![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
Bekijk resultaten enquête: kan dit eigenlijk wel of is dit ook racisme | |||
Ja dit kan |
![]() ![]() ![]() |
12 | 48,00% |
nee, dit is racisme |
![]() ![]() ![]() |
10 | 40,00% |
jongen je leeft in Belgie daar tel jij als Belg niet |
![]() ![]() ![]() |
3 | 12,00% |
geen mening |
![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
Aantal stemmers: 25. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#62 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
La causa nostra:Mani pulite Laatst gewijzigd door maarte : 6 november 2007 om 17:38. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
u kan onderscheid maken op het diploma/ eventueel erkend of niet. Laatste maal: Waarom,Waarom,Waarom discrimineren op basis van afkomst (alleen allochtonen)?
![]() |
![]() |
#64 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Ik vermoed dat ze zo willen discrimeren om een bende azijnpissers van dit forum op hun paard te zetten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Op zijn 4ste levensjaar zijn zijn ouders naar het buitenland gaan werken en wonen. Hij heeft dus zijn schoolopleiding volledig in Afrika gedaan. Zijn moeder was Spaanstalig en zijn vader gebruikte tegen zijn kinderen enkel het Frans, als kind tussen de kinderen daar leerde en gebruikte hij het Bantoes en op de privé school waar hij ging werden de lessen in het Engels gegeven. Op de Afrikaanse Unif in het Frans. Hij is dus 4 talig en is een paar maanden geleden naar Antwerpen komen werken en wonen. Nu blijkt dat zijn Afrikaans diploma hier niet geldig is. Hij kent een deel Nederlands, maar dan wel even gebrekkig als de meeste allochtonen En voor hem zou deze cursus dus een perfecte manier zijn om zich voor te bereiden op de examencommissie. Maar hij mag deze cursus dus niet volgen, hoewel hij slechts maar aan één voorwaarde niet voldoend, hij is autochtoon en geen allochtoon. Ik zoek spijkers op laag water???? Ik geloof dat hij hier door de bepaling van allochtoon zijn dus wel dikke gediscrimineerd word of zie ik dat ook weer verkeerd. En er zijn veel autochtone Belgen in zijn situatie hoor. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Jantje is echter geen anderstalige autochtoon en heeft al evenmin een diploma behaald in het buitenland. En als je de openingspost herleest, dan zal je zien dat het erom ging dat hij zich onterecht uitgesloten voelde. Nu, hij heeft ondertussen ook wel begrepen dat hij de bal totaal misgeslagen en probeert ons nu te doen geloven dat er hier massa's anderstalige autochtonen rondlopen die een diploma behaald hebben in het buitenland. Een volkomen belachelijke stelling natuurlijk, maar hij heeft het blijkbaar moeilijk om toe te geven dat hij de bal totaal mis had geslagen (het heeft tot zijn laatste post geduurd voor hij wou toegeven dat het om een cursus voor anderstaligen ging). Laatst gewijzigd door Edina : 7 november 2007 om 12:44. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Want de allochtonen die hier geboren worden hebben reeds een Belgisch diploma voor ze hier op de arbeidsmarkt komen en geen buitenlands diploma. Als je de tekst deftig gelezen had, dan had je geweten waar het wrong. Wil men die opleiding volgen, dan moet men een zoveelste vreemdeling zijn die hier op Belgische staatskosten komt leven en leren. Over discriminatie en racisme gesproken, gratis opleidingen, zelfs extra vergoedingen om ze te volgen, voor vreemdelingen en de Belgen moeten zelfs betalen als ze willen dat hun kinderen leren lezen en schrijven. Ja zelfs de nieuwe Belgen moeten betalen om te leren lezen en schrijven. Belgie, het aardsparadijs, alleen neit voor de belg zelf. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | |
|
![]() Citaat:
Er zijn cursussen genoeg voor Belgen waar je autocad kan leren. Ook van de vdab. En die zijn GRATIS voor ALLE werkzoekenden. Je moet natuurlijk wel werkzoekend zijn. Misschien knelt daar het schoentje? Maar verwacht je nu werkelijk dat men gratis cursussen gaat geven voor mensen zodat je "nog kan meestuderen met je kids"? Het is je waarschijnlijk ontgaan, maar de doelstelling van de vdab is om werkzoekende aan het werk te krijgen, niet om mensen te entertainen. Laatst gewijzigd door Edina : 7 november 2007 om 13:13. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Mag ik je er even op wijzen, dat zelfs werkenden een opleiding kunnen volgen bij de VDAB en daar een vergoeding voor ontvangt van +/- 30€ per avond en +/- 50€ voor een dag dat men les volgd. Dit alles dus bovenop alle andere vergoedingen die men ontvangt voor die periode. Jij moet dus nog veel leren over de VDAB en RVA denk ik zo. Maar de voorwaarden om aan die opleiding te moegen meedoen, is dus zoals ik in mijn vorige posting heb geschreven. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | |
|
![]() Citaat:
Wat de relevantie van deze post mbt het onderwerp is, ontgaat me overigens compleet. En ik begrijp nog steeds niet waarom je absoluut een opleiding wil volgen die niet geschikt is voor jou. Overigens was één van de vereisten voor die opleiding wel degelijk ook werkzoekend zijn. Maar je hebt je zo blindgestaard op de rest, dat je dat blijkbaar ontgaan is. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Heb jij die opleiding soms al gevolgd of geef je er soms les. Cad is trouwens een technisch programma in het engels. En wie is er werkzoekende en wie niet? Die bepaling is dus ook niet het beste dat men in Vlaanderen heeft. Want het is niet omdat je werk hebt, dat je geen werkzoekende kan zijn. |
|
![]() |
![]() |