Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 3 oktober 2007, 16:14   #61
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

AdrianHealey's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Animalman Bekijk bericht
Een overheidsdienst moet neutraliteit uitstralen zegt Adrian.
Zover ik weet waren we daartoe overeengekomen bij het hele debat van religieuze tekens.

Citaat:
Begin dus maar al met al die rode brandweerwagens wit te schilderen.
Neen.
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."
AdrianHealey is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 oktober 2007, 16:16   #62
Animalman
Parlementsvoorzitter

Animalman's schermafbeelding

Standaard

Kent gij een neutralere kleur? Misschien regenboog anders...

"Lead, follow, or get out of the way."
Animalman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 oktober 2007, 16:17   #63
Animalman
Parlementsvoorzitter

Standaard

Sinds wanneer is een chick in een bikini een religieus teken?

Daarbij, het gaat hier over een kantine he, welk 'member of the public' komt daar normaal gezien?

Laatst gewijzigd door Animalman : 3 oktober 2007 om 16:18.
Oud 3 oktober 2007, 19:46   #64
ancapa
Secretaris-Generaal VN

ancapa's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thondermonst Bekijk bericht
De Antwerpse burgemeester Patrick Janssens zorgde dinsdag voor ophef. Bij de ontvangst van brandweerrekruten gaf hij af op een poster van een halfnaakte vrouw die daar hing.

“Ongepast. Dat moet weg. Anders volgen er tuchtstraffen”, stelde hij. De aanwezige pompiers konden er niet mee lachen.
Burgemeester Patrick Janssens (sp.a) verwelkomde dinsdag de nieuwe lichting rekruten van de Antwerpse brandweer. In zijn toespraak stipte hij aan dat er de komende tien jaar 400 nieuwe manschappen nodig zijn om de brandweermannen die met pensioen gaan, te vervangen.
“Op dit ogenblik is er ook te weinig diversiteit in het korps: 0,6 procent vrouwen en 0 procent allochtonen”, zei hij. “Daarvan moet werk worden gemaakt.”
Vervolgens haalde Janssens uit naar een poster die achter het toogje in de brandweerkazerne Hoofdwacht Zuid hing. Daarop staat een halfnaakte vrouw in brandweeruitrusting. “In een werkomgeving waar je verwacht met gemengde ploegen te werken, is dit ongepast en weinig respectvol”, stelde Janssens.
“Als je praat over integriteit, diversiteit en respect op de werkvloer... Alsof mannen het aangenaam zouden vinden als ze ergens als enige man werken en er posters met naakte mannen aan de muur hangen”, meende de burgemeester.
“Dit is geen plotse aanval en ik wil dit ook niet opblazen. Maar het kan niet en het moet gedaan zijn. Het is een kwestie van respect op het werk, voor alle groepen die er werken. En dat geldt voor alle stedelijke diensten.”

Straffen

“En ja, ik heb aan het einde van mijn betoog toegevoegd dat ik hoopte dat dit de laatste keer was dat ik het vriendelijk moet vragen”, besloot Janssens.
Meer zelfs, tijdens zijn speech in de brandweerkazerne stelde hij dat er tuchtmaatregelen volgen als hij nog zo’n posters en foto’s zag hangen.
De ’plotse’ uithaal van Janssens kwam slecht aan bij de brandweer. De aanwezige pompiers konden er niet mee lachen, en dat is een understatement.
Nog terwijl de burgemeester aanwezig was, kriebelden enkelen al met krijt hun protest op de kazernemuur. “Kwor mottig van A, V.B.”, Daarbij stond V.B. voor Vlaams Belang.
Niemand van de aanwezigen wilde officieel een reactie kwijt. Enkele vrouwen lieten verstaan dat zij zich totaal niet storen aan de posters in de kazerne.

Christophe MATTHIJSSENS

"Jan Janssens werd heet...
en in de straat weerklonk zijn kreet..."

"kom van dat dak af !"

ze hadden hem beter eens goed nat gespoten ! dat koelt ook af !
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
ancapa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 oktober 2007, 19:54   #65
HAMC
Perm. Vertegenwoordiger VN

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ancapa Bekijk bericht
"Jan Janssens werd heet...
en in de straat weerklonk zijn kreet..."

"kom van dat dak af !"

ze hadden hem beter eens goed nat gespoten ! dat koelt ook af !
Het gaat Jansens over de brandweermannen zelf he, hij wil daar een hoop Marokanen binnenduwen en hij is nu al die mensen aan het vertellen dat ze zich zullen moeten aanpassen.

Een Marokaanse brandweerman meer = een stemmeke meer. Hij weet natuurlijk dat de Vlamingen zijn corrupt partijke moe zijn.

Verschaeve
HAMC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 oktober 2007, 19:58   #66
Jos Verhulst
Staatssecretaris

Standaard

Indien de brandweer een private onderneming zou zijn, die men bv. meebetaalt via zijn brandverzekering, dan zou iedereen veel goedkoper af zijn én zou PJ niet de gelegenheid hebben gekregen om weer eens over respect te beginnen zagen.

http://www.brusselsjournal.com/node/726
Oud 3 oktober 2007, 20:03   #67
ancapa
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SirGalahad_ Bekijk bericht
Zijn houding lijkt me nogal Big Brother, DDR - Stasi achtig.
Hij en enkel hij heeft gelijk.
De rest moet volgen.
Dictator
nog erger dan Alexandra Colen... hij is misschien bekeerd ? of is 't de ramadam... of is 't preuts geworden... of animo...
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
Oud 3 oktober 2007, 20:06   #68
ancapa
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HAMC Bekijk bericht
Het gaat Jansens over de brandweermannen zelf he, hij wil daar een hoop Marokanen binnenduwen en hij is nu al die mensen aan het vertellen dat ze zich zullen moeten aanpassen.

Een Marokaanse brandweerman meer = een stemmeke meer. Hij weet natuurlijk dat de Vlamingen zijn corrupt partijke moe zijn.
zoals ouwe Anciaux destijds in de jaren tachtig ooit zei dat de pompiers van Brussel arabisch moesten leren om mensen uit branden te kunnen redden !!!!!!!!!!

zotter kon toen niet ! een schande toen voor een oud voorzitter van de Volksunie... als ge nu zijn zoontje bezig hoort is het nog erger geworden... geestig... geestig... spirit(ueel)
Oud 3 oktober 2007, 20:08   #69
ancapa
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Animalman Bekijk bericht
Sinds wanneer is een chick in een bikini een religieus teken?

Daarbij, het gaat hier over een kantine he, welk 'member of the public' komt daar normaal gezien?
ze kunnen er een "voilleke" over hangen...
Oud 3 oktober 2007, 20:09   #70
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Kallikles's schermafbeelding

Standaard

Janssens heeft uiteraard 100% gelijk. Dergelijke posters zijn onaangepast en creëren een mannenclub-sfeer, waarin vrouwen zich niet welkom voelen.
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Mogelijk zijn het hebben van verbale kwaliteiten niet uw grootste talent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andev
Waarom zou ik moeten weten wat "multivariaatanalyse" betekent???
De mensen, steeds meer en meer, hebben lak aan dat soort gelul.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike Godwin
By all means, compare these shitheads to Nazis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy over Europa's moslims
Naft er over en een stekske.
Kallikles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 oktober 2007, 20:09   #71
ancapa
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HAMC Bekijk bericht

hij kan er daar eerst een paar duizenden legaliseren... heeft hij weer wat meer stemmekes bij... kan hij weer eens winnen bij de volgende verkiezingen
Oud 3 oktober 2007, 20:10   #72
ancapa
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
Janssens heeft uiteraard 100% gelijk. Dergelijke posters zijn onaangepast en creëren een mannenclub-sfeer, waarin vrouwen zich niet welkom voelen.
dikke zever... die vrouwen zijn wel wat anders gewoon hoor !
Oud 3 oktober 2007, 20:29   #73
Libro
Secretaris-Generaal VN

Libro's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thondermonst Bekijk bericht
De Antwerpse burgemeester Patrick Janssens zorgde dinsdag voor ophef. Bij de ontvangst van brandweerrekruten gaf hij af op een poster van een halfnaakte vrouw die daar hing.

“Ongepast. Dat moet weg. Anders volgen er tuchtstraffen”, stelde hij. De aanwezige pompiers konden er niet mee lachen.
Burgemeester Patrick Janssens (sp.a) verwelkomde dinsdag de nieuwe lichting rekruten van de Antwerpse brandweer. In zijn toespraak stipte hij aan dat er de komende tien jaar 400 nieuwe manschappen nodig zijn om de brandweermannen die met pensioen gaan, te vervangen.
“Op dit ogenblik is er ook te weinig diversiteit in het korps: 0,6 procent vrouwen en 0 procent allochtonen”, zei hij. “Daarvan moet werk worden gemaakt.”
Vervolgens haalde Janssens uit naar een poster die achter het toogje in de brandweerkazerne Hoofdwacht Zuid hing. Daarop staat een halfnaakte vrouw in brandweeruitrusting. “In een werkomgeving waar je verwacht met gemengde ploegen te werken, is dit ongepast en weinig respectvol”, stelde Janssens.
“Als je praat over integriteit, diversiteit en respect op de werkvloer... Alsof mannen het aangenaam zouden vinden als ze ergens als enige man werken en er posters met naakte mannen aan de muur hangen”, meende de burgemeester.
“Dit is geen plotse aanval en ik wil dit ook niet opblazen. Maar het kan niet en het moet gedaan zijn. Het is een kwestie van respect op het werk, voor alle groepen die er werken. En dat geldt voor alle stedelijke diensten.”

Straffen

“En ja, ik heb aan het einde van mijn betoog toegevoegd dat ik hoopte dat dit de laatste keer was dat ik het vriendelijk moet vragen”, besloot Janssens.
Meer zelfs, tijdens zijn speech in de brandweerkazerne stelde hij dat er tuchtmaatregelen volgen als hij nog zo’n posters en foto’s zag hangen.
De ’plotse’ uithaal van Janssens kwam slecht aan bij de brandweer. De aanwezige pompiers konden er niet mee lachen, en dat is een understatement.
Nog terwijl de burgemeester aanwezig was, kriebelden enkelen al met krijt hun protest op de kazernemuur. “Kwor mottig van A, V.B.”, Daarbij stond V.B. voor Vlaams Belang.
Niemand van de aanwezigen wilde officieel een reactie kwijt. Enkele vrouwen lieten verstaan dat zij zich totaal niet storen aan de posters in de kazerne.

Christophe MATTHIJSSENS

Janssens wou die foto in zijn eigen bureau zeker?
Geen discriminatie: de centerfold van de Playgirl moet ook aan de muur.
Support the country you live in or live in the country you support.
Libro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 oktober 2007, 20:38   #74
ancapa
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Libro Bekijk bericht
Janssens wou die foto in zijn eigen bureau zeker?
Geen discriminatie: de centerfold van de Playgirl moet ook aan de muur.
toch niet fusileren hé ?
Oud 3 oktober 2007, 20:41   #75
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

duveltje382's schermafbeelding

Standaard

Patrick Janssens is een echte ganster,ik ben juist terug van een buurtvergadering dat door Janssens herleidt is tot een feestcomite
Hij is oorzaak dat er zoveel wrevel is in buurten zoals de mijne waar drugs en Marokkanen gewoon hun gang kunnen gaan
Er mag tenimmer over allochtonen gesproken worden,wel over de nieuwe lente poest........
Wat een zever is dat zeg !!!!

Laatst gewijzigd door duveltje382 : 3 oktober 2007 om 20:43.
duveltje382 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 oktober 2007, 20:57   #76
Animalman
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Patrick Janssens is een echte ganster,ik ben juist terug van een buurtvergadering dat door Janssens herleidt is tot een feestcomite
Hij is oorzaak dat er zoveel wrevel is in buurten zoals de mijne waar drugs en Marokkanen gewoon hun gang kunnen gaan
Er mag tenimmer over allochtonen gesproken worden,wel over de nieuwe lente poest........
Wat een zever is dat zeg !!!!

Dat noemt men politiek-correctheid: Een vorm van hypocrisie die voorkomt dat problemen mogen met naam genoemd worden of aangepakt.
In belgie vertaalt zich er dit in dat iedereen die vijf per uur te snel durft rijden de grootste gangster genoemd wordt die er rondloopt en dat marrokaanse drugdealerkes een verrijking voor de samenleving betekenen. Al een geluk dat ze niet 'vrije ondernemers' genoemd worden...

PJ heeft inderdaad overschot van gelijk. Vrouwen kijken immers nooit naar andere vrouwen. Die weten zelfs niet hoe dat er uit ziet. Zijn vrouw (respect voor dat mens) leest dus nooit de flair. Daar staan bijna meer 'halfnaakte' vrouwen in dan in de doorsnee FHM.

Oud 3 oktober 2007, 21:04   #77
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey Bekijk bericht
Even serieus. Zover ik weet moet een overheidsdienst neutraliteit uitstralen. Dat soort postertjes zijn dat niet. Verbieden it is.
Staat er dan een loket in de brandweerkantine?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 oktober 2007, 21:06   #78
Raven
Perm. Vertegenwoordiger VN

Raven's schermafbeelding

Standaard

Ik zou anders niet denken dat Janssens vies is van de vrouwtjes.

Hij heeft z'n eigen vrouw en kind laten staan voor een ander
Oud 3 oktober 2007, 21:07   #79
Paracelsus
Minister

Paracelsus's schermafbeelding

Standaard

Hahahaa!! onze Patriek den socialist !

Jongens toch het begint me de keel uit te hangen. België staat in brand en die kerel gaat een beetje zeveren over een postertje halfnaakt...

Onzen Patriek, vingertjeswijzer professionel. Hij lijkt wel een dorpspastoortje

Ge moogt hem hebben, jullie Patrick. Bazilfunk kan alvast héél trots zijn.

Als 't zo doorgaat verhuis ik naar Wallonië !
Paracelsus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 oktober 2007, 21:08   #80
Flippend Rund
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey Bekijk bericht
Ambtenaren hebben te luisteren naar hun baas.

Wat Thondermonst zegt is - misschien - in principe wel waar, maar het lijkt me dat Janssens hun uiteindelijke baas is en daar dus over mag zeggen wat 'ie wilt. En terecht. Overheidsbedienden = neutraliteit => halfnaakte vrouwen =/= neutraliteit. Natuurlijk.

Als het vrijwilligers zijn (of een private onderneming) dan heeft Janssens natuurlijk niets te zeggen. Als ze worden betaald met belastingsgeld natuurlijk wel.
En als je er een poster van een halfnaakte man naast hangt, is het dan opnieuw neutraal?
Flippend Rund is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:54.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be