Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2007
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2007 Hier kunt u discussiëren over de uitslag, de coalitiebesprekingen en meer...

Discussietools
Oud 1 oktober 2007, 10:48   #61
straatrue
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door boerenverstand Bekijk bericht
In elke geval is er nog 2009 , dus geen paniek.
2009= Vlaams parlement, daar men men zoveel met de vlag zwaaien als men wil = onbelangrijk.
straatrue is offline  
Oud 1 oktober 2007, 11:00   #62
boerenverstand
Parlementsvoorzitter

boerenverstand's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door straatrue Bekijk bericht
2009= Vlaams parlement, daar men men zoveel met de vlag zwaaien als men wil = onbelangrijk.
Misschien ,wie weet het, maar de wil van het volk zal hoe langer hoe duidelijker worden. Stel dat uit deze formatie een totaal miezerig compromis komt, volledig in tegenstelling tot de verkiezingsuitslag dan wordt het wel heel problematisch.
Trouwens CD&V zit nu al met een probleem rond "onverwijld" splitsen, ze hebben rond dat dossier alle touwtjes in handen in het federale parlement.
De Crem is al aangeschoten, eens curieus of hij dat lang gaat nemen ?

Laatst gewijzigd door boerenverstand : 1 oktober 2007 om 11:00.
boerenverstand is offline  
Oud 1 oktober 2007, 11:34   #63
boerenverstand
Parlementsvoorzitter

Standaard

Ik hoor hier zojuist dat men zich bij CD&V aan het afvragen is of YLT niet te snel terug formateur is geworden.
Tjonge, tjonge, wat gebeurt daar allemaal bij die partij ?
Het begint daar onfris te ruiken, heeft men bij CD&V door dat YLT opgebrand is of hebben ze daar een stroom mailtjes binnengekregen ?
Oud 1 oktober 2007, 12:10   #64
Burry
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Ik hoor hier zojuist dat men zich bij CD&V aan het afvragen is of YLT niet te snel terug formateur is geworden.
Heb je dat uit goeie bron?

Nu ja, iedereen vraagt zich wel af of ze nu helemaal zot zijn om te aanvaarden.
Burry is offline  
Oud 1 oktober 2007, 12:35   #65
speurneus
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eddy B Bekijk bericht
Géén staatshervorming? Géén probleem : géén regering! Wél winst voor de Vlamingen want die splitsen BHV éénzijdig. Laat de verkiezingen maar komen!
Staan ze daar in hun onderbroek, de franstaligen.
Als het parlement de splitsing goedkeurt, wie gaat dan het KB uitschrijven en door de koning laten tekenen. Is de uitredende regering hierwel bevoegd voor?En wat als de alarmbelprocedure wordt gestart?

Laatst gewijzigd door speurneus : 1 oktober 2007 om 12:36.
speurneus is offline  
Oud 1 oktober 2007, 12:43   #66
boerenverstand
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Burry Bekijk bericht

Zelfs op het partijbureau trok men rare snuiten.
Schouppe was ook verbaasd op het nieuws.
En Milquet was in haar gewone doen: er komt een mini-staatshervorming v.b. er mag iemand van de deelstaten bij de top van NMBS zitten.
Buiten de kosmetische staatshervorming is het verder non, non, non, behalve als het goed is voor de franstaligen.
Ik snap er ook niks meer van, wat betreft de CD&V.
De Wever was blijkbaar aan zijn body-talk te zien, ook niet gelukkig.
Is het dan toch een afrekening van de brothers van Rompuy versus YLT.
In elk geval is de vlaming ook hoe langer hoe minder gelukkig met de gang van zaken.

Laatst gewijzigd door boerenverstand : 1 oktober 2007 om 12:44.
Oud 1 oktober 2007, 12:50   #67
den ambetantsten
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:

Ik vermoed dat het bericht komt uit het VRT-radionieuws. Michel Dooms uitte alvast zijn twijfels door erop te wijzen dat de Franstaligen in een zetel blijven zitten, terwijl de CD&V op een harde bank blijft ziten.
Het is volgens mij voor een machtspartij als CD&V echter perfect te begrijpen (ik zeg niet goed te keuren, maar gewoon liggend in de lijn der logica) dat men kiest voor de vlucht vooruit, voor het aanvaarden van het onaanvaardbare. Immers, men wil kost wat het kost de bonus van de verkiezingsoverwinning "incasseren". Meer dan waarschijnlijk bereidt men zich achter de schermen (te beginnen bij de fracties in Kamer en Senaat) voor op een flinke scheut water in de (al bij al toch al flauwe) wijn.
De verklaringen aan Franstalige kant (o.a. Milquet) blijven immers ondubbelzinnig: van een "grote" staatshervorming kan geen sprake zijn en BHV splitsen is uit den boze zonder prijs. Dus conclusie: de Vlamingen zullen de bocht moeten nemen anders komt er geen regering. En nogmaals, CD&V is nog steeds teveel een machtspartij om die beker te laten passeren. Of ook nog: die partij moet teveel vriendjes tevreden houden en daarvoor is politieke zeggenschap (gepaard gaand met het mogen uitdelen van allerlei leuke cadeautjes aan de medestanders) te belangrijk om te laten schieten.
De optimisten onder ons kunnen uiteraard wijzen op het Vlaamse "front" dat nogmaals zijn standvastigheid bevestigde. Of ook: refereren naar de commissie Binnenlandse Zaken die woensdag ongetwijfeld "onverwijld" zal voortwerken. En met een beetje kwade wil (voor optimisten een eerder zeldzame gave, ik geef het toe) zou men zelfs kunnen beweren dat men "den Yves" een tweede (laatste?) kans gunt, goed wetende dat het ook dit keer niets wordt, omdat men nu reeds beseft dat enkel Yves de Vlaamse kiezer naderhand zal kunnen overtuigen van het feit dat het niet zijn schuld was. Ik zou wat graag de optimisten geloven...
De realiteit zal andermaal veel rauwer zijn, vrees ik. De Vlamingen zijn het gewoon de "ratio" de bovenhand te geven, ook als dit betekent dat een fatsoenlijke oplossing verder weg dan ooit is. Een goede raad voor de "echte" democratische partijen: begin nu alvast het VB en zijn kiezers uit te schelden voor racisten en xenofoben, het zal alvast uw geweten helpen sussen...
den ambetantsten is offline  
Oud 1 oktober 2007, 13:08   #68
DenKempenzoon
Schepen

Standaard

Als zelfs het eigen partijbureau al verwonderd is....

Leterme heeft zichzelf de zwarte piet weer toegeschoven denk ik: ofwel komt er weer ambras van ofwel geeft CD&V dermate veel toe dat ze klappen krijgen.
DenKempenzoon is offline  
Oud 1 oktober 2007, 13:11   #69
boerenverstand
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door den ambetantsten Bekijk bericht
Ik vermoed dat het bericht komt uit het VRT-radionieuws. Michel Dooms uitte alvast zijn twijfels door erop te wijzen dat de Franstaligen in een zetel blijven zitten, terwijl de CD&V op een harde bank blijft ziten.
Het is volgens mij voor een machtspartij als CD&V echter perfect te begrijpen (ik zeg niet goed te keuren, maar gewoon liggend in de lijn der logica) dat men kiest voor de vlucht vooruit, voor het aanvaarden van het onaanvaardbare. Immers, men wil kost wat het kost de bonus van de verkiezingsoverwinning "incasseren". Meer dan waarschijnlijk bereidt men zich achter de schermen (te beginnen bij de fracties in Kamer en Senaat) voor op een flinke scheut water in de (al bij al toch al flauwe) wijn.
De verklaringen aan Franstalige kant (o.a. Milquet) blijven immers ondubbelzinnig: van een "grote" staatshervorming kan geen sprake zijn en BHV splitsen is uit den boze zonder prijs. Dus conclusie: de Vlamingen zullen de bocht moeten nemen anders komt er geen regering. En nogmaals, CD&V is nog steeds teveel een machtspartij om die beker te laten passeren. Of ook nog: die partij moet teveel vriendjes tevreden houden en daarvoor is politieke zeggenschap (gepaard gaand met het mogen uitdelen van allerlei leuke cadeautjes aan de medestanders) te belangrijk om te laten schieten.
De optimisten onder ons kunnen uiteraard wijzen op het Vlaamse "front" dat nogmaals zijn standvastigheid bevestigde. Of ook: refereren naar de commissie Binnenlandse Zaken die woensdag ongetwijfeld "onverwijld" zal voortwerken. En met een beetje kwade wil (voor optimisten een eerder zeldzame gave, ik geef het toe) zou men zelfs kunnen beweren dat men "den Yves" een tweede (laatste?) kans gunt, goed wetende dat het ook dit keer niets wordt, omdat men nu reeds beseft dat enkel Yves de Vlaamse kiezer naderhand zal kunnen overtuigen van het feit dat het niet zijn schuld was. Ik zou wat graag de optimisten geloven...
De realiteit zal andermaal veel rauwer zijn, vrees ik. De Vlamingen zijn het gewoon de "ratio" de bovenhand te geven, ook als dit betekent dat een fatsoenlijke oplossing verder weg dan ooit is. Een goede raad voor de "echte" democratische partijen: begin nu alvast het VB en zijn kiezers uit te schelden voor racisten en xenofoben, het zal alvast uw geweten helpen sussen...
Dat zou ook betekenen NV-A lozen.
Je weet ook wel dat de kiezer heel kieskeurig is geworden en een verliesbeurt laten voorkomen als een overwinning daar kijkt de kiezer doorheen.
Oud 1 oktober 2007, 13:19   #70
den ambetantsten
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Dat zou ook betekenen NV-A lozen.
Je weet ook wel dat de kiezer heel kieskeurig is geworden en een verliesbeurt laten voorkomen als een overwinning daar kijkt de kiezer doorheen.
Of die N-VA echt zo beginselvast is, wil ik nog betwijfelen, maar goed... En wat die kiezer betreft: die is perfect te "bespelen". Als je maar met genoeg mensen, lang genoeg hetzelfde herhaalt dan gaan mensen dat op de duur ook gewoon voor waarheid aannemen. Maar begrijp me niet verkeerd: ik kijk vol verwachting uit naar 2009!!!
Oud 1 oktober 2007, 13:22   #71
Anna List
Banneling

Standaard

[quote=Fieseler;2965984]
Citaat:

Vlijmscherpe analyse die ik 100% deel maar waar ik van hoop dat we er naast zitten...

Een belangrijk feit is echter dat als hij nu faalt...de ganse CD&V in een egelstelling moet terugplooien....en dat dit dan niet noodzakelijk een slechte zaak is voor Vlaanderen op middellange termijn.

Als de tjeven nu moeten kapituleren zou het wel eens kunnen dat een opening naar rechts iets meer waarschijnlijk wordt.

Hoop doet leven...
zou anders positief zijn voor de slaagkansen van een forza flandria me dunkt ...
Anna List is offline  
Oud 1 oktober 2007, 13:28   #72
De Waal
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door den ambetantsten Bekijk bericht
Of die N-VA echt zo beginselvast is, wil ik nog betwijfelen, maar goed... En wat die kiezer betreft: die is perfect te "bespelen". Als je maar met genoeg mensen, lang genoeg hetzelfde herhaalt dan gaan mensen dat op de duur ook gewoon voor waarheid aannemen.
Zoals het vlaams belang al zolang doet, op alles en nog wat negatief is en maar geen goede oplossing heeft om voorstellen te doen waar iedereen beter van word.
Leve
De Waal is offline  
Oud 1 oktober 2007, 13:28   #73
maarte
Minister-President

maarte's schermafbeelding

Standaard

Even ter verduidelijking:

http://www.knack.be/nieuws/belgie/de...ticle8530.html
Oud 1 oktober 2007, 13:32   #74
boerenverstand
Parlementsvoorzitter

Standaard

[quote=Anna List;2968141]
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fieseler Bekijk bericht

zou anders positief zijn voor de slaagkansen van een forza flandria me dunkt ...
Misschien zien we al wat duidelijker woensdag: hoe het verder gaat in de commisie BZ.
De Crem kan geen uitvluchten blijven zoeken.
Oud 1 oktober 2007, 13:33   #75
den ambetantsten
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Waal Bekijk bericht
Zoals het vlaams belang al zolang doet, op alles en nog wat negatief is en maar geen goede oplossing heeft om voorstellen te doen waar iedereen beter van word.
Leve
Als ik u letterlijk neem mag iets dat negatief is, niet eens vermeld worden? Daarover moet volgens u gezwegen worden? Genegeerd? Ja, dat merk ik al jaren bij de "echte" democraten... en dat uit zich in termen als "verzuring", "malcontenten", "racisten", "xenofoob"... Kortom, veralgemeningen die voor de gebruikers ervan het enorm grote voordeel hebben dat ze de achterliggende problemen rustig mogen blijven negeren. Handige bijkomstigheid is dat op die manier hun geweten nog eens gesust is...
Oud 1 oktober 2007, 13:36   #76
den ambetantsten
Parlementsvoorzitter

Standaard

[quote=boerenverstand;2968172]
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
Misschien zien we al wat duidelijker woensdag: hoe het verder gaat in de commisie BZ.
De Crem kan geen uitvluchten blijven zoeken.
Uw onderschatting van de "reglementaire" creativiteit van Pieter DC is hoogst vernederend (voor de betrokkene)!
Woensdag wordt ongetwijfeld de start van een "lange mars"...

Laatst gewijzigd door den ambetantsten : 1 oktober 2007 om 13:37.
Oud 1 oktober 2007, 13:47   #77
Kortaf
Europees Commissaris

Kortaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
http://www.vrtnieuws.net/cm/vrtnieuw...01_snelLeterme

Citaat:
Snelle aanwijzing Leterme verrast ook CD&V

ma 01/10/07 - Bij de aanvang van het CD&V-partijbureau bleek er weinig enthousiasme en enige verbazing over de snelle aanwijzing van Yves Leterme als formateur.

Binnen CD&V hebben verschillende kopstukken zich afgevraagd of Yves Leterme niet te vroeg het veld is ingestuurd als formateur.

(Belga)

"Mijn aanvoelen is dat de Franstaligen hiermee wel opnieuw in canapé-houding zitten en wij Vlamingen op de harde stoel", zei Michel Dooms (foto).

Eric Van Rompuy (foto), broer van voormalig koninklijk verkenner Herman, vindt dat Leterme zijn verantwoordelijkheid moet opnemen.

"Wie premier wil worden, met CD&V/N-VA aan de leiding van het land, die moet risico’s nemen."

(Belga)

CD&V-voorzitter Jo Vandeurzen tenslotte doet een oproep aan de oranje-blauwe partijen.

"We vragen eerlijke kansen om de formatie tot een goed einde te brengen. We gaan onze ambities om een regering te vormen niet in de kast steken", vervolgt Vandeurzen.

Van separatisme is er volgens de CD&V-voorzitter geen sprake, maar hij beseft dat Leterme voor een riskante onderneming staat.

Laatst gewijzigd door Kortaf : 1 oktober 2007 om 13:47.
Kortaf is offline  
Oud 1 oktober 2007, 13:55   #78
maarte
Minister-President

Standaard

Misschien heeft Van Rompuy de nota's van Milquet helemaal niet gelezen of slecht gelezen en ze zo afgegeven bij de vorst, met even later consternatie want Leterme terug formateur.
Misschien belachelijke theorie maar de situatie is dan ook belachelijk.
Oud 1 oktober 2007, 13:59   #79
maarte
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kortaf Bekijk bericht
Michel Doomst voor premier!
Oud 1 oktober 2007, 13:59   #80
straatrue
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maarte Bekijk bericht
Misschien heeft Van Rompuy de nota's van Milquet helemaal niet gelezen of slecht gelezen en ze zo afgegeven bij de vorst, met even later consternatie want Leterme terug formateur.
Misschien belachelijke theorie maar de situatie is dan ook belachelijk.
Broer HVR, EVR dus, werd ook eens voor schut gezet door YLT.

Dus zei HVR misschien: Zeg tussen haakjes Yves, je bent weer formateur hé. hihihi, poets wederom poets.
straatrue is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:59.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be