![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#62 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() allé, ik heb zelfs bestandsdeling en intern netwerk bekomen met mijn winblows pc. grappig hé Illwill, voor een systeem waar ik twee dagen mee bezig ben
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Is dat het laatste nieuwtje trouwens? Winblows?
![]() |
![]() |
![]() |
#64 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() suc6 ermee
![]() |
![]() |
![]() |
#66 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#67 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
Maar repositories zijn eigenlijk handiger ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#69 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik ga de vraag nogmaals stellen, voorlopig nog geen antwoord gezien, hoe komt het dat er nu nog steeds geen linux is die zo compatibel werkt als windows? Men klaagt windows altijd aan en zelf heeft men nog geen versie die alles kan wat windows kan...?
![]() |
![]() |
![]() |
#71 |
|
![]() Patenten.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#72 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | |
|
![]() eh, hoe meer ik naar Paulus' avator kijk, hoe meer ik scheel kijk. Draait dat ding nu naar links of naar rechts?
![]() ![]() ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#74 | |
|
![]() Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door Heftruck : 7 november 2007 om 22:14. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#75 |
|
![]() dubbelpost
Laatst gewijzigd door Heftruck : 7 november 2007 om 22:13. |
![]() |
![]() |
![]() |
#76 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
Windows is er al een tiental jaar langer dan Linux (en daarvoor was er ook DOS). Microsoft loopt al rond (ongeveer) sinds het ontstaan van de PC (om precies te zijn: 1975 -- met een versie van de BASIC-programmeertaal). In die tijd hebben ze (door verschillende redenen) hun huidige dominantie in de computerwereld kunnen opbouwen. Linux werkt niet compatibel met windows omdat: -veel software-ontwikkelaars zien geen reden om software te ontwikkelen voor een kleine markt ('t is een kwestie van kosten en baten: veel geld investeren om een kleine groep gebruikers aan boord te krijgen is niet erg aantrekkelijk) -idem voor hardware-ontwikkelaars (hoewel het zo is dat dergelijke zaken op dit moment aan het veranderen zijn: Intel heeft drivers voor Linux, AMD ook, NVidia ook, ...) Bovendien zijn er bijkomende redenen, zoals: Linux is niet hetzelfde als Windows, en er zijn mensen die dat niet graag hebben (begrijpelijk, ze redeneren: waarom iets nieuws leren als het niet moet?). Ook zijn er nu eenmaal dingen die in Linux wat minder vlot gaan (tot een paar jaar geleden was het behoorlijk vervelend om je schermresolutie aan te passen, aangezien je daarvoor een tekstbestand moest veranderen). Die redenen (op de 3e reden na) zijn aan het verdwijnen, waardoor Linux steeds aantrekkelijker wordt (voor het software-probleem helpt Wine in veel gevallen ook zeer goed!). Nu ja, mij maakt het niet uit. Ik gebruik Linux en Windows. Ze hebben allebei voor- en nadelen, maar ik gebruik ze allebei met veel plezier ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#77 | ||
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#78 |
Banneling
|
![]() Hallo Ambiorix, ik ben overgeschakeld op Linux door aanhoudende problemen met Windows 98. Ik heb vanalles geprobeerd: mandrake, fedora, ubuntu... nu draai PCLinuxOS en op een oudere computer Zenwalk (klein maar fijn).
Ik moet eerlijk zeggen: ik heb veel gesukkeld in het begin, maar de systemen zijn toch veel gebruiksvriendelijker geworden (soms zelfs beter op dit gebied dan MS Windows). En bvb voor Ubuntu zijn er ook Nederlandstalige forums, met heel behulpzame mensen. Ik heb niets tegen Windows of MS maar ik vind ze te duur voor wat ze maar zijn. Ik vind van Linux de prijs (gratis) een enorm voordeel en de stabiliteit een enorme plus. Veel succes, Ambiorix. Illwill, ik snap niet wat je bedoelt met compatibel? Mijn Linuxen doen alles wat ik met Windows kan, behalve één ding: Flash-animaties (maar men ids bezig daar een programma voor te maken). Voor de rest: ALLES (en beter en gratis). |
![]() |
![]() |
![]() |
#79 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#80 |