![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() De plaatsen zijn beperkt, hoe groot ook het geloof in de Markt. En ik ben een ongelovige.
Ik heb trouwens mijn uitweg al gevonden, er bestaat een kans dat ik een man van god word. De kerk, het laatste baken van verzet tegen de vermarkting. De geschiedenis kent zijn ironie. Laatst gewijzigd door Praetorian : 9 november 2007 om 00:47. |
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#64 |
Minister-President
|
![]() Overuren moeten betaald worden omdat er gewerkt wordt. Vakantiedagen daarentegen moeten niet betaald worden omdat er niet gewerkt wordt. Simpel toch?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | |
|
![]() Citaat:
Een rouwkrans met "Sfax, de man die de economie rechthield". Hopelijk word je nog beloond in het hiernamaals, louter geldelijke gratificatie zou maar een magere troost zijn. Tenzij dat dit het enige is wat jouw leven waard maakt om te leven, dan bied ik mijn excuses aan. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
De tweede is veel verfoeilijker dan de eerste in mijn ogen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 |
Minister-President
|
![]() Toen ik (gedurende enige tijd) in het onderwijs stond deed ik wel 70 of zelfs 80 uren per week (lesvoorbereidingen, verbeteringen, cursussen maken, uitstappen voorbereiden, klassenraden en oudercontacten), en iedereen die niet zelf les gaf verweet mij dat ik een luierik was omdat ik maar 20 uur les gaf en in hun ogen maar die uren werkte. In mijn nieuwe baan mag ik zelf mijn uren kiezen (in principe) en ook hoelang en hoeveel ik werk, maar ik kan u verzekeren dat ik nu ook die 'grens' van 70 �* 80 uren haal. Dat te weten dat ik met mijn (universitair) diploma ook op een 'bureau' in de administratie of ambtenarij kan gaan werken en evenveel (of zelfs nog meer) zou verdienen dan nu. Ik werk vele meer, harder en langer dan al diegenen die een zogenaamde 'nine-to-five-job' uitoefenen en zagen omdat ze eens een uurtje of zelfs maar een kwartiertje moeten overwerken. Ik zeg niet dat overwerken �* volonté zonder extra vergoeding zomaar te rechtvaardigen is, maar denk ook eens aan die mensen die alleen maar kunnen dromen van 'maar' 50 uren in de week.
Ik moet wel eerlijk bekennen dat ik niet van job zou willen wisselen: liever een drukke en 'altijd-bezige' baan hebben dan een saaie job op een bureauke waar je vastroest, altijd hetzelfde werk moet doen en elke dag 'live' meespeelt in een doorsnee aflevering van de 'collega's'. |
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#70 |
|
![]() Omdat geestelijken in een orde wonen en niet elkaar de keel oversnijden om een snede brood meer te krijgen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#71 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Tot welke orde ga je toetreden?
![]() |
#72 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#73 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]()
![]() |
#74 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#75 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#76 |
Banneling
|
![]() Als ik overuren draai in nederland recupereer ik die gewoon door andere dagen wat later te komen, of als dat niet mogelijk is, via een gratificatie. Ik vermoed dat jij dat ook doet, want ik kan me niet inbeelden dat jij gratis gaat werken.....
|
![]() |
![]() |
![]() |
#77 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Doe ik dat gratis? Niet bepaald... De Nederlandse werknemers zijn daar allemaal wat strikter in, maar die hun vrijheidsgraad is dan ook navenant... Laatst gewijzigd door Sfax : 9 november 2007 om 11:29. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#78 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#79 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#80 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
En als je toch in een commerciele positie werkt: dan moeten er maar eens snel contracten komen van 50h als je graag zoveel werkt. Maar dwing anderen niet hetzelfde te doen. |
|
![]() |
![]() |