![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Waarmee de onverdraagzaamheid van moslims tgo andere levensbeschouwingen weer eens bewezen is. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#64 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Ter verduidelijking, ik heb die gedachtengang niet altijd gehad, dat komt met de jaren. Wantrouwen ligt niet altijd aan de persoon met wie je leeft maar veelal aan ervaringen in het verleden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | |
Minister
|
![]() Citaat:
In mijn geval is dat geen probleem, we hebben geen plannen voor kinderen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 |
Minister
|
![]() Ik ben niet bewust met een moslim getrouwd, ik bedoel... ik was niet actief op zoek naar een moslim.
Mss eens een paar dagen terug gaan, ik heb hier al op geantwoord. Moet je met iemand trouwen in functie van kinderen? |
![]() |
![]() |
![]() |
#68 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#69 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik ken persoonlijk nogthans verschillende koppels van gemengde huwelijke waar het wel heel goed gaat en sommige zijn nu zelfs reeds 30 en 40 jaar samen.
Maar wat die mannen doen uit stuk gelopen gemengde huwelijke is juist het zelfde als wat veel vrouwen hier doen uit niet gemengde huwelijke die stuk lopen. Alleen kunnen die mannen naar hun familie in het buitenland en worden zij in het buitenland beschermt tegen de vrouw die hem zijn omgangrechten onwettelijk ontneemt. Dit terwijl een Belgische vader met lede ogen mag toezien hoe zijn Belgische ex-vrouw hem gewoon de deur tegen de neus knalt als hij zijn kinderen wil gaan halen de dag dat hij omgangsrecht heeft. Wees er dus maar gerust in, veel Belgische gescheiden mannen zijn zelfs heel jaloers om de moslim vaders die hun kinderen wel kunnen zien en hun ex zelf een pak van hetzelfde laken kunnen geven. |
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Wat moet ik precies allemaal doen en laten, ik begrijp niet goed waar je dat haalt. Misschien is het aangeraden deze post van mij es te lezen: http://forum.politics.be/showpost.ph...2&postcount=38 Ik heb een tienerzoon, ben niet meer van de jongste, ik had al beslist dat ik geen kinderen meer wilde voor ik mijn huidige man leerde kennen. Toch praten we daar wel eens over en daaruit besluiten we dat er, vooral eens 'onze' kinderen tieners zouden zijn of bij een scheiding, vele problemen zouden rijzen door een totaal verschillende mening op bepaalde vlakken. Maar dat is dan zowat het enige gebied waar we niet 'overeenkomen'. Ik moet helemaal niets doen of laten voor de religie van mijn man, hij heeft zelfs geen problemen met mijn job die helemaaaaaal niet in het islamitische hokje past. Let wel, hij zou me niet tegenhouden mocht ik morgen een andere job zoeken maar hij geeft er nooit kritiek op. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#72 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Laat ons even duidelijk wezen dat deze dingen niet alleen bij gemengde huwelijken gebeuren. Bij 'gewone' scheidingen wordt ook regelmatig langs beide kanten aan de kinderen gesleurd. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#74 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#75 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Veel vaders zien hier hun kinderen niet meer en kunnen ook geen nieuw leven opbouwen omdat ze hier gepluimt worden door de moeder van hun kinderen. Trouwens als het aan mijn kinderen lag, dan verliet ik dit land ook. Maar ik heb daar dan wel de toelating van de rechtbank voor nodig, ook al heeft de moeder zelf een geschreven toelating gegeven. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#76 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Euh, waarom zou de rechtbank je dan verbieden in het buitenland te verblijven? Als je alimentatie moet betalen en niet meer geïnteresseerd bent in bezoekrecht is een verblijf in het buitenland toch geen belemmering. Ik ben geen expert, verre van, 'k maakte mij enkel de bedenking.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#77 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik mag nu dus wel naar het buitenland gaan wonen, maar moet dan de kids wel elke keer tot aan de belgische grens brengen en daar terug ophalen. En om de 14 dagen voor 1 dag naar hier vliegen en terug met 4 kids lijkt mij nogal duur en prakties niet haalbaar vanuit de plaats waar wij heen willen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#78 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Is de threadstarter lid van B-plus?
Zoja, dan zou die organisatie hem eruit moeten schoppen wegens racistische uitlatingen, een VB'er waardig.
![]() |
#79 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
dit lijkt mij een heel correcte visie staat natuurlijk los van alle emotie die zo'n moeder doorgaat als ze haar kind 'gestolen' ziet ... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#80 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik denk dat er nog steeds meer vaders dan moeders zijn die deze emotie moeten doorstaan. Hoewel ik durf te beweren dat de onverschilligheid bij de vaders wel iets groter zou kunnen zijn.
|
![]() |
![]() |