![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 |
Minister-President
|
![]() Laat er over één ding alleszins geen twijfel bestaan: de huidige malaise bij de VRT is het gevolg van het feit dat de openbare omroep té succesvol, té dominant was geworden binnen het Vlaamse audio-visuele medialandschap. Marino Keulen waarschuwde daar nog voor in zijn speech tot het VRT-personeel; kort nadat uitgepakt werd met de succescijfers. Iedereen was daarover verbaasd: 'hoe kan de VRT nu kapot gaan aan z'n eigen succes?' Antwoord: doordat de politiek de zender wel zal bijsnoeien... En dat is waar Bourgeois zich toe heeft laten lenen. Eerst wordt van de VRT gevraagd om een heel ambitieus en visionair plan uit te werken voor de toekomst. De directie doet dit en schetst meteen ook de financiële behoeften hiervoor uit. (nog altijd een habbekrats; Giserke... mijn cijfers alsjeblieft?) En dan klapt de val dicht: élke vorm van extra financiering buiten de overheidsdotatie wordt afgesneden en het heet dat de directie 'ze ziet vliegen'... Het zaakje escaleert -na de nodige plaagstoten en sabotage op het hoogste niveau- en Tony Mary mag inpakken.
By the way: Mary heeft uiteindelijk netto een hogere afscheidspremie gekregen dan in z'n contract was gestipuleerd. Bourgeois had dus niks om over te triomferen. (met dank aan de BELGISCHE fiscus!) Maar: perceptietheater, nietwaar? Dan wordt Piet van Roe binnengehaald, een ouwe krokodil zonder visie. Of toch: met als enige missie het betere 'snoeiwerk' in een VRT die ondertussen totaal anders uitziet dan in 'zijn tijd'. En het rechtstreekse gevolg van dat 'beleid' mogen we nu vaststellen: voor het eerst in tien jaar is het nieuwe televisieseizoen op één een absolute afknapper; quasi niks nieuws, herverpakte ouwe formats en beunhazerij... En als kers op de taart: Woestijnvis die wschl. zal aanpappen bij VTM. Byebye VRT. Binnen nog eens twee �* drie jaar zullen we ons weer met z'n allen zitten afvragen of we niet beter het hele zooi sluiten. Maar bedenk: ook byebye audiovisuele sector in Vlaanderen. Want hoe lang VTM nog 'Vlaams' verankerd zal blijven, is een raadsel.
![]() |
#62 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Anna List : 11 oktober 2007 om 10:56. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#63 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#64 |
Minister-President
|
![]() Kunnen ze canvas/ ketnet en enkele radiostations (vb radio donna) niet verkopen aan de privé?
Dan zullen ze direct al heel wat minder financiële zorgen hebben. De Vrt moet zich dan gaan bezig houden met de burger informeren.
![]() |
#65 |
Banneling
|
![]() de VRT moet afgeschaft worden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 |
Minister-President
|
![]() Maar dat is noppes. Een schijntje. De reeks 'Dinosaurs' op de BBC kostte ongeveer 400 mio €. Voor één productie. Eén natuurdocumetaire van Attenborough (geprefinancierd voor 50% door door de Beeb) kost 28 mio €. Da's meer dan woestijnvis op een heel jaar vangt! FYI, de Beeb heeft een verzekerd budget van ruim 5,250 miljard €. (ttz. daar tellen we dus de variabele inkomsten nog niet eens bij) En in de wetenschap dat het exact evenveel kost om voor 50 miljoen kijkers televisie te maken als voor 5 miljoen, stelt dat je misschien in staat om de zaken even binnen perspectief te bekijken.
En een hele audiovisuele sector hangt af van dat budget, vergeet dat vooral niet. Zodra VTM k�*n, verkoopt het zichzelf uit en is het gedaan met televisiemaken in Vlaanderen. (buiten wat gerommel in de marge) Nouja, ik heb ook geen boodschap aan (top)sport, aan voetbal, aan tal van megamanifestaties... Laten we die dan ook niet meer financieren en als onze atleten naar de Olympische Spelen willen, laat hen dan zelf hun vliegtuigtickets maar kopen (of sponsors zoeken).
![]() |
#67 |
Banneling
|
![]() Opdoeken.
Pulp. Nieuws inbegrepen. Ik zag liever de fabeltjeskrant. FC de kampioenen noemen ze daar kwaliteit. Als er veel onnozelaars kijken is het dus kwaliteit. |
![]() |
![]() |
![]() |
#68 |
Banneling
|
![]() De vrt hoeft helemaal geen goede of betere programma's te maken.
Moet gewoon verkocht worden. Een andere optie is laten verschrompelen. De politicus die een van beide voor mekaar krijgt, gewild of ongewild, kan op mijn steun rekenen. Laatst gewijzigd door born2bewild : 11 oktober 2007 om 11:21. |
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
deal, we schrappen de openbare omroep én het budget voor t Belgisch olympisch comité Laatst gewijzigd door Anna List : 11 oktober 2007 om 12:00. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
En eerlijk gezegd: als ik het dan allemaal volgens prioriteit zou zetten en volgens budgettaire impact, dan staat de VRT ergens onderaan op mijn lijstje.
![]() |
![]() |
#71 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
ik heb nog steeds geen argument voor de noodzakelijkheid van een openbare omroep (los van de centenkwestie dan) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#72 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Enfin, enorm 'raar', natuurlijk.
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#74 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#75 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Oh je wil een argumentatie? Ik dacht dat ik die al had gegeven: geen VRT = op de kortst mogelijke tijd ook geen audiovisuele sector meer in Vlaanderen. Gedaan met de productiehuizen, gedaan met elke vorm van creativiteit op dat vlak, gedaan met Vlaamse televisie. Enkel nog regionaal nieuws en gepruts in de semi-amateuristische marge (zoals ActuaTV). En uiteraard permanent jezelf afvragen hoe groot de greep is van bedrijven en mediagroepen op het nieuws dat je te slikken krijgt via de lichtbak.
![]() |
![]() |
#76 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Neen danku, ik kijk af en toe nog wel eens graag naar een goed programma zonder dat er om het kwartier een hersendodend reclameblok moet ingelast worden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#77 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Moet ik je de argumentering achter de redenering 'alles privatiseren' nog uitleggen?
Ik dacht dat die wel bekend zijn. Neen?
![]() |
![]() |
![]() |
#78 |
Europees Commissaris
|
![]() Wie zet eigenlijk die fictie voorop dat "de privé" gratis is ?
Zonder een openbare omroep zouden "onze commerciëlen" zeer vlug de "dure eigen producties" opgeven en uitsluitend aangekocht spul met de nodige reklame uitzenden.. byby "eigen vlaamse producties" Geert Brourgois = NV-A = culurele uitverkoop van vlaanderen aan de commercie. .. Intussen wacht ik wel op een serieus boekenprogramma, opera-uitzendingen enz.. op onze openbare omroep..
![]() |
#79 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Waarom richt je dat zelf niet op? Luiaard.
![]() |
![]() |
![]() |
#80 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() ik ben er stillaan van overtuigd dat greep van bedrijven en mediagroepen minder erg is dan de houdgreep van de belgische politiek op de VRT ... voor bepaalde kunstdisciplines kan je natuurlijk ook de door jou gebruikte redenering doortrekken (taalgebied te klein) om ervan te kunnen leven ... mot dat dan kunnen hoor ik je denken ... nu bvb gepaste vertalingen van het betere literaire werk kan ik soms toch apprecieren ... terwijl die er zonder subsidie wellicht niet zouden komen een voorbeeldje om mijn wirwar van gedachten te verduidelijken : het zal u misschien verbazen, maar ook de door jou geapprecieerde (dacht ik toch) Eco zou zelfs niet vertaald raken in t Nederlands zonder cultuursubsidie ... of las jij m in t italiaans ? (fuck dan ga ik zo jaloers zijn!) |
|
![]() |
![]() |