Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2007
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2007 Hier kunt u discussiëren over de uitslag, de coalitiebesprekingen en meer...

Discussietools
Oud 9 november 2007, 11:37   #61
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door davidg Bekijk bericht
spijtig genoeg hebben ze dat net gedaan (zie persbericht van CD&V)
Ik wacht bibberend vol ongeduld op een link, op een bericht in een krant ... maar ik heb nog niets gezien.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline  
Oud 9 november 2007, 11:59   #62
Kaal
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
De abortuswet is gewoonweg gestemd in het parlement.
Ik had het over de beloftes die politici maken en daarna op cynische wijze en zonder verpinken inslikken.
Kaal is offline  
Oud 9 november 2007, 12:38   #63
davidg
Schepen

davidg's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik wacht bibberend vol ongeduld op een link, op een bericht in een krant ... maar ik heb nog niets gezien.
Hmz, ok, voor wie het te moeilijk is om zelf na te denken:

website vand e CD&V:
http://www.cdenv.be

staat gewoon op de homepagina.

En voor wie te lui is: de directe link:
http://www.cdenv.be/node/2156

davidg is offline  
Oud 9 november 2007, 13:23   #64
De Lange Wapper
Burger

De Lange Wapper's schermafbeelding

Standaard

"Geen regering zonder staatshervorming"
vr 09/11/07 - Het kartel CD&V/N-VA stapt pas in een regering als er waarborgen zijn voor een grote staatshervoming. Dat hebben CD&V-voorzitter Jo Vandeurzen en N-VA-voorzitter Bart De Wever gezegd op een gezamenlijke persconferentie.
Gisteren nog had CD&V het idee van een grote staatshervorming losgelaten. Een raad van wijzen zou beslissen over verdere stappen in de staatshervorming.
Vanochtend kwam de N-VA bijeen om zich te buigen over de "bocht" van CD&V en formateur Leterme.

In de wandelgangen viel te horen dat de N-VA zijn kartelpartner een waarschuwing zou geven, maar dat gebeurde uiteindelijk niet.

Op een gezamenlijke persconferentie schaarden de voorzitters Jo Vandeurzen (CD&V) en Bart De Wever (N-VA) zich opnieuw eensgezind achter de eis voor een grote staatshervorming.

"De Franstaligen moeten waarborgen geven over een grote staatshervorming", zegt Vandeurzen. "Meer zelfs, er moeten waarborgen zijn voor de gesprekken worden heropgestart."

Bart De Wever legt de lat opnieuw hoog. "Het kan niet dat er een status-quo wordt gehandhaafd. Het gesprek over een staatshervorming moet nu worden gevoerd."
De Lange Wapper is offline  
Oud 9 november 2007, 13:28   #65
den ambetantsten
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Lange Wapper Bekijk bericht
"Geen regering zonder staatshervorming"
vr 09/11/07 - Het kartel CD&V/N-VA stapt pas in een regering als er waarborgen zijn voor een grote staatshervoming. Dat hebben CD&V-voorzitter Jo Vandeurzen en N-VA-voorzitter Bart De Wever gezegd op een gezamenlijke persconferentie.
Gisteren nog had CD&V het idee van een grote staatshervorming losgelaten. Een raad van wijzen zou beslissen over verdere stappen in de staatshervorming.
Vanochtend kwam de N-VA bijeen om zich te buigen over de "bocht" van CD&V en formateur Leterme.

In de wandelgangen viel te horen dat de N-VA zijn kartelpartner een waarschuwing zou geven, maar dat gebeurde uiteindelijk niet.

Op een gezamenlijke persconferentie schaarden de voorzitters Jo Vandeurzen (CD&V) en Bart De Wever (N-VA) zich opnieuw eensgezind achter de eis voor een grote staatshervorming.

"De Franstaligen moeten waarborgen geven over een grote staatshervorming", zegt Vandeurzen. "Meer zelfs, er moeten waarborgen zijn voor de gesprekken worden heropgestart."

Bart De Wever legt de lat opnieuw hoog. "Het kan niet dat er een status-quo wordt gehandhaafd. Het gesprek over een staatshervorming moet nu worden gevoerd."
Oh maar het gesprek zal nu worden gevoerd, zonder twijfel. In een duister orgaan, van nu tot sint-juttemis... en weet nog iemand wanneer dat precies valt in 't jaar? en in welk jaar precies?
den ambetantsten is offline  
Oud 9 november 2007, 13:51   #66
rik47
Gouverneur

Standaard

Staatshervormingen met de nodige garanties kan perfect worden ingeschreven in het te onderhandelen regeerakkoord met deadline.
rik47 is offline  
Oud 9 november 2007, 16:46   #67
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Waar blijven de ekskuses van allen die als blinde mollen in de stadslegende van deze ochtend getrapt zijn ????

Verzachtende omstandigheden inroepen, omdat onze eigen pers ons misleid heeft, worden in aanmerking genomen, als ge akkoord zijt met een werkstraf: driemaal tong uitsteken naar Milket, vijfmaal stoute middelvinger omhoog naar Meingein-180°.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline  
Oud 9 november 2007, 16:48   #68
den ambetantsten
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Waar blijven de ekskuses van allen die als blinde mollen in de stadslegende van deze ochtend getrapt zijn ????

Verzachtende omstandigheden inroepen, omdat onze eigen pers ons misleid heeft, worden in aanmerking genomen, als ge akkoord zijt met een werkstraf: driemaal tong uitsteken naar Milket, vijfmaal stoute middelvinger omhoog naar Meingein-180°.
Ik weiger te tongdraaien met Milket!
den ambetantsten is offline  
Oud 9 november 2007, 17:20   #69
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door den ambetantsten Bekijk bericht
Ik weiger te tongdraaien met Milket!
okee, dan pakte Reinders maar.

De schoofzak is offline  
Oud 23 november 2007, 20:15   #70
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Na de afgelopen week, waar vele voorbarige konklusies getrokken werden op dit forum, is het weer tijd om deze draad omhoog te steken.

Want ik had, als nva-en-dus-kartel-stemmer, weer het gevoel, dat warme gevoel, dat zoveel mensen die niet op het nva stemmen, wisten te vertellen dat de leiding van de nva-en-dus-het-kartel ons weer aan het bedriegen was.

De schoofzak is offline  
Oud 2 december 2007, 20:00   #71
Eddy B
Europees Commissaris

Eddy B's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Eddy B
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eddy B Bekijk bericht
Ik heb verschillende keren gesteld dat de vergruizelaars van Leterme en DeWever ooit hunexcuses zouden moeten aanbieden.

Nu denkt er iemand dat dat moment gekomen is.

IK BEN DAAR NIET MEE AKKOORD.

Als ik zie wat er door die twee BIJNA door onze neus was geboord, zullen ze aardig wat te bewijzen hebben in de nabije toekomst willen ze op een even goed blaadje biu mij komen als toen we nog geen weet hadden van hun verraad.

We kunnen nu wel stellen dat Maingain plat op de buik is gegaan, en dat is zeker geen leugen, maar eerder zijn Yves en Bartje duidelijk minstens diep onder de lat gegaan, en het is maar te danken aan het NON van de Franstaligen dat het voor Vlaanderen rampzalige scenario ten einde is gebracht.

Geen excuses nodig dus.
even deze draad in herinnering brengen. We zijn duidelijk weer gered door de Franstaligen. Merci Milquet!

.
Eddy B is offline  
Oud 3 december 2007, 00:06   #72
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Confucius Bekijk bericht
Ik zal maar als eerste mij excuseren omdat ik aan de CD&V twijfelde. Maar geef toe, de tjeven hebben hun verleden tegen waar het geloofwaardigheid en kazzakdraaien betreft.
Ik zou nog wat wachten met dat excuseren, we hebben nog geen regering he en een splitsing op papier is er ook nog niet dus, er kan nog van alles gebeuren.
Garry is offline  
Oud 27 december 2007, 16:02   #73
Tegendradigaard
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Iedereen die zich niet goed voelt omdat hij in de rubriek verkiezingen van dit forum bij hoog en bij laag beweerde dat de geitenhoeder, het Weverke, het Zomerke, De Rem pardon De Stem ... plat op de buik gingen;
en die daarbij nogal verwijtend uit de hoek kwamen naar het kartel,

die mogen zich in een post in deze draad verekskuseren en hun ongelijk toegeven.

Op voorhand zijn deze ekskuses aanvaard. (want er is een veldslag gewonnen, maar nog geen oorlog)
hem hem hem. Het is hier stil geworden. Zijn de excuses op ? Of moeten we wachten tot 23 maart ?
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!!
Tegendradigaard is offline  
Oud 27 december 2007, 17:23   #74
Patriot!
Secretaris-Generaal VN

Patriot!'s schermafbeelding

Stuur een bericht via ICQ naar Patriot! Stuur een bericht via MSN naar Patriot!
Standaard

Dit is intussen wel een héél zielige draad geworden.
Patriot! is offline  
Oud 27 december 2007, 17:49   #75
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Na de afgelopen week, waar vele voorbarige konklusies getrokken werden op dit forum, is het weer tijd om deze draad omhoog te steken.

Want ik had, als nva-en-dus-kartel-stemmer, weer het gevoel, dat warme gevoel, dat zoveel mensen die niet op het nva stemmen, wisten te vertellen dat de leiding van de nva-en-dus-het-kartel ons weer aan het bedriegen was.
De gesprekken die Vandeurzen eiste zijn dus heropgestart? En de Franstaligen hebben waarborgen gegeven voor een grote staatshervorming.....alvorens het kartel in de regering van VerhofstadtIII stapte?
Oud 27 december 2007, 17:49   #76
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patriot! Bekijk bericht
Dit is intussen wel een héél zielige draad geworden.
Wat maakt je zo boos aan deze zielige draad, Patriotje?
Oud 27 december 2007, 18:45   #77
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Triestige draad, of wat vergeten draad?

1
Wie van de grote lichten op dit forum durfde een maand geleden toegeven dat het mogelijk zou zijn dat er nog een regering zou komen die zou bogen op een meerderheid van twee derden, dus met meer ernstig zicht op een deftige staatshervorming dan voorheen?

2
Terloops een andere uitspraak in herinnering brengen:

Even in een helikopterke stappen en wat opstijgen, om den boel daar beneden eens te bekijken van op afstand, zonder de dagelijkse kleine interferenties:

senario 1: er was geen kartel tot stand gekomen. Dus nva piepklein, geen neo-tsjeven want de oude tsjeven teveel relatieve invloed, het blok iets meer stemmen dan nu, wellicht idem voor LDD.
Gevolg: immobilisme op vlak van staatshervorming, voortmodderen zoals onder de V II.

senario "V III": zie de aktualiteit. De lijn van de hengel die de dikke vis moet vangen is nog altijd aan boord. Geen goed aas voor de dikke vis met Pasen: gegarandeerde terugkeer naar Grand Zero van de formatiepogingen.

Amuseren we ons of amuseren we ons niet?

3. Denk nu niet dat ik als nva-stemmer en als vlaams-nationalist sta te springen en te dansen met de huidige toestand.
Ik meen dat ik zowat dezelfde gevoelens herken bij sommige mensen die niet of nauwelijks applaudisseerden bij het aantreden van de randstad-regering. En dat weinig applaus kwam ook vanwege de kartelpartner.

4
Al duusd keer heb ik gezegd dat de proof off the pudding is in the eating. Met andere woorden - zoals het er nu voorstaat - verwacht ik eersteklas paaseieren te mogen smullen, want voor minder doen we het niet.

De schoofzak is offline  
Oud 27 december 2007, 18:51   #78
Eddy B
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Al duusd keer heb ik gezegd dat de proof off the pudding is in the eating. Met andere woorden - zoals het er nu voorstaat - verwacht ik eersteklas paaseieren te mogen smullen, want voor minder doen we het niet.
Ik vrees dat het VIJGEN na pasen worden. Géén eieren, noch dikke vissen. 1 aprilovis misschien, als op die datum de versterking van België wordt gestemd door een wisselmeerderheid met SPA en groen.

.
Eddy B is offline  
Oud 27 december 2007, 18:57   #79
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eddy B Bekijk bericht
Ik vrees dat het VIJGEN na pasen worden. Géén eieren, noch dikke vissen. 1 aprilovis misschien, als op die datum de versterking van België wordt gestemd door een wisselmeerderheid met SPA en groen.
Sla eens een paar van Schoofzaks berichtjes op.
Wedden dat het lachen wordt rond Pasen?
Oud 27 december 2007, 19:07   #80
Eddy B
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Sla eens een paar van Schoofzaks berichtjes op.
Wedden dat het lachen wordt rond Pasen?
Inderdaad Knuppel, maar ik zal dan toch maar groen lachen, want ik vrees dat van een sterker Vlaanderen niets in huis komt. Wat peanuts om de massa iets toe te smijten, maar voor de rest noegabollen. Van die harde dikke : moeilijk te kauwen en nog moeilijker te slikken...

.
Eddy B is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:18.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be