Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 11 oktober 2007, 22:19   #61
van exaerde herman
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door largo_w Bekijk bericht
Ik reed onlangs met de auto van gent naar brussel daar bouwen ze een brug voor 18 MILJOEN euros... Is dat ook niet wat buitensporig of droom ik dat maar?

Goh en da toilet kunnen we later misschien nog doorverkopen .
Wie betaald eigenlijk zoiets? België? Brussel? Europa?
die brug zal meer gebruikt worden dan de brusselse potten.het is ook gemakkelijker een pot te stelen dan een brug.
Oud 11 oktober 2007, 22:23   #62
Den Ardennees
Perm. Vertegenwoordiger VN

Den Ardennees's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door van exaerde herman Bekijk bericht
die brug zal meer gebruikt worden dan de brusselse potten.het is ook gemakkelijker een pot te stelen dan een brug.
Wel, qua return-on-investment zal die brug toch wel beter scoren dan die publieke toiletten.
-Ivan De Vadder: wij vinden alvast dat u één van die keien bent
Den Ardennees is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 oktober 2007, 22:25   #63
van exaerde herman
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door driewerf Bekijk bericht
Als 't voor de vreemdelingen si, dan mag er geld tegenaan voor Mitgard.

Nu nog een bordje "niet voor blanken".
is niet nodig zo'n bordje.binnen een paar maanden na de officieele opening is de helft toch buiten gebruik.
Oud 11 oktober 2007, 22:29   #64
Animalman
Parlementsvoorzitter

Animalman's schermafbeelding

Standaard

Acht openbare wc's voor heel Brussel? Dat gaat nogal lopen en knijpen worden als ge aan de Meiser zit en de dichtstbijzijnde wc staat op de cinquantenaire...

Misschien hadden ze beter voor een beetje minder geld (Als het solden zijn bij de gamma) een veelvoud van dergelijke wc-hokken kunnen maken, en waarom niet een paar van de werklozen of zo om die potten te onderhouden? Weer een paar dwangarb.. euh belastingsbetalers bij!

Geen extra kosten voor de stad? Tot die firma geconfronteerd wordt met het 'respect voor andermans bezit' van een zeer groot gedeelte van die stadsbevolking. Dan zal het contract nogal snel geëvalueerd worden.

"Lead, follow, or get out of the way."
Animalman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 oktober 2007, 07:13   #65
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Waarom heb ik nooit een aanvraag ontvangen?

Voor €10 000 per pot lever ik onvandaliseerbare potten, in een hokje dat je alleen met gereedschap en kennis kan vernielen.
En dat alles in een jasje van van moderne absurditijd. (en dan kan ik nog €1000 uitgeven aan steekpenningen, per pot)
Oud 12 oktober 2007, 07:32   #66
Animalman
Parlementsvoorzitter

Animalman's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Waarom heb ik nooit een aanvraag ontvangen?
Verkeerde partijkaart, waarschijnlijk.

"Lead, follow, or get out of the way."
Animalman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 oktober 2007, 09:06   #67
Den Ardennees

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Animalman Bekijk bericht
Verkeerde partijkaart, waarschijnlijk.
Of de toiletten zullen niet "design" genoeg zijn, want daar hebben ze ook een handje van weg tegenwoordig.
Oud 12 oktober 2007, 09:53   #68
largo_w

largo_w's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door van exaerde herman Bekijk bericht
??? Dat weet jij helemaal niet! Dat vindt jij hier gewoon uit...
largo_w is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 oktober 2007, 09:58   #69
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door largo_w Bekijk bericht
??? Dat weet jij helemaal niet! Dat vindt jij hier gewoon uit...
Is idd niet zeker dat die brug voor iets anders zal dienen dan om koeien van de ene naar de andere wei te laten gaan.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 oktober 2007, 10:01   #70
largo_w

largo_w's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Is idd niet zeker dat die brug voor iets anders zal dienen dan om koeien van de ene naar de andere wei te laten gaan.
Is niet zeker dat de toilet een gouden pot gaat hebben en een chinese toevlucht gaat aantrekken bedoel je
largo_w is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 oktober 2007, 10:48   #71
Ovidius
Parlementslid

Ovidius's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Ovidius
Standaard

Bulletproof Toilet For $100,000
Nandini | Sep 7 2006

Bron: http://www.bornrich.org/entry/bullet...et-for-100000/

Though, I could not think purposeful about this Bulletproof Toilet, nonetheless it’s something I can afford to miss even! Since the tragic 911 incident, many countries have stepped up their defense against terrorism, but, Beijing’s Zhongguan Village square has really gone far into this with a bulletproof public toilet! This public toilet…yes, its public, (and its not just by any means, restricted for hi-profile people) features the instructions in English, French and now Chinese. The bulletproof toilet costs about $100,000, and there are some 8 such things in Beijing despite its umpopularity! Guess what, give this to our, uber-rich and it will be a hit (just kidding!!)

.

Misschien hebben ze dit gelezen daar in Brussel.
Ovidius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 oktober 2007, 14:13   #72
TomB

TomB's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Ardennees Bekijk bericht
Dat is het uiteindelijk hé, je gaat mij toch niet vertellen dat de Brusselse stadsdiensten niet zélf capabel zijn om vier muren, een dak, en een onderverdeling met houten schotten te maken hé. Dan moet er alleen nog een afvoer, een aansluiting op het waternet en wc-potten geïnstalleerd worden.
Als dat zo van die toiletten zijn die ge naast de Amerikaanse autostrades vindt, met 4 aparte ruimtes die elk 5 stallekes plus lavabos etc. hebben en waarvan er twee gekuist worden terwijl de andere twee open zijn, afdak er tussen met wegenkaarten en informatie enz. Kan die prijs wel. Me dunk echter dat het eerder zo'n zelfkuisend Europees technologisch geval gaat zijn dat na drie weken volgescheten of gevandalizeerd is.
Oud 12 oktober 2007, 14:51   #73
forumspook
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
http://www.hln.be/hln/alg/pag/hln_in...bron=detailArt

8 wc's voor slechts 1.2miljoen Euro, dit kan toch echt niet goedkoper volgens de Brusselse ministers.
En dan maar kankeren dat de SZ te veel kost, met dit bedrag betaald men wel even 100.000 werkloze gezinshoofden, of 200.000 alleenstaande werklozen hun werkloosheid hun maandelijks levensinkomen.

En als dit het goedkoopste model was, hoeveel kosten die andere modelen dan?

En ik denk dat de openbare wc's in andere gewesten en gemeentes wel ietsjes goedkoper zijn.
Wat dit betreft wil ik nog wel eens iets nadoen van in het buitenland: turkse schijthuizen. Zeker voor in Brussel, waar voor het merendeel allochtonen wonen.Want men zegt "turkse toiletten", maar in Marokko zijn die ook in gebruik hoor.Voor wie het niet kent, dat zijn wc's waar men niet op gaat zitten, men hurkt, en mikt de uitwerpselen in een gat, regelrecht de riool in.Ook veel hygiënischer als het openbare toiletten betreft, anders moet u in andermans vuiligheid gaan zitten, of er een halve rol wc-papier voor verspillen om de boel wat proper te krijgen.
En wie gaat er anders veel in die toiletten te vinden zijn? Juist: hoeren en homo's, die daar komen neuken.
En daarvoor moet 150.000 euros uitgegeven worden? Met wie zijn voeten is men hier aan het spelen?
forumspook is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 oktober 2007, 15:01   #74
forumspook
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard Bekijk bericht
Brussel is de hoofdstad van België en van Europa.
dat mag enige uitstraling hebben, en dat mag wat kosten. niets zo erg dan wanneer toeristen letterlijk in de stront terechtkomen bij een bezoek aan europa's hoofdstad.
dus niet neuten hé.

de londenaren of de parijzenaars zouden fier zijn op zo'n toiletten.
Dat ze bij u komen kakken, als ge zo gastvrij wil zijn.In London weet ik zo niet, maar de openbare toiletten in Paris worden s'nachts vooral gebruikt door hoeren en junkie's.U hebt daar net een kwartier tijd voor de deur automatisch terug open gaat, meer dan genoeg voor een vluggertje, of een spuit heroïne klaarmaken en inspuiten.En daarvoor moeten de mensen hun belastingen afgeven, om voor 150.000 euros scheithuizen te bouwen?Turkse scheithuizen zeg ik: proper, simpel, gemakkelijk uit te kuisen (met de tuinslang), en goedkoop om te installeren.
Toeristen moeten maar een café binnengaan als ze een bril onder hun kont willen, dan verdient de kleine commerce er ook nog wat aan.Die toeristen hebben daar geld genoeg voor.En als ze dat niet hebben mogen ze wegblijven: platzakken en gierigaarden hebben we niet nodig.
Oud 12 oktober 2007, 15:09   #75
forumspook
Banneling

Standaard

[quote=Jantje;2990223]Het Brussels gewest met het transfergeld uit Vlaanderen.
Denk dat dit de enige manier is waarop die betaald zullen worden.
En aan wie wil je ze later verkopen, 1 week nadat ze ingebruik zijn zijn ze immers toch reeds vernield.[/quote]zeker in Brussel: het aantal dagen dat die toiletten kunnen overleven zal evenredig zijn met het aantal allochtonen dat daar s'nachts voorbij komen, op zoek naar een homo om inéén te timmeren.En als ze die dan vinden in die nieuwe toiletten, slaan ze die in elkaar en de toiletten erbij.Dan kan de gemeente er nieuwe laten zetten, en elke keer ontvangt de burgemeester weer eens een enveloppe vol geld van het bedrijf dat die scheithuizen gaat leveren en installeren.
Oud 12 oktober 2007, 15:10   #76
forumspook
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TomB Bekijk bericht
Als dat zo van die toiletten zijn die ge naast de Amerikaanse autostrades vindt, met 4 aparte ruimtes die elk 5 stallekes plus lavabos etc. hebben en waarvan er twee gekuist worden terwijl de andere twee open zijn, afdak er tussen met wegenkaarten en informatie enz. Kan die prijs wel. Me dunk echter dat het eerder zo'n zelfkuisend Europees technologisch geval gaat zijn dat na drie weken volgescheten of gevandalizeerd is.

daar kan je donder op zeggen.
Oud 12 oktober 2007, 15:59   #77
Den Ardennees

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door forumspook Bekijk bericht
Wat dit betreft wil ik nog wel eens iets nadoen van in het buitenland: turkse schijthuizen. Zeker voor in Brussel, waar voor het merendeel allochtonen wonen.Want men zegt "turkse toiletten", maar in Marokko zijn die ook in gebruik hoor.Voor wie het niet kent, dat zijn wc's waar men niet op gaat zitten, men hurkt, en mikt de uitwerpselen in een gat, regelrecht de riool in.Ook veel hygiënischer als het openbare toiletten betreft, anders moet u in andermans vuiligheid gaan zitten, of er een halve rol wc-papier voor verspillen om de boel wat proper te krijgen.
En wie gaat er anders veel in die toiletten te vinden zijn? Juist: hoeren en homo's, die daar komen neuken.
En daarvoor moet 150.000 euros uitgegeven worden? Met wie zijn voeten is men hier aan het spelen?
nu eerlijk gezegd ben ik toch ook niet zo zot van die Turkse (= Franse) toiletten. In Bosnië waren ze bijna allemaal zo, ik herinner me dat de stront daar aan de muren hing.
Oud 12 oktober 2007, 16:37   #78
forumspook
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Ardennees Bekijk bericht
nu eerlijk gezegd ben ik toch ook niet zo zot van die Turkse (= Franse) toiletten. In Bosnië waren ze bijna allemaal zo, ik herinner me dat de stront daar aan de muren hing.
In België noemen ze dat franse toiletten, in Frankrijk "chiottes turques", hoe gaan ze dat in Turkije noemen ? Marokkaanse scheithuizen.En in Marokko? "Kaffir-scheithuis", of "Neger-scheithuis"...
Dit gezegd zijnde: u kan in zo een toilet ook gewoon in het daarvoor gemaakte gat uw drol dumpen, inplaats van dat tegen de muren te smeren. Dat hangt van de gebruiker af hé.In Bosnië was dat zei u? Bij de moslims dus...Ja, dan ziet het er voor Brussel ook slecht uit natuurlijk.Dat ze daar maar niks zetten, dan doen de mensen gewoon hun behoeften tussen twee auto's, op straat.En elke morgen spuit men dat schoon, met de brandweerslang.Veel simpelder.
Oud 12 oktober 2007, 16:40   #79
forumspook
Banneling

Standaard

Dit is wel een echte scheit-topic in feite hé.Ik heb er wel genoeg van.Voor mijn part mogen ze de burgemeester van Brussel in één van die dure toiletten opsluiten, en dat toemetselen, dan is het gedaan met steekpenningen op zak te steken.D�*t heeft hij precies wel ge-assimileerd, het gebruik van "bakchich" in de administratie.
Oud 12 oktober 2007, 16:41   #80
Den Ardennees

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door forumspook Bekijk bericht
In België noemen ze dat franse toiletten, in Frankrijk "chiottes turques", hoe gaan ze dat in Turkije noemen ? Marokkaanse scheithuizen.En in Marokko? "Kaffir-scheithuis", of "Neger-scheithuis"...
Dit gezegd zijnde: u kan in zo een toilet ook gewoon in het daarvoor gemaakte gat uw drol dumpen, inplaats van dat tegen de muren te smeren. Dat hangt van de gebruiker af hé.In Bosnië was dat zei u? Bij de moslims dus...Ja, dan ziet het er voor Brussel ook slecht uit natuurlijk.Dat ze daar maar niks zetten, dan doen de mensen gewoon hun behoeften tussen twee auto's, op straat.En elke morgen spuit men dat schoon, met de brandweerslang.Veel simpelder.
men zou mijns inziens gewoon beter de toiletten zoals in oude kazernes installeren, is ons systeem, maar je zal ze niet snel kapot krijgen.

Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:06.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be