Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 2 oktober 2007, 10:00   #61
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bentje Bekijk bericht
Dan zou dat omgekeerd ook moeten werken, mijn ouders hebben mij héél katholiek opgevoed en stemden afwisselend VLD en GROEN!...
Trouwens, Van Themse z'n tante zat bij het VB, ik denk niet dat zij veel inspraak had in z'n opvoeding.
Die VB tante heeft nu ook een Marokkaanse schoonzoon. Blijkbaar is dat geen nieuwswaarde, past niet in het plaatje.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2007, 10:07   #62
Kortaf
Europees Commissaris

Kortaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door el_duvel Bekijk bericht
Bij mij ik heb een eerste kindje maar de regels staan al vast :
GEEN internet op de kamer , wel beneden waar ik het kan zien en af en toe een blik kan werpen. GSM zal gelimiteerd worden....

De generatie na mij en zelfs tijdens mijn opvoeding kreeg alles wat het wou en voila nu heb je losgeslagen jongeren aan beide kanten en niet alleen bij de allochtonen !
Een wijze houding, el duvel!

Hoe oud ben je, als ik vragen mag?
Kortaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2007, 10:09   #63
sn00py
Banneling

Standaard

Citaat:
Uiteindelijk wel want je geeft aan je zoon aan dat het enkel gaat om allochtonen... maar wat met de jongeren die andere jongeren neersteken in pakweg londen dat zijn niet enkel allochtonen hoor... Of dichterbij jongen verkrachtte meisje in Sint niklaas... was geen allochtoon

ik wijt het ook aan de lakse opvoeding van vorige generatie... laat ze maar doen, geef ze alles wat ze willen, geef ze ongeremdheid op internet en je creert zulke toestanden....
Bij mij ik heb een eerste kindje maar de regels staan al vast :
GEEN internet op de kamer , wel beneden waar ik het kan zien en af en toe een blik kan werpen. GSM zal gelimiteerd worden....

De generatie na mij en zelfs tijdens mijn opvoeding kreeg alles wat het wou en voila nu heb je losgeslagen jongeren aan beide kanten en niet alleen bij de allochtonen !
el_duvel, het gaat idd niet alleen om allo's en dat geef ik zeker ook mee. Wat voor mij het probleem is, is dat het verdoezeld of ontkend wordt, dat er 'incidenten' van gemaakt wordt, als het van allochtone kant komt. Daar stelt mijn zoon zich op eigen houtje ook vragen bij.

Geen internet op de kamer is een goede keuze!
sn00py is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2007, 10:13   #64
el_duvel
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sn00py Bekijk bericht
el_duvel, het gaat idd niet alleen om allo's en dat geef ik zeker ook mee. Wat voor mij het probleem is, is dat het verdoezeld of ontkend wordt, dat er 'incidenten' van gemaakt wordt, als het van allochtone kant komt. Daar stelt mijn zoon zich op eigen houtje ook vragen bij.

Geen internet op de kamer is een goede keuze!
wordt het dan altijd zo verdoezeld... bij de meesten als er iets gebeurd in de media omtrent jongeren is de eerste vraag die ze stellen of zelfs niet vragen ze zeggen het gewoon : het zal weer ne marokkaan zijn...

Geen internet idd als ik lees wat er allemaal op msn gebeurd. Doch de komende maatschappij heeft wel de pech dat de huidige weet wat er op internet gebeurd mss dat het dan verbetert

Ik ontken ook niet dat er veel problemen zijn met die bepaalde groep maar als we steeds de vinger gaan wijzen naar hun , tjah dat verbetert ook niets eh....
el_duvel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2007, 10:14   #65
el_duvel
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kortaf Bekijk bericht
Een wijze houding, el duvel!

Hoe oud ben je, als ik vragen mag?
28

een jong venteke dus toch op gebied van opvoeding...
el_duvel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2007, 10:15   #66
backfire
Minister-President

backfire's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Een partij die zoiets als het veroordeelde 70-punten plan opgesteld heeft is voor mij een racistisch verkondigende partij. Het is niet omdat je van naam verandert dat je van instelling verandert... Een partij waarvan ondervoorzitters verkondigen door vertaling van een boek dat holocaust niet gebeurd is , is voor mij een racistische partij en tenslotte een partij dat freedom of speech verkondigt en negationisme niet als misdrijf erkent maar als vrije mening is voor mij nog altijd een racistich ingestelde partij....

Het 70 punten programma werd afgevoerd, niet in het minst door de interne druk die er hoe langer hoe meer in de partij was gekomen op FDW om het af te schaffen. Enkele punten waren/zijn voor velen a bridge too far geworden. ('bloedafstamming' etc).
Roeland Raes - want daar heb je het over - zal nooit ofte nimmer de partijlijn uittekenen of zelfs beïnvloeden. Dat heeft hij aan zichzelf te danken (en de reden heb je zelf al aangegeven).
Ik ben de eerste om toe te geven dat het bij het VB nog niet allemaal goed zit, maar dit is niet de partij die zit te broeden op een plan om, eens verkozen, de democratie uit te schakelen, het parlement in de fik te steken en daarna alle kebab-zaken aan diggelen te laten slaan.
backfire is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2007, 10:18   #67
sn00py
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht
Je bent er blijkbaar nog trots op ook! Gefeliciteerd. Grappig dat je je tegelijkertijd afvraagt waarom er met een beschuldigende vinger wordt gewezen naar extreem-rechts in deze zaak. Het is dankzij uitspraken zoals de jouwe hierboven dat mensen zoals een HVT zich gesterkt voelen wanneer ze tot daden overgaan. Het is maar dat je het weet.
Het is dank zij uitspraken als de jouwe dat allochtoontjes zich onaantastbaar voelen en zich gesterkt voelen wanneer ze kinderen letterlijk van school pesten, dametjes van 83 het leven zuur maken, buschauffeurs couilloneren,...

En precies DAT leidt tot onmacht, frustratie bij potentiële HVT's.

Moet ik maar leren leven met het feit dat "jongeren" ongestraft kunnen blijven verder doen?
Moet ik maar leren leven met het feit dat mijn dochter zal uitgescholden worden voor hoer, of groepsverkracht,...
Moet ik maar leren leven met de angst dat mijn zoon op zijn 14e een mes in de keel kan krijgen en dat er wellicht geen gevolg zal aan gegeven worden?
Moet ik maar leren leven met het feit dat mijn zoon volgend jaar misschien weggepest wordt door een bende "jongeren"?
Moet ik maar leren leven met het feit dat ik beter niet in bepaalde buurten van onze hoofdstad kom?
Of mag ik hopen dat er nog eens een gek opstaat en daar eens flink in maait.
Ik denk dat ik zeker niet de enige ben die d�*t hoopt.
Oud 2 oktober 2007, 10:22   #68
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bk232214 Bekijk bericht
De moordenaar Hans Vantemsche en de mmatschappij is verantwoordelijk voor die moorden in Antwerpen ,waarom daar moeten wij eens goed over
nadenken
Waarom ???
Tja , hij zat nochtans op een internaat dat verdraagzaamheid leerde aan de jongeren ... Mss strookt zo'n opvoeding niet met de realiteit ...
Citaat:
Ons internaatsleven is opgebouwd rond 3 pijlers. We streven er in de eerste plaats naar dat onze internen een evenwicht vinden tussen studie en ontspanning. In de tweede plaats dienen zij niet uit het oog te verliezen dat het internaat een groepsgebeuren is. Waarden zoals verdraagzaamheid en respect voeren we dan ook hoog in het vaandel tijdens onze opvoeding.
Ik keur moorden niet goed , maar simpelweg de schuld bij de ouders , familie of zelfs een politieke partij leggen is dikke zever ...

Manta heeft altijd gelijk of 't moet zijn dat hij eens geen gelijk heeft maar dat gebeurt enkel en alleen als-ie ongelijk heeft.
manta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2007, 10:23   #69
bentje
Parlementsvoorzitter

bentje's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het is dank zij uitspraken als de jouwe dat allochtoontjes zich onaantastbaar voelen en zich gesterkt voelen wanneer ze kinderen letterlijk van school pesten, dametjes van 83 het leven zuur maken, buschauffeurs couilloneren,...

Moet ik maar leren leven met het feit dat "jongeren" ongestraft kunnen blijven verder doen?
Moet ik maar leren leven met het feit dat mijn dochter zal uitgescholden worden voor hoer, of groepsverkracht,...
Moet ik maar leren leven met de angst dat mijn zoon op zijn 14e een mes in de keel kan krijgen en dat er wellicht geen gevolg zal aan gegeven worden?
Moet ik maar leren leven met het feit dat mijn zoon volgend jaar misschien weggepest wordt door een bende "jongeren"?
Moet ik maar leren leven met het feit dat ik beter niet in bepaalde buurten van onze hoofdstad kom?
Het is misschien een dubbelzijdig gevoel, maar er zullen er vast wel meer zijn die zo denken...
M'n vrouw zei gisteren tijdens telefacts: "het is niet goed te praten wat ie deed, maar als hij het dan toch doet had ik eigenlijk gehoopt dat ie er wat meer mee had"
Dit wil dus niet zeggen dat ze het goedkeurd, maar het illustreerd wel wat er in de mensen hun harten leeft

Laatst gewijzigd door bentje : 2 oktober 2007 om 10:24.
bentje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2007, 10:29   #70
Edina
Perm. Vertegenwoordiger VN

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Hoe een uitspraak, die het aanmoedigen van het recht in eigen handen nemen (wat jij dus doet) veroordeelt, bijdraagt aan het zich onaantastbaar voelen van allochtonen, ontgaat mij volkomen.

En je gaat maar door hé! Sterk hoor. Ik vind het eigenlijk verbijsterend hoe je er in slaagt om zo mooi aan te tonen waarom er naar extreem-rechts met de vinger wordt gewezen in deze zaak. Je bent immers inderdaad niet de enige uit die hoek die zo denkt. Maar gelukkig zijn de meeste mensen verstandiger dan dat.
Edina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2007, 10:31   #71
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Hoe een uitspraak, die het aanmoedigen van het recht in eigen handen nemen (wat jij dus doet) veroordeelt, bijdraagt aan het zich onaantastbaar voelen van allochtonen, ontgaat mij volkomen.

En je gaat maar door hé! Sterk hoor. Ik vind het eigenlijk verbijsterend hoe je er in slaagt om zo mooi aan te tonen waarom er naar extreem-rechts met de vinger wordt gewezen in deze zaak. Je bent immers inderdaad niet de enige uit die hoek die zo denkt. Maar gelukkig zijn de meeste mensen verstandiger dan dat.

dus volgens jou heeft Snoopy een VB mandaat ????
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2007, 10:31   #72
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het is misschien een dubbelzijdig gevoel, maar er zullen er vast wel meer zijn die zo denken...
M'n vrouw zei gisteren tijdens telefacts: "het is niet goed te praten wat ie deed, maar als hij het dan toch doet had ik eigenlijk gehoopt dat ie er wat meer mee had"
Dit wil dus niet zeggen dat ze het goedkeurd, maar het illustreerd wel wat er in de mensen hun harten leeft
Sorry maar dit is ziek. Besef jij eigenlijk wel wat je daar schrijft?!?

Ik hoop dat je beseft dat je met dergelijke praat alleen maar illustreert waarom extreem-rechts met de vinger wordt gewezen.

Laatst gewijzigd door Edina : 2 oktober 2007 om 10:34.
Oud 2 oktober 2007, 10:34   #73
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Die heb je dus behoorlijk gebrainwashed!
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2007, 10:34   #74
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
dus volgens jou heeft Snoopy een VB mandaat ????
Waar heb ik over het VB gesproken? Maar het zal je toch ook niet ontgaan zijn welke partij mensen als sn00py en bentje verkiezen (en verdedigen). En hoe zou dat toch komen hé?

Laatst gewijzigd door Edina : 2 oktober 2007 om 10:35.
Oud 2 oktober 2007, 10:35   #75
bentje
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Sorry maar dit is ziek.

Ik hoop dat je beseft dat je met dergelijke praat alleen maar illustreert waarom extreem-rechts met de vinger wordt gewezen.
Neen, heeft daar niets mee te maken, het wil enkel aantonen hoe moe mensen het hele gedoe zijn.
Het is niet omdat iemand zoiets zegt dat het alsook aan de basis ligt van het gebeuren.
Het is net als: "als je met een joint begint eindig je in harddrugs" neen, fout, "wie met harddrugs bezig is, is meestal begonnen met een joint"
Je mag de boel niet omdraaien.
Oud 2 oktober 2007, 10:36   #76
bentje
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Die heb je dus behoorlijk gebrainwashed!
Waarom denk je dat ik haar gebrainwashed heb?
Het kan net zo goed omgekeerd zijn, of we kunnen een heel andere mening hebben, of ze had die mening al voor dat ze me leerde kennen...
Een relatie betekend niet dat je vanzelfsprekend altijd akkoord bent, maar dat leer je nog wel
Oud 2 oktober 2007, 10:37   #77
sn00py
Banneling

Standaard

Citaat:

Leer eens lezen WAT ER STAAT ivm JOUW uitspraken.

Tuurlijk ga ik door: ik zou zelfs eerder willen dat er eens "grote kuis" (doet dat geen belletje rinkelen?) gehouden wordt onder dat gespuis, dan dat er nog één slachtoffer valt (doodgestoken, hersens ingeslagen, doodgeschopt,...). Versta je dat niet, dat ik verkies dat criminelen geëlimineerd worden dan dat er onschuldige mensen afgeranseld en vermoord worden? Of bescherm jij liever de criminelen?
Oud 2 oktober 2007, 10:38   #78
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Waar heb ik over het VB gesproken? Maar het zal je toch ook niet ontgaan zijn welke partij mensen als sn00py en bentje verkiezen (en verdedigen). En hoe zou dat toch komen hé?
hierzie, Edina huppelend van het ene been naar het andere en weer terug, afhankelijk van t argument dat je ertegen inbrengt

Laatst gewijzigd door Anna List : 2 oktober 2007 om 10:38.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2007, 10:38   #79
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Waar heb ik over het VB gesproken? Maar het zal je toch ook niet ontgaan zijn welke partij mensen als sn00py en bentje verkiezen (en zelfs verdedigen). En hoe zou dat toch komen hé?

http://www.parool.nl/nieuws/2007/OKT/01/buit3.html

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Parool
Verdachte Antwerpse 'racismemoorden' spreekt
ANTWERPEN - Hans Van T. sprak maandag op de eerste dag van zijn proces in Antwerpen. Hij verklaarde waarom hij wapens in huis had, en een exemplaar van Hitlers Mein Kampf. De meeste wapens had hij gekregen, Mein Kampf had hij uit sentimentele overwegingen meegenomen uit de nalatenschap van zijn grootouders

1.ooit kreeg ik eens een kal.22 van een collega die 't niet meer veilig vond omwille van de kinderen:
grendel eruit en in 't koffertje, in mei ingeleverd
2. Mein Kampf had hij uit de nalatenschap van zijn grootouders...
3.uit sentimentele overwegingen

Maar zijn familiale omgeving zou er niets mee te maken hebben?

Laatst gewijzigd door filosoof : 2 oktober 2007 om 10:41.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2007, 10:40   #80
lantjes
Eur. Commissievoorzitter

lantjes's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Sorry maar dit is ziek. Besef jij eigenlijk wel wat je daar schrijft?!?

't Is zeker niet de enige Edina, 'k heb gisteren ook iemand horen zeggen dat HVT beter een moskee was binnengestapt om "zijn punt" duidelijk te maken...
lantjes is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:46.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be