![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Sorry, ik pas voor die struisvogelmethode. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Jij bent een uitzondering denk ik ( ![]() Maar zoals je zegt: je gevoel voor rechtvaardigheid overstijgt dat denken. Helaas vrees ik dat ik redelijk snel ben uitgeteld tegen vier "jongeren". Tenzij ik vier keer redelijk goed weet te mikken, maar ja... das een gok natuurlijk. ![]()
![]() |
![]() |
#64 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
Mocht ik kunnen, ik zou helpen, uiteraard, een mens in nood moet je helpen. Maar in de tegenwoordige ben je beter om je niets aan te trekken. Trouwens, die mensen die niet reageren hebben ook geen opleiding gehad om zich te verdedigen tegen dat soort van volk. Meestal zijn deze personen ook in het bezit van een mes. En mensen weten dat en hebben daar (tercht) angst voor. De maatschappij zal steeds meer verzuren. Wie daarvoor verantwoordelijk is kan enkel de toekomst uitwijzen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Je hoeft ze er de kop nog niet mee in te slaan, maar spuit dat eens leeg ff in het gezicht van zo'n stelletje heethoofden. Bel politie, neem eventueel foto's of film met de gsm. Iets doen, wat dan ook, is vaak beter dan niets te doen. Is dat nu niet erg dat er verdorie wel vrouwen zijn met haar op hun tanden maar geen mannen meer? ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Die bus zat mss wel vol vrouwen ... ![]()
![]() |
![]() |
#67 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#68 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ooit werd er in de Offerandestraat een meisje deftig aangerand door een aantal jongens. Niemand greep in.
Toen ik rond me keek, veel volk, bleven er zelfs rondstaan alsof het een attractie was. Ik was daar alleen met mijn ma. Zij zei me 'moeit u daar niet mee, sebiet hebt gij de last'. Heb dat advies weggevloekt en ben daar toch op af gegaan. Blijkbaar werkte het aanstekelijk op de omstaanders, ik kreeg zelfs bijval van enkele van die mensen. Toen ze zagen dat er toch iemand het lef had, durfden ze plots wel. Die kereltjes zijn niet meer moeten gaan lopen, maar zijn meegemogen met de combi. Ik kan u verzekeren dat die hun smoelwerk geld waard was, omdat er een vrouw tg hen inging. Ik ga zelf ook niet de grote uithangen tegen een groter groepje. Kan ik ook niet baas, niemand trouwens. Maar het zo laten, zal'k nooit van men leven doen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#69 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Ik ben ook buschauffeur geweest in betere tijden (van 1985 tot 1989). In die tijd zaten er eigenlijk nog geen allochtonen op de bussen. Maar toen had je als chauffeur toch nog iets te zeggen. Ben in 1989 moeten stoppen omdat ik alleen voor de opvoeding stond van mijn twee kinderen en dat was niet zo eenvoudig.
Maar ik zou voor geen geld van de wereld nog buschauffeur willen zijn. Als je elke dag naar je werk moet gaan met schrik dat je 'iets' zal tegenkomen... van motivatie gesproken. Weer iemand die daar een trauma van over zal houden. Want als je dat zelf tegenkomt vergeet je dat niet meer. Hoe lang de mensen dat nog gaan blijven volhouden is enkel af te wachten. |
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Gevolg ? Iedereen kijkt de andere kant op, ook als het u overkomt. Leuk. ![]() En wat geeft het als signaal naar zo'n etterbakken? Juist, doe maar op, durft niemand wat zeggen of doen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#71 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#72 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ![]() Good one ! Merci spook ! ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#73 |
Gouverneur
|
![]() Dat hebben ze ons zo bij het ABL bijgebracht. Eerst schieten, dan vragen stellen. Dat is het veiligste.
![]() |
#74 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ja, op een bus gaat dat natuurlijk niet, maar buiten, in den donker kan dat wel eens helpen.Heeft een oud madammekke mij gezegd.De flikken zelf komen daar ook op af , op dat geluid,het is immers het signaal dat ze aan mekaar geven als ze in nood zijn, of iemand achterna zitten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#75 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Busbestuurders gaan nu al regelmatig in staking om meer veiligheid te vragen.
Ze hebben een noodknop en een camera gekregen, en krijgen op sommige lijnen nu zelfs afgesloten kabines. Het volgende zullen waarschijnlijk afgesloten passagiershokjes zijn. Maar ja, dan zal het geweld zich ook wel verplaatsen. En zeggen dat het allemaal evenvoudig is op te lossen, met een paar goedkope en eenvoudige maatregelen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#76 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
Het zijn dan jongeren. Iedere normaal mens weet tegenwoordig dat 95% van dit soort jongeren criminele Marokkanen zijn die niet en nooit zullen luisteren. Een kat een kat noemen, dat moet men doen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#77 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Tja, in die tijd kan je dan evengoed wat vragen stellen ook. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#78 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#79 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Tja, dat kan je niet meer vergelijken met vroeger. Ik heb nooit problemen gehad in die jaren met jongeren. Als ze te luidruchtig werden had je je gewoon aan een halte even recht te zetten en uw mond eens opendoen en het was direkt gedaan. En de oudere mensen gaven je direkt gelijk. En er zaten er ook zware gevallen tussen. Maar al die gasten gaven verder geen problemen.
Ook nooit last gehad van messteken op de bus of andere problemen. Dit alles zonder beveiliging of afgesloten ruimtes voor de chauffeur. "Wie niet horen wil moet voelen" is blijkbaar totaal verdwenen. Het gaat gewoon van kwaad naar erger tot er eens een 'incident' zal zijn dat de bekende druppel zal zijn. |
![]() |
![]() |
![]() |
#80 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Maar dat was nog in den tijd van den heel koude oorlog, early 60-ies.
![]() |