![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
Bekijk resultaten enquête: Acht je onderzoek naar "genezing van de dood" wenselijk / nuttelijk / noodzakelijk? | |||
Ja, liefst zo snel mogelijk. |
![]() ![]() ![]() |
8 | 34,78% |
Ja, al steekt het mij niet mocht ik er niets aan hebben. |
![]() ![]() ![]() |
2 | 8,70% |
Neen, ik vind het onzin. |
![]() ![]() ![]() |
6 | 26,09% |
Neen, ik heb daar ideologische / morele bezwaren tegen. |
![]() ![]() ![]() |
4 | 17,39% |
Iets anders / ik weet het niet / ik geef er niet om. |
![]() ![]() ![]() |
3 | 13,04% |
Aantal stemmers: 23. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Wil je nu zeggen dat je niet gelooft dat er ooit glazen bollen zullen bestaan? Als ik ooit iemand nodig heb voor een researchproject, zal jij de laatste zijn waar ik aan denk. * (= willekeurig scheldwoord)
... Klinkt arrogant, is het ook. [/spiegel voor Heftruck-houdende-modus]
Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 7 oktober 2007 om 22:12. |
![]() |
![]() |
![]() |
#62 |
Banneling
|
![]() Waarzienerij, pfff. Das iets voor linkse beatniks.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | |
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sorry maar hier ben ik even niet goed van ... de alinea daaronder helpt mijn bloeddruk ook niet bepaald omlaag. Waarop die afsluiter in godsnaam mag slaan is voor mij ook zeer raadselachtig. Al eens even nagedacht over waar men allemaal heen kan met dié redenering?? En jij wou kinderen? ...
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Natuurlijk gaat iedereen hier niet van profiteren, als daar technieken voor bestaan, gaan ze die niet gratis uitdelen.Als je vandaag door een team dokters gevolgd word, die alles goed in de ogen houden, word je ook wel een stukje ouder, en blijf je gezonder tot op een zekere leeftijd, als pakweg de eerste de beste landloper.Maar die dokters moet je betalen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | |
|
![]() Citaat:
En ik ben inderdaad van mening dat "de mens" niet in staat is "de natuur" te vernietigen. Ik stel dat empirisch van in Tsjernobyl en theoretisch door te stellen dat het mij ongelooflijk moeilijk (naar het onmogelijke toe) lijkt dat "de mens" natuurwetten gaat breken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#68 |
|
![]() Die ooit moest natuurlijk nooit zijn.
En natuurlijk had ik dat niet door, ik ben namelijk te dom om dat te begrijpen. Goddank zijn er nog slimmeriken zoals jij Heftruck... ![]() Ik hou me erbuiten voor ik ongelukken bega. ![]()
![]() |
![]() |
#69 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Net alsof we zonder vliegtuigen niet zouden kunnen leven...Goed leven zelfs. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#70 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | |
|
![]() Citaat:
Jammer dat je de discussie al staakt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#72 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#74 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#75 |
|
![]() Ik zou het niet willen, eeuwig leven. Dat zou ook betekenen dat ik eeuwig moet werken om in mijn onderhoud te voorzien. Na verloop van tijd zou ik me dood gaan vervelen, maar het bovendien ook helemaal beu worden om op deze planeet te wonen.
Ik vind 80 a 90 jaar erg mooi. Ben wat dat betreft ook niet bang om te sterven, ik heb er alleen nog niet zo'n behoefte aan.
![]() |
![]() |
#76 | |
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Heftruck : 7 oktober 2007 om 22:43. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#77 |
|
![]() Als je denkt gelukkig te kunnen zijn met het eeuwige leven dan gun ik het je.
![]() |
![]() |
#78 |
Minister-President
|
![]() Eeuwig leven?
Dan moet men wel nog eens eventjes een manier vinden om de tweede wet van de thermodynamica te omzeilen. Ik wens je veel geluk daarmee.
![]() |
![]() |
#79 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
De toestand waarin je eigen leven zich nu bevindt is trouwens even 'uniek' als de toestand waarin de aarde zich momenteel bevindt. Trouwens, heftruck: alles goed met je? Je fulmineert de laatste tijd nog een stuk krachtiger (niet per se op een goede manier)
Laatst gewijzigd door netslet : 7 oktober 2007 om 23:28. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#80 | ||
|
![]() Citaat:
Maar bon, je hebt gelijk. Stoppen met discussiëren helpt ons ook niet verder. Ik zal mijn mening nuanceren: Hoe de kaarten er momenteel bijliggen, dus maw als er niets verandert behalve onze gemiddelde leeftijd, hou ik het niet voor mogelijk en niet wenselijk omwille van de beperking in natuurlijke bronnen. Factoren als mars en andere planeten bevolken, de aarde eventueel wat vergroten, verkleinen afhankelijk van onze wens, natuurlijke bronnen bijcreëren door ..., laat ik hierbij dus voor alle duidelijkheid buiten beschouwing want inderdaad, tegen de tijd dat we dat middel gevonden hebben of tegen dat de 1000 jaar om zijn. Voor de rest vind ik het idee op zich nog altijd leuk en persoonlijk zou ik er zelfs niet op tegen hebben, zolang het gaat om een verlening van de actieve leeftijdsfase. De mens kan de natuur jammeregnoeg wel vernietigenl. Zelfs volledig. Het is geen rustgevende gedachte maar er bestaan nu al explosieven die krachtig genoeg zijn om de aarde in zijn geheel tot stof en as te doen herleiden. Maar zo ver gaan is niet nodig: als je even naar buiten kijkt zie je al genoeg. Waar je zit was wellicht ooit een bos. Denk verder bv. aan het kappen van het regenwoud, het vervuilen van water, het verstoren van ecologische kringlopen, in de toekomst mss dmw genetische manipulatie, ... Dat noem ik vernietigen. Citaat:
Deze kwestie ligt me zo nauw aan het hart dat ik hier moeilijk rustig tegen argumenteren en ik wil je dus al op voorhand waarschuwen voor verwarrende / hysterische replieken, maar bon: Toevallig ben ik blij hier op aarde te mogen zijn en heb ik de bedoeling om hier ook werkelijk iets in positieve zin te veranderen, zodat mijn verblijf enig nut heeft gehad. Niet alleen voor mij, maar ook voor anderen. Als ik dat doel verwezenlijk, zal ik rustiger kunnen sterven dan wanneer daar niet in zal slagen. Vanzefsprekend ben ik daar ook niet in geslaagd wanneer �*lles na mijn overgang van leven naar dood ophoudt te bestaant. Bovendien zie ik niet in waarom ik het zo erg zou moeten vinden dat dat niet zo is. Ik heb mezelf nooit zo belangrijk gevonden dat ik het erg vind dat de aarde en alles wat daarop leeft nog zal verdergaan... Die weerklank lijk ik bij jou wel te bespeuren. We zijn hier dankzij de aarde en al zijn leven erop, niet ondanks... Bovendien kan je met jouw gedachten veel kanten op. De piloten die de vliegtuigen ramden in het WTC dachten allicht hetzelfde... wat kon hun de dood en het lijden van alle families, vrienden en kenissen van die duizenden mensen schelen, zij zouden zelf toch het leven laten bij de actie en dit niet meer meemaken. God, als ik sterf, laat het dan alsjeblieft doorgaan, en zo positief mogelijk. Liefst positiever dan de tijd die ik heb doorgemaakt. Ik wil daar niet mee zeggen dat ik de tijd die ik (hopelijk nog zal doormaken/doormaak) negatief is. Maar er is meestal in de geschiedenis langs evolutie ook revolutie, waardoor dingen positief veranderen, omdat mensen leren uit ervaring. Ik hoop dat dat ook geldt voor mijn nazaten en ik zal daar niet de minste afgunst tegenover voelen. Ik zal trouwens toch nooit te weten komen welkee mogelijkheden zij allemaal hebben. ![]() Tot zover mijn existentieel gezwam.
Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 7 oktober 2007 om 23:32. |
||
![]() |
![]() |