![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
De reacties laten hier enkel zien dat er hier een boel betweters zijn en weinig die het werkelijk zelf gezien hebben. Het was walgelijk. Dit ging echt om plat entertainment, spectakel om de kijkcijfers op te krikken en niet zelfvoorziend zijn. Kinderen die met tranen in hun ogen een kip moeten slachten en daarbij nog afgeblaft worden. Dat is onmenselijk en aanzetten tot geweld. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Maar je hebt de mond vol over zij die het niet eens gezien hebben: er was amper iets walgelijk te zien, buiten dan een dode kip met stuiptrekkingen. Guess what, dat doen die beesten nu eenmaal. Veel spektakelwaarde was daar niet aan; dan kan je die bevallingsprogramma's van een tijd terug een grotere spektakelwaarde toedichten. Me dunkt heb je zelf dus ook niet al te nauw gekeken, en zag je vooral wat je zelf wou zien. Veel van het huidige gemekker over dat programma, is dan ook niet meer dan het gejank van wat enkelingen, die het niet kunnen aanzien dat er meer zit achter dat stuk verpakt vlees in de winkel... Laatst gewijzigd door Sfax : 5 november 2007 om 20:14. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | |
|
![]() Citaat:
Wat vlees betreft: dat krijg ik al jaar en dag niet meer door mijn keel en ik denk dat als meer mensen eerlijk zouden zijn met zichzelf, er veel minder vlees gegeten wordt. Tegenwoordig zijn er alternatieven genoeg en mensen mogen niet gedwongen worden om vlees te eten. In de jaren 50 wisten de mensen misschien niet beter, maar tegenwoordig is het in mijn ogen hypocriet om dierenleed enkel uit eigen belang te verdedigen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | |||
Banneling
|
![]() Citaat:
Dat weet je op voorhand als je kijkt; als je daar ook niet tegen kan, dan doe je het jezelf enkel aan hoor... Citaat:
Verder is het fijn voor jou dat jij geen vlees eet, anderen doen dat wel en om dat te doen moet een dier geslacht worden. De kippen die je daar zag zijn dé perfecte biokippen. Die hebben altijd mooi rond kunnen scharrelen, hebben altijd plaats gehad, en worden inderdaad op "artisanale wijze" geslacht. Daar kan je toch moeilijk iets tegen hebben? Ik denk dat de boer die zijn kippen zo houdt en slacht, zijn beestjes harder respecteert dan de boer met de batterijkippen... Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#65 |
|
![]() Ik hoop dat mensen hun hart volgen en enkel vlees eten van dieren die een lang en gelukkig leven hebben geleid.
Zo zou bv lam en kalf in mijn ogen ook eens onder de loep mogen genomen worden. Batterijkippen vind ik helemaal niet kunnen en gelukkig beginnen steeds meer mensen het in te zien. Hopelijk snapt men in de toekomst dat men door vlees te eten, een ander levend wezen met en zeker bewustzijn het leven heeft afgepakt. Men zou daar eens grondig over moeten nadenken. Dieren zijn helaas weer het slachtoffer van onze overconsumptiemaatschappij en ik vind dat het aantal slachtingen sowieso al naar beneden moet. Veel dieren sterven enkel om te rotten, omdat slachthuizen hun quota willen halen. Als er dan toch geslacht wordt: laat het dan snel en pijnloos zijn en niet wat daar op die boerderij gebeurd is. |
![]() |
![]() |
![]() |
#66 |
|
![]() In ieder geval: als onze voorouder zo zijn opgevoed, dan snap ik waarom ze twee wereldoorlogen veroorzaakt hebben.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ah maar dan kan niet want dan worden ze allemaal moordenaars. ![]()
![]() |
![]() |
#68 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Moesten mensen gelijk vroeger toen ik nog jong was zelf hun kippetje en konijntje slachten, er zouden veel minder dieren nodeloos afgemaakt worden. Vroeger was dat de normaalste zaak van de wereld. Maar inderdaad snel. Of het pijnloos was dat durf ik niet zeggen. In elk geval het was om op te eten. Ieder kind zag dat van zijn vader.
![]() |
![]() |
#69 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wie het dan niet doet valt zelf dood van de honger.
![]() |
![]() |
#70 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Vanzelfsprekend. Mensen doen het al van zolang er mensen bestaan (en daarvoor ook al). Het is pas de allerlaatste tien jaartjes van de menselijke geschiedenis dat een aantal hypercorrecte, overgetechnolgiseerde mensjes op een klein schiereiland van het Euraziatisch continent daar ohlala over doen.
Citaat:
Overigens zijn "onprofessionele" slachtingen van kleinvee in België niet verboden bij mijn weten. Wij slachten, kuisen en prepareren al onze kippen zelf, en ik ken er hier in de buurt nogal wat die dat doen. Wij doen dat met respect, en zo pijnloos mogelijk, maar er komt heus geen verdoving bij te pas. Citaat:
Er is geen verband tussen mensen doden en kippen slachten, of het zou in bepaalde zieke geesten moeten zijn. Het wordt tijd dat onze kinderen weer normale mensen leren te zijn, in plaats van overbeschermde slappelingen die nog over weinig meer vaardigheden beschikken dan een msn-bericht intikken of de playstation manipuleren. Laatst gewijzigd door Kortaf : 5 november 2007 om 21:47. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Anderen snijden de keel over, zodat ze doodbloedt. Of die nog lijdt, weet ik niet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#72 | |
|
![]() Citaat:
Men moet mensen de kans geven om te kiezen wat ze willen. Wie het niet over zijn hart krijgt om een dier te doden, mag er niet toe verplicht worden. Die gruwelijke, lange veetransporten veroordeel ik ook. Eveneens de opfokindustrie. Die is eigenlijk compleet niet nodig. Men kan gerust genoeg vlees bekomen op natuurlijke wijze, met respect voor het dier. Persoonlijk ben ik NIET akkoord met de jaarlijkse overkweek, die een enorme vleesberg met zich meebrengt, waarvan er meer weggegooid wordt dan opgegeten. De vleesprijzen zijn ook kunstmatig hoog, omdat men liever weggooit dan aan de mensen gunt. Deze vormen van dierenmisbruik gaan ook mijn petje te boven. Nergens zeg ik dat er geen dieren mogen geslacht en opgegeten worden, maar ik blijf er bij dat het geen sensatie mag worden. Wat VT4 deed heeft niets meer met realiteit te maken. Toch niet met onze huidige realiteit. Kippen worden er enkel geslacht voor de sensatie. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | ||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
En worden levende wezens in massa opgefokt om ze zo snel mogelijk en goedkoop mogelijk op je bord te krijgen. Citaat:
Citaat:
Citaat:
De sensatie bij het slachten van een kip is juist de makkelijke manier waarop een kip haar kop laat afhakken. Je neemt de kip bij haar poten en legt haar kop op de kapblok. Je moet de kip verder enkel maar bij haar poten vast houden, haar kop laat ze gewillig liggen en ze strekt zelf haar nek. Je kap de kop er dan met een klap af en laat de onthoofde kip lopen. Dat is pas sensatie, want die kip loopt zonder kop dan nog gemakkelijke 100 tot 200 meter ver. Dit terwijl ze heftig met haar vleugels slaagt en het bloed mooi uit heel het lichaam pompt. |
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#74 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Als dierenleed dan toch dé entertainment en sensatie-factor is in dat programma, waarom werd een gestorven big dan met de nodige honneurs begraven? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#75 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dieren begraven mag in België enkel gebeuren op speciale dierenbegraafplaatsen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#76 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door el_duvel : 7 november 2007 om 13:26. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#77 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#78 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Wat heb ik toch een afkeer gekregen van die domme reality series ... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#79 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
En ja ik hou van platte entertainment want ik moet al genoeg serieus doen tijdens de dag ! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#80 | |||
Provinciaal Statenlid
|
![]() Islamisme:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|