Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 27 september 2007, 16:34   #61
robert t
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door largo_w Bekijk bericht
Nuja ieder extreem moet zo zijn kinderachtig speeltje krijgen om blij te zijn; bij de ene is dat staken, bij de andere kloppen op mensen,... en nog bij anderen is dat de nationale vlag doorscheuren, rondlopen met een pop van elio di rupo of nog waal schrijven op een paal en deze zo ver mogelijk smijten... Maar wat erg is is dat metternich zijn/dit clubje dan nog serieus wil noemen en overbrengen op dit forum!
Wat ook erg in de mode is tegenwoordig zijn bedreigingen tegenover politici. BDW kan erover meespreken, zijn eigen kind wordt doodgewenst. Om nog maar te zwijgen over bepaalde politici van het VB. Ik hoop dat je dit ook veroordeelt.
robert t is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 september 2007, 16:34   #62
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hobbes Bekijk bericht
Wat wens je dan? De Vlaamse vlaggen komen toch genoeg in beeld. Vraag anders eens aan ervaringsdeskundige Leif Hoste wat hij ervan vindt.
Ik luk er niet in om een adoratie te verkrijgen voor iemand die rap kan velo rijden. Wel bewondering, maar geen adoratie.
Dus ik veronderstel dat die Hoste de wielrenner is die een mooie vlag per ongeluk tussen zijn ketting en tandwielen kreeg ...

Nu ter zake: moeten we dan ook aan andere ervaringsdeskundigen vragen om alle honden af te slachten, want in mijn vage herinnering zijn er een paar wielrenners mee in aanraking gekomen.

En ook alle haarspeldbochten recht trekken, want gingen er toch niet enkelen in de mooie Franse dekor?

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 september 2007, 16:43   #63
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
die quote in het belachelijke trekken is ook niet echt the way to go hoor denk ik zo...
Jazeker heeft een punt...Maar jij ook. (Sociale) rechten zijn nooit bekomen door geweld maar wel door discussie (dus niet in het jan breydelstadion maar in academische auditoria om het maar even metaforisch te zetten). Maar inderdaad het doorknippen van de nationale vlag en zulkse infantiele bezigheden is ook niet direct the way to go. Nuja ieder extreem moet zo zijn kinderachtig speeltje krijgen om blij te zijn; bij de ene is dat staken, bij de andere kloppen op mensen,... en nog bij anderen is dat de nationale vlag doorscheuren, rondlopen met een pop van elio di rupo of nog waal schrijven op een paal en deze zo ver mogelijk smijten... Maar wat erg is is dat metternich zijn/dit clubje dan nog serieus wil noemen en overbrengen op dit forum!
Sociale rechten zijn niet bekomen door diskussie, wel door het stemmen in een wetgevende vergadering.
Stemming, voorafgegaan door diskussie, en afhankelijk van geval tot geval: diskussie in en buiten het halfrond, in akademische kringen, op straat, op kaffee en in fabrieken ..., al dan niet ondersteund met simbolen als vlaggen, branden, liederen, vechtpartijen, betogingen en wat weet ik nog allemaal.

Deze oude man, universitair van opleiding, is van mening dat het maar zeer goed is dat jonge studenten ook gekonfronteerd worden met zo'n dinges als vlagverscheuringen, betogingen en soortgelijke uit het echte leven.
Persoonlijk heb ik nog 't meest geleerd uit mijn (fisisch zwaar) vakantiejobke als arbeider, zes weken, als 14-jarig manneke, aan zes frank per uur.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 september 2007, 18:33   #64
largo_w
Perm. Vertegenwoordiger VN

largo_w's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door robert t Bekijk bericht
Wat ook erg in de mode is tegenwoordig zijn bedreigingen tegenover politici. BDW kan erover meespreken, zijn eigen kind wordt doodgewenst. Om nog maar te zwijgen over bepaalde politici van het VB. Ik hoop dat je dit ook veroordeelt.
nogal wiedes dat ik dat veroordeel... Had je dan anders verwacht?

Het vb veroordeel ik voor zijn gemis aan zinvolle invulling en de nva omwille van zijn harde vlaamse hand op de cd&v. Bepaalde politici van het vb staan mij ook helemaal niet aan maar zo heb je er ook bij de cd&v, de spa, de ps,... en zelf de vld. Maar zoek jij maar eens de eerste quote van mij waar ik op de man ga spelen...

Citaat:
Sociale rechten zijn niet bekomen door diskussie, wel door het stemmen in een wetgevende vergadering.
Stemming, voorafgegaan door diskussie, en afhankelijk van geval tot geval: diskussie in en buiten het halfrond, in akademische kringen, op straat, op kaffee en in fabrieken ..., al dan niet ondersteund met simbolen als vlaggen, branden, liederen, vechtpartijen, betogingen en wat weet ik nog allemaal.

Deze oude man, universitair van opleiding, is van mening dat het maar zeer goed is dat jonge studenten ook gekonfronteerd worden met zo'n dinges als vlagverscheuringen, betogingen en soortgelijke uit het echte leven.
Persoonlijk heb ik nog 't meest geleerd uit mijn (fisisch zwaar) vakantiejobke als arbeider, zes weken, als 14-jarig manneke, aan zes frank per uur.
Geef mij één (sociaal) recht dat er gekomen is zonder discussie?
Ramen inkloppen, vlaggen verscheuren, franstaligen molesteren,...zijn deze besprekingen nooit ten goede gekomen; zoja mag je mij dat eens bewijzen...

Juist (zware) vakantiejob achter de rug in wallonië heb er ook wel wat uit geleerd... Maar ik hoop dat niet de enige periode in m'n leven waar ik wat ga leren over "the real world"...
largo_w is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 september 2007, 19:09   #65
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Metternich Bekijk bericht
On s'amuse comme on peut.
Everytime is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 september 2007, 19:11   #66
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
We zijn dol op schattige dingen. Hier is er dus nog eentje:

http://www.youtube.com/watch?v=yAkiXoVx7xU
Willy Sommers, wat een referentie...................
Oud 27 september 2007, 19:12   #67
evilbu

evilbu's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime Bekijk bericht
On s'amuse comme on peut.

Oud 27 september 2007, 19:30   #68
robert t
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
nogal wiedes dat ik dat veroordeel... Had je dan anders verwacht?
Neen, ik wou het alleen door jou bevestigd zien.
Citaat:
Het vb veroordeel ik voor zijn gemis aan zinvolle invulling en de nva omwille van zijn harde vlaamse hand op de cd&v. Bepaalde politici van het vb staan mij ook helemaal niet aan maar zo heb je er ook bij de cd&v, de spa, de ps,... en zelf de vld. Maar zoek jij maar eens de eerste quote van mij waar ik op de man ga spelen...

Tja, iedereen veroordeelt bepaalde standpunten die hem/haar niet zinnen. Mijn beoordelingen betreffen andere zaken. Te veel om op te noemen. Wat het spelen op de man betreft, wie zonder zonde is werpe de eerste steen. Ik betrap mezelf ook op zaken waarvan ik achteraf denk dat ik ze een beetje scherp gesteld heb, o.a. nogal zware aanvaringen met jou bv., die je ook niet al te zachtzinnig beantwoord heb.
Citaat:
Geef mij één (sociaal) recht dat er gekomen is zonder discussie?
Ramen inkloppen, vlaggen verscheuren, franstaligen molesteren,...zijn deze besprekingen nooit ten goede gekomen; zoja mag je mij dat eens bewijzen...
Deze quote is niet van mij.
Citaat:
Juist (zware) vakantiejob achter de rug in wallonië heb er ook wel wat uit geleerd... Maar ik hoop dat niet de enige periode in m'n leven waar ik wat ga leren over "the real world"...
En ook wat aan verdiend, vermoedelijk. Niks mis mee. Werken is gezond zegt men, en je steekt er iets van op.
Oud 27 september 2007, 19:34   #69
robert t
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Willy Sommers, wat een referentie...................
Daar gaat het helemaal niet om, wel om een liedje dat vermoedelijk 20 jaar geleden geschreven werd maar perfect beantwoordt aan de huidige politieke situatie. Dus genieten geblazen, maar niet voor iedereen.
Oud 27 september 2007, 20:46   #71
Metternich

Metternich's schermafbeelding

Locatie: Dietsland-Europa Ideologie: Solidarisme en corporatisme
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje Bekijk bericht
Vl.nationalisten verbranden ook Belgische vlaggen. So, where's the difference ??
Vlaams-nationalisten verbranden geen Waalse vlaggen.

Metternich is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 september 2007, 20:50   #72
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

solidarnosc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En mocht dat het geval zijn dan ken ik een Vlaamse gemeente waar ze te verkrijgen zijn.
solidarnosc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 september 2007, 20:51   #73
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door robert t Bekijk bericht
Daar gaat het helemaal niet om, wel om een liedje dat vermoedelijk 20 jaar geleden geschreven werd maar perfect beantwoordt aan de huidige politieke situatie. Dus genieten geblazen, maar niet voor iedereen.
De "Pizzadans" van Dynamite was beter geschikt om te tonen hoe België belachelijk is.
Oud 27 september 2007, 20:53   #74
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Nee, u bedoelt dat het nog niet gebeurd is.
Oud 27 september 2007, 20:53   #75
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc Bekijk bericht
En mocht dat het geval zijn dan ken ik een Vlaamse gemeente waar ze te verkrijgen zijn.
Ja, Knokke.
Oud 27 september 2007, 21:15   #76
evilbu

Standaard

Citaat:
Nee, u bedoelt dat het nog niet gebeurd is.
Die gemene Vlamingen toch. Wat moeten we doen, straks verbranden ze nog een Waalse vlag! De onzekerheid (het kan echt elke dag gebeuren!) houdt je vast elke nacht wakker.
Oud 27 september 2007, 21:38   #77
driewerf

driewerf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard Bekijk bericht
op dergelijk platvloerse manier uw 'protest' kenbaar maken getuigt van geen enkel respect voor de universitaire instelling, en al zeker niet voor een gastspreker van hoog aanzien als van rompuy.
als men niet op een enigzins beschaafde en redelijke manier zijn ideëen kenbaar kan maken hoort men niet thuis op een universiteit, maar eerder in het bezoekersvak van het jan breydelstadion, achter ijzeren hekken.
Mitgard wordt een kleinburgerlijke establishementhoer.

Laatst gewijzigd door driewerf : 27 september 2007 om 21:39.
driewerf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 september 2007, 21:56   #78
evilbu

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door driewerf Bekijk bericht
Mitgard wordt een kleinburgerlijke establishementhoer.
Mitgard is al veel geweest :

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard Bekijk bericht
het is enigzins jammer dat kritiek op de feministische onzin uit religieuze hoek moet komen.
maar toch bravo voor het vaticaan om deze feministische wildgroei aan te klagen.
men raakt niet de grondverhoudingen van het menselijk bestaan.
Oud 27 september 2007, 22:02   #79
Hobbes
Vreemdeling

Hobbes's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Garde Bekijk bericht
Dat de media niet weergeeft wat het is, maar weergeeft wat het wil.
Wat wil je dan dat de media doen?
Hobbes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 september 2007, 23:04   #80
De Garde
Europees Commissaris

De Garde's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hobbes Bekijk bericht
Wat wil je dan dat de media doen?
Enige neutraliteit zou leuk zijn.
De Garde is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:01.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be