![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Verkiezingen 2007 Hier kunt u discussiëren over de uitslag, de coalitiebesprekingen en meer... |
|
|
Discussietools |
|
|
#61 |
|
Minister-President
|
|
|
|
|
|
#62 | |
|
Parlementsvoorzitter
|
Citaat:
Trouwens CD&V zit nu al met een probleem rond "onverwijld" splitsen, ze hebben rond dat dossier alle touwtjes in handen in het federale parlement. De Crem is al aangeschoten, eens curieus of hij dat lang gaat nemen ? Laatst gewijzigd door boerenverstand : 1 oktober 2007 om 11:00. |
|
|
|
|
|
#63 |
|
Parlementsvoorzitter
|
Ik hoor hier zojuist dat men zich bij CD&V aan het afvragen is of YLT niet te snel terug formateur is geworden.
Tjonge, tjonge, wat gebeurt daar allemaal bij die partij ? Het begint daar onfris te ruiken, heeft men bij CD&V door dat YLT opgebrand is of hebben ze daar een stroom mailtjes binnengekregen ? |
|
|
|
|
#64 |
|
Parlementsvoorzitter
|
|
|
|
|
|
#65 |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Als het parlement de splitsing goedkeurt, wie gaat dan het KB uitschrijven en door de koning laten tekenen. Is de uitredende regering hierwel bevoegd voor?En wat als de alarmbelprocedure wordt gestart?
Laatst gewijzigd door speurneus : 1 oktober 2007 om 12:36. |
|
|
|
|
#66 | |
|
Parlementsvoorzitter
|
Citaat:
Schouppe was ook verbaasd op het nieuws. En Milquet was in haar gewone doen: er komt een mini-staatshervorming v.b. er mag iemand van de deelstaten bij de top van NMBS zitten. Buiten de kosmetische staatshervorming is het verder non, non, non, behalve als het goed is voor de franstaligen. Ik snap er ook niks meer van, wat betreft de CD&V. De Wever was blijkbaar aan zijn body-talk te zien, ook niet gelukkig. Is het dan toch een afrekening van de brothers van Rompuy versus YLT. In elk geval is de vlaming ook hoe langer hoe minder gelukkig met de gang van zaken. Laatst gewijzigd door boerenverstand : 1 oktober 2007 om 12:44. |
|
|
|
|
|
#67 | |
|
Parlementsvoorzitter
|
Citaat:
Het is volgens mij voor een machtspartij als CD&V echter perfect te begrijpen (ik zeg niet goed te keuren, maar gewoon liggend in de lijn der logica) dat men kiest voor de vlucht vooruit, voor het aanvaarden van het onaanvaardbare. Immers, men wil kost wat het kost de bonus van de verkiezingsoverwinning "incasseren". Meer dan waarschijnlijk bereidt men zich achter de schermen (te beginnen bij de fracties in Kamer en Senaat) voor op een flinke scheut water in de (al bij al toch al flauwe) wijn. De verklaringen aan Franstalige kant (o.a. Milquet) blijven immers ondubbelzinnig: van een "grote" staatshervorming kan geen sprake zijn en BHV splitsen is uit den boze zonder prijs. Dus conclusie: de Vlamingen zullen de bocht moeten nemen anders komt er geen regering. En nogmaals, CD&V is nog steeds teveel een machtspartij om die beker te laten passeren. Of ook nog: die partij moet teveel vriendjes tevreden houden en daarvoor is politieke zeggenschap (gepaard gaand met het mogen uitdelen van allerlei leuke cadeautjes aan de medestanders) te belangrijk om te laten schieten. De optimisten onder ons kunnen uiteraard wijzen op het Vlaamse "front" dat nogmaals zijn standvastigheid bevestigde. Of ook: refereren naar de commissie Binnenlandse Zaken die woensdag ongetwijfeld "onverwijld" zal voortwerken. En met een beetje kwade wil (voor optimisten een eerder zeldzame gave, ik geef het toe) zou men zelfs kunnen beweren dat men "den Yves" een tweede (laatste?) kans gunt, goed wetende dat het ook dit keer niets wordt, omdat men nu reeds beseft dat enkel Yves de Vlaamse kiezer naderhand zal kunnen overtuigen van het feit dat het niet zijn schuld was. Ik zou wat graag de optimisten geloven... De realiteit zal andermaal veel rauwer zijn, vrees ik. De Vlamingen zijn het gewoon de "ratio" de bovenhand te geven, ook als dit betekent dat een fatsoenlijke oplossing verder weg dan ooit is. Een goede raad voor de "echte" democratische partijen: begin nu alvast het VB en zijn kiezers uit te schelden voor racisten en xenofoben, het zal alvast uw geweten helpen sussen... |
|
|
|
|
|
#68 |
|
Schepen
|
Als zelfs het eigen partijbureau al verwonderd is....
Leterme heeft zichzelf de zwarte piet weer toegeschoven denk ik: ofwel komt er weer ambras van ofwel geeft CD&V dermate veel toe dat ze klappen krijgen. |
|
|
|
|
#69 | |
|
Parlementsvoorzitter
|
Citaat:
Je weet ook wel dat de kiezer heel kieskeurig is geworden en een verliesbeurt laten voorkomen als een overwinning daar kijkt de kiezer doorheen. |
|
|
|
|
|
#70 |
|
Parlementsvoorzitter
|
Of die N-VA echt zo beginselvast is, wil ik nog betwijfelen, maar goed... En wat die kiezer betreft: die is perfect te "bespelen". Als je maar met genoeg mensen, lang genoeg hetzelfde herhaalt dan gaan mensen dat op de duur ook gewoon voor waarheid aannemen. Maar begrijp me niet verkeerd: ik kijk vol verwachting uit naar 2009!!!
|
|
|
|
|
#71 | |
|
Banneling
|
[quote=Fieseler;2965984]
Citaat:
|
|
|
|
|
|
#72 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Leve |
|
|
|
|
|
#73 |
|
Minister-President
|
|
|
#74 |
|
Parlementsvoorzitter
|
|
|
|
|
|
#75 |
|
Parlementsvoorzitter
|
Als ik u letterlijk neem mag iets dat negatief is, niet eens vermeld worden? Daarover moet volgens u gezwegen worden? Genegeerd? Ja, dat merk ik al jaren bij de "echte" democraten... en dat uit zich in termen als "verzuring", "malcontenten", "racisten", "xenofoob"... Kortom, veralgemeningen die voor de gebruikers ervan het enorm grote voordeel hebben dat ze de achterliggende problemen rustig mogen blijven negeren. Handige bijkomstigheid is dat op die manier hun geweten nog eens gesust is...
|
|
|
|
|
#76 | |
|
Parlementsvoorzitter
|
[quote=boerenverstand;2968172]
Citaat:
Woensdag wordt ongetwijfeld de start van een "lange mars"... Laatst gewijzigd door den ambetantsten : 1 oktober 2007 om 13:37. |
|
|
|
|
|
#77 | |
|
Europees Commissaris
|
http://www.vrtnieuws.net/cm/vrtnieuw...01_snelLeterme
Citaat:
Laatst gewijzigd door Kortaf : 1 oktober 2007 om 13:47. |
|
|
|
|
|
#78 |
|
Minister-President
|
Misschien heeft Van Rompuy de nota's van Milquet helemaal niet gelezen of slecht gelezen en ze zo afgegeven bij de vorst, met even later consternatie want Leterme terug formateur.
Misschien belachelijke theorie maar de situatie is dan ook belachelijk.
|
|
#79 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
|
|
|
#80 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
Dus zei HVR misschien: Zeg tussen haakjes Yves, je bent weer formateur hé. hihihi, poets wederom poets. |
|
|
|