Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2007
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2007 Hier kunt u discussiëren over de uitslag, de coalitiebesprekingen en meer...

Discussietools
Oud 17 oktober 2007, 10:30   #61
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Turkje Bekijk bericht
Voor de moment bent u nog getrouwd, terwijl u al wil handelen als een vrolijke vrijgezel.
nochtans wilden de meeste van onze huisgenoten stoofvlees met frietjes ... u zegt nu dat iedereen rode kool moet eten omdat een minderheid een veto mag uitspreken ...
Anna List is offline  
Oud 17 oktober 2007, 10:32   #62
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Schone theorie. Noem mij echter maar pragmaticus, dat is geen scheldwoord.

aangenaam, ik ben ook pragmaticus, ik moet echter vaststellen dat ELK mogelijk dynamisch beleid in belgië vastloopt op een tegengestelde politieke visie

mijn pragmatisme zegt me dan ... laat Walen en Vlamingen zelf beslissen in hun eigen huis.
Anna List is offline  
Oud 17 oktober 2007, 13:45   #63
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eddy B Bekijk bericht
IK zie en hoor BDW dingen zeggen, dus daar pols ik dan die zever die hier staat aan... voor mij zijn de commentaren waardeloos en willen ze graag veel zeggen dat NIET gezegd is!
OK, wat dat betreft maar wees gerust dat er veel zal gezegd zijn wat wat niet in het openbaar komt.

Laatst gewijzigd door Garry : 17 oktober 2007 om 13:46.
Garry is offline  
Oud 17 oktober 2007, 14:00   #64
Kortaf
Europees Commissaris

Kortaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Voor de moment bent u nog getrouwd, terwijl u al wil handelen als een vrolijke vrijgezel.
We zijn helemaal niet getrouwd. We zijn met geweld ontvoerd toen we nog klein waren, �* la Dutroux als het ware, en de ontvoerder heeft ons 180 jaar lang misbruikt en leeggezogen.

We zijn er zo aan gewend geraakt dat we na al die tijd nauwelijks zelf nog weg durven te gaan.

Laatst gewijzigd door Kortaf : 17 oktober 2007 om 14:01.
Kortaf is offline  
Oud 17 oktober 2007, 14:02   #65
Kortaf
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
U hebt zich daarbij neer te leggen.
Langs geen kanten. Ik heb alleen te accepteren dat zij het recht hebben om er die visie op na te houden. Verder mag ik naar hartelust op die visie schoppen tot ze in elkaar stuikt.
Kortaf is offline  
Oud 17 oktober 2007, 14:05   #66
Kaal
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kortaf Bekijk bericht
We zijn er zo aan gewend geraakt dat we na al die tijd nauwelijks zelf nog weg durven te gaan.
Een bettje zoals die Oostenrijkse die nog altijd gemengde gevoelens heeft voor haar ontvoerder?
Kaal is offline  
Oud 17 oktober 2007, 14:20   #67
Kortaf
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kaal Bekijk bericht
Een bettje zoals die Oostenrijkse die nog altijd gemengde gevoelens heeft voor haar ontvoerder?
Inderdaad.

Ik weet niet of jij als van oorsprong Franstalige Vlaming dit kan begrijpen? En al helemaal niet of je er geduld kan voor opbrengen?
Kortaf is offline  
Oud 17 oktober 2007, 14:23   #68
Hertog van Gelre
Perm. Vertegenwoordiger VN

Hertog van Gelre's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Stockholmsyndroom
Hertog van Gelre is offline  
Oud 17 oktober 2007, 15:53   #69
Kaal
Minister-President

Standaard

Citaat:
Inderdaad.

Ik weet niet of jij als van oorsprong Franstalige Vlaming dit kan begrijpen? En al helemaal niet of je er geduld kan voor opbrengen?
Neen, ik kan er geen begrip voor opbrengen. Zeker als je ziet hoe snel andere multinationale landen evolueren. Kijk eens wat de Catalanen bereikt hebben op geen 40 jaar tijd.

Maar het volk beslist en indien dit de wil is van het Vlaamse volk, dan zou ik ermee kunnen leven. We hebben sinds 10 juni echter de indruk gekregen dat de Vlaamse kiezer geëvolueerd is en als je dan ziet dat de Vlaamse politieke klasse nog altijd met die Stockholm mentaliteit rondloopt (of zo lijkt het toch), dan raakt het geduld wel snel op
Kaal is offline  
Oud 17 oktober 2007, 16:44   #70
Kortaf
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Neen, ik kan er geen begrip voor opbrengen. Zeker als je ziet hoe snel andere multinationale landen evolueren. Kijk eens wat de Catalanen bereikt hebben op geen 40 jaar tijd.

Maar het volk beslist en indien dit de wil is van het Vlaamse volk, dan zou ik ermee kunnen leven. We hebben sinds 10 juni echter de indruk gekregen dat de Vlaamse kiezer geëvolueerd is en als je dan ziet dat de Vlaamse politieke klasse nog altijd met die Stockholm mentaliteit rondloopt (of zo lijkt het toch), dan raakt het geduld wel snel op
Ik wil toch pleiten voor begrip en - hoe wreed het ook klinkt - geduld.

De geschiedenis van Vlaanderen is anders dan die van Catalonië. De cultureel-politieke ravage die hier is aangericht is blijkbaar groter dan bij de Catalanen.

En desondanks hebben we toch al heel wat bereikt: het plan voor een Franstalige Belgische staat is vernietigd en we hebben een eigen deelstaat met een eigen parlement.

Wie ergens iets positiefs wil doen met de toekomst van Vlaanderen, zal noodgedwongen moeten vertrekken van het wel heel specifieke karakter van de Vlamingen, en van hun politieke klasse. En de publieke opinie is er al bijna, de politieke klasse zal moeten volgen.
Kortaf is offline  
Oud 17 oktober 2007, 18:24   #71
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Zover hoef je niet eens te zoeken, Kaal.

Citaat:
Sabine wordt bevrijd, en heeft dan nóg niet door dat Dutroux haar constant voorgelogen heeft. Zij en Laetitia geven hem zelfs een afscheidszoen als hij wordt gearresteerd door de politie.
http://www.scholieren.com/boekverslagen/18758

Oud 18 oktober 2007, 08:46   #72
Kaal
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Zover hoef je niet eens te zoeken, Kaal.
Inderdaad, ik was dat even vergeten. Wel als die analogie oopgaat is er nog hoop. De volwassen Sabine is niet meer te spreken over haar ontvoerder !
Kaal is offline  
Oud 18 oktober 2007, 08:55   #73
Kaal
Minister-President

Standaard

Citaat:
Ik wil toch pleiten voor begrip en - hoe wreed het ook klinkt - geduld.
Mijn geduld met de politieke klasse is op, sorry. De kiezer, die heeft altijd gelijk. Met de kiezer ongeduldig zijn zou geen democratische houding zijn. Indien de CD&V inbindt kan er echter sprake zijn van kiezersbedrog. Vlaanderen heeft die splitsing van BHV gevraagd en ook een verregaande staatshervorming. Daar Vlaanderen geen boedelscheiding heeft gevraagd moet je noodgedwongen een deel van de eisen laten vallen. Ook dat heeft de kiezer impliciet aanvaardt door geen meederheid te geven aan N-VA+LDD+VB.

- Splitsing van BHV zonder prijs + bescheiden staatshervorming
- Splitsing van BHV met suiker + redelijke staatshervorming
- Geen splitsing van BHV maar verregaande staatshervorming

Bovenstaande formules zouden echte compromissen zijn, in de lijn van wat Vlaanderen verwacht. Maar dat krijgen we niet. Het wordt 95% toegevingen aan Vlaamse kant + borrelnootjes. Dat wilt de kiezer pertinent niet. En toch is het dat waar de politieke klasse op aanstuurt. Het is die houding waar kan ik geen geduld meer voor kan opbrengen.
Kaal is offline  
Oud 18 oktober 2007, 09:03   #74
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Mijn geduld met de politieke klasse is op, sorry. De kiezer, die heeft altijd gelijk. Met de kiezer ongeduldig zijn zou geen democratische houding zijn. Indien de CD&V inbindt kan er echter sprake zijn van kiezersbedrog. Vlaanderen heeft die splitsing van BHV gevraagd en ook een verregaande staatshervorming. Daar Vlaanderen geen boedelscheiding heeft gevraagd moet je noodgedwongen een deel van de eisen laten vallen. Ook dat heeft de kiezer impliciet aanvaardt door geen meederheid te geven aan N-VA+LDD+VB.

Bovenstaande formules zouden echte compromissen zijn, in de lijn van wat Vlaanderen verwacht. Maar dat krijgen we niet. Het wordt 95% toegevingen aan Vlaamse kant + borrelnootjes. Dat wilt de kiezer pertinent niet. En toch is het dat waar de politieke klasse op aanstuurt. Het is die houding waar kan ik geen geduld meer voor kan opbrengen.
ik zou als overtuigd vlaming zelfs nog tevreden zijn met een splitsing van BHV in t parlement dus zonder enige toegeving ... en verder geen enkele staatshervorming.

omdat die splitsing voor t eerst terug een democratische politieke handeling zou zijn in België ... het zou met name interessant zijn om te zien hoe Wallonië daarop reageert.

bovendien zou het eindelijk de laatste dubbelzinnigheid in de staatshervorming wegwerken en de rand en Vlaams Brabant voor eens en voorgoed losknippen van de enclave Brussel. (wat meteen alle claims van Wallonië op Brussel onderuithaalt voor de verdere toekomst)

zou gewoon een geweldig goede zaak zijn voor verdere ontwikkeling van een eigen Vlaamse staat (met behoud v Brussel)
Anna List is offline  
Oud 18 oktober 2007, 09:14   #75
Kortaf
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:

Ik ben het helemaal met je eens hoor. Ook mijn geduld met de politieke klasse is op, en dat al langer dan dit jaar.

Mijn oproep tot geduld betrof vooral de houding van de Vlaming en de complexe verhouding tussen de Vlamingen en hun politieke klasse. Zoals je zelf stelt: in de publieke opinie is de ommeslag al gebeurd. Dat de politieke klasse dit wel doorheeft, maar nog niet volgt, heeft historische oorzaken die niet op één, twee, drie te verhelpen zijn.

En voor dat proces kunnen we m.i. niet anders dan geduld opbrengen. Zoniet komen we in het vaarwater van een steriel radikalisme terecht.
Kortaf is offline  
Oud 18 oktober 2007, 09:30   #76
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik ben het helemaal met je eens hoor. Ook mijn geduld met de politieke klasse is op, en dat al langer dan dit jaar.

Mijn oproep tot geduld betrof vooral de houding van de Vlaming en de complexe verhouding tussen de Vlamingen en hun politieke klasse. Zoals je zelf stelt: in de publieke opinie is de ommeslag al gebeurd. Dat de politieke klasse dit wel doorheeft, maar nog niet volgt, heeft historische oorzaken die niet op één, twee, drie te verhelpen zijn.

En voor dat proces kunnen we m.i. niet anders dan geduld opbrengen. Zoniet komen we in het vaarwater van een steriel radikalisme terecht.
radikalisme op gebied van streven naar zelfbeschikking mondt uit in een onafhankelijk Vlaanderen, daar is dus niks mis mee, meer zelfs dat zal noodzakelijk blijken

ik kan mij, bij God, dan ook niet voorstellen wat jij met 'steriel radicalisme' bedoelt ... tenzij je bewust een opening zou willen creëren tussen de beweging en de politici : maw het gekende verhaal Degucht : nl kiezers moeten bedrogen worden om te besturen.
Anna List is offline  
Oud 18 oktober 2007, 09:35   #77
Kaal
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
ik zou als overtuigd vlaming zelfs nog tevreden zijn met een splitsing van BHV in t parlement dus zonder enige toegeving ... en verder geen enkele staatshervorming.
Ik ook. En ik ben ervan overtuigd dat ook de kiezer daarmee genoegen zou nemen. Maar zelfs dat krijgen we niet. En dat is zelfs niet de schuld van de franstaligen. Als je tegenstander zich zo zwak opstelt, waarom zou je daar niet van profiteren? Het enige wat ik Reynders & co verwijt is dat ze de mond vol hebben van België maar er wel van uitgaan dat het de job van de Vlamingen is om de boel bij elkaar te houden.
Kaal is offline  
Oud 18 oktober 2007, 09:35   #78
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

omdat die splitsing voor t eerst terug een democratische politieke handeling zou zijn in België ... het zou met name interessant zijn om te zien hoe Wallonië daarop reageert.

bovendien zou het eindelijk de laatste dubbelzinnigheid in de staatshervorming wegwerken en de rand en Vlaams Brabant voor eens en voorgoed losknippen van de enclave Brussel. (wat meteen alle claims van Wallonië op Brussel onderuithaalt voor de verdere toekomst)

zou gewoon een geweldig goede zaak zijn voor verdere ontwikkeling van een eigen Vlaamse staat (met behoud v Brussel)
Mee eens.
Van daaruit kan er trouwens aan Vlaamse staatvorming gedaan worden inplaats van aan Belgische staatshervorming.
Oud 18 oktober 2007, 09:37   #79
Kaal
Minister-President

Standaard

Citaat:
radikalisme op gebied van streven naar zelfbeschikking mondt uit in een onafhankelijk Vlaanderen, daar is dus niks mis mee, meer zelfs dat zal noodzakelijk blijken

ik kan mij, bij God, dan ook niet voorstellen wat jij met 'steriel radicalisme' bedoelt ... tenzij je bewust een opening zou willen creëren tussen de beweging en de politici : maw het gekende verhaal Degucht : nl kiezers moeten bedrogen worden om te besturen.
De omstandigheden die uiteindelijk tot een Vlaamse onafhankelijkheid leiden zijn ook belangrijk Anna. We moeten zien dat er geen geweld aan te pas komt, om maar een voorbeeld te noemen.
Kaal is offline  
Oud 18 oktober 2007, 09:41   #80
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik ook. En ik ben ervan overtuigd dat ook de kiezer daarmee genoegen zou nemen. Maar zelfs dat krijgen we niet. En dat is zelfs niet de schuld van de franstaligen. Als je tegenstander zich zo zwak opstelt, waarom zou je daar niet van profiteren? Het enige wat ik Reynders & co verwijt is dat ze de mond vol hebben van België maar er wel van uitgaan dat het de job van de Vlamingen is om de boel bij elkaar te houden.
mijn verwijt is dan ook nooit gericht aan franstaligen, ik ben al 20 jaar boos om de non-kwaliteit van de Vlaamse onderhandelaars.

om met een paar details te illustreren :
-is er al ooit één Vlaams onderhandelaar geweest die geëist heeft dat de onderhandeling in een neutrale taal (Engels) gebeurt (of met simultaanvertaling) ? ... nee de negertjes onderhandelen nog altijd braaf in de taal van de kolonisator ...
-is er al één geweest die weigert aan tafel te zitten tenzij in een 60% 30% 10%gemengd opstelling ?

details zal je zeggen, maar wel die de juiste verhouding weergeven, en da's belangrijk.
Anna List is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:48.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be