![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Links Dit forum is voorbestemd voor een beperkte groep die wil discussieren rond linkse thema's. Om deel te nemen aan de discussies moet u zich hier aanmelden. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 |
Minister
|
![]() Jean-Paul Marat
Mao Zedong Hu Jintao
"Vrijheid is niets meer dan een lege doos zolang de ene klasse de andere tot de hongerdood kan veroordelen en er geen maatregelen tegen hen worden genomen" Jacques Roux, Franse radicaal en Enragé ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Laatst gewijzigd door Bolsjewiek : 18 november 2007 om 17:42. |
![]() |
![]() |
![]() |
#62 |
Banneling
|
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#63 |
Banneling
|
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#64 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() wie zijn dat?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#65 |
Europees Commissaris
|
![]() Gelukkig is het volk dat geen helden nodig heeft.
Helden zijn trouwens een typisch liberale denkwijze, waarbij er wordt uitgekeken naar individuele oplossingen van collectieve problemen; helden zijn in dat kader de tegenhanger van zelfmoord... De figuren die je in de openingspost opsomt zijn hoogsten historische figuren die een belangrijke inspiratiebron zijn vanwege dat zij een samenvatting vormen van de ideeën van maatschappelijke bewegingen in het verleden waar we grote lessen uit kunnen trekken. Ik beschouw mijzelf als marxist, maar ik betwijfel of ik Marx in persoon ooit een aangenaam personage zou hebben gevonden, laat staan een held.
![]() |
#66 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#67 |
|
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#68 |
Staatssecretaris
|
![]() Harro en Libertas Schulze-Boysen
en zoals Praetorian al zei, Eva Perón. |
![]() |
![]() |
![]() |
#69 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#70 |
Vreemdeling
|
![]() jan cap, frans wuytack, charel heirbaut
|
![]() |
![]() |
![]() |
#71 |
Burger
|
![]() Noam Chomsky
Howard Zinn Naomi Klein Malcolm x Chuck D Zack De la Rocha Tom Morello Krs One Joe Strummer Waren voor mij ook belangrijk om links te denken. |
![]() |
![]() |
![]() |
#72 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]()
"Vrijheid is niets meer dan een lege doos zolang de ene klasse de andere tot de hongerdood kan veroordelen en er geen maatregelen tegen hen worden genomen" Jacques Roux, Franse radicaal en Enragé ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#73 |
Minister
|
![]() Joe Strummer was ook voor mij een belangrijke invloed. Een nummer als 'Lost in the supermarket', daar kan ik perfect inkomen. En de woede van 'Carreer opportunities'. Of gewoon heel de Sandinista-plaat.
![]() |
#74 |
Staatssecretaris
|
![]() Jeanne d'Arc is mijn linkse heldin omwille van haar grootmoedigheid en verantwoordelijkheidsbesef dat ze uitte door de vuile veroveraars te bekampen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#75 |
|
![]()
![]() |
![]() |
#76 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Jeanne D'arc was trouwens een religieuze fundamentaliste, maar soit. Links en Rechts bestonden eigenlijk toen nog niet - Het gaat over enkele honderden jaren voor de Franse Revolutie.
![]() |
![]() |
#77 | |
|
![]() Citaat:
The beginning, middle, and end of the birth, growth, and perfection of whatever we behold is from contraries, by contraries, and to contraries; and whatever contrariety is, there is action and reaction, there is motion, diversity, multitude, and order, there are degrees, succession and vicissitude. Giordano Bruno, de ware erflater van de klassieken, vroeg-christenen en scholasten. Laatst gewijzigd door Praetorian : 21 november 2007 om 18:31. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#78 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Ze speelde de visioenen om het volk op haar hand te krijgen.
"Vrijheid is niets meer dan een lege doos zolang de ene klasse de andere tot de hongerdood kan veroordelen en er geen maatregelen tegen hen worden genomen" Jacques Roux, Franse radicaal en Enragé ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#79 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#80 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het zou me trouwens sterk verwonderen dat de prieuré de kant van de Franse monarchen zouden gekozen hebben, de monarchen die verantwoordelijk waren voor de vervolging van de Tempelridders. |
|
![]() |
![]() |