![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
Elke moord ongeacht dader, ongeacht slachtoffer is vreselijk. Dat u in termen van afkomst dergelijke gebeurtenissen wilt classificeren is gewoon ziekelijk. Tragisch dat je ook redeneert dat ik een moord op een blanke zou goedkeuren omdat ik een moord op een allochtoon een tragisch feit vind. Het toont eens te meer aan dat u uw vermogen verloren hebt om in de eerste plaats mens te zijn, en daarna pas xenofoob. U heeft mijn medeleven. Laatst gewijzigd door Jéhan : 12 oktober 2007 om 19:02. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#62 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#63 |
Banneling
|
![]() Natuurlijk, afstammelingen van hun slaventroep.Een zwarte moet in Marokko niet te veel van zijn neus maken hoor.Er zijn daar minder fans van Rap muziek als hier en in Amerika.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
Als u mijn tekst herleest ziet u dat ik geen zak geef om een al dan niet racistisch motief. Een moord is een moord, ongeacht wie dader is, ongeacht wie het slachtoffer is. Ik zie beelden van wenende leerlingen, beelden van leerkrachten die het noorden kwijt zijn, en ouders met niets dan vragen. Wat ziet u? Een allochtone dader? Clash of civilisations? Ik zie autochtonen en allochtonen samen wenen. Ik zie drama. Meer zie ik niet. Meer valt er niet te zien. Mijn commentaar is dan ook vooral op zij die hier luchtig zitten te dromen over racistische motieven van de dader, over 'het zit in hun cultuur', wat als scenario's. enzomeer. Ze kunnen compassie hebben met de zieke geest van HvT maar menselijk zijn t.a.v. dit drama is hen compleet vreemd. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Echter, na verloop van jaren, en dankzij onze o zo politiek correcte bestuurders, vergaat het de meeste mensen om nog "normaal" te willen reageren. Troost je, het zal je ook nog overkomen. Ik vraag me ondertussen af of het geen extra bezwarende omstandigheid is voor de Turkse daders omdat hij een Marokkaan heeft gedood. Of geldt racisme dan niet? Is de huidskleur te gelijkend om van racisme te kunnen praten (niet in HVT's geval: 2 van de drie slachtoffers kan men als blank beschouwen). Nochtans mag je niet "vuile turk" tegen een marokkaan zeggen. Me dunkt dat een marokkaan die een turk vermoordt ook onder het etiket racisme mag vallen in een standaard geval. Het lijkt me wel een discussie waard. Zeker voor degenen die iets dieper in de materie ervaring hebben en die WETEN dat (vele, niet alle) Turken en (vele, niet alle) marokkanen mekaar het bloed vanonder de nagels willen halen. Noot: de Nederlandse taal had vroeger voor onbepaald meervoud géén voorvoegsel: de bomen (bepaald meervoud), bomen (onbepaald meervoud). Blijkbaar is dat tegenwoordig te moeilijk om aan te leren aan de verrijkende nieuwtaligen. Vandaar dat het niet uitgesproken - onbestaande - onbepaald meervoud nu vervangen wordt door: "velen, niet alle" (anders snappen ze het niet).
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
In één week gewaagt men van vier steekpartijen in de Nederlandse scholen. Natuurlijk zijn het er meer, slechts van betere steekwerk haalt de openbaarheid. "Niet ter zake doende", geeuwt Filosoof. Het schooljaar is nog maar goed begonnen en in/bij de Nederlandse scholen kwamen reeds twee jongens gewelddadig aan hun einde. Filosoof, bekijkt het filosofisch: “ het zal wel gekopieerd worden en de suggestieve vragen zullen wel, geeuw, gauw volgen ”. Ook in België wordt het mes een veelgebruikt instrument in de sociale omgang, niet het minst in/bij scholen. Ja, we hebben het imago van bekrompen patattennatie definitief achter ons gelaten, we zijn toegetreden tot de kring van vooruitstrevende multiculturele naties. Vervelend dat sommigen hier niet mee opgezet zijn, niet Filosoof. Er zijn klieren die hier een thread over zouden kunnen warm houden, drie weken lang. Hoe afgezaagd: onveiligheid in scholen, dan nog in het vervelend provinciegat Gent (bijvoorbeeld). En zeggen dat er zo schoon en gevarieerd kan gedebatteerd worden over de exotische gebruiken, maar neen, altijd dat slaapverwekkend gezeur over feitelijke, tastbare, lichamelijke onveiligheid. Niet zolang geleden ging het debat nog over de subjectiviteit van het onveiligheidsgevoel. Dat was nog eens een debat, zie. Filosoof (Filosoof niet alleen) ontmaskerde toen het laaghartig klootjesvolk uit negorijen, dat giftige verdichtsels spuide over de vermeende onveiligheid. Dat was pas een dispuut! Om te ontsnappen aan de verveling, Filosoof, zou u het hippe debat over de subjectiviteit van het onveiligheidsgevoel opnieuw moeten aanwakkeren in plaats van u erbij neer te leggen dat de onveiligheid een feit is. Zij het een vervelend feit. Geeuw. Nee, dan was het debat over het onveiligheidsgevoel veel flamboyanter. Leve het oude stramien! Leve de strijd tegen de leugenachtige spreiding van het gevoel van onveiligheid! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() en wat meer is: ik mis NIKS.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o Laatst gewijzigd door circe : 13 oktober 2007 om 01:43. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
En als er een slachtoffer valt van allochtone criminaliteit, heb ik idd liever dat het slachtoffer een allochtoon is. Laat me dit even verduidelijken: vroeger zou ik dat ook bekrompen en racistisch gevonden hebben. Maar de jaren hebben me geleerd dat, als het slachtoffer autochtoon is, dat de dader meestal: - vrijuit gaat - een veel te lichte straf krijgt - in de slachtofferrol geduwd wordt, terwijl koortsachtig gezocht wordt naar mogelijke aanleidingen die het het slachtoffer zou gegeven hebben voor dat geval van agressie. Ik ben dat kotsbeu om te lezen en te horen dat we tweederangsburgers geworden zijn. Terwijl men ons terzelfdertijd steeds onder de neus wrijft dat we veel te intolerant zijn, bekrompen en racist. Die allochtonen kunnen heel goed het slachtoffer uithangen. Maar over de uitwassen bij een klein deel van hun eigen jeugd (ik wil dat benadrukken!) mag niet meer gesproken worden. Ik was vroeger ook een idealist. Ik zou ook gesteigerd hebben bij het lezen van wat ik hier nu schrijf. Maar IK HOUD NIET VAST AAN BEPAALDE DENKBEELDEN, OOK AL ZIE IK IN DAT ZE VERKEERD ZIJN. En dat doet de politiek correcte zijde wél. Het mooiste bewijs daarvan is het geval Marij Uyt Den Boogaerd: ze werkt als veldwerkster met allochtone jongeren omdat ze gelooft in het positieve in ieder van ons. Ze heeft echter ook oog voor een groep jongeren die aan het radicaliseren is, waar niets mee aan te vangen is. Ze rapporteert hierover. Wat is de reactie van het politiek correcte stadsbestuur? Ze wordt ontslagen. En op een manier waarop ze in de USSR jaloers zouden op geweest zijn : geheime mails (die uitgelekt zijn: HET WARE GELAAT VAN DE LINKERZIJDE ![]() ![]() ![]() Voil�*, dat is wat ik te zeggen heb: ik ben racist GEWORDEN. Niet tgo hele bevolkingsgroepen, maar tegen een klein deeldat de boel voor iedereen verpest en waar niemand iets aan doet. Integendeel, je mag er zelfs niet meer over spreken als je er vanuit je functie over spreekt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#72 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Oswald, waarom post jij hier niet wat vaker? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#73 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#74 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#75 |
Banneling
|
![]() Kalm blijven Spook, men komt zo met je spuitje: droom nog wat voort
Laatst gewijzigd door filosoof : 13 oktober 2007 om 11:26. |
![]() |
![]() |
![]() |
#76 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Moet ik soms vertellen aan mensen die in een gemeente met 300, 3000 of 30.000 inwoners leven, nauwelijks zgn "vreemdelingen" zien, laat staan kennen en hun angsten krijgen door het uitpluizen van de faits divers in de grootsteden(of elders) en lezersbrieven in HLN, VB-sites en of dergelijke pulp dat de Brusselse "migrantenwijk" waar ik naast leef (25meter, geen 50)* toch zo misdadig is?? En d�*t als mijn dagelijkse ervaring me juist 't omgekeerde bewijst? ![]() Dat lezen en herlezen geeft die mensen 't gevoel "wat ben ik toch veilig bij mij kerktoren", geeft hen tegelijk die kriebels die somigen zoeken als ze een misdaadromannetje of -film nemen... *of de Marseillese migrantenwijk waar ik wel eens een week of 2 passeer Laatst gewijzigd door filosoof : 13 oktober 2007 om 12:17. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#77 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Men moet zich aan iets vasthouden, en ik span me in om mijn ideeën onder de jeugd te distilleren, zij zal de toekomst van onze , van hun eigen, omtrek bepalen in de komende jaren.Het grote idee is dus, ter herinnering: Niet-Europese vreemdelingen naar hun land van herkomst terugsturen, en dit in gezelschap van degenen die hun zijde gekozen hebben.Een beetje het omgedraaide van wat er in Algerië gebeurt is: de Fransen zijn daar buitengeschopt, en in hun zog zijn de Harki's gevolgd, d.w.z. de Algerijnen die voor het Franse leger werkten. Dat is allemaal héél snel verlopen hoor, en bijna zonder dat iemand er erg in had, in een paar jaartjes , en dit na 400 jaar aanwezigheid, hebben de Algerijnse autochtonen de buik vol gehad van de Fransen, er zijn bomaanslagen gepleegd en slachtingen gebeurt, en ze konden ophoepelen."La valise ou la mort" was het motto van de Algerijnse vrijheidsstrijders. Dus u ziet, het tij kan keren, filosoof ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#78 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Toch raar dat de o zo tolerante poco's situaties zoals in de vroegere kolonies als "niet meer dan normaal" beschouwen... maar als we hier gekoloniseerd worden (evengoed gesteund door het beleid als in de vroegere kolonies) dan m�*g het ineens niet.
Nochtans kunnen de huidige kolonisten hier zelfs niks uit de grond komen opgraven en is het énkel het zweet van de aboriginals die voor hun inkomen zorgt.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
![]() |
![]() |
![]() |
#79 |
Banneling
|
![]() Dat zal met hun grenzeloze hypocrisie te maken hebben Circe.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#80 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() De wereld is naar de kl*ten, mensen...
Het is eindelijk zover, het is ons eindelijk gelukt, eindelijk hebben we het zo ver laten komen... ![]() Bij deze, proficiat aan iedereen ![]()
Laatst gewijzigd door bentje : 13 oktober 2007 om 14:45. |
![]() |
![]() |