Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2007
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2007 Hier kunt u discussiëren over de uitslag, de coalitiebesprekingen en meer...

Discussietools
Oud 11 oktober 2007, 08:49   #61
robert t
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kortaf Bekijk bericht
Komt het eerlijk over als ik je hier mijn warmte en respect aanbied?
Ja. Ik ken je namelijk als een eerlijk man. Ik kom vandaag nog uitgebreid op je ganse posting terug.
robert t is offline  
Oud 11 oktober 2007, 08:53   #62
Kortaf
Europees Commissaris

Kortaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kaal Bekijk bericht
Er is blijkbaar iets mis met de katholieke politici. Zit het in de genen misschien?
Wat je nu ziet is de Vlaamse volksziel, open en bloot.

De achterstand die we opliepen is 400 jaar oud. Het is een wonder dat we al staan waar we staan.

Als er in de loop van de emancipatie-evolutie regelmatig teruggevallen worden op de oude slavenmentaliteit, kan je best niet wanhopig worden. Regressie heet dat. Begrip van de geschiedenis en van de psyche van de doorsnee-Vlaming kunnen je helpen om standvastig te blijven.

Het gaat ondanks alles vooruit!
Kortaf is offline  
Oud 11 oktober 2007, 08:56   #63
Kortaf
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door straatrue Bekijk bericht
Hij woont daar dan ook hé.
is er 1 Vlaamse onderhandelaar die in de Rand woont?
Straatrue, ik denk niet dat je een leugenaar bent, maar dat je dit denkt zegt veel over hoe blind de Franstaligen wel zijn.

Er woont geen enkele oranjeblauwe onderhandelaar in de Rand. Geen enkele. Zijn er zelfs wel Franstalige federale parlementairen die in de Rand wonen? Namen graag.

Er wonen daarentegen wel enkele oranjeblauwe Vlaamse politici in de Rand.

Laatst gewijzigd door Kortaf : 11 oktober 2007 om 08:59.
Kortaf is offline  
Oud 11 oktober 2007, 09:17   #64
straatrue
Minister-President

Standaard

Citaat:
Straatrue, ik denk niet dat je een leugenaar bent, maar dat je dit denkt zegt veel over hoe blind de Franstaligen wel zijn.

Er woont geen enkele oranjeblauwe onderhandelaar in de Rand. Geen enkele. Zijn er zelfs wel Franstalige federale parlementairen die in de Rand wonen? Namen graag.

Er wonen daarentegen wel enkele oranjeblauwe Vlaamse politici in de Rand.
Er stond een vraagteken hé. En inderdaad HVR = Rode
en.. hij is blijkbaar heel gematigd.

Doomst zit niet bij de echte onderhandelingen denk ik.
Maingain = Sint-Lambrechts-Woluwe = Brussels gewest dus.

Onkunde dus, geen leugenaar

Zat zaterdagavond bij 10 Vlamingen. 8 hadden unief diploma en 7 zeiden mij: tja; BHV ik zou eigenlijk niet weten hoe dat daar eigenlijk in elkaar zit.
2 konden er min of meer iets over zeggen en 1 wist er +/- het fijne van.

Maar die 7 die er niets over wisten mogen ook stemmen
straatrue is offline  
Oud 11 oktober 2007, 09:17   #65
-=EXCALIBUR=-
Staatssecretaris

-=EXCALIBUR=-'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Tja dat was voor die degoutante manoeuvre waarbij de CD&V om amendementen gesmeekt heeft om de schone schijn in stand te houden.

Dit doet voor mij de deur definitief dicht wat de CD&V betreft. De Crem is een huichelaar van het ergste soort. In plaats van woedend te zijn op het gedrag van de franstaligen die de democratische besluitvorming negeren als de uitkomst hen niet past zit hij daar te janken en te blijten("Miserie !").

Ik geloof niet meer dat de CD&V voet bij stuk houdt. Zij waren alleen van plan om de druk op de franstaligen een beetje te verhogen. De straffe uitspraken �* la "zonder België als het moet" waren maar om te lachen. Karel De Gucht heeft gelijk gekregen. Die klungelaars van de CD&V hebben de lat inderdaad veel te hoog gelegd voor een partij die niet van plan is om de enige troef uit te spelen die hen zou toelaten de buit binnen te halen. Zij wouden België niet op het spel te zetten en dus maakten zij geen kans. De franstaligen zijn de betere pokerspelers.

Het keerpunt is volgens mij nu gepasseerd. De CD&V is de weg van de toegeeflijkheid ingeslagen en elke stap in die richting zal het hen moeilijker maken om hun kar alsnog te draaien en Vlaanderen voor het eigen belang te kiezen.

In tegenstelling tot velen hier vind ik dat het Vlaamse volk in deze geen blaam treft. De kiezer heeft de Vlaamse onderhandelaars echt gesteund. Zij hadden Vlaanderen voor een tijd echt mee. Die steun wordt nu verkwanseld. De Vlamingen gaan niet belgicist worden maar het is nu wachten op een nieuwe figuur waarin een groot deel van de Vlamingen zich kunnen vinden. Die figuur is Leterme niet (meer).

Met als gevolg dat er ( weer ) meer kiezers teleurgesteld worden. De volgende verkiezingen zullen spannend zijn! Traditionele partijen zet u schrap want het kantelmoment komt steeds dichterbij. De absolute meerderheid brokkelt beetje bij beetje af naar de minderheid die op hun beurt dan de meerderheid worden. Het zijn gouden tijdperken voor VB en LDD.
Voor NVA zal het nog even afwachten zijn hoe het draait en keert de komende dagen ( of weken?) want de vraag is en blijft: gaat hun broek af of niet?

Overigens was ik gisteren onder de indruk van de reportage in Ter Zake over dit gebeuren

Laatst gewijzigd door -=EXCALIBUR=- : 11 oktober 2007 om 09:19. Reden: tag aangepast
-=EXCALIBUR=- is offline  
Oud 11 oktober 2007, 09:34   #66
Kaal
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door -=EXCALIBUR=- Bekijk bericht
Overigens was ik gisteren onder de indruk van de reportage in Ter Zake over dit gebeuren
Kan je daar iets meer over zeggen? Ik heb het moeten missen.
Kaal is offline  
Oud 11 oktober 2007, 09:38   #67
bentje
Parlementsvoorzitter

bentje's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door -=EXCALIBUR=- Bekijk bericht
Oh, was het interessant dan?
Eventjes terug oproepen en bekijken... Belgacom tv, e; het is dan toch voor iets goed...

Laatst gewijzigd door bentje : 11 oktober 2007 om 09:39.
bentje is offline  
Oud 11 oktober 2007, 09:38   #68
straatrue
Minister-President

Standaard

Citaat:
Net ook gezocht op site vrtnieuws, maar niets gevonden; wel Goedele met haar nieuw boek
en verschil BE en NL (Fortis - Amro)

Laatst gewijzigd door straatrue : 11 oktober 2007 om 09:39.
straatrue is offline  
Oud 11 oktober 2007, 09:50   #69
-=EXCALIBUR=-
Staatssecretaris

-=EXCALIBUR=-'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het was ironisch bedoeld want er was helemaal niets over gezegd. Excuses als ik verwarring zaaide.
Oud 11 oktober 2007, 09:50   #70
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bentje Bekijk bericht
Oh, was het interessant dan?
Eventjes terug oproepen en bekijken... Belgacom tv, e; het is dan toch voor iets goed...
verslag uitbrengen hé ! (voor de minder bemiddelde burger die t gisteren miste)
Anna List is offline  
Oud 11 oktober 2007, 10:09   #71
bentje
Parlementsvoorzitter

bentje's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
verslag uitbrengen hé ! (voor de minder bemiddelde burger die t gisteren miste)
Er wordt in terzake niet eens over gesproken, wel in het voorafgaand nieuwsbulletin.
Oud 11 oktober 2007, 10:17   #72
boerenverstand
Parlementsvoorzitter

boerenverstand's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door den ambetantsten Bekijk bericht
Ach, troost jullie... er komt GEEN splitsing van BHV, er komt WEL een regering, "onzen Yves" wordt WEL den eersten...
En dan zijn het terug verkiezingen!!!!
Laat de democraten maar hun geweren in stelling brengen tegen dat stoute VB, 't zal nodig zijn!
Aan iederen en elk van u afzonderlijk een goede nachtrust!
Maar onzen Yves is ondertuseen wel aangeschoten wild.
-zijn mislukte eerste poging
-nu zijn 5 minuten politieke moed niet meer nodig
-een moerasachtig ploeterachtige formatie bis
-en erger, zijn palmares op vlaams niveau is window-dressing

-zaak Aerenhoudt
-Fientje weg
-zwellend parasiterend ambtenarenaparaat
-de BAM-affaire
-de land van ooit-affaire
-het contract Mary/Woestijnvis
-de zwellende kabinetten, dito gevolgd door benoemingen in de administratie van deze "cabinetards"
-een klungel-begroting Anciaux
-de VDAB/De Lijn kosten-baten ?
-een eigengereide FrankVDB alles moet anders in het onderwijs
-Van Brempt een onwaarschijnlijke leegte
-Bourgeois alle dossiers overkomen hem

......

Laatst gewijzigd door boerenverstand : 11 oktober 2007 om 10:19.
boerenverstand is offline  
Oud 11 oktober 2007, 11:03   #73
Kortaf
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door boerenverstand Bekijk bericht
Maar onzen Yves is ondertuseen wel aangeschoten wild.
Excuses, maar dat heeft hij uitsluitend aan zichzelf te danken. Hij heeft het enorme, historische vertrouwen dat hij van de Vlaamse burgers gekregen heeft, niet gebruikt om iets voor Vlaanderen te presteren.

Jammer, het zal voor een volgende zijn.

Laatst gewijzigd door Kortaf : 11 oktober 2007 om 11:16.
Kortaf is offline  
Oud 11 oktober 2007, 11:12   #74
boerenverstand
Parlementsvoorzitter

boerenverstand's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Excuses, maar dat heeft hij uitlsuitend aan zichzelf te danken. Hij heeft het enorme, historische vertrouwen dat hij van de Vlaamse burgers gekregen heeft, niet gebruikt om iets voor Vlaanderen te presteren.

Jammer, het zal voor een volgende zijn.
Ik spreek u niet tegen.
Ik denk al met heimwee naar de stemmenkampioen want ik zou al graag eens weten hoe het met de kiespeilingen zit.
Kwestie van de CD&V nog wat zenuwachtiger te maken !
Als de oppositie nog wat meer inbeukt op de "achter de schermen belgisch compromis" Herman VR, dan kan CD&V zijn borst natmaken.
Je moet maar durven dat dan de broer Eric , een onverwijlde splitsing BHV eist ?
CD&V, 2009 is niet zo veraf !

Laatst gewijzigd door boerenverstand : 11 oktober 2007 om 11:16.
boerenverstand is offline  
Oud 11 oktober 2007, 12:04   #75
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door boerenverstand Bekijk bericht
Ik spreek u niet tegen.
Ik denk al met heimwee naar de stemmenkampioen want ik zou al graag eens weten hoe het met de kiespeilingen zit.
Kwestie van de CD&V nog wat zenuwachtiger te maken !
Als de oppositie nog wat meer inbeukt op de "achter de schermen belgisch compromis" Herman VR, dan kan CD&V zijn borst natmaken.
Je moet maar durven dat dan de broer Eric , een onverwijlde splitsing BHV eist ?
CD&V, 2009 is niet zo veraf !
belangrijker, ook voor die jonge broer was het feit "the VanRompuys are back in town" ... om het met zijn eigen woorden te zeggen ...

k zal dus in 't zelfde genre blijven :... pek en pluimen godver !!!
Anna List is offline  
Oud 11 oktober 2007, 19:24   #76
Eddy B
Europees Commissaris

Eddy B's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Eddy B
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door straatrue Bekijk bericht
Hij woont daar dan ook hé.
is er 1 Vlaamse onderhandelaar die in de Rand woont?
Even de koninklijke verkenner vergeten?

.
Eddy B is offline  
Oud 11 oktober 2007, 19:54   #77
straatrue
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eddy B Bekijk bericht
Even de koninklijke verkenner vergeten?
Nee hierboven heb ik mijn fout rechtgezet en... Maingain woont in Brussels gewest.
straatrue is offline  
Oud 11 oktober 2007, 20:21   #78
robert t
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Ontopic: de kern van mijn opmerking is idd dat Vlaamsnationalisten niet per definitie betere mensen zijn of respect verdienen omdat ze Vlaamsnationalist zijn.

Daar fiets jij tot nu toe omheen.

Ik verbind respect met de persoon, niet met zijn politieke overtuiging. Daar zal ik maar zeer zelden van afstappen. Als je dat niet kan accepteren, dan zou ik dat jammer vinden.

Ik moet, om daar in alle eerlijkheid te kunnen op antwoorden, even terug in de geschiedenis gaan. Iedere gemeente had toen zijn "Vlaams Huis", zeg maar zijn VU-nest. Het was o.a. daar, begin jaren 60, dat voor een groot deel mijn politieke overtuiging gevormd werd, mijn nationalisme en mijn anti-belgicisme. Ik ben daar namelijk in aanraking gekomen met wat je kunt noemen de "miserie-nationalisten". Mensen die om één of andere reden voor de collobaratie gekozen hadden en die dat na de oorlog geweten hebben. Meestal klein grut, wat Oost-fronters, fabriekswachters, en ook gewoon VNV'ers, die geen uniform gedragen hadden. Ze spraken er niet graag over, maar sommigen hadden toch wel hallucinante verhalen van ontzetting uit hun burgerrechten, verlies van betrekking, het moeten gaan leuren met boeken en sigaren om het hoofd boven water te kunnen houden. Zo waren er tienduizenden in Vlaanderen en Wallonië, als jonge twintiger was ik daar behoorlijk van onder de indruk. Als je het later vanop afstand bekijkt, was er meer emo dan ratio bij, dat geef ik grif toe. Als ik het in mijn reactie op een bericht van Fieseler over de nationalisten had, bedoelde ik in de eerste plaats deze nationalisten.

Je kan de situatie van vandaag helemaal niet meer vergelijken met het verleden, gelukkig maar. Ik begrijp dus volkomen je standpunt wanneer je poneert dat voor jou in de eerste plaats het individu telt en zijn politieke overtuiging in je "waarderingstabel" geen rol speelt. Voor deze jongen idem, weliswaar met dat emo-gevoel dat ik nooit volledig zal kwijtraken.

Voor de rest wil ik nog mijn spijt betuigen voor het stom misverstand dat onze relatie even dreigde te vertroebelen. Ik reageer daar steevast
nogal impulsief op, één van mijn vele gebreken.
robert t is offline  
Oud 11 oktober 2007, 20:43   #79
straatrue
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door robert t Bekijk bericht
Ik moet, om daar in alle eerlijkheid te kunnen op antwoorden, even terug in de geschiedenis gaan. Iedere gemeente had toen zijn "Vlaams Huis", zeg maar zijn VU-nest. Het was o.a. daar, begin jaren 60, dat voor een groot deel mijn politieke overtuiging gevormd werd, mijn nationalisme en mijn anti-belgicisme. Ik ben daar namelijk in aanraking gekomen met wat je kunt noemen de "miserie-nationalisten". Mensen die om één of andere reden voor de collobaratie gekozen hadden en die dat na de oorlog geweten hebben. Meestal klein grut, wat Oost-fronters, fabriekswachters, en ook gewoon VNV'ers, die geen uniform gedragen hadden. Ze spraken er niet graag over, maar sommigen hadden toch wel hallucinante verhalen van ontzetting uit hun burgerrechten, verlies van betrekking, het moeten gaan leuren met boeken en sigaren om het hoofd boven water te kunnen houden. Zo waren er tienduizenden in Vlaanderen en Wallonië, als jonge twintiger was ik daar behoorlijk van onder de indruk. Als je het later vanop afstand bekijkt, was er meer emo dan ratio bij, dat geef ik grif toe. Als ik het in mijn reactie op een bericht van Fieseler over de nationalisten had, bedoelde ik in de eerste plaats deze nationalisten.

Je kan de situatie van vandaag helemaal niet meer vergelijken met het verleden, gelukkig maar. Ik begrijp dus volkomen je standpunt wanneer je poneert dat voor jou in de eerste plaats het individu telt en zijn politieke overtuiging in je "waarderingstabel" geen rol speelt. Voor deze jongen idem, weliswaar met dat emo-gevoel dat ik nooit volledig zal kwijtraken.

Voor de rest wil ik nog mijn spijt betuigen voor het stom misverstand dat onze relatie even dreigde te vertroebelen. Ik reageer daar steevast
nogal impulsief op, één van mijn vele gebreken.
Bevestigt mijn stelling van elders: de separatisten zijn vooral te vinden bij de oudere bevolking die gefrusteerd geraakt is de eerste decennia na WO2.
straatrue is offline  
Oud 11 oktober 2007, 21:46   #80
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel Bekijk bericht
Je zou je op den duur beginnen afvragen of sommige 'Vlamingen' in de Kamercomissie überhaupt wel willen dat BHV zonder compensaties gesplitst wordt?
Deze politici redeneren als volgt," Het doet er niet toe waarvoor je staat maar wel waarvoor men denkt dat je staat". Dus, je zorgt er voor dat men gelooft dat je staat voor wat men wil dat je staat. Dat brengt je aan de macht en dan maar hopen dat de storm is gaan liggen tegen de volgende verkiezingen, en dan herhalen ze weer het zelfde optreden.

Hoelang gaan wij Vlamingen dit soort bedrog nog langer aanvaarden? Wanneer zullen we eindelijk het leeuwenkot eens open durven te zetten?

Klagen omdat deze praktijken steeds opnieuw plaatsvinden is één, maar er zich altijd zoals een schoothondje bij neer te leggen zonder er wat aan te doen is minstens even misdadig.

Wanneer men durft een maatregel te treffen die de trasportsector niet aanstaat leggen deze zonder pardon het land plat en dit dag na dag, desnoods week na week om hun belangen te verdedigen. Daarom juist dat men zo voorzichtig is om deze sector maatregelen op te leggen. In andere landen zou zo'n bedrog van een regering, of komende regering, die zo frappant hun kiezers bedriegen, idem aangepakt worden. Alleen hier in Vlaanderen zijn het zo'n stel labbekakken met veel bla bla en zelfs niet ééns weinig maar totaal geen boem boem. Waarom zouden ze ons dan niet met de voeten treden? Men aanziet ons als een stel boere pummels en waarschijnlijk hebben ze nog gelijk ook gezien dat dit soort praktijken zich keer op keer opnieuw kunnen herhalen zonder ook maar enige afstraffing van welke aard ook.

Te voet betogen in Brussel raad ik niet aan, vraag het maar aan Frank en Filip. Dat kan je niet meer in een politiestaat zoals deze. Nee met zijn allen per auto langs verschillende invalswegen stapvoets naar de stad van manneke pis tot dat ze plooien. Dat is wat er moet gebeuren. Waar zitten die leeuwen met klauwen EN tanden eigenlijk? Kom uit je schulp inplaats van zoals een stel oude grootmoeders je nood te zitten klagen achter je computer. Wie organiseerd er wat? Laat maar weten, ik doe alvast mee. Daar doe ik graag iedere dag 150 Km heen, en nog eens evenveel terug, voor, tot ze zich er bij neerleggen. Wat hebben we nog te verliezen, alles wat we kunnen verliezen zijn we al 170 jaar geleden afgenomen.
Garry is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:05.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be