![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#61 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Verder vraag ik me af hoe interimbedrijven te werk gaan om goede werknemers te vinden. Ze laten je stapels selectieproeven, taaltesten, administratieve en organisatietoetsen doen en dan zeggen ze : amai, dat is goed, oei, dat is heel goed, ja sorry mevrouw, maar u bent echt overgekwalificeerd voor de job die u wenst, dat zal de werkgever nooit willen. Een andere job aanbieden die beter bij de kwalificaties past, doen ze niet. Overigens ben ik bij zowat alle interimkantoren ingeschreven. Het overkomt me dan ook regelmatig dat ik als 55-plusser aan zo'n poppeke van een 20 jaar mijn CV moet voorleggen. Dat kind gaat dan oordelen over mijn werkervaring. D'r zijn erbij die zelfs niet meer weten wat een telex is. Wat weten die kinderen nu wat vroeger bureauwerk was toen er nog geen e-mail bestond? Maar men vindt het vanzelfsprekend dat die gasten beslissen wie wel of niet verder mag naar de volgende selectieronde. Toe zeg, laat me niet lachen !
|
|
|
|
#62 |
|
Banneling
|
Dank u, voor het wijzen op de taalfout door onachtzaamheid.
Het woord "graad" zit in mijn vingers gebakken daar ik het veel schrijf. --------------------- Verder geef ik u weer gelijk. Ook bij andere instellingen is het dikwijls zo dat jonge en onervaren personen moeten oordelen en/of begeleiden in verband met jobaanbiedingen. Dikwijls mensen die , bij manier van spreken, de binnenkant van een bedrijf nog niet gezien hebben. Een probleem waar ik geen oplossing zou kunnen voor vinden. (kostenplaatje... en nog andere redenen) ------------------------------------ Als je als vijftiger moet gaan solliciteren, heb je sowieso er een probleem bij. Ook hier vrees ik dat daar niets aan te doen valt. ------------------------------------ Bij een sollicitatie wordt je echter niet alleen beoordeeld aangaande leeftijd en testresultaten. Een feit waar vele kandidaten zich niet van bewust zijn. Daarbij wil ik stellen dat als je een "nee" krijgt, je haast in alle gevallen niet de werkelijke reden hoort, maar een diplomatische verklaring. |
|
|
|
|
|
#63 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Mijn € is gevallen |
|