Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 18 oktober 2007, 14:56   #61
Duupje
Secretaris-Generaal VN

Duupje's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HAMC Bekijk bericht
Inderdaad, de meeste mensen zijn geen vechtersbazen en zijn allang blij dat het niet met hen gebeurt.

En als u dan tussenkomt wordt u misschien wel kreupel geslagen of erger. of u geeft hen wat peren en dan hebt u later als u voor de rechter staat 4 verklaringen tegen u, wie trekt er aan dat laagste eind? En dan tegen vreemdelingen, hoort u het links gehuil al opstijgen: RACISME! Voorbeeld stellen. Pats, drie jaar bak tegen uw hoofd.
Tjah, mij goed, doe dan allemaal lekker verder de kop in het zand steken. Zo los je het wel op.

Sorry, ik pas voor die struisvogelmethode.
I'll just kill myself now.
Duupje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 oktober 2007, 14:57   #62
Duupje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kim Bekijk bericht
Ik mag dan wel een vrouw zijn maar ik zou toch niet lijdzaam kunnen toezien hoe een buschauffeur (of iemand anders) in mekaar wordt geslagen.

Maar dat is het probleem van vandaag: mensen hebben zodanig veel schrik om zelf klop te krijgen dat ze met oogkleppen rondlopen en achteraf gewoon vragen "gaat het, zal ik een ambulance bellen"?
Kim, ik ben ook een vrouw, en je geslacht heeft er nu eens niets mee te maken. Gevoel voor rechtvaardigheid en eerlijkheid volgens mij eens te meer.
Oud 18 oktober 2007, 15:01   #63
Kim
Secretaris-Generaal VN

Kim's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Kim Stuur een bericht via Skype™ naar Kim
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Kim, ik ben ook een vrouw, en je geslacht heeft er nu eens niets mee te maken. Gevoel voor rechtvaardigheid en eerlijkheid volgens mij eens te meer.
Ja, maar je mist mijn punt even...

Jij bent een uitzondering denk ik () maar de gemiddelde vrouw is helemaal niet zo sterk als een man (zeker niet als die twee koppen groter is). En je even alleen gaan moeien tussen vier "jongeren" is ook niet de meest verstandige beslissing die je kunt nemen.

Maar zoals je zegt: je gevoel voor rechtvaardigheid overstijgt dat denken. Helaas vrees ik dat ik redelijk snel ben uitgeteld tegen vier "jongeren". Tenzij ik vier keer redelijk goed weet te mikken, maar ja... das een gok natuurlijk.
Kim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 oktober 2007, 15:04   #64
PeterC
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Die 'lafheid' is echt een maatschappelijk probleem aan het worden.
Is dat een kwestie van lafheid? Of is het meer dat de mensen niet durven 'helpen'? En vooral niet als het om allochtonen gaat want tegenwoordig is alles wat gebeurt de schuld van de onverdraagzame verzuurde autochtoon.

Mocht ik kunnen, ik zou helpen, uiteraard, een mens in nood moet je helpen. Maar in de tegenwoordige ben je beter om je niets aan te trekken. Trouwens, die mensen die niet reageren hebben ook geen opleiding gehad om zich te verdedigen tegen dat soort van volk. Meestal zijn deze personen ook in het bezit van een mes. En mensen weten dat en hebben daar (tercht) angst voor.

De maatschappij zal steeds meer verzuren. Wie daarvoor verantwoordelijk is kan enkel de toekomst uitwijzen.
PeterC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 oktober 2007, 15:05   #65
Duupje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Jij bent een uitzondering denk ik () maar de gemiddelde vrouw is helemaal niet zo sterk als een man (zeker niet als die twee koppen groter is). En je even alleen gaan moeien tussen vier "jongeren" is ook niet de meest verstandige beslissing die je kunt nemen.

Maar zoals je zegt: je gevoel voor rechtvaardigheid overstijgt dat denken. Helaas vrees ik dat ik redelijk snel ben uitgeteld tegen vier "jongeren". Tenzij ik vier keer redelijk goed weet te mikken, maar ja... das een gok natuurlijk.
Neem de eerste beste brandblusser maar. Normaal gezien overal aanwezig.
Je hoeft ze er de kop nog niet mee in te slaan, maar spuit dat eens leeg ff in het gezicht van zo'n stelletje heethoofden.
Bel politie, neem eventueel foto's of film met de gsm.

Iets doen, wat dan ook, is vaak beter dan niets te doen.

Is dat nu niet erg dat er verdorie wel vrouwen zijn met haar op hun tanden maar geen mannen meer?
Oud 18 oktober 2007, 15:08   #66
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Is dat nu niet erg dat er verdorie wel vrouwen zijn met haar op hun tanden maar geen mannen meer?

Die bus zat mss wel vol vrouwen ...
Manta heeft altijd gelijk of 't moet zijn dat hij eens geen gelijk heeft maar dat gebeurt enkel en alleen als-ie ongelijk heeft.
manta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 oktober 2007, 15:10   #67
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Soms is een massa lawaai en spektakel al genoeg om ze weg te jagen hoor . Al is het alleen al omdat hunne euro valt dat er getuigen zijn ...
Manta heeft altijd gelijk of 't moet zijn dat hij eens geen gelijk heeft maar dat gebeurt enkel en alleen als-ie ongelijk heeft.
manta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 oktober 2007, 15:13   #68
Duupje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Ooit werd er in de Offerandestraat een meisje deftig aangerand door een aantal jongens. Niemand greep in.
Toen ik rond me keek, veel volk, bleven er zelfs rondstaan alsof het een attractie was.
Ik was daar alleen met mijn ma. Zij zei me 'moeit u daar niet mee, sebiet hebt gij de last'.
Heb dat advies weggevloekt en ben daar toch op af gegaan.
Blijkbaar werkte het aanstekelijk op de omstaanders, ik kreeg zelfs bijval van enkele van die mensen. Toen ze zagen dat er toch iemand het lef had, durfden ze plots wel.
Die kereltjes zijn niet meer moeten gaan lopen, maar zijn meegemogen met de combi.
Ik kan u verzekeren dat die hun smoelwerk geld waard was, omdat er een vrouw tg hen inging.

Ik ga zelf ook niet de grote uithangen tegen een groter groepje. Kan ik ook niet baas, niemand trouwens. Maar het zo laten, zal'k nooit van men leven doen.
Oud 18 oktober 2007, 15:15   #69
PeterC
Lokaal Raadslid

Standaard

Ik ben ook buschauffeur geweest in betere tijden (van 1985 tot 1989). In die tijd zaten er eigenlijk nog geen allochtonen op de bussen. Maar toen had je als chauffeur toch nog iets te zeggen. Ben in 1989 moeten stoppen omdat ik alleen voor de opvoeding stond van mijn twee kinderen en dat was niet zo eenvoudig.

Maar ik zou voor geen geld van de wereld nog buschauffeur willen zijn. Als je elke dag naar je werk moet gaan met schrik dat je 'iets' zal tegenkomen... van motivatie gesproken.

Weer iemand die daar een trauma van over zal houden. Want als je dat zelf tegenkomt vergeet je dat niet meer. Hoe lang de mensen dat nog gaan blijven volhouden is enkel af te wachten.
Oud 18 oktober 2007, 15:16   #70
Duupje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PeterC Bekijk bericht
Is dat een kwestie van lafheid? Of is het meer dat de mensen niet durven 'helpen'? En vooral niet als het om allochtonen gaat want tegenwoordig is alles wat gebeurt de schuld van de onverdraagzame verzuurde autochtoon.

Mocht ik kunnen, ik zou helpen, uiteraard, een mens in nood moet je helpen. Maar in de tegenwoordige ben je beter om je niets aan te trekken. Trouwens, die mensen die niet reageren hebben ook geen opleiding gehad om zich te verdedigen tegen dat soort van volk. Meestal zijn deze personen ook in het bezit van een mes. En mensen weten dat en hebben daar (tercht) angst voor.

De maatschappij zal steeds meer verzuren. Wie daarvoor verantwoordelijk is kan enkel de toekomst uitwijzen.
Het zal een combinatie zijn, maar zolang iedereen dan maar bang blijft hebben voor de consequenties zal het nooit veranderen.
Gevolg ? Iedereen kijkt de andere kant op, ook als het u overkomt. Leuk.
En wat geeft het als signaal naar zo'n etterbakken? Juist, doe maar op, durft niemand wat zeggen of doen.
Oud 18 oktober 2007, 15:21   #71
forumspook
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door manta Bekijk bericht

Die bus zat mss wel vol vrouwen ...
of vol verwijfde mannen.
forumspook is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 oktober 2007, 15:22   #72
Duupje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door forumspook Bekijk bericht
of vol verwijfde mannen.

Good one !
Merci spook ! Dak er zelf niet opkwam tedju.
Oud 18 oktober 2007, 15:23   #73
Freddie
Gouverneur

Freddie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Abba Kovner Bekijk bericht
Spook haalt zijn inspiratie bij een groot deel van de Antwerpse polies: "Eerst kloppen, dan paske vragen"
Dat hebben ze ons zo bij het ABL bijgebracht. Eerst schieten, dan vragen stellen. Dat is het veiligste.
Oud 18 oktober 2007, 15:24   #74
forumspook
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door manta Bekijk bericht
Soms is een massa lawaai en spektakel al genoeg om ze weg te jagen hoor . Al is het alleen al omdat hunne euro valt dat er getuigen zijn ...
ik heb aan mijn dochter zo een politiefluitje gegeven: als ze last heeft: rennen. En zo gauw als ze uit zicht is, als ze daar in lukt, op die fluit blazen zo hard als ze kan.
Ja, op een bus gaat dat natuurlijk niet, maar buiten, in den donker kan dat wel eens helpen.Heeft een oud madammekke mij gezegd.De flikken zelf komen daar ook op af , op dat geluid,het is immers het signaal dat ze aan mekaar geven als ze in nood zijn, of iemand achterna zitten.
forumspook is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 oktober 2007, 15:25   #75
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Busbestuurders gaan nu al regelmatig in staking om meer veiligheid te vragen.

Ze hebben een noodknop en een camera gekregen, en krijgen op sommige lijnen nu zelfs afgesloten kabines.

Het volgende zullen waarschijnlijk afgesloten passagiershokjes zijn.

Maar ja, dan zal het geweld zich ook wel verplaatsen.

En zeggen dat het allemaal evenvoudig is op te lossen, met een paar goedkope en eenvoudige maatregelen.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 oktober 2007, 15:25   #76
PeterC
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Het zal een combinatie zijn, maar zolang iedereen dan maar bang blijft hebben voor de consequenties zal het nooit veranderen.
Gevolg ? Iedereen kijkt de andere kant op, ook als het u overkomt. Leuk.
En wat geeft het als signaal naar zo'n etterbakken? Juist, doe maar op, durft niemand wat zeggen of doen.
Persoonlijk ben ik niet bang om mijn medemens te helpen, zeker niet. Maar stel dat ik help en alles loopt goed af voor de dame als voor mij, dan komt de kat op de koord. Want dan moet je ook gaan zeggen wie het was en de meeste mensen hebben daar de meeste problemen mee omdat het meestal gaat over allochtonen. Dan wordt het moeilijker omdat dit erg gevoelig ligt. (denk ook aan eventuele represailles van de verrijking)

Het zijn dan jongeren. Iedere normaal mens weet tegenwoordig dat 95% van dit soort jongeren criminele Marokkanen zijn die niet en nooit zullen luisteren. Een kat een kat noemen, dat moet men doen.
Oud 18 oktober 2007, 15:28   #77
HAMC
Perm. Vertegenwoordiger VN

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Freddie Bekijk bericht
Dat hebben ze ons zo bij het ABL bijgebracht. Eerst schieten, dan vragen stellen. Dat is het veiligste.
Daarom kregen we dan bij het wachtlopen een lader kogels die dicht geplakt was met tape. Dan moest je als er iets gebeurde nog een minuutje staan prutsen in het donker voor je kon schieten.

Tja, in die tijd kan je dan evengoed wat vragen stellen ook.

Verschaeve
HAMC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 oktober 2007, 15:34   #78
Duupje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PeterC Bekijk bericht
Persoonlijk ben ik niet bang om mijn medemens te helpen, zeker niet. Maar stel dat ik help en alles loopt goed af voor de dame als voor mij, dan komt de kat op de koord. Want dan moet je ook gaan zeggen wie het was en de meeste mensen hebben daar de meeste problemen mee omdat het meestal gaat over allochtonen. Dan wordt het moeilijker omdat dit erg gevoelig ligt. (denk ook aan eventuele represailles van de verrijking)

Het zijn dan jongeren. Iedere normaal mens weet tegenwoordig dat 95% van dit soort jongeren criminele Marokkanen zijn die niet en nooit zullen luisteren. Een kat een kat noemen, dat moet men doen.
Goh ja, begrijp u wel hoor. Maar ik blijf bij mijn standpunt. Of het nu gevoelig ligt of niet, men moet idd een kat een kat noemen, en dat doe je niet door niets te doen.
Oud 18 oktober 2007, 15:35   #79
PeterC
Lokaal Raadslid

Standaard

Tja, dat kan je niet meer vergelijken met vroeger. Ik heb nooit problemen gehad in die jaren met jongeren. Als ze te luidruchtig werden had je je gewoon aan een halte even recht te zetten en uw mond eens opendoen en het was direkt gedaan. En de oudere mensen gaven je direkt gelijk. En er zaten er ook zware gevallen tussen. Maar al die gasten gaven verder geen problemen.

Ook nooit last gehad van messteken op de bus of andere problemen. Dit alles zonder beveiliging of afgesloten ruimtes voor de chauffeur.

"Wie niet horen wil moet voelen" is blijkbaar totaal verdwenen. Het gaat gewoon van kwaad naar erger tot er eens een 'incident' zal zijn dat de bekende druppel zal zijn.
Oud 18 oktober 2007, 15:37   #80
Freddie
Gouverneur

Freddie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HAMC Bekijk bericht
Daarom kregen we dan bij het wachtlopen een lader kogels die dicht geplakt was met tape. Dan moest je als er iets gebeurde nog een minuutje staan prutsen in het donker voor je kon schieten.

Tja, in die tijd kan je dan evengoed wat vragen stellen ook.
Niks tape, ik had een vigneron op wacht, kogel doorgeladen, klepje open, veiligheid nog wel op. Ooit een ganse dag moeten zoeken omdat ik een kogel kwijt was bij het wisselen van de wacht.
Maar dat was nog in den tijd van den heel koude oorlog, early 60-ies.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:00.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be