Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord

Discussietools
Oud 29 september 2007, 19:34   #61
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Als dat de definitie was, hadden de studies ook parameters opgenomen die deze elementen opnemen. Dat deden ze evenwel niet.

Als dus iemand meent dat de definitie van transfers anders is dan wat de studies weergeven, toont dit alleen aan dat ze een eigen definitie hanteren. En niet wat de onderzoekers hanteren.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 september 2007, 19:49   #62
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

AdrianHealey's schermafbeelding

Standaard

Zeg ik ergens dat dat de definitie is?
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."
AdrianHealey is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 september 2007, 19:53   #63
Herr Oberst
Eur. Commissievoorzitter

Herr Oberst's schermafbeelding

Standaard

Ik heb ze liefst allebei: 4100 euro dus.
Herr Oberst is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 september 2007, 19:54   #64
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey Bekijk bericht
Zeg ik ergens dat dat de definitie is?
Wat is dan de achterliggende bedoeling van de door Trends gehanteerde definitie wat te vervormen?
Oud 29 september 2007, 20:02   #65
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

AdrianHealey's schermafbeelding

Standaard

Zoek de verschillen.
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."
AdrianHealey is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 september 2007, 20:04   #66
C2C
Perm. Vertegenwoordiger VN

C2C's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat hebben we het liefst: 1100€ of 3000€ per jaar?
Eindelijk eens iemand die de prioriteiten durft te leggen waar ze gewoon in ons gezicht springen.

Zelfde probleem: Reynders blokkeert bewust elke actie tegen de fiscale fraude die ettelijke tientallen miljarden bedraagt, terwijl de liberalen maar liggen kwijlen over dat plots uitgevonden gelul over 'sociale fraude', een marginaal probleem. Tientallen miljarden, tegen enkele miljoenen. Maar sommige sukkelaars slikken die fascistisch-liberale propaganda. Verbijsterend is dat.

Maatschappelijke en politieke top-prioriteiten zijn:

1. het verkleinen van de steeds sterker groeiende kloof tussen arm en rijk; zelfs de middenklasse begint te verarmen
2. radicale actie nemen om de klimaatswijziging tegen te gaan
3. globale solidariteit en veiligheid organiseren (zie Sarkozy's toespraak voor de VN)
4. het aanpakken van de fiscale fraude en de bedrijfscorruptie
5. energieveiligheid nu beginnen versterken, da's een van de grootste bedreigingen van onze tijd

Maar nee, liggen ze te debatteren over zo'n pietluttig probleem als de splitsing van BHV. BHV is een probleem, maar echt een marginale kwestie vergeleken met de enorme uitdagingen waar we voor staan.
C2C is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 september 2007, 20:09   #67
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door C2C Bekijk bericht
Maar nee, liggen ze te debatteren over zo'n pietluttig probleem als de splitsing van BHV. BHV is een probleem, maar echt een marginale kwestie vergeleken met de enorme uitdagingen waar we voor staan.
Mij niet gelaten dat u zo denkt. Hopelijk weet u echter ook de Franstaligen ervan te overtuigen dat BHV maar een pietluttig probleem is en bijgevolg ook door een eenvoudige oplossing (splitsing bijvoorbeeld) kan geregeld worden.
Oud 1 oktober 2007, 07:20   #68
Montalcino
Parlementslid

Montalcino's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Als dat de definitie was, hadden de studies ook parameters opgenomen die deze elementen opnemen. Dat deden ze evenwel niet.
Dat is uw verondertstelling, maar wat baseert u dat nu eigenlijk concreet?
Montalcino is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 oktober 2007, 07:22   #69
Montalcino
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
???

De onderzoeksinstituten nemen allemaal staatsgebonden elementen op: sociale zekerheid, intrestoverdracht, staatsschuld, enz. Geen persoonsgebonden elementen.
Belastingsinning noemt u persoongebonden? Dan moet u ook sociale zekerheid daaronder klasseren. M.a.w. uw veronderstellingen zijn zoals steeds op zachte grond gebouwd...
Oud 1 oktober 2007, 07:37   #70
santos
Minister

santos's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flippend Rund Bekijk bericht
Puur pragmatisme: de transfers naar Wallonië zijn in principe gemakkelijk te verhelpen, want we weten waar en wanneer ze gebeuren.

De belastingsontduiking niet. Om die te bestrijden moet je al beginnen met duizenden belastingsinspecteurs in te huren en op te leiden, processen op te starten, etc... Ik beweer niet dat zoiets niet hoeft te gebeuren, maar waarom zouden we niet beginnen met de gemakkelijkste brok, d.i. de transfers naar Wallonië.
Blijkbaar is het dan toch zo simpel niet hé. Men kan zelfs niet eerlijk en transparant zijn over de echte cijfers. De transfers gewoon afschaffen zal geen oplossing bieden op lange termijn. Het zal inderdaad voor de Vlaming opgelost zijn, maar als Wallonie failliet zou gaan gaat VL daat ook voelen.
santos is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 oktober 2007, 07:43   #71
santos
Minister

santos's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door straatrue Bekijk bericht
Maar als het over de filtspalen gaat: kijk eens de voorbeeldige Vlamingen; zij doen de wet naleven - de incivieke Walen niet.

Maar bij facturen: de Vlamingen hebben dan weer een goede reden om de wetgeving te omzeilen.

2 maten en 2 gewichten.

De Vlamingen zijn geen haar beter of slechter dan andere volkeren.
Er kan inderdaad wat meer gedaan worden door een extra aan flitspalen te verspreiden in Wallonie. En dan gaat het volgend argument zijn dat ze niet genoeg boetes innen. De verkeersdichtheid in wallonie is lang niet die van Vlaanderen dus kan het kosten plaatje wel eens duurder uitvallen en extra verliespost zijn door zovele flitspalen te zetten.

In het land van de flitspaal namelijk Nederland hebben ze er zoveel staan dat men niet meer weet de welke dat werken en de welke al defect zijn (bron: Blik op de weg).

In Groot-Brittanie heeft een studie duidelijk gemaakt dat het plaatsen van flitspalen het aantal doden op gevaarlijke kruispunten niet afneemt. (bron:BBC).
En dat het aanbrengen van borden waarop staat dat men flits in verhouding meer opbrengen dan dure apparaten.

Dus eigenlijk zoeken we een nieuwe melkkoe ipv daadwerkelijk iets aan het probleem te doen.
santos is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 oktober 2007, 12:21   #72
Montalcino
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door C2C Bekijk bericht
Eindelijk eens iemand die de prioriteiten durft te leggen waar ze gewoon in ons gezicht springen.
Ik zou het liefste hebben dat je niet reageert, kwestie dat jouw steun mijn geloofwaardigheid geen deugd doet.
Oud 16 oktober 2007, 09:37   #73
Montalcino
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door santos Bekijk bericht
Blijkbaar is het dan toch zo simpel niet hé. Men kan zelfs niet eerlijk en transparant zijn over de echte cijfers. De transfers gewoon afschaffen zal geen oplossing bieden op lange termijn. Het zal inderdaad voor de Vlaming opgelost zijn, maar als Wallonie failliet zou gaan gaat VL daat ook voelen.
Misschien kunnen we een systeem invoeren waarbij er twee stelsels zijn en Wallonië aan Vlaanderen in geval van nood geld kan vragen. Daar staat een businessplan tegenover of het geld wordt niet toegekend. Voordeel voor Vlaanderen is dat de veronderstelde efficiëntie dit soort toelages in de toekomst zou doen verminderen.
Oud 16 oktober 2007, 10:16   #74
van exaerde herman
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Montalcino Bekijk bericht
Dit gaat me niet in dank afgenomen worden.

Er wordt door sommige Vlaams-nationalisten gewezen op de transfers tussen Vlaanderen en Wallonië. Ik ga die niet ontkennen, die zijn immers bewezen door een neutrale instantie ABAFIM en worden op 6,6 miljard euro geraamd. Als Vlaanderen onafhankelijk zou worden de de Vlaamse staat speelt geen slokkop, dan zouden we gemiddeld 1100€ per jaar minder moeten betalen via de sociale zekerheid en via onze belastingen.

We gaan niet de grote moraalridder zitten spelen en woorden mijden als groepsegoïsme, dat is veel te goedkoop naar mijn zin. Persoonlijk vind ik ook dat er wat moet gebeuren aan die transfers want excuseer: dat is best wel veel geld voor niets wezenlijks te zien veranderen.

Wat ik niet begrijp is dat men zoveel poeha maakt over die 1100€ terwijl er veel grotere transfers zijn in ons Belgenlandje. En dan bedoel ik niet de transfers binnen Vlaanderen en provinciale verschillen, want helaas tonen die aan dat bv. de werkloosheid in de slechtste delen van Vlaanderen nog altijd lager is dan in de beste delen van Wallonië (al moet ik dat nog eens checken want het gaat om een niet-neutrale bron, met name Doorbraak). Dan bedoel ik de transfers tussen eerlijke belastingbetalers en belastingontduikers.

Dirk Van der Maelen becijferde die op 3000€ per man.

http://www.dirkvandermaelen.be/index...=277&Itemid=19

Dat is bijna 3 keer zoveel als de transfers tussen Vlaanderen en Wallonië maar daar hoor je geen kat over. Nochtans kan ik 250€ netto per maand best gebruiken, u ook?

Dus mijn grote vraag aan de Vlaams-nationalisten: waarom maken jullie zoveel poeha over die Vlaams-Waalse transfers en horen we nooit iets over iets dat 3 keer erger blijkt te zijn?
u richt uw kanon op de verkeerde mensen.uw vizier iets meer naar links richten,en je schiet in de roos.
Oud 16 oktober 2007, 11:21   #75
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Jaani_Dushman's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat is bijna 3 keer zoveel als de transfers tussen Vlaanderen en Wallonië maar daar hoor je geen kat over. Nochtans kan ik 250€ netto per maand best gebruiken, u ook?
Dat komt ervan als de Belgische federale overheid massale gelegaliseerde belastingsontduiking goedkeurt: de fiscale amnestie....
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability".
Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
Jaani_Dushman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 november 2007, 08:46   #76
Montalcino
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman Bekijk bericht
Dat komt ervan als de Belgische federale overheid massale gelegaliseerde belastingsontduiking goedkeurt: de fiscale amnestie....
Het is wel een goede manier om centen te recupereren, maar draagt een foute boodschap uit.
Oud 20 november 2007, 15:29   #77
Praetorian
Perm. Vertegenwoordiger VN

Praetorian's schermafbeelding

Locatie: Anti-liberalenstaat Ideologie: marxisme,Bolshevik-Leninism, Gramsci, Althusser, Badiou, Zizek, Sorel
Stuur een bericht via MSN naar Praetorian
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Jup dit is een veel grotere prioriteit dan Vlaams/Waals/Brussels. Het is tijd om eens werk te maken van een systeem dat belastingsontduiking nagenoeg onmogelijk maakt.
Dat zal moeilijk zijn met de liberalen in de regering, hun profitariaat in de directies van KMO's rekent juist op een zeef van de belastingsdienst; Waarom denk je dat ze 30000 minder ambtenaren willen?
Oud 20 november 2007, 15:35   #78
I amsterdam
Minister-President

I amsterdam's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Er wordt door sommige Vlaams-nationalisten gewezen op de transfers tussen Vlaanderen en Wallonië. Ik ga die niet ontkennen, die zijn immers bewezen door een neutrale instantie ABAFIM en worden op 6,6 miljard euro geraamd. Als Vlaanderen onafhankelijk zou worden de de Vlaamse staat speelt geen slokkop, dan zouden we gemiddeld 1100€ per jaar minder moeten betalen via de sociale zekerheid en via onze belastingen.

We gaan niet de grote moraalridder zitten spelen en woorden mijden als groepsegoïsme, dat is veel te goedkoop naar mijn zin. Persoonlijk vind ik ook dat er wat moet gebeuren aan die transfers want excuseer: dat is best wel veel geld voor niets wezenlijks te zien veranderen.

Wat ik niet begrijp is dat men zoveel poeha maakt over die 1100€ terwijl er veel grotere transfers zijn in ons Belgenlandje. En dan bedoel ik niet de transfers binnen Vlaanderen en provinciale verschillen, want helaas tonen die aan dat bv. de werkloosheid in de slechtste delen van Vlaanderen nog altijd lager is dan in de beste delen van Wallonië (al moet ik dat nog eens checken want het gaat om een niet-neutrale bron, met name Doorbraak). Dan bedoel ik de transfers tussen eerlijke belastingbetalers en belastingontduikers.

Dus mijn grote vraag aan de Vlaams-nationalisten: waarom maken jullie zoveel poeha over die Vlaams-Waalse transfers en horen we nooit iets over iets dat 3 keer erger blijkt te zijn?
In een goed huwelijk zorgt de een voor de ander.
I amsterdam is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 november 2007, 15:44   #79
hurycane
Provinciaal Gedeputeerde

hurycane's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door I amsterdam Bekijk bericht
In een goed huwelijk zorgt de een voor de ander.
Ik voel het wederwoord met "de scheiding" al aankomen...
hurycane is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 november 2007, 16:18   #80
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Vlaanderen onafhankelijk --> geen federale regering meer nodig en geen transfers meer --> belastingsverlaging --> minder belastingsontduiking.

Heerlijk toch, die oversimplificatie.
fox is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:02.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be