![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Verkiezingen 2007 Hier kunt u discussiëren over de uitslag, de coalitiebesprekingen en meer... |
|
Discussietools |
![]() |
#61 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik wacht bibberend vol ongeduld op een link, op een bericht in een krant ... maar ik heb nog niets gezien.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
#62 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
website vand e CD&V: http://www.cdenv.be staat gewoon op de homepagina. En voor wie te lui is: de directe link: http://www.cdenv.be/node/2156 |
|
![]() |
![]() |
#64 |
Burger
|
![]() "Geen regering zonder staatshervorming"
vr 09/11/07 - Het kartel CD&V/N-VA stapt pas in een regering als er waarborgen zijn voor een grote staatshervoming. Dat hebben CD&V-voorzitter Jo Vandeurzen en N-VA-voorzitter Bart De Wever gezegd op een gezamenlijke persconferentie. Gisteren nog had CD&V het idee van een grote staatshervorming losgelaten. Een raad van wijzen zou beslissen over verdere stappen in de staatshervorming. Vanochtend kwam de N-VA bijeen om zich te buigen over de "bocht" van CD&V en formateur Leterme. In de wandelgangen viel te horen dat de N-VA zijn kartelpartner een waarschuwing zou geven, maar dat gebeurde uiteindelijk niet. Op een gezamenlijke persconferentie schaarden de voorzitters Jo Vandeurzen (CD&V) en Bart De Wever (N-VA) zich opnieuw eensgezind achter de eis voor een grote staatshervorming. "De Franstaligen moeten waarborgen geven over een grote staatshervorming", zegt Vandeurzen. "Meer zelfs, er moeten waarborgen zijn voor de gesprekken worden heropgestart." Bart De Wever legt de lat opnieuw hoog. "Het kan niet dat er een status-quo wordt gehandhaafd. Het gesprek over een staatshervorming moet nu worden gevoerd." |
![]() |
![]() |
#65 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#66 |
Gouverneur
|
![]() Staatshervormingen met de nodige garanties kan perfect worden ingeschreven in het te onderhandelen regeerakkoord met deadline.
|
![]() |
![]() |
#67 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Waar blijven de ekskuses van allen die als blinde mollen in de stadslegende van deze ochtend getrapt zijn ????
Verzachtende omstandigheden inroepen, omdat onze eigen pers ons misleid heeft, worden in aanmerking genomen, als ge akkoord zijt met een werkstraf: driemaal tong uitsteken naar Milket, vijfmaal stoute middelvinger omhoog naar Meingein-180°.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
#68 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#69 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() okee, dan pakte Reinders maar.
![]() |
![]() |
#70 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Na de afgelopen week, waar vele voorbarige konklusies getrokken werden op dit forum, is het weer tijd om deze draad omhoog te steken.
Want ik had, als nva-en-dus-kartel-stemmer, weer het gevoel, dat warme gevoel, dat zoveel mensen die niet op het nva stemmen, wisten te vertellen dat de leiding van de nva-en-dus-het-kartel ons weer aan het bedriegen was.
![]() |
![]() |
#71 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
#72 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik zou nog wat wachten met dat excuseren, we hebben nog geen regering he en een splitsing op papier is er ook nog niet dus, er kan nog van alles gebeuren.
|
![]() |
![]() |
#73 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn. PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!! |
|
![]() |
![]() |
#74 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dit is intussen wel een héél zielige draad geworden.
![]() |
![]() |
![]() |
#75 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
#76 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wat maakt je zo boos aan deze zielige draad, Patriotje?
#77 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Triestige draad, of wat vergeten draad?
1 Wie van de grote lichten op dit forum durfde een maand geleden toegeven dat het mogelijk zou zijn dat er nog een regering zou komen die zou bogen op een meerderheid van twee derden, dus met meer ernstig zicht op een deftige staatshervorming dan voorheen? 2 Terloops een andere uitspraak in herinnering brengen: Even in een helikopterke stappen en wat opstijgen, om den boel daar beneden eens te bekijken van op afstand, zonder de dagelijkse kleine interferenties: senario 1: er was geen kartel tot stand gekomen. Dus nva piepklein, geen neo-tsjeven want de oude tsjeven teveel relatieve invloed, het blok iets meer stemmen dan nu, wellicht idem voor LDD. Gevolg: immobilisme op vlak van staatshervorming, voortmodderen zoals onder de V II. senario "V III": zie de aktualiteit. De lijn van de hengel die de dikke vis moet vangen is nog altijd aan boord. Geen goed aas voor de dikke vis met Pasen: gegarandeerde terugkeer naar Grand Zero van de formatiepogingen. Amuseren we ons of amuseren we ons niet? 3. Denk nu niet dat ik als nva-stemmer en als vlaams-nationalist sta te springen en te dansen met de huidige toestand. Ik meen dat ik zowat dezelfde gevoelens herken bij sommige mensen die niet of nauwelijks applaudisseerden bij het aantreden van de randstad-regering. En dat weinig applaus kwam ook vanwege de kartelpartner. 4 Al duusd keer heb ik gezegd dat de proof off the pudding is in the eating. Met andere woorden - zoals het er nu voorstaat - verwacht ik eersteklas paaseieren te mogen smullen, want voor minder doen we het niet.
![]() |
![]() |
#78 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
#79 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat: