![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Verkiezingen 2007 Hier kunt u discussiëren over de uitslag, de coalitiebesprekingen en meer... |
|
Discussietools |
![]() |
#61 |
Banneling
|
![]() nochtans wilden de meeste van onze huisgenoten stoofvlees met frietjes ... u zegt nu dat iedereen rode kool moet eten omdat een minderheid een veto mag uitspreken ...
|
![]() |
![]() |
#62 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
aangenaam, ik ben ook pragmaticus, ik moet echter vaststellen dat ELK mogelijk dynamisch beleid in belgië vastloopt op een tegengestelde politieke visie mijn pragmatisme zegt me dan ... laat Walen en Vlamingen zelf beslissen in hun eigen huis. |
|
![]() |
![]() |
#63 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() OK, wat dat betreft maar wees gerust dat er veel zal gezegd zijn wat wat niet in het openbaar komt.
Laatst gewijzigd door Garry : 17 oktober 2007 om 13:46. |
![]() |
![]() |
#64 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
We zijn er zo aan gewend geraakt dat we na al die tijd nauwelijks zelf nog weg durven te gaan. Laatst gewijzigd door Kortaf : 17 oktober 2007 om 14:01. |
|
![]() |
![]() |
#65 |
Europees Commissaris
|
![]() Langs geen kanten. Ik heb alleen te accepteren dat zij het recht hebben om er die visie op na te houden. Verder mag ik naar hartelust op die visie schoppen tot ze in elkaar stuikt.
|
![]() |
![]() |
#66 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Ik weet niet of jij als van oorsprong Franstalige Vlaming dit kan begrijpen? En al helemaal niet of je er geduld kan voor opbrengen? |
|
![]() |
![]() |
#68 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#69 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Maar het volk beslist en indien dit de wil is van het Vlaamse volk, dan zou ik ermee kunnen leven. We hebben sinds 10 juni echter de indruk gekregen dat de Vlaamse kiezer geëvolueerd is en als je dan ziet dat de Vlaamse politieke klasse nog altijd met die Stockholm mentaliteit rondloopt (of zo lijkt het toch), dan raakt het geduld wel snel op ![]() |
|
![]() |
![]() |
#70 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
De geschiedenis van Vlaanderen is anders dan die van Catalonië. De cultureel-politieke ravage die hier is aangericht is blijkbaar groter dan bij de Catalanen. En desondanks hebben we toch al heel wat bereikt: het plan voor een Franstalige Belgische staat is vernietigd en we hebben een eigen deelstaat met een eigen parlement. Wie ergens iets positiefs wil doen met de toekomst van Vlaanderen, zal noodgedwongen moeten vertrekken van het wel heel specifieke karakter van de Vlamingen, en van hun politieke klasse. En de publieke opinie is er al bijna, de politieke klasse zal moeten volgen. |
|
![]() |
![]() |
#71 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
#72 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
- Splitsing van BHV zonder prijs + bescheiden staatshervorming - Splitsing van BHV met suiker + redelijke staatshervorming - Geen splitsing van BHV maar verregaande staatshervorming Bovenstaande formules zouden echte compromissen zijn, in de lijn van wat Vlaanderen verwacht. Maar dat krijgen we niet. Het wordt 95% toegevingen aan Vlaamse kant + borrelnootjes. Dat wilt de kiezer pertinent niet. En toch is het dat waar de politieke klasse op aanstuurt. Het is die houding waar kan ik geen geduld meer voor kan opbrengen. |
|
![]() |
![]() |
#74 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
omdat die splitsing voor t eerst terug een democratische politieke handeling zou zijn in België ... het zou met name interessant zijn om te zien hoe Wallonië daarop reageert. bovendien zou het eindelijk de laatste dubbelzinnigheid in de staatshervorming wegwerken en de rand en Vlaams Brabant voor eens en voorgoed losknippen van de enclave Brussel. (wat meteen alle claims van Wallonië op Brussel onderuithaalt voor de verdere toekomst) zou gewoon een geweldig goede zaak zijn voor verdere ontwikkeling van een eigen Vlaamse staat (met behoud v Brussel) |
|
![]() |
![]() |
#75 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Mijn oproep tot geduld betrof vooral de houding van de Vlaming en de complexe verhouding tussen de Vlamingen en hun politieke klasse. Zoals je zelf stelt: in de publieke opinie is de ommeslag al gebeurd. Dat de politieke klasse dit wel doorheeft, maar nog niet volgt, heeft historische oorzaken die niet op één, twee, drie te verhelpen zijn. En voor dat proces kunnen we m.i. niet anders dan geduld opbrengen. Zoniet komen we in het vaarwater van een steriel radikalisme terecht. |
|
![]() |
![]() |
#76 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
ik kan mij, bij God, dan ook niet voorstellen wat jij met 'steriel radicalisme' bedoelt ... tenzij je bewust een opening zou willen creëren tussen de beweging en de politici : maw het gekende verhaal Degucht : nl kiezers moeten bedrogen worden om te besturen. |
|
![]() |
![]() |
#77 |
Minister-President
|
![]() Ik ook. En ik ben ervan overtuigd dat ook de kiezer daarmee genoegen zou nemen. Maar zelfs dat krijgen we niet. En dat is zelfs niet de schuld van de franstaligen. Als je tegenstander zich zo zwak opstelt, waarom zou je daar niet van profiteren? Het enige wat ik Reynders & co verwijt is dat ze de mond vol hebben van België maar er wel van uitgaan dat het de job van de Vlamingen is om de boel bij elkaar te houden.
|
![]() |
![]() |
#78 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Van daaruit kan er trouwens aan Vlaamse staatvorming gedaan worden inplaats van aan Belgische staatshervorming.
![]() |
#79 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#80 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
om met een paar details te illustreren : -is er al ooit één Vlaams onderhandelaar geweest die geëist heeft dat de onderhandeling in een neutrale taal (Engels) gebeurt (of met simultaanvertaling) ? ... nee de negertjes onderhandelen nog altijd braaf in de taal van de kolonisator ... ![]() -is er al één geweest die weigert aan tafel te zitten tenzij in een 60% 30% 10%gemengd opstelling ? details zal je zeggen, maar wel die de juiste verhouding weergeven, en da's belangrijk. |
|
![]() |