Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord

Discussietools
Oud 23 oktober 2007, 18:38   #61
Abba Kovner
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Metternich Bekijk bericht
Bron?
Die krijg je niet. Ik doe wel zot maar ben nog niet gek.

Laatst gewijzigd door Abba Kovner : 23 oktober 2007 om 18:39.
Abba Kovner is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 oktober 2007, 18:40   #62
Metternich
Perm. Vertegenwoordiger VN

Metternich's schermafbeelding

Locatie: Dietsland-Europa Ideologie: Solidarisme en corporatisme
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Abba Kovner Bekijk bericht
Die krijg je niet. Ik ben wel zot maar nog niet gek.
Dan kan ik evengoed beweren dat er in de SP.a polls zijn gehouden met betrekking tot de wensbaarheid van de vernietiging van alle Italianen.

Metternich is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 oktober 2007, 18:46   #63
Abba Kovner
Banneling

Standaard

Citaat:
Dan kan ik evengoed beweren dat er in de SP.a polls zijn gehouden met betrekking tot de wensbaarheid van de vernietiging van alle Italianen.
Ik beweer niks waar ik niet zeker van ben. Zoek het nu zelf maar uit, directe bronnen genoeg aanwezig op dit forum.

Ps: Ik ga mijn patatjes koken, want ik heb er honger van gekregen.
Abba Kovner is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 oktober 2007, 18:50   #64
Metternich

Standaard

Citaat:
Ps: Ik ga mijn patatjes koken, want ik heb er honger van gekregen.
Smakelijk

Oud 23 oktober 2007, 19:28   #65
Storm
Partijlid

Standaard

Ik lees steeds meer berichten over radicalisering binnen het VB. Zou een zeer slechte zaak zijn en de korste weg terug naar af voor het VB. Moeten echt verzachten zoals in 2004.
Storm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 oktober 2007, 20:03   #66
De Garde
Europees Commissaris

De Garde's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De partijleden van het Vlaams Belang worden nooit geconsulteerd. De partijraad beslist daarover binnen gesloten deuren, net zoals dat bij de voorzittersverkiezingen ook altijd het geval is. Vreemd dat jij dat niet weet.

Overigens kent de partijraad (ongeveer 70 mensen) alleen maar mannen, en amper één vrouw. Dat verklaart ook al heel wat.
Dat lijkt me sterk: alle parlementsleden zitten in de partijraad. Dus zijn Van Dermeersch, Morel, Dillen, Colen, Vissers, Jansegers, Van Steenberge, Pas, Seyns en ik zal er nog wel vergeten één vrouw?
De Garde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 oktober 2007, 20:06   #67
baseballpolitieker

baseballpolitieker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar baseballpolitieker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Storm Bekijk bericht
Ik lees steeds meer berichten over radicalisering binnen het VB. Zou een zeer slechte zaak zijn en de korste weg terug naar af voor het VB. Moeten echt verzachten zoals in 2004.
Strategisch gezien voor de VLAAMSE eisen is een radikaler belang interessanter. LDD en de alsmaar Vlaamser wordende CD&V vullen het gat aan de andere kant.

Het volk dient de stem van de partijen te zijn, en de partijen niet de stem van het volk!
De nieuwe Vlaamse Partij! Vrij Vlaanderen
of neem eens een kijkje op ons geüpdate forum:Forum Vrij Vlaanderen
baseballpolitieker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 oktober 2007, 20:06   #68
De Garde
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Storm Bekijk bericht
Dat van die radicalisering is een fabeltje. Dat is een strategie van LDD om kiezers aan de rand (niet de marge) van het Vlaams Belang naar LDD te trekken door de partij af te schilderen als een 'extreem-rechtse' partij. Feit is dat een paar overgekomen liberalen er graag een liberale partij van hadden gemaakt, maar dat is het Vlaams Belang niet. (En nu krijg ik VJW en nog wat meer op mijn dak).
Oud 23 oktober 2007, 20:08   #69
De Garde
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Bwa, het kan zijn dat er een polletje op de lokale webstek stond maar dat betekent niets. Er zijn geen polls voor lijstvorming. Er is maar één poll: de verkiezingen zelf.
Oud 23 oktober 2007, 21:37   #70
leeuw
Burger

leeuw's schermafbeelding

Standaard

Laat het nogmaals duidelijk zijn. Aisha is vertrokken omdat ze geen parlementair mandaat kreeg, zelfs geen plaats op de lijst.

Dit heeft dus niets met "huidskleur" te maken, Natuurlijk zijn Vlamingen met een ander kleurtje welkom, Maar het moeten natuurlijk Vlamingen en zelfs Vlaams Nationalisten zijn. Akkoord met de basisbeginselen van de partij, dat is bij elke partij zo, maar huidskleur speelt geen rol. Een vreemdeling, die zich niet wil assymileren, de taal niet spreekt, cultuur niet spreekt,... is niet welkom.

Een moslim is ook niet welkom, niet omdat hij "moslim" is, wel omdat hij gelooft en denkt in héél andere waarden en normen als de Vlamingen, maar nogmaals dat heeft niets met huidskleur te maken, een blanke moslim is ook niet welkom, omdat hij akkoord gaat met geheel andere en zelfs zeer veel "tegengestelde" waarden en normen en ideologie, dan waar het VB voorstaat.
Oud 24 oktober 2007, 12:09   #71
Max van Dietschland

Max van Dietschland's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door leeuw Bekijk bericht
Dit heeft dus niets met "huidskleur" te maken, Natuurlijk zijn Vlamingen met een ander kleurtje welkom, Maar het moeten natuurlijk Vlamingen en zelfs Vlaams Nationalisten zijn. Akkoord met de basisbeginselen van de partij, dat is bij elke partij zo, maar huidskleur speelt geen rol. Een vreemdeling, die zich niet wil assymileren, de taal niet spreekt, cultuur niet spreekt,... is niet welkom.

Een moslim is ook niet welkom, niet omdat hij "moslim" is, wel omdat hij gelooft en denkt in héél andere waarden en normen als de Vlamingen, maar nogmaals dat heeft niets met huidskleur te maken, een blanke moslim is ook niet welkom, omdat hij akkoord gaat met geheel andere en zelfs zeer veel "tegengestelde" waarden en normen en ideologie, dan waar het VB voorstaat.
Dat is een moslim niet welkom is ga ik akkoord, dat ook een etnische Vlaming die moslim is niet welkom is, daar ga ik ook mee akkoord. Maar dat moet ook gelden voor mensen die aanhanger zijn van andere volksvreemde culturen en godsdiensten (Vlaming of geen Vlaming speelt geen rol hier).

Iemand die geen volksvreemde cultuur of religie aanhangt moet men kijken of de persoon zelf al dan niet volksvreemd is. Immers wanneer het Vlaams Belang vreemdelingen gaat opnemen in hun partij, geeft ze een buitengewoon slecht signaal naar de buitenwereld:

"Beste vreemdeling,

Als u zich volledig aanpast aan onze cultuur, zich assimileert, dan kunt u gewoon Vlaming onder de Vlamingen worden, waar u ook van alle rechten en voordelen kunt genieten."

Een niet te mis verstane boodschap aan de miljoenen arme mensen in de Derde Wereld...

Er zijn wellicht heel wat van die economische vluchtelingen die zich graag zouden aanpassen en Vlaanderen is al zo vol ...

Hiermee ga ik fundamenteel niet mee akkoord. Geen assimilatie, maar migratiestop en remigratie om te beginnen met criminele en illegale vreemdelingen, daarna kijken we wat realistisch is, in samenspraak met de landen van herkomst.

https://x.com/dietschland
Max van Dietschland is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 oktober 2007, 19:25   #72
Herr Oberst
Eur. Commissievoorzitter

Herr Oberst's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Max van Dietschland Bekijk bericht
Dat is een moslim niet welkom is ga ik akkoord, dat ook een etnische Vlaming die moslim is niet welkom is, daar ga ik ook mee akkoord. Maar dat moet ook gelden voor mensen die aanhanger zijn van andere volksvreemde culturen en godsdiensten (Vlaming of geen Vlaming speelt geen rol hier).

Iemand die geen volksvreemde cultuur of religie aanhangt moet men kijken of de persoon zelf al dan niet volksvreemd is. Immers wanneer het Vlaams Belang vreemdelingen gaat opnemen in hun partij, geeft ze een buitengewoon slecht signaal naar de buitenwereld:

"Beste vreemdeling,

Als u zich volledig aanpast aan onze cultuur, zich assimileert, dan kunt u gewoon Vlaming onder de Vlamingen worden, waar u ook van alle rechten en voordelen kunt genieten."

Een niet te mis verstane boodschap aan de miljoenen arme mensen in de Derde Wereld...

Er zijn wellicht heel wat van die economische vluchtelingen die zich graag zouden aanpassen en Vlaanderen is al zo vol ... .

Hiermee ga ik fundamenteel niet mee akkoord. Geen assimilatie, maar migratiestop en remigratie om te beginnen met criminele en illegale vreemdelingen, daarna kijken we wat realistisch is, in samenspraak met de landen van herkomst.
Wat mij betreft mogen alle migranten van na 1974 (officiële immigratiestop) de kans krijgen om hier te blijven. Die kans houdt zéér strenge examens, testen en loyaliteitsverklaringen in, waar de migrant in kwestie moet bewijzen dat hij zich volledig heeft geassimileerd met onze Vlaamse cultuur. Bovendien moet er een buurtonderzoek gehouden worden om na te gaan of de migrant in kwestie wel degelijk geassimileerd is. Slaagt hij hier niet in, dan zal hij teruggestuurd worden. Criminele allochtonen en hun familie moeten vanzelfsprekend meteen terug naar het land van herkomst, en ik ben tevens voorstander van een beleid dat de remigratie stimuleert. Natuurlijk moet er ook meteen een waterdichte migratiestop komen, om verdere instroom te vermijden. Zodoende houden we enkel de allochtonen over die wérkelijk van nut zijn voor onze Vlaamse samen-leving.
Herr Oberst is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 oktober 2007, 20:24   #73
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Heel jammer voor het VB.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 oktober 2007, 20:30   #74
Metternich

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
Heel jammer voor het VB.
Bwoah, carrierejagers zijn ook niet alles, ik denk ook niet dat iedereen bij LDD staat te springen.

Oud 27 oktober 2007, 13:05   #75
leeuw
Burger

leeuw's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Bwoah, carrierejagers zijn ook niet alles, ik denk ook niet dat iedereen bij LDD staat te springen.

Dat klopt hoor, Het VB is een partij van mensen met een ideologie en overtuiging,... niet de partij voor postjespakkers.
Oud 27 oktober 2007, 15:40   #76
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Moby Bekijk bericht
Het Vlaams Belang is stilletjes aan het doodbloeden. Hun leden zullen dan maar een nieuw gekkenhuis moeten gaan zoeken.

Waarom stappen VBers over naar het LDD? LDD is iets slimmer bezig. Slim zijn ze niet, maar slimmer wel.
Ik hoop wel voor het VB dat er niet nog een kaper op de kust komt, dan zakken ze nóg verder het moeras in. De mensen zijn het VB beu geworden. Ze doen niets anders dan ter plaatse spartelen. En zoals de Wever in het gezicht van Filip zei "Jij doet het met opzet" (ken de letterlijke bewoording niet meer, maar daar komt het op neer).
Doodbloeden zou ik niet zeggen, maar Dewinter, Vanhecke en zeker Annemans zijn toch stilletjes op wet om ouwe knarren te worden. Nog niet helemaal misschien maar het gaat er naar toe. Het wordt tijd dat er wat vers jong bloed bijkomt. En men mensen zoals Rob Klop vloeit er bloed maar komt er geen bij.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 oktober 2007, 15:40   #77
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Moby Bekijk bericht
Het Vlaams Belang is stilletjes aan het doodbloeden. Hun leden zullen dan maar een nieuw gekkenhuis moeten gaan zoeken.

Waarom stappen VBers over naar het LDD? LDD is iets slimmer bezig. Slim zijn ze niet, maar slimmer wel.
Ik hoop wel voor het VB dat er niet nog een kaper op de kust komt, dan zakken ze nóg verder het moeras in. De mensen zijn het VB beu geworden. Ze doen niets anders dan ter plaatse spartelen. En zoals de Wever in het gezicht van Filip zei "Jij doet het met opzet" (ken de letterlijke bewoording niet meer, maar daar komt het op neer).
Doodbloeden zou ik niet zeggen, maar Dewinter, Vanhecke en zeker Annemans zijn toch stilletjes op weg om ouwe knarren te worden. Nog niet helemaal misschien maar het gaat er naar toe. Het wordt tijd dat er wat vers jong bloed bijkomt in de partijleiding. En met mensen die lijken op Rob Klop in de partijleiding, of op Debie, vloeit er bloed maar komt er geen bij.

Laatst gewijzigd door system : 27 oktober 2007 om 15:49.
Oud 27 oktober 2007, 19:32   #78
leeuw
Burger

leeuw's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Doodbloeden zou ik niet zeggen, maar Dewinter, Vanhecke en zeker Annemans zijn toch stilletjes op weg om ouwe knarren te worden. Nog niet helemaal misschien maar het gaat er naar toe. Het wordt tijd dat er wat vers jong bloed bijkomt in de partijleiding. En met mensen die lijken op Rob Klop in de partijleiding, of op Debie, vloeit er bloed maar komt er geen bij.
Het Vlaams Belang heeft nog veel toekomst hoor... En we hebben genoeg bekwame parlementsleden, maar Dewinter, Vanhecke en Annemans zijn nog lang niet versleten.... ze zijn nog veel te jong om met pensioen te gaan.
Oud 27 oktober 2007, 19:36   #79
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door leeuw Bekijk bericht
Het Vlaams Belang heeft nog veel toekomst hoor... En we hebben genoeg bekwame parlementsleden, maar Dewinter, Vanhecke en Annemans zijn nog lang niet versleten.... ze zijn nog veel te jong om met pensioen te gaan.
Ik zie toch geen echte opvolgers.

Laatst gewijzigd door system : 27 oktober 2007 om 19:37.
Oud 27 oktober 2007, 20:31   #80
Marlboro
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Ik zie toch geen echte opvolgers.
Er zijn er een aantal die meer achter de schermen staan zeg maar.
Zolang een fdw en vanhecke en annemans er zijn zullen het vooral deze blijven je zal blijven zien en horen.
Wees gerust;er zijn meer bekwame mensen bij het vb dan je denkt hoor.
Achja,omdat sommige andere politiekers en linkse media hier dat rond bazuint;niets is minder waar.
Je kan trouwens op vrt volgen en daar merk je wel we met zeer bekwame mensen daar op de banken zitten zeg maar.
Er zitten in iedere partij minder goeie en goeie kandidaten,das al altijd zo geweest bij eender welke partij.

Een filip deman is idd niet zo'n goeie als fdw maar is wel harder zelfs dan filip dewinter.Als men fdw al hard vind,dan ken je filip deman nog niet goed;niet dat die racistische zaken zit te verkondigen maar nog veel harder is voor mensen die hier de boel opstelten zetten en niet willen aanpassen ect....
Marlboro is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:18.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be