![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
Bekijk resultaten enquête: Willen we België of een onafhankelijk Vlaanderen | |||
Belgie liefst zoals het is. |
![]() ![]() ![]() |
11 | 18,33% |
België CON-federaal |
![]() ![]() ![]() |
8 | 13,33% |
Vlaanderen onafhankelijk |
![]() ![]() ![]() |
39 | 65,00% |
Mij om het even |
![]() ![]() ![]() |
2 | 3,33% |
Aantal stemmers: 60. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Er zit geen bocht in mijn denken, eerder vermoeidheid na maanden van continu bekvechten over de meest ridicule zaken op communautair gebied. Laatst gewijzigd door Praetorian : 28 oktober 2007 om 16:51. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#62 |
Europees Commissaris
|
![]() Onafhankelijkheid.
We hebben genoeg 'non' gehoord, de laatste maanden. |
![]() |
![]() |
![]() |
#63 |
Burgemeester
|
![]() een rijk vlaanderen mag solidair zijn met alle arme volkeren.
![]() |
#64 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]()
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#65 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]()
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme. |
![]() |
![]() |
![]() |
#66 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() omdat dat versleten is tot op de draad !
het werkt al jaren contra-productief ! omdat het beu zijn ! omdat we uw slaafje niet meer willen zijn !
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Zou jij nu werkelijk willen dat er een federale regering komt?? Heb jij al eens goed gezien wat die oranje-blauwen van plan zijn? Op vlak van justitie? Op vlak van migratie? Op vlak van ambtenarij? Elke dag brand ik een kaars voor de heilige Joëlle Milquet, en bid dat die communautaire strubbelingen nog zo lang mogelijk mogen duren. Want als ik zie wat oranje-blauw van plan is, dan ben ik dolgelukkig dat er nog communautair gebekvecht is.
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability". Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#69 | |
|
![]() Citaat:
Toch niet na jarenlang een transfer van 12 miljard euro per jaar, of maandelijks 40 duizend miljoen belgische franken. Noem mij maar hardvochtig.
![]() |
![]() |
#70 |
Parlementslid
|
![]() Ik hou van België als merk, het is een goed merk.
Helaas hebben onze politici het voor ons naar de knoppen geholpen door een staatstructuur op poten te zetten waar niemand zich in kan vinden en waardoor er geen fatsoenlijk beleid meer kan gevoerd worden. Wie verantwoordelijk is, Vlamingen of Walen, laat ik hier even buiten beschouwing. Ik heb het voor de verkiezingen gezegd en ik blijf het zeggen, met België als het kan zonder als het moet. Zoals het er nu uitziet zal het zonder moeten. Het liefst zie ik Vlaanderen dan als onafhankelijke staat een confederatie aangaan met Nederland op termijn (na 5 of 10 jaar). Laatst gewijzigd door Ovidius : 29 oktober 2007 om 09:01. |
![]() |
![]() |
![]() |
#71 |
Schepen
|
![]() vlaanderen vrij
|
![]() |
![]() |
![]() |
#72 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Uw poll is nogal eenzijdig he Eddy...
België zoals het nu is: nee CONfederaal België: nee Mij om het even: nee Vlaanderen onafhankelijk: nee Op wat moet een mens nu stemmen... ![]()
![]() |
#73 |
Minister-President
|
![]() Zoals nu de opstyelling is van de Waalse politici..; volledige onafhankelijkheid met behoud van Brussel als VLAAMSE stad !
![]() |
#74 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#75 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
|
![]() |
![]() |
![]() |
#76 |
Europees Commissaris
|
![]() "Zou moeten zijn" is en goede uitdrukking... alleen is het niet de realiteit he. Daarom : zoals het is...
![]() |
#77 |
Europees Commissaris
|
![]() Misschien had ik nog kunnen toevoegen : iets anders. Excuus.
![]() |
#78 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#79 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Waarom niet?
Belgisch confederalisme betekent dat Vlamingen en Walen de volledige vrijheid krijgen om hun toekomst te bepalen, en dat ze vrijwillig kiezen om België te behouden. En voor de bevoegdheden die ze samen willen organiseren. Welk bezwaar heb jij daartegen? Waarom moet jij de mensen de dictatuur van het federalisme opleggen? Mag België dan geen vrijwillig huwelijk zijn voor jou?
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability". Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
Laatst gewijzigd door Jaani_Dushman : 30 oktober 2007 om 00:12. |
![]() |
![]() |
![]() |
#80 |
|
![]() Nee, geen polls meer, niet steeds dezelfde polls, ahh!
![]() |