Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Bekijk resultaten enquête: "Hebben we het recht om ons belg zijn te behouden binnen vlaanderen ?"
Ja 22 39,29%
Neen 34 60,71%
Aantal stemmers: 56. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 28 september 2007, 14:00   #61
forumspook
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lincoln Bekijk bericht
Het vlaming zijn is tot zover mijn mening nog niet zozeer duidelijk, bv het VB geeft een andere gezicht voor het vlaming zijn en de anderen geven dan weer en relatief matige en tollerante uitzicht voor het vlaams zijn, maw wat zijn de aspecten om geaccepteerd worden als "een vlaming", de vragen die hier specifiek naar boven rijzen zijn; religieuze en cultureel kwesties, omdat er langs de VB kant nogal een radicaal opvatting reduceren tov "de islaam" zijn !

Kwesties zoals bv ,individuele vrijheden en het behouden van persoonlijke en culturele/religieuze identicifatie vrijheden (en hierop geef ik de nadruk op het moslim zijn !!!)!
de woorden "vlaming" en "islam" vloeken, vind ik.Meer kan ik daarover niet zeggen.
forumspook is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 september 2007, 14:02   #62
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door forumspook Bekijk bericht

1) schrik van vrouwen?

2) Of enkel van onderdanige vrouwen?

3) Pas op, want homo's worden opgehangen bij de moslims.
1) Allerminst, integendeel zelfs

2) 'Schrik van ...' niet, wel een 'zéér grondige hekel aan ...'.

Zowel mijn moeder als mijn twee zussen hebben 'haar op de tanden', en dat vind ik gewèldig. Ik wil niet dat mijn echtgenote daarvoor moet onderdoen.

En anders klop ik die onderdanigheid er wel uit .

3) Ja, dat is een vervelend probleem.

Ik ga dus ofwel een of andere 'ketterse' sekte binnen die Islam moeten vinden, ofwel er zelf een moeten stichten.

Wat lijkt u de beste keuze?

Laatst gewijzigd door djimi : 28 september 2007 om 14:04.
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 september 2007, 14:07   #63
forumspook
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
1) Allerminst, integendeel zelfs

2) 'Schrik van ...' niet, wel een 'zéér grondige hekel aan ...'.

Zowel mijn moeder als mijn twee zussen hebben 'haar op de tanden', en dat vind ik gewèldig. Ik wil niet dat mijn echtgenote daarvoor moet onderdoen.

En anders klop ik die onderdanigheid er wel uit .

3) Ja, dat is een vervelend probleem.

Ik ga dus ofwel een of andere 'ketterse' sekte binnen die Islam moeten vinden, of er anders zelf ene beginnen.

Wat lijkt u de beste keuze?
begin zelf maar een sekte, hoe meer zotten, hoe meer vreugd.En hoe meer dat religie verdeeld is onderling, hoe minder gevaarlijk ze zijn.Maar wat zal dan de specificiteit van uw sekte zijn? Geen homo's meer ophangen? Een sekte speciaal VOOR homo's, of voor mannen die graag onder de sloef liggen thuis, met zéér autoritaire wijven?

Laatst gewijzigd door forumspook : 28 september 2007 om 14:08.
Oud 28 september 2007, 14:31   #64
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door forumspook Bekijk bericht
begin zelf maar een sekte, hoe meer zotten, hoe meer vreugd.En hoe meer dat religie verdeeld is onderling, hoe minder gevaarlijk ze zijn.Maar wat zal dan de specificiteit van uw sekte zijn? Geen homo's meer ophangen? Een sekte speciaal VOOR homo's, of voor mannen die graag onder de sloef liggen thuis, met zéér autoritaire wijven?

OK, mijn eigen Islamitische sekte dan maar :

Eerste Wet : Er is géén God dan God.

Tweede Wet : Gij zult niet doden. En dus ook geen zelfmoord plegen.

Derde Wet : Gij zult de ongelovigen met God's Woord bestrijden, en dat is het zowat. Gij zult de ongelovigen zo mogelijk nog beter behandelen dan uw eigen moslimbroeders, en gij zult ze alleszins niet doden ! Want als ze dood zijn, kunt gij ze niet meer bestrijden !! Knoop dat maar eens goed in uw oren !!! Denkt gij trouwens dat God de ongelovigen geschapen heeft om ze dan door u en uw kornuiten te zien 'ontschapen' worden ???

Vierde Wet : Gij zijt vrij geboren, gij hebt zelfs het recht u van God af te keren, maar gij moet dan niet komen bleiten als ge niet in het Paradijs binnen geraakt. Dat risico loopt gij dan wel. Maar God is best wel in staat u te vergeven, als ge ondanks uw ongeloof toch een braaf manneke geweest zijt.

Vijfde Wet : God heeft u een stel hersenen gegeven. Gij zult uw hersenen gebruiken, en dan niet om een hoop achterhaalde nonsens van buiten te leren en u hardnekkig voor de werkelijkheid af te sluiten, maar om die werkelijkheid (God's Schepping) te bestuderen en u zo goed en zo kwaad als het gaat in de eerste plaats met uw eigen zaken te bemoeien en een schoon mens te worden.

Zesde Wet : God heeft de Vrouw geschapen als Kroon op God's Schepping. Gij zult uw vrouwen respecteren zoals zij u respecteren. En waag het niet in God's naam te spreken, gij blasfemische Satanist.

Zevende Wet : Gaat en vermenigvuldigt u. God heeft voor u de planeten en de sterren geschapen om er uw tenten op te slaan (figuurlijk dan wel, hé, God is géén conservatieve debiel !) en God's Woord te verkondigen. Gij zult 'boldly go where no man has gone before' !!!

Achtste Wet : Gij moogt alcohol gebruiken, als medicijn en ontsmettingsmiddel. Gij moogt ook varkensvlees eten, als het gegarandeerd vrij is van lintwormen. Gij zult uzelf niet met een lintworm opzadelen !!

Negende Wet : Als gij per sé tot God wilt bidden, doe dat dan op een manier die a) God welgevallig is en b) ook andere mensen ertoe kan verleiden op uw manier tot God te bidden. God houdt er echter niet van dat ge alleen maar dingen voor u zelf vraagt. Ge moogt God trouwens ook wel eens wat vaker bedanken voor de hersenen die gij van God gekregen hebt.

Tiende Wet : Gij doet er goed aan geen schrik voor of haat jegens 'een korreltje zout' te koesteren. Ook niet als het zout in kilo's tegelijk komt. God is géén sissie. Of dacht gij van wel misschien?

Elfde Wet : SATAN SUCKS !!!

Ben ik nog iets vergeten?

Laatst gewijzigd door djimi : 28 september 2007 om 14:35.
Oud 28 september 2007, 14:34   #65
Zyp
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bierke Bekijk bericht
België is België en Vlaanderen is van en voor Vlamingen.
Dat Eddy Merckx zich nu ook nog gaat moeien is wel heel zielig.. tenandere keek daar enorm veel volk naar op .. in die tijd, nu heeft hij wel afgedaan na drie positieve dopingcontroles is hij imo niet meer dan een fraudeur geweest die in deze bewijst best z'n bek te houden. Daarnaast nog de insinuatie dat het onderwijs in Wallonië een verrijking zou zijn, en dus het Vlaams onderwijs geen verrijking is doet me kokhalzen. Ik ben fier genoeg om hier te wonen maar 'k vindt spijtig dat zulke omhooggevallen vleesballen hun kwebbel nog mogen roeren in de media.
men moet dus volgens u iets 'bewezen gepresteerd' hebben vooraleermen de mond mag opendoen...

wat doet gij hier dan nog?
Zyp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 september 2007, 14:35   #66
Libro
Secretaris-Generaal VN

Libro's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nou, ik huppel niet zo graag achter bekaderde religieuze organisatie en zeker als ze gefinancieerd worden door staats instanties, wel ben ik met mijn mening bij de overgrote meerderheid van de moslims !
Er zijn al communautaire geschillen binnen de moslimgemeenschap, waar bent u eigenlijk bang voor?
Support the country you live in or live in the country you support.
Libro is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 28 september 2007, 14:35   #67
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Als het zover is kan je er natuurlijk ook van maken:

"ik ben een marokkaan en ben ook effekes Belg geweest"
Of
"ik ben Griek,Fransman, Ier en ook effekes Belg geweest?"
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 september 2007, 14:36   #68
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Libro Bekijk bericht
Er zijn al communautaire geschillen binnen de moslimgemeenschap, waar bent u eigenlijk bang voor?
moslimflaminganten misschien?
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 september 2007, 15:04   #69
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Allez, alle zelfklevers, prentjes, brochuurkes, ... waarop te lezen staat 'Ik ben Vlaming, en daar ben ik fier op!" mogen dus de vuilbak in?

Tof !!!

Eigenlijk zit ik toch met de volgende vraag: je bent bvb fier Marokkaan te zijn... maar je komt in België wonen en je wil de Belgische nationaliteit...
Stel: Ik ben fier Vlaming te zijn maar ik ga uit vrije wil in Engeland wonen en wil daar een Engelsman worden...
Waarom blijft iemand die fier is Marokkaan te zijn niet in Marocco wonen om daar aan de opbouw van het land te werken?
Niet dat we het antwoord niet kennen...
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 september 2007, 15:13   #70
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
Eigenlijk zit ik toch met de volgende vraag: je bent bvb fier Marokkaan te zijn... maar je komt in België wonen en je wil de Belgische nationaliteit...
Stel: Ik ben fier Vlaming te zijn maar ik ga uit vrije wil in Engeland wonen en wil daar een Engelsman worden...
Waarom blijft iemand die fier is Marokkaan te zijn niet in Marocco wonen om daar aan de opbouw van het land te werken?
Ik denk dat lincoln bedoelde dat hij fier was in België iets te (mogen en kunnen) betekenen, ondanks het feit dat hij van Marokkaanse origine is,
en dat hij zich afvraagt of hij in een onafhankelijk Vlaanderen evenveel zal (mogen en kunnen) betekenen.

lincoln, verbeter mij als ik mij vergis,

dank je,

djimi
Oud 28 september 2007, 15:21   #71
forumspook
Banneling

Standaard

Citaat:

Derde Wet : Gij zult de ongelovigen met God's Woord bestrijden, en dat is het zowat. Gij zult de ongelovigen zo mogelijk nog beter behandelen dan uw eigen moslimbroeders, en gij zult ze alleszins niet doden ! Want als ze dood zijn, kunt gij ze niet meer bestrijden !! Knoop dat maar eens goed in uw oren !!! Denkt gij trouwens dat God de ongelovigen geschapen heeft om ze dan door u en uw kornuiten te zien 'ontschapen' worden ???

Vierde Wet : Gij zijt vrij geboren, gij hebt zelfs het recht u van God af te keren, maar gij moet dan niet komen bleiten als ge niet in het Paradijs binnen geraakt. Dat risico loopt gij dan wel. Maar God is best wel in staat u te vergeven, als ge ondanks uw ongeloof toch een braaf manneke geweest zijt.

Vijfde Wet : God heeft u een stel hersenen gegeven. Gij zult uw hersenen gebruiken, en dan niet om een hoop achterhaalde nonsens van buiten te leren en u hardnekkig voor de werkelijkheid af te sluiten, maar om die werkelijkheid (God's Schepping) te bestuderen en u zo goed en zo kwaad als het gaat in de eerste plaats met uw eigen zaken te bemoeien en een schoon mens te worden.

Zesde Wet : God heeft de Vrouw geschapen als Kroon op God's Schepping. Gij zult uw vrouwen respecteren zoals zij u respecteren. En waag het niet in God's naam te spreken, gij blasfemische Satanist.

Zevende Wet : Gaat en vermenigvuldigt u. God heeft voor u de planeten en de sterren geschapen om er uw tenten op te slaan (figuurlijk dan wel, hé, God is géén conservatieve debiel !) en God's Woord te verkondigen. Gij zult 'boldly go where no man has gone before' !!!

Achtste Wet : Gij moogt alcohol gebruiken, als medicijn en ontsmettingsmiddel. Gij moogt ook varkensvlees eten, als het gegarandeerd vrij is van lintwormen. Gij zult uzelf niet met een lintworm opzadelen !!

Negende Wet : Als gij per sé tot God wilt bidden, doe dat dan op een manier die a) God welgevallig is en b) ook andere mensen ertoe kan verleiden op uw manier tot God te bidden. God houdt er echter niet van dat ge alleen maar dingen voor u zelf vraagt. Ge moogt God trouwens ook wel eens wat vaker bedanken voor de hersenen die gij van God gekregen hebt.

Tiende Wet : Gij doet er goed aan geen schrik voor of haat jegens 'een korreltje zout' te koesteren. Ook niet als het zout in kilo's tegelijk komt. God is géén sissie. Of dacht gij van wel misschien?

Ik vind dat geen slechte islam.Nu nog volgelingen vinden.U gaat toch wat tegenwind krijgen van al die conservatieve imams en ayatollah's peins ik...U moet uw verhaal goed inpakken:direkt contact met minstens één aartsengel, een her-interpratie van de koran, een goede marketing.U zou er brouwerijen en varkenskwekers over kunnen aanspreken, om uw reklame-campagne te financieren, want als uw Gereformeerde Islam succes boekt, en moslims voortaan varkensvlees en alkohol mogen nuttigen, is dat een markt van een 1.5 miljard mensen in het vooruitzicht! Dat is wel een kleine investering waard.

Laatst gewijzigd door forumspook : 28 september 2007 om 15:22.
Oud 28 september 2007, 15:24   #72
forumspook
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Of
"ik ben Griek,Fransman, Ier en ook effekes Belg geweest?"
Grieken en Fransmannen, Ieren, dat zijn allemaal Europeanen: broeders.Dus niet hetzelfde als marokkanen.
Oud 28 september 2007, 15:26   #73
forumspook
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik denk dat lincoln bedoelde dat hij fier was in België iets te (mogen en kunnen) betekenen, ondanks het feit dat hij van Marokkaanse origine is,
en dat hij zich afvraagt of hij in een onafhankelijk Vlaanderen evenveel zal (mogen en kunnen) betekenen.

lincoln, verbeter mij als ik mij vergis,

dank je,

djimi
wie zegt dat lincoln iets betekent in belgië?
Oud 28 september 2007, 15:41   #74
HAMC
Perm. Vertegenwoordiger VN

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat doe ik ook niet, ik stel gewoon de vraag ! Het vlaamsbelang en dan doel ik de 1/3 of 1/5 van alle vlamingen zijn een belangerijke deel in de vlaamse gemeenschap en dat hun stem en mening belangerijk is bij het zin geven van het "vlaams" zijn ! Ik geloof ook dat het Vlaamsbelang zal smelten indien belgie splits, uitgezouten dus en dat is opzich al positief !
Zelfs al "smelt" het belang, maakt allemaal niets uit als Belgie maar barst.

Verschaeve
HAMC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 september 2007, 15:43   #75
Lincoln

Lincoln's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Lincoln
Standaard

Citaat:

Achtste Wet : Gij moogt alcohol gebruiken, als medicijn en ontsmettingsmiddel. Gij moogt ook varkensvlees eten ( indien u vreest te verhongeren en niets anders op het bord staat dan varkensvlees), als het gegarandeerd vrij is van lintwormen. Gij zult uzelf niet met een lintworm opzadelen !!

Ha ha, dat is niet zo sektarisch vind ik, maar wel een geperfectioneerd "moslim" zijn !

Laatst gewijzigd door Lincoln : 28 september 2007 om 15:57. Reden: Aanpassing: het in vet geschreven neemt de plaats in van het geonderlijnde text.
Lincoln is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 september 2007, 15:49   #76
Lincoln

Lincoln's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Lincoln
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
Waar heb ik gezegd dat ik een marokkaan ben ? ik zei in de draad tittel "ik ben een belg van marokkaanse origine", de fierheid gaat naar het eerste woord ( in dit geval "belg" , het belg zijn )van de zin en niet naar de tweede !

Leer eens aub een beetje taalkunde, dat zal je in de toekomst behelpen om misverstanden te voorkomen !
Oud 28 september 2007, 16:09   #77
bentje
Parlementsvoorzitter

bentje's schermafbeelding

Standaard

Dan moet je jezelf ook niet gaan bestempelen als "Belg met marrokaanse roots" maar als "Belg".
Anders lijkt het me logisch dat mensen veronderstellen dat je alsook fier bent op het marrokaanse.
Ik heb het al eens gequote maar hier komt het dus nog eens...

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jos Verhulst Bekijk bericht
Hoe kunt ge nu fier zijn op uw origine? Wie fier is op zijn origine, is logischerwijs van mening (a) dat de eigen origine op één of andere manier beter is dan de origine van een ander (indien niet, zou er immers geen reden zijn tot 'fierheid') en (b) dat die betere origine op één of andere manier impliceert dat ge ook zelf als individuele mens beter zijt dan een ander (zoniet zou er, zelfs bij een 'betere' origine, nog steeds geen reden zijn voor individuele fierheid).

In plaats van u vragen te stellen over uw Belg zijn in Vlaanderen, zoudt ge beter die rare fierheid van u eens onder de loupe nemen.
Oud 28 september 2007, 16:17   #78
summer of 69
Vreemdeling

summer of 69's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Starkan Bekijk bericht
Gelukkig zijn die separatisten zwaar in de minderheid
Dat dacht ik toch ook. Waar komt dan eigenlijk die bewering vandaan dat 75 % v/d vlamingen voor een splitsing zijn waar Di Rupo het over had
summer of 69 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 september 2007, 16:22   #79
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ha ha, dat is niet zo sektarisch vind ik, maar wel een geperfectioneerd "moslim" zijn !

Hey, lincoln, doet ge mee ?

Ge moogt het gerust weten, hoor : ik vond inspiratie in uw onderschrift "Moslim freedom now! Free peoples around the Kasbah!" van een tijdje geleden. Wat is daarmee gebeurd?

Vriendelijke groeten,

djimi

Laatst gewijzigd door djimi : 28 september 2007 om 16:22.
Oud 28 september 2007, 16:23   #80
bentje
Parlementsvoorzitter

bentje's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ge moogt het gerust weten, hoor : ik vond inspiratie in uw onderschrift "Moslim freedom now! Free peoples around the Kasbah!" van een tijdje geleden. Wat is daarmee gebeurd?

Lol, busted!

Laatst gewijzigd door bentje : 28 september 2007 om 16:23.
bentje is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:03.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be