd door Infidel : 22 september 2007 om 15:07. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#64 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Ook ik kant mij tegen de overdaad van de Amerikaanse cultuur in onze eigen, Vlaamse cultuur. Onze cultuur mag invloeden ondergaan van andere culturen, heeft dat altijd al gedaan en zal dat altijd blijven doen, maar het moet geen overrompeling en een éénzijdig iets worden.
Wanneer we over de islamisering spreken, gaat het echter over iets helemaal anders. Natuurlijk nemen wij Vlamingen de islamitische gewoontes niet over, het zou maar erg zijn. Waar het hem om gaat, is dat er in onze grootsteden gescheiden samenlevingen ontstaan omdat de moslims in hun eigen cultuur blijven zitten en zich niet assimileren in de Vlaamse cultuur. Met alle gevolgen van dien. |
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
'Wij' hebben daar heel weinig last van, daar heb je gelijk in. Ik woon in een buurt waar moslims ten hoogste de beerputten mogen komen ledigen en hun gehoofddoekte vrouwen tussen de strijk door mogen laten pakken door de heer des huizes. D�*t is hoever die islam hier concreet doordringt. Maar er is een keerzijde aan die medaille... De kleine man die half z'n leven heeft afgepeesd voor z'n huizeke in de rand van de stad heeft de buurt zien verloederen met de komst van horden kansarme Magrebiens die er hun tentenkamp hebben opgeslagen. Ge weet wel, die pijama's die hun gebroed langs de straat laten zwerven met alle (kleine en grote) criminele gevolgen vandien. Dat gebroed dat gewelddadig uit de hoek komt als 'den Profeet' over de hekel gehaald wordt. (een traditie in deze contereien sinds mensenheugnis trouwens). Dat gebroed dat z'n neus ophaalt voor die zwaar gesponsorde excellente gezondheidszorg als ze geen vrouwelijke arts krijgen voor hun -laat ons eerlijk zijn net eens zo knappe- wijven. Dat gebroed dat onze kinderen wil verplichten om hun halal-vlees te doen eten op school; ge weet wel, geslacht zoals ze dat hier honderd jaar geleden deden toen nog geen kat wakker lag over 'dierenleed' en zo... Laten we kort zijn: de islam is symbool voor een levensstijl, cultuur, etc... die thuishoren in de zandbak, waar we eens vertederd kunnen naar kijken, wat toeristische fotookes van kunnen maken, maar opgelucht afscheid van nemen aan het eind van de vakantie. Want in feite is het meelijwekkend en niet esthetisch verantwoord. (dat gurgelende taaltje alleen al)
![]() |
![]() |
#66 |
Minister-President
|
![]() moet ge meer intellectuele capaciteiten hebben om uw eigen cultuur af te breken?
![]() |
#67 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Om welke godsdienst zijn de meeste orlogen begonnen, om welke godsdienst woeden nog steeds de meeste oorlogen? Welke godsdienst onderdrukt er de meeste volkeren?
![]() |
![]() |
#68 |
Minister-President
|
![]() .
The pen is mightier than the sword, and considerably easier to write with. Laatst gewijzigd door Desiderius : 22 september 2007 om 16:16. |
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik zie u dat simpele feit niet ontkrachten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Feit is echter dat degenen die het hardst roepen dat de islam een gevaar is eigenlijk systematisch elke anglo-amerikaanse pletwalsinvloed goedpraten, en daarmee net hun eigen cultuur aan het afbreken zijn... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#71 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() de godsdienst van het geld en het kapitaal.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#72 |
Europees Commissaris
|
![]() Hoe klein...
![]()
![]() |
#73 |
Minister
|
![]() U maakt een .?
marroko,Algerije werden door de nederlanders,de spanjaarden en de engelsen bezit,christelijk cultureel imperialisme of expansie van het kapitalsime,mss beide tegelijk?Indien europa diel anden niet hadden gecoloniseerd en het kapitalisme ingevoerd zouden ze daar in een prachtig islamitisch samenleving vetoeven,hè.
![]() |
#74 |
Minister
|
![]()
![]() |
#75 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Ken saro wiwa Coca cola en nogmaals http://forum.politics.be/showthread.php?t=8039 moord, mishandeling en verkrachtingen
![]() |
![]() |
#76 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
In Arabische landen buiten ze ook Chinese arbeiders uit, maar dit is geen argument tegen de islamisering van Europa. Hetzelfde geldt bij jouw voorbeelden, alhoewel schrijnend hebben ze niets met de veramerikanisering van onze cultuur te maken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#77 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
2. Ik ontken geen simpel feit, de vraag was of een ons hierover niet meer zorgen hoefden te maken. Voor meer info, zie mijn vorige post, waar jij geen reactie op gaf. Laatst gewijzigd door Infidel : 22 september 2007 om 16:51. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#78 |
Banneling
|
![]() Eigenbelang en hebzucht zijn inderdaad de sterkste drijfveren van mens en dier.
Maar dit is dus wereldwijd... en ook in de leefwereld van de lezer en mezelf. Maar er zijn toch enige verschillen waar te nemen in de organisatie van de maatschappij. Het wordt dus stillekesaan tijd dat de draadstarter de grote voordelen van de Islamsamenleving even opsomt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#79 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ah, en nu zou IK me verantwoordelijk moeten voelen zeker? ![]() Ga toch heen man...
![]() |
![]() |
#80 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
De voordelen van de Westerse beschaving kennen we onderhand wel, we leven er constant middenin, en daar ben ik persoonlijk dankbaar voor. |
|
![]() |
![]() |