Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 9 november 2007, 00:46   #61
Praetorian
Perm. Vertegenwoordiger VN

Praetorian's schermafbeelding

Locatie: Anti-liberalenstaat Ideologie: marxisme,Bolshevik-Leninism, Gramsci, Althusser, Badiou, Zizek, Sorel
Stuur een bericht via MSN naar Praetorian
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stratcat Bekijk bericht
Word dan toch kapitalist.
De plaatsen zijn beperkt, hoe groot ook het geloof in de Markt. En ik ben een ongelovige.
Ik heb trouwens mijn uitweg al gevonden, er bestaat een kans dat ik een man van god word. De kerk, het laatste baken van verzet tegen de vermarkting. De geschiedenis kent zijn ironie.

Laatst gewijzigd door Praetorian : 9 november 2007 om 00:47.
Praetorian is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2007, 00:58   #62
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door C2C Bekijk bericht
Zij die altijd zeveren dat de loonkosten te hoog zijn enzo moeten eens op tijd hun mond leren houden.

De recente MEGA-Index leert dat onze loonhandicap helemaal niet belangrijk is wanneer de competitiviteit van landen wordt vergeleken.

En vandaag leren we dat van alle Europeanen de Belgen het meest overuren presteren. Nog geen derde van alle overuren-kloppers worden daar voor betaald. Twee derde wordt er niet voor betaald.

Wij waren al de meest productieve werknemers ter wereld in officiële cijfers. Reken daar nu nog onze zeer hoge werklust na de uren bij, en wij presteren keihard.

Wij werken gratis en voor niks voor onze bazen. Dat ze dus eens stoppen met zagen over de loonkost. Ze zouden ons beter onze overuren uitbetalen.
Dan wordt die loonkost enkel nog hoger; niet goed dus. Voorstel afgewezen
Sfax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2007, 01:00   #63
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
In Belgie wordt er vanuit gegaan dat als je contract 38 uur zegt je er 50 doet, of anders lig je er als eerste weer uit.

Krom systeem. Conclusie: de nederlandse grens is niet ver verwijderd.....
Genoeg Belgen daar die de boel rechthouden wanneer de Nederlander om 16h45 zijn biezen pakt
Oud 9 november 2007, 01:13   #64
longhorn
Minister-President

longhorn's schermafbeelding

Standaard

Overuren moeten betaald worden omdat er gewerkt wordt. Vakantiedagen daarentegen moeten niet betaald worden omdat er niet gewerkt wordt. Simpel toch?
longhorn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2007, 01:14   #65
Praetorian

Locatie: Anti-liberalenstaat Ideologie: marxisme,Bolshevik-Leninism, Gramsci, Althusser, Badiou, Zizek, Sorel
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sfax Bekijk bericht
Genoeg Belgen daar die de boel rechthouden wanneer de Nederlander om 16h45 zijn biezen pakt
Als je onder de grond ligt, zullen 1000den mensen jouw uitvaart bijwonen.
Een rouwkrans met "Sfax, de man die de economie rechthield".
Hopelijk word je nog beloond in het hiernamaals, louter geldelijke gratificatie zou maar een magere troost zijn. Tenzij dat dit het enige is wat jouw leven waard maakt om te leven, dan bied ik mijn excuses aan.
Oud 9 november 2007, 01:39   #66
Rr00ttt
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Praetorian Bekijk bericht
Hopelijk word je nog beloond in het hiernamaals, louter geldelijke gratificatie zou maar een magere troost zijn. Tenzij dat dit het enige is wat jouw leven waard maakt om te leven, dan bied ik mijn excuses aan.
Als iemand veel belang hecht aan materiele zaken en daar hard voor wil werken wat is dan uw probleem daarmee? Liever dat dan iemand die vooral geinteresseerd is om de vruchten van iemand anders zijn arbeid (met staatsgeweld) te plukken en vervolgens te 'herverdelen'.

De tweede is veel verfoeilijker dan de eerste in mijn ogen.
Rr00ttt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2007, 01:41   #67
freespirit
Minister-President

freespirit's schermafbeelding

Standaard

Toen ik (gedurende enige tijd) in het onderwijs stond deed ik wel 70 of zelfs 80 uren per week (lesvoorbereidingen, verbeteringen, cursussen maken, uitstappen voorbereiden, klassenraden en oudercontacten), en iedereen die niet zelf les gaf verweet mij dat ik een luierik was omdat ik maar 20 uur les gaf en in hun ogen maar die uren werkte. In mijn nieuwe baan mag ik zelf mijn uren kiezen (in principe) en ook hoelang en hoeveel ik werk, maar ik kan u verzekeren dat ik nu ook die 'grens' van 70 �* 80 uren haal. Dat te weten dat ik met mijn (universitair) diploma ook op een 'bureau' in de administratie of ambtenarij kan gaan werken en evenveel (of zelfs nog meer) zou verdienen dan nu. Ik werk vele meer, harder en langer dan al diegenen die een zogenaamde 'nine-to-five-job' uitoefenen en zagen omdat ze eens een uurtje of zelfs maar een kwartiertje moeten overwerken. Ik zeg niet dat overwerken �* volonté zonder extra vergoeding zomaar te rechtvaardigen is, maar denk ook eens aan die mensen die alleen maar kunnen dromen van 'maar' 50 uren in de week.

Ik moet wel eerlijk bekennen dat ik niet van job zou willen wisselen: liever een drukke en 'altijd-bezige' baan hebben dan een saaie job op een bureauke waar je vastroest, altijd hetzelfde werk moet doen en elke dag 'live' meespeelt in een doorsnee aflevering van de 'collega's'.
freespirit is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2007, 02:25   #68
Praetorian

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rr00ttt Bekijk bericht
Als iemand veel belang hecht aan materiele zaken en daar hard voor wil werken wat is dan uw probleem daarmee? Liever dat dan iemand die vooral geinteresseerd is om de vruchten van iemand anders zijn arbeid (met staatsgeweld) te plukken en vervolgens te 'herverdelen'.

De tweede is veel verfoeilijker dan de eerste in mijn ogen.
Gek genoeg ben ik ook voorstander van "loon naar werken", maar dat betekent nog niet dat loon & werken overheersend moeten zijn. Zoals de algoede katholieke geestelijken dit al hadden beschreven: er is een tijd om te werken, een tijd om te bidden, een tijd om aandacht te besteden aan de naasten en een tijd om uit te rusten. 50 uren werken behoort niet tot de mogelijkheden in dat plaatje.
Oud 9 november 2007, 02:29   #69
Stratcat
Eur. Commissievoorzitter

Stratcat's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Gek genoeg ben ik ook voorstander van "loon naar werken", maar dat betekent nog niet dat loon & werken overheersend moeten zijn. Zoals de algoede katholieke geestelijken dit al hadden beschreven: er is een tijd om te werken, een tijd om te bidden, een tijd om aandacht te besteden aan de naasten en een tijd om uit te rusten. 50 uren werken behoort niet tot de mogelijkheden in dat plaatje.
Waarom dat niet in je eigen leven toepassen, en anderen vrij laten om hun eigen keuze te maken?
Oud 9 november 2007, 02:30   #70
Praetorian

Standaard

Citaat:
Waarom dat niet in je eigen leven toepassen, en anderen vrij laten om hun eigen keuze te maken?
Omdat geestelijken in een orde wonen en niet elkaar de keel oversnijden om een snede brood meer te krijgen.
Oud 9 november 2007, 02:33   #71
Stratcat
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Omdat geestelijken in een orde wonen en niet elkaar de keel oversnijden om een snede brood meer te krijgen.
Tot welke orde ga je toetreden?
Oud 9 november 2007, 02:34   #72
Praetorian

Standaard

Citaat:
Tot welke orde ga je toetreden?
Eén met bier.
Oud 9 november 2007, 02:35   #73
Stratcat
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Eén met bier.
Ik had niets anders verwacht.

bier
Oud 9 november 2007, 10:57   #74
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
Kijk, dat had ik nu niet verwacht ze; Praetorian die zowaar aardig doet

Citaat:
Daar is al lang voor gezorgd!
Oud 9 november 2007, 10:59   #75
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door freespirit Bekijk bericht
Toen ik (gedurende enige tijd) in het onderwijs stond deed ik wel 70 of zelfs 80 uren per week (lesvoorbereidingen, verbeteringen, cursussen maken, uitstappen voorbereiden, klassenraden en oudercontacten), en iedereen die niet zelf les gaf verweet mij dat ik een luierik was omdat ik maar 20 uur les gaf en in hun ogen maar die uren werkte. In mijn nieuwe baan mag ik zelf mijn uren kiezen (in principe) en ook hoelang en hoeveel ik werk, maar ik kan u verzekeren dat ik nu ook die 'grens' van 70 �* 80 uren haal. Dat te weten dat ik met mijn (universitair) diploma ook op een 'bureau' in de administratie of ambtenarij kan gaan werken en evenveel (of zelfs nog meer) zou verdienen dan nu. Ik werk vele meer, harder en langer dan al diegenen die een zogenaamde 'nine-to-five-job' uitoefenen en zagen omdat ze eens een uurtje of zelfs maar een kwartiertje moeten overwerken. Ik zeg niet dat overwerken �* volonté zonder extra vergoeding zomaar te rechtvaardigen is, maar denk ook eens aan die mensen die alleen maar kunnen dromen van 'maar' 50 uren in de week.

Ik moet wel eerlijk bekennen dat ik niet van job zou willen wisselen: liever een drukke en 'altijd-bezige' baan hebben dan een saaie job op een bureauke waar je vastroest, altijd hetzelfde werk moet doen en elke dag 'live' meespeelt in een doorsnee aflevering van de 'collega's'.
Absoluut; 50uur is hier zowat het minimum, maar mijn dagen zijn zo voorbij. Er is geen enkel moment dat ik me moet afvragen hoe lang het nog duurt vooraleer ik terug naar huis kan (als ik me die vraag stel ga ik ook gewoon naar huis; 'k heb genoeg vrijheid om mijn uren zelf te kiezen)
Oud 9 november 2007, 11:20   #76
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Als ik overuren draai in nederland recupereer ik die gewoon door andere dagen wat later te komen, of als dat niet mogelijk is, via een gratificatie. Ik vermoed dat jij dat ook doet, want ik kan me niet inbeelden dat jij gratis gaat werken.....
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2007, 11:28   #77
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Als ik overuren draai in nederland recupereer ik die gewoon door andere dagen wat later te komen, of als dat niet mogelijk is, via een gratificatie. Ik vermoed dat jij dat ook doet, want ik kan me niet inbeelden dat jij gratis gaat werken.....
Ik hoef niet in te klokken of uit te klokken, dus mijn uren en overuren worden nergens bijgehouden (niet dat als kader overuren enige betekenis hebben). Ik recupereer dus niets, maar ik kies mijn uren dan ook letterlijk zelf; het werk moet gedaan zijn, that's it. Vraagt dat 60+ uur, so be it, dan doe ik dat; is het werk gedaan en kan ik gewoon een hele dag skippen, so be it, dan doe ik dat ook zonder dat daar enige verantwoording tegenover moet staan. Vrijheid blijheid weet je wel.
Doe ik dat gratis? Niet bepaald...

De Nederlandse werknemers zijn daar allemaal wat strikter in, maar die hun vrijheidsgraad is dan ook navenant...

Laatst gewijzigd door Sfax : 9 november 2007 om 11:29.
Oud 9 november 2007, 11:51   #78
De Waal
Banneling

Standaard

Citaat:
inkaderen, ik zal er ook zijn op de uitvaart van dat verwend nest...
De Waal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2007, 12:09   #79
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Waal Bekijk bericht
inkaderen, ik zal er ook zijn op de uitvaart van dat verwend nest...
Kijk, nog zo'n schatje!
Wat zijn jullie allemaal lief vandaag
Oud 9 november 2007, 12:43   #80
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik hoef niet in te klokken of uit te klokken, dus mijn uren en overuren worden nergens bijgehouden (niet dat als kader overuren enige betekenis hebben). Ik recupereer dus niets, maar ik kies mijn uren dan ook letterlijk zelf; het werk moet gedaan zijn, that's it. Vraagt dat 60+ uur, so be it, dan doe ik dat; is het werk gedaan en kan ik gewoon een hele dag skippen, so be it, dan doe ik dat ook zonder dat daar enige verantwoording tegenover moet staan. Vrijheid blijheid weet je wel.
Doe ik dat gratis? Niet bepaald...

De Nederlandse werknemers zijn daar allemaal wat strikter in, maar die hun vrijheidsgraad is dan ook navenant...
Ik klok ook niet in, geniet van bijna academische vrijheid (komen en gaan naar gelieve) maar ik zal niet snel boven die 40h per week uitstijgen. Ik vind het gewoon normaal: je wordt betaald voor 40h, dus je doet er ook 40. En daar boven op komt: ik doe vooral research. Who cares als een verslag een week later komt....dus 60 urenweken zijn niet aan mij besteed.

En als je toch in een commerciele positie werkt: dan moeten er maar eens snel contracten komen van 50h als je graag zoveel werkt. Maar dwing anderen niet hetzelfde te doen.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:52.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be