Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 22 oktober 2007, 11:48   #61
largo_w
Perm. Vertegenwoordiger VN

largo_w's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Mijn bejaarde moeder is aanhanger van het FSP. Vanaf een bepaalde leeftijd mogen FSP aanhangers geen gehakt meer eten.

Ik neem aan dat ze in het rusthuis waar ze ooit naartoe gaat mag rekenen op "multiculturele toegevingen" zodat ze nooit gehakt op haar bord gaat krijgen? Net zoals anderen nooit varkensvlees wensen te eten?

Tevens is ze ook van Spaanse afkomst. Ik mag er dus op rekenen dat haar verzorgers/verzorgsters (ze maakt nog geen onderscheid, kan nog komen(*)) haar in haar moedertaal zullen aanspreken? Het kan toch niet dat andere mensen die hier ook heel hun leven wonen wèl mogen rekenen op verzorgsters-met-aangepast-taalgebruik en mijn moeder niet?

Als spaanstalige is ze bovendien gewoon om minstens drie glaasjes Rioja per dag te nuttigen, ook daar zal het rusthuis in haar wensen moeten voldoen.

(*) vanaf 85 en naargelang hun keuze kan het zijn dat mijn moeder - volgens de FSP richtlijnen - enkel nog verzorgd wil worden door knappe dertigjarige VERZORGERS, geen meisjes. Zij zal zich hier ook kunnen beroepen op de vrijheid van godsdienst om daar een aparte voorkeursbehandeling te verkrijgen.

Wie heeft daar nu een probleem mee? Toch niet de verzuurde dhimmies?
Ik heb geen enkel probleem hiermee... Zal wel wat kosten. Maar dat heb jij er wel voorover denk ik dan...

ps: is jouw moeder een migrante
largo_w is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 oktober 2007, 11:53   #62
ancapa
Secretaris-Generaal VN

ancapa's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Zag je ze dan alle zeven?
veééééééééééééél meer dan dat hoor...

ooit als eens naar het OCMW van Brussel geweest om 9u 's morgens voor openingstijd...
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
ancapa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 oktober 2007, 11:54   #63
Vorenus
Banneling

Vorenus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ancapa Bekijk bericht
veééééééééééééél meer dan dat hoor...

ooit als eens naar het OCMW van Brussel geweest om 9u 's morgens voor openingstijd...

Die bruine vlek daar, altijd gepeist dat er een moskee stond.
Vorenus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 oktober 2007, 12:04   #64
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door largo_w Bekijk bericht
Ik heb geen enkel probleem hiermee... Zal wel wat kosten. Maar dat heb jij er wel voorover denk ik dan...
En waarom zou het voor mijn moeder meer moeten kosten dan voor Fatima de buurvrouw?

Citaat:
ps: is jouw moeder een migrante
tuurlijk! stoort U dat? Of stoort het u enkel dat ze volledig geassimileerd is op één generatie?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 oktober 2007, 12:06   #65
Kay_
Europees Commissaris

Standaard

Het blijft mij echt verbazen hoe mensen dit soort zaken blijven slikken en verdedigen.
Oud 22 oktober 2007, 12:07   #66
largo_w

largo_w's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En waarom zou het voor mijn moeder meer moeten kosten dan voor Fatima de buurvrouw?
Niks van! Net zoals fatima's dochter zal jij meer betalen voor uw moeder die meer aandacht en luxe wenst!
Nogal logisch...

Citaat:
tuurlijk! stoort U dat? Of stoort het u enkel dat ze volledig geassimileerd is op één generatie?
Goh neen niet echt storen want ze heeft dezelfde religie als ik he...
largo_w is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 oktober 2007, 12:13   #67
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door largo_w
???
Ik stel: aparte rusthuizen voor vlaamsbelangers... Wat denken jullie?
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ancapa Bekijk bericht
dat kunnen we rustig en zonder angsten genieten van onze oude dag...
Samen het Horst Wessellied zingen...?
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 oktober 2007, 12:14   #68
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hellfigger Bekijk bericht
Die bruine vlek daar, altijd gepeist dat er een moskee stond.
da "peizen" is wel 't moeilijkste, hé?
PhDw "peist" voor jou...
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 oktober 2007, 12:20   #69
Brugge Veilig en Leefbaar
Minister-President

Brugge Veilig en Leefbaar's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Verhofstadthater Bekijk bericht
Als dierenvriend stoort het mij bijzonder dat België onverdoofd slachten verbiedt, behalve omwille van religieuze redenen. U zegt dat het te regelen valt. Dit klopt, maar eigenlijk zou men het niet mogen regelen. Dit is weer zo'n halfslachte maatregel die men uit 'angst voor de eigen schaduw' heeft goedgekeurd.
Ik post dit trouwens niet uit anti-islamitische gevoelens. Dit gaat eveneens op voor de Joods-orthodoxen. Het is gewoon een statement tegen religies in het algemeen. We leven verdomme in 2007 en nog steeds plooit onze maatschappij zich naar de denkbeelden van religieuze gekken, of ze nu katholiek, hindoe, moslim of orthodox zijn.

Ps: ik dacht dat het VB aparte rusthuizen wou, net zoals bij de Joodse gemeenschap. Bon, ik vind dat een 'non'-probleem. Gewoon duidelijke eisen stellen -zowel voor autochtonen als allochtonen- en het CGKR heeft geen poot om op te staan.
In het vetgedrukte kan ik me best vinden. De vraag die men zich altijd moet stellen: Heeft God den mens geschapen, of de mens God (of Allah,...)?

Laatst gewijzigd door Brugge Veilig en Leefbaar : 22 oktober 2007 om 12:47.
Brugge Veilig en Leefbaar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 oktober 2007, 12:23   #70
Banneling

Standaard

Citaat:
da "peizen" is wel 't moeilijkste, hé?
PhDw "peist" voor jou...
En de buurt-imam peist duidelijk voor jou...
Online is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 oktober 2007, 12:24   #71
Banneling

Standaard

Citaat:
Samen het Horst Wessellied zingen...?
Voor je broodnodige Allah Akbar-gedreun kan je terecht in de grote moskee van Brussel.
Online is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 oktober 2007, 12:25   #72
ancapa
Secretaris-Generaal VN

ancapa's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Brugge Veilig en Leefbaar Bekijk bericht
In het vetgedrukte kan ik me best vinden. De vraag die men zich altijd moet stellen: Heeft God den mens geschapen, of de mens God (of Alah,...)?
sommige mensen spelen op aarde voor God of Allah... dat is pas erg !

Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
ancapa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 oktober 2007, 12:39   #73
Tegendradigaard

Standaard

Citaat:
Hoe komt het dat mij dat niet stoort ? Met wat goede wil valt veel te regelen. Het kan voor vegetariërs en voor diverse vormen van dieëten.
Wie trouwens nog in een rusthuis terecht komt (lees het artikel, wie familie heeft zorgt zelf voor hun oudjes ! Bij ons is dit niet meer zo.) heeft omzeggens geen verlangens meer, is zo goed als afgescheven. Op de kap van deze mensen wilt u zitten ? Proper, maar toch goed dat u er voor uitkomt ! Het typeert Blokkers ten voeten uit.
Met wat goede wil zullen die moslims gewoon mee varkensvlees eten he.
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!!
Tegendradigaard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 oktober 2007, 13:16   #74
Bierke
Minister-President

Bierke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tegendradigaard Bekijk bericht
Met wat goede wil zullen die moslims gewoon mee varkensvlees eten he.
Lol trust me, met een paar goeie kruiden merken die dat niet

Effe ontopic het spreekt voor zich dat mensen die hier 30 jaar gewerkt hebben recht hebben op sociale steun (op het einde van een leven betekend dat "recht op rust") Dat er aan sommige mensen hun noden moet voldaan worden (geen zout geen vlees van gelijk welke soort) da's normaal. Dat gebeurd trouwens nu ook al, bijna elke bejaarde heeft een fiche en wie dat niet kan aannemen heeft de laatste jaren geen rusthuis meer binnen geweest.
Wat NIET kan en ook gebeurd zijn allochtonen die hier gewoon nooit gewoond hebben, en die naar België afzekken om bij hun familie de oude dag in het rusthuis door te brengen. Ttz dat kan wel maar dan mogen deze personen hetzelfde betalen als de toelage die de staat aan de rusthuizen geeft weliswaar uit eigen zak natuurlijk.
Oud 22 oktober 2007, 13:17   #75
Tegendradigaard

Standaard

Als ik mijn iet vergis werd het ook zo gezegd op ATV door ne zekere Vandezande.
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!!
Tegendradigaard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 oktober 2007, 15:52   #76
Verhofstadthater
Parlementslid

Standaard

Citaat:
In het vetgedrukte kan ik me best vinden. De vraag die men zich altijd moet stellen: Heeft God den mens geschapen, of de mens God (of Allah,...)?
Ik denk het laatste (de mens God, Allah,...) om de gaten in het tekort aan zekerheid op te vangen. Religie uit angst dus... . Mogelijk, alleen jammer dat het het meest bloeddorstige wapen ter wereld is en dit sinds mensenheugnis.
Verhofstadthater is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 oktober 2007, 15:58   #77
Den Ardennees

Den Ardennees's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik denk het laatste (de mens God, Allah,...) om de gaten in het tekort aan zekerheid op te vangen. Religie uit angst dus... . Mogelijk, alleen jammer dat het het meest bloeddorstige wapen ter wereld is en dit sinds mensenheugnis.
oh, als het dat niet was, dan was het wel wat anders waar ze om zouden vechten, taal, ideologie, noem maar op.
-Ivan De Vadder: wij vinden alvast dat u één van die keien bent
Den Ardennees is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 oktober 2007, 16:03   #78
Mitgard
Banneling

Mitgard's schermafbeelding

Standaard

weer goed gezien van het VB.
zo nen ahmed van 87 jaar zou wel eens het vals gebit van lieske van 93 jaar kunnen pikken.
of rel gaan schoppen en rolstoelen in brand steken.
Mitgard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 oktober 2007, 17:48   #79
Brugge Veilig en Leefbaar
Minister-President

Brugge Veilig en Leefbaar's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Precies. Maar achter dat vreselijke wapen stak steeds 'de mens'. En was eigenbelang nooit ver weg.
Brugge Veilig en Leefbaar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 oktober 2007, 19:19   #80
janPieter
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rookie Bekijk bericht
Dus moslims horen varkensvlees te eten, zonder sluier rond te lopen, niet midden van de nacht heel de gebuurte overhoop te schetteren. Fantastisch
Ik denk dat er later veel van die gefrustreerde Vlaemsche oude zakskes in't rusthuis zullen zitten.
Nog te fier om hun gat van de gesluierde Fatima te laten afkuisen en niet meer in staat om alleen hun Vlaemsch SS pietje te wassen.
Echt hilarisch ze zullen dan logeren in de vlaemsche vleugel van t'rusthuis met een groot plakaat aan de deur "Met luier maar zonder sluier"
En dan als demente oude peetjes onder het belgisch gras gaan liggen in een door een franstalige allochtoon gegraven put, wetende dat tegen dan BHV nog altijd niet gesplitst is.
janPieter is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:42.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be