![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Verkiezingen 2007 Hier kunt u discussiëren over de uitslag, de coalitiebesprekingen en meer... |
|
Discussietools |
![]() |
#61 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
De achterstand die we opliepen is 400 jaar oud. Het is een wonder dat we al staan waar we staan. Als er in de loop van de emancipatie-evolutie regelmatig teruggevallen worden op de oude slavenmentaliteit, kan je best niet wanhopig worden. Regressie heet dat. Begrip van de geschiedenis en van de psyche van de doorsnee-Vlaming kunnen je helpen om standvastig te blijven. Het gaat ondanks alles vooruit! |
|
![]() |
![]() |
#63 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Er woont geen enkele oranjeblauwe onderhandelaar in de Rand. Geen enkele. Zijn er zelfs wel Franstalige federale parlementairen die in de Rand wonen? Namen graag. Er wonen daarentegen wel enkele oranjeblauwe Vlaamse politici in de Rand. Laatst gewijzigd door Kortaf : 11 oktober 2007 om 08:59. |
|
![]() |
![]() |
#64 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
en.. hij is blijkbaar heel gematigd. Doomst zit niet bij de echte onderhandelingen denk ik. Maingain = Sint-Lambrechts-Woluwe = Brussels gewest dus. Onkunde dus, geen leugenaar ![]() Zat zaterdagavond bij 10 Vlamingen. 8 hadden unief diploma en 7 zeiden mij: tja; BHV ik zou eigenlijk niet weten hoe dat daar eigenlijk in elkaar zit. 2 konden er min of meer iets over zeggen en 1 wist er +/- het fijne van. Maar die 7 die er niets over wisten mogen ook stemmen ![]() |
|
![]() |
![]() |
#65 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Met als gevolg dat er ( weer ) meer kiezers teleurgesteld worden. De volgende verkiezingen zullen spannend zijn! Traditionele partijen zet u schrap want het kantelmoment komt steeds dichterbij. De absolute meerderheid brokkelt beetje bij beetje af naar de minderheid die op hun beurt dan de meerderheid worden. Het zijn gouden tijdperken voor VB en LDD. Voor NVA zal het nog even afwachten zijn hoe het draait en keert de komende dagen ( of weken?) want de vraag is en blijft: gaat hun broek af of niet? Overigens was ik gisteren onder de indruk van de reportage in Ter Zake over dit gebeuren ![]()
Laatst gewijzigd door -=EXCALIBUR=- : 11 oktober 2007 om 09:19. Reden: tag aangepast |
|
![]() |
![]() |
#66 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Eventjes terug oproepen en bekijken... ![]()
Laatst gewijzigd door bentje : 11 oktober 2007 om 09:39. |
|
![]() |
![]() |
#68 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() en verschil BE en NL (Fortis - Amro) Laatst gewijzigd door straatrue : 11 oktober 2007 om 09:39. |
|
![]() |
![]() |
#69 |
Staatssecretaris
|
![]() Het was ironisch bedoeld want er was helemaal niets over gezegd. Excuses als ik verwarring zaaide.
#70 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
#71 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Er wordt in terzake niet eens over gesproken, wel in het voorafgaand nieuwsbulletin.
#72 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
-zijn mislukte eerste poging -nu zijn 5 minuten politieke moed niet meer nodig -een moerasachtig ploeterachtige formatie bis -en erger, zijn palmares op vlaams niveau is window-dressing -zaak Aerenhoudt -Fientje weg -zwellend parasiterend ambtenarenaparaat -de BAM-affaire -de land van ooit-affaire -het contract Mary/Woestijnvis -de zwellende kabinetten, dito gevolgd door benoemingen in de administratie van deze "cabinetards" -een klungel-begroting Anciaux -de VDAB/De Lijn kosten-baten ? -een eigengereide FrankVDB alles moet anders in het onderwijs -Van Brempt een onwaarschijnlijke leegte -Bourgeois alle dossiers overkomen hem ...... Laatst gewijzigd door boerenverstand : 11 oktober 2007 om 10:19. |
|
![]() |
![]() |
#73 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Jammer, het zal voor een volgende zijn. Laatst gewijzigd door Kortaf : 11 oktober 2007 om 11:16. |
|
![]() |
![]() |
#74 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Ik denk al met heimwee naar de stemmenkampioen want ik zou al graag eens weten hoe het met de kiespeilingen zit. Kwestie van de CD&V nog wat zenuwachtiger te maken ! Als de oppositie nog wat meer inbeukt op de "achter de schermen belgisch compromis" Herman VR, dan kan CD&V zijn borst natmaken. Je moet maar durven dat dan de broer Eric , een onverwijlde splitsing BHV eist ? CD&V, 2009 is niet zo veraf ! Laatst gewijzigd door boerenverstand : 11 oktober 2007 om 11:16. |
|
![]() |
![]() |
#75 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
k zal dus in 't zelfde genre blijven :... pek en pluimen godver !!! |
|
![]() |
![]() |
#76 |
Europees Commissaris
|
![]() Even de koninklijke verkenner vergeten?
#77 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
#78 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Je kan de situatie van vandaag helemaal niet meer vergelijken met het verleden, gelukkig maar. Ik begrijp dus volkomen je standpunt wanneer je poneert dat voor jou in de eerste plaats het individu telt en zijn politieke overtuiging in je "waarderingstabel" geen rol speelt. Voor deze jongen idem, weliswaar met dat emo-gevoel dat ik nooit volledig zal kwijtraken. Voor de rest wil ik nog mijn spijt betuigen voor het stom misverstand dat onze relatie even dreigde te vertroebelen. Ik reageer daar steevast nogal impulsief op, één van mijn vele gebreken. |
|
![]() |
![]() |
#79 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#80 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hoelang gaan wij Vlamingen dit soort bedrog nog langer aanvaarden? Wanneer zullen we eindelijk het leeuwenkot eens open durven te zetten? Klagen omdat deze praktijken steeds opnieuw plaatsvinden is één, maar er zich altijd zoals een schoothondje bij neer te leggen zonder er wat aan te doen is minstens even misdadig. Wanneer men durft een maatregel te treffen die de trasportsector niet aanstaat leggen deze zonder pardon het land plat en dit dag na dag, desnoods week na week om hun belangen te verdedigen. Daarom juist dat men zo voorzichtig is om deze sector maatregelen op te leggen. In andere landen zou zo'n bedrog van een regering, of komende regering, die zo frappant hun kiezers bedriegen, idem aangepakt worden. Alleen hier in Vlaanderen zijn het zo'n stel labbekakken met veel bla bla en zelfs niet ééns weinig maar totaal geen boem boem. Waarom zouden ze ons dan niet met de voeten treden? Men aanziet ons als een stel boere pummels en waarschijnlijk hebben ze nog gelijk ook gezien dat dit soort praktijken zich keer op keer opnieuw kunnen herhalen zonder ook maar enige afstraffing van welke aard ook. Te voet betogen in Brussel raad ik niet aan, vraag het maar aan Frank en Filip. Dat kan je niet meer in een politiestaat zoals deze. Nee met zijn allen per auto langs verschillende invalswegen stapvoets naar de stad van manneke pis tot dat ze plooien. Dat is wat er moet gebeuren. Waar zitten die leeuwen met klauwen EN tanden eigenlijk? Kom uit je schulp inplaats van zoals een stel oude grootmoeders je nood te zitten klagen achter je computer. Wie organiseerd er wat? Laat maar weten, ik doe alvast mee. Daar doe ik graag iedere dag 150 Km heen, en nog eens evenveel terug, voor, tot ze zich er bij neerleggen. Wat hebben we nog te verliezen, alles wat we kunnen verliezen zijn we al 170 jaar geleden afgenomen. |
|
![]() |