Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 26 september 2007, 17:38   #61
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laya Bekijk bericht
Nee, beide situaties zijn niet te vergelijken. Ik heb een zoon in een co-ouderschap regeling en dat gaat perfect.
Mocht ik een kind hebben met mijn huidige (moslim) man en het gaat verkeerd, kan ik ofwel dat kind tegen mijn zin islamitisch opvoeden (wat ik niet zal doen) ofwel weet ik zo goed als zeker dat hij dat kind uit mijn handen zal 'redden' en het bij zijn familie in Syrië zal onderbrengen.
Dat zijn dingen die je van tevoren weet als je met een moslim trouwt en kinderen krijgt, daar moet je nadien dan niet komen over zagen.
Kortom, je moet er als vrouw steeds rekening mee houden dat je, bij een scheeflopend huwelijk met een moslim, steeds aan het kortste eind trekt. Ik begrijp die vrouwen niet. Vanwaar dat fatalisme ?
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 september 2007, 17:40   #62
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ja natuurlijk, dat vind ik ook, mijn man niet. We hebben wijselijk dan ook samen geen kinderen.

Wat is daar niet te begrijpen aan? Ik zie mezelf geen kind islamitisch opvoeden enkel en alleen omdat de papa moslim is. Zeker niet als die papa er niet meer zou zijn. Heeft niets met respect te maken.
Ik weet dat je bij een scheiding serieus kan verschieten van de persoon waar je jaren mee hebt samengeleefd. Liefde en haat liggen soms dicht bij elkaar.
Waarom ben je eigenlijk met een moslim gehuwd ?
Oud 26 september 2007, 17:47   #63
Banneling

Standaard

Citaat:
Ja natuurlijk, dat vind ik ook, mijn man niet. We hebben wijselijk dan ook samen geen kinderen.

Wat is daar niet te begrijpen aan? Ik zie mezelf geen kind islamitisch opvoeden enkel en alleen omdat de papa moslim is. Zeker niet als die papa er niet meer zou zijn. Heeft niets met respect te maken.
Ik weet dat je bij een scheiding serieus kan verschieten van de persoon waar je jaren mee hebt samengeleefd. Liefde en haat liggen soms dicht bij elkaar.

Waarmee de onverdraagzaamheid van moslims tgo andere levensbeschouwingen weer eens bewezen is.
Online is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 september 2007, 18:10   #64
sn00py
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Online Bekijk bericht
Waarmee de onverdraagzaamheid van moslims tgo andere levensbeschouwingen weer eens bewezen is.
Kun je je nader verklaren? Ik snap het verband niet (alhowel ik al overtuigd was van die onverdragzaamheid van moslims, de meeste toch)
sn00py is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 september 2007, 06:58   #65
Laya
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Onbezonnen? Als je huwt doe je dat toch met de liefde van je leven. Moet de kinderwens binnen een gemengd huwelijk dan echt in functie zijn van de mogelijkheid dat iemand wel eens met het kind zou kunnen verdwijnen? Als je daarmee rekening houdt, als wantrouwen een rol moet spelen, kan de liefde toch niet zo intens (geweest) zijn.
Ik ben ook ooit gehuwd met 'de liefde van mijn leven' en er dan van gescheiden. Ik noem rekening houden met het feit dat het verkeerd kan gaan gewoon gezond verstand. Mensen die huwen en menen dat het voor eeuwig zal zijn noem ik gewoon naief en onervaren.
Ter verduidelijking, ik heb die gedachtengang niet altijd gehad, dat komt met de jaren.
Wantrouwen ligt niet altijd aan de persoon met wie je leeft maar veelal aan ervaringen in het verleden.
Laya is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 september 2007, 07:00   #66
Laya
Minister

Standaard

Citaat:
Kortom, je moet er als vrouw steeds rekening mee houden dat je, bij een scheeflopend huwelijk met een moslim, steeds aan het kortste eind trekt. Ik begrijp die vrouwen niet. Vanwaar dat fatalisme ?
Ivm kinderen wel ja. Dat weet je voor je eraan begint.
In mijn geval is dat geen probleem, we hebben geen plannen voor kinderen.
Oud 27 september 2007, 07:02   #67
Laya
Minister

Standaard

Citaat:
Waarom ben je eigenlijk met een moslim gehuwd ?
Ik ben niet bewust met een moslim getrouwd, ik bedoel... ik was niet actief op zoek naar een moslim.
Mss eens een paar dagen terug gaan, ik heb hier al op geantwoord.
Moet je met iemand trouwen in functie van kinderen?
Oud 27 september 2007, 07:03   #68
Laya
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Online Bekijk bericht
Omdat een moslim wil dat zijn kind dat ook is?
Wil een jood dat dan niet? of een Jehovas Getuige? Een mormoon?
Oud 27 september 2007, 07:19   #69
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Ik ken persoonlijk nogthans verschillende koppels van gemengde huwelijke waar het wel heel goed gaat en sommige zijn nu zelfs reeds 30 en 40 jaar samen.

Maar wat die mannen doen uit stuk gelopen gemengde huwelijke is juist het zelfde als wat veel vrouwen hier doen uit niet gemengde huwelijke die stuk lopen. Alleen kunnen die mannen naar hun familie in het buitenland en worden zij in het buitenland beschermt tegen de vrouw die hem zijn omgangrechten onwettelijk ontneemt.
Dit terwijl een Belgische vader met lede ogen mag toezien hoe zijn Belgische ex-vrouw hem gewoon de deur tegen de neus knalt als hij zijn kinderen wil gaan halen de dag dat hij omgangsrecht heeft.

Wees er dus maar gerust in, veel Belgische gescheiden mannen zijn zelfs heel jaloers om de moslim vaders die hun kinderen wel kunnen zien en hun ex zelf een pak van hetzelfde laken kunnen geven.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 september 2007, 09:26   #70
Zyp
Parlementslid

Standaard

Citaat:

wat ik er eerlijk gezegd niet aan begrijp is dat je uberhaupt je leven deelt met je man... Alhoewel ik zeker niet iemand ben die daarover iets te beslissen heeft, en ik wil zeker geen ruzie stoken tussen jou en diegene die jij verkiest... Maar als ik lees dat je zoveel moet of wil laten om geen 'problemen' later te hebben, zoals bvb kinderen, dan stel ik mij toch de vraag of het geloof van je man toch niet grote stukken van jouw leven bepaalt. En nog meer of jij daar eigenlijk wel 'gelukkig' mee bent. Ik meen toch aan te voelen dat jij WEL graag kinderen zou willen, maar dat dus het geloof van je man, en zijn onverzettelijkheid daarin een onoverkomelijke hinderpaal is... Schuif je jezelf, en hetgeen je dan wil bereiken niet opzij voor het geloof van je man?
Zyp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 september 2007, 09:51   #71
Laya
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zyp Bekijk bericht
wat ik er eerlijk gezegd niet aan begrijp is dat je uberhaupt je leven deelt met je man... Alhoewel ik zeker niet iemand ben die daarover iets te beslissen heeft, en ik wil zeker geen ruzie stoken tussen jou en diegene die jij verkiest... Maar als ik lees dat je zoveel moet of wil laten om geen 'problemen' later te hebben, zoals bvb kinderen, dan stel ik mij toch de vraag of het geloof van je man toch niet grote stukken van jouw leven bepaalt. En nog meer of jij daar eigenlijk wel 'gelukkig' mee bent. Ik meen toch aan te voelen dat jij WEL graag kinderen zou willen, maar dat dus het geloof van je man, en zijn onverzettelijkheid daarin een onoverkomelijke hinderpaal is... Schuif je jezelf, en hetgeen je dan wil bereiken niet opzij voor het geloof van je man?
Zyp, wat jij zegt gaat zeker geen ruzie veroorzaken bij ons thuis, hoe kan dat ook, je kent ons niet eens en kan dus geen gefundeerde mening geven over mijn huwelijk.
Wat moet ik precies allemaal doen en laten, ik begrijp niet goed waar je dat haalt. Misschien is het aangeraden deze post van mij es te lezen:
http://forum.politics.be/showpost.ph...2&postcount=38

Ik heb een tienerzoon, ben niet meer van de jongste, ik had al beslist dat ik geen kinderen meer wilde voor ik mijn huidige man leerde kennen. Toch praten we daar wel eens over en daaruit besluiten we dat er, vooral eens 'onze' kinderen tieners zouden zijn of bij een scheiding, vele problemen zouden rijzen door een totaal verschillende mening op bepaalde vlakken. Maar dat is dan zowat het enige gebied waar we niet 'overeenkomen'. Ik moet helemaal niets doen of laten voor de religie van mijn man, hij heeft zelfs geen problemen met mijn job die helemaaaaaal niet in het islamitische hokje past. Let wel, hij zou me niet tegenhouden mocht ik morgen een andere job zoeken maar hij geeft er nooit kritiek op.
Oud 27 september 2007, 09:57   #72
Laya
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bentje Bekijk bericht
Dus de man mag, indien het opvoedingsproces hem niet bevalt, het kind gaan (?)afnemen(?) of (??!)redden(??!)
Dit is te stom voor woorden!
Euh.... waar heb ik gezegd dat het 'mag'? Ik neem aan dat het zou gebeuren maar waar keur ik dat goed?
Laat ons even duidelijk wezen dat deze dingen niet alleen bij gemengde huwelijken gebeuren. Bij 'gewone' scheidingen wordt ook regelmatig langs beide kanten aan de kinderen gesleurd.
Oud 27 september 2007, 15:43   #73
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Ik ken persoonlijk nogthans verschillende koppels van gemengde huwelijke waar het wel heel goed gaat en sommige zijn nu zelfs reeds 30 en 40 jaar samen.
Het zou er nogal aan mankeren. Er is ook niemand die zegt dat een gemengd huwelijk per definitie op de klippen loopt. Een statistische vergelijking zou interessant kunnen zijn.

Citaat:
Maar wat die mannen doen uit stuk gelopen gemengde huwelijke is juist het zelfde als wat veel vrouwen hier doen uit niet gemengde huwelijke die stuk lopen. Alleen kunnen die mannen naar hun familie in het buitenland en worden zij in het buitenland beschermt tegen de vrouw die hem zijn omgangrechten onwettelijk ontneemt.
Dit terwijl een Belgische vader met lede ogen mag toezien hoe zijn Belgische ex-vrouw hem gewoon de deur tegen de neus knalt als hij zijn kinderen wil gaan halen de dag dat hij omgangsrecht heeft.
Beschermd? Zou kunnen. Ik vrees echter dat die man zichzelf en het kind goed zal moeten verstoppen. De achtergebleven vrouw kent de weg naar het gerecht.

Citaat:
Wees er dus maar gerust in, veel Belgische gescheiden mannen zijn zelfs heel jaloers om de moslim vaders die hun kinderen wel kunnen zien en hun ex zelf een pak van hetzelfde laken kunnen geven.
Jaloers? Ik denk het niet. De man die er met z'n kind vandoor gaat zal zijn kind wel kunnen zien maar zal zich eeuwig mogen verstoppen in de anonimiteit. Leuk is anders.
Oud 27 september 2007, 15:47   #74
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Moet je met iemand trouwen in functie van kinderen?
Absoluut niet. Zie ik er uit als een tjeef ?
Oud 27 september 2007, 15:50   #75
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het zou er nogal aan mankeren. Er is ook niemand die zegt dat een gemengd huwelijk per definitie op de klippen loopt. Een statistische vergelijking zou interessant kunnen zijn.

Beschermd? Zou kunnen. Ik vrees echter dat die man zichzelf en het kind goed zal moeten verstoppen. De achtergebleven vrouw kent de weg naar het gerecht.

Jaloers? Ik denk het niet. De man die er met z'n kind vandoor gaat zal zijn kind wel kunnen zien maar zal zich eeuwig mogen verstoppen in de anonimiteit. Leuk is anders.
Soms is het beter om in de anonimiteit te verdwijnen dan om hier in dit stomme land te blijven.
Veel vaders zien hier hun kinderen niet meer en kunnen ook geen nieuw leven opbouwen omdat ze hier gepluimt worden door de moeder van hun kinderen.

Trouwens als het aan mijn kinderen lag, dan verliet ik dit land ook.
Maar ik heb daar dan wel de toelating van de rechtbank voor nodig, ook al heeft de moeder zelf een geschreven toelating gegeven.
Oud 27 september 2007, 16:01   #76
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Trouwens als het aan mijn kinderen lag, dan verliet ik dit land ook.
Maar ik heb daar dan wel de toelating van de rechtbank voor nodig, ook al heeft de moeder zelf een geschreven toelating gegeven.
Euh, waarom zou de rechtbank je dan verbieden in het buitenland te verblijven? Als je alimentatie moet betalen en niet meer geïnteresseerd bent in bezoekrecht is een verblijf in het buitenland toch geen belemmering. Ik ben geen expert, verre van, 'k maakte mij enkel de bedenking.
Oud 27 september 2007, 16:12   #77
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Euh, waarom zou de rechtbank je dan verbieden in het buitenland te verblijven? Als je alimentatie moet betalen en niet meer geïnteresseerd bent in bezoekrecht is een verblijf in het buitenland toch geen belemmering. Ik ben geen expert, verre van, 'k maakte mij enkel de bedenking.
Omdat de kids bij mij wonen en de moeder omgangsrecht heeft en het is de moeder die aan mij onderhoudsgeld moet betalen. Voor het onderhoudsgeld zijn er dus geen problemen, dat moet zij gewoon op een belgische rekenig storten, maar ik mag haar omgangsrecht dus niet schaden zonder toelating van de rechter.
Ik mag nu dus wel naar het buitenland gaan wonen, maar moet dan de kids wel elke keer tot aan de belgische grens brengen en daar terug ophalen. En om de 14 dagen voor 1 dag naar hier vliegen en terug met 4 kids lijkt mij nogal duur en prakties niet haalbaar vanuit de plaats waar wij heen willen.
Oud 27 september 2007, 17:31   #78
Raven
Perm. Vertegenwoordiger VN

Raven's schermafbeelding

Standaard

Is de threadstarter lid van B-plus?

Zoja, dan zou die organisatie hem eruit moeten schoppen wegens racistische uitlatingen, een VB'er waardig.
Oud 27 september 2007, 17:54   #79
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:

dit lijkt mij een heel correcte visie
staat natuurlijk los van alle emotie die zo'n moeder doorgaat als ze haar kind 'gestolen' ziet ...
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 september 2007, 21:04   #80
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
staat natuurlijk los van alle emotie die zo'n moeder doorgaat als ze haar kind 'gestolen' ziet ...
Ik denk dat er nog steeds meer vaders dan moeders zijn die deze emotie moeten doorstaan. Hoewel ik durf te beweren dat de onverschilligheid bij de vaders wel iets groter zou kunnen zijn.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:39.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be